Ενώ τσακωνόμαστε για τα ταξί, έφτασε το μέλλον χωρίς αυτοκίνητο (και χωρίς οδηγό)

Η μυωπική συζήτηση γύρω από τα ταξί και την Uber μας αποσπά από την τεκτονική αλλαγή που γίνεται στον κόσμο μας, και φέρνει ένα μέλλον δίχως το δικό μας ΙΧ - και χωρίς εμάς στο τιμόνι. Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat;

 

Εδώ και δεκαετίες ο άνθρωπος ονειρεύεται τα self-driving cars. Όπως όλα δείχνουν, σήμερα, είμαστε πιο κοντά από ποτέ στη «γέννησή» τους. (Εικονογράφηση: Harry Campbell)

Σήμερα το 90% των αυτοκινήτων μένουν ακίνητα, παρκαρισμένα στους δρόμους και σε λίγα γκαράζ. Όταν κινούνται μποτιλιάρονται, ρυπαίνουν, και κοστίζουν πολλά χρήματα σε συντήρηση και ασφάλιση – για να μην αναφέρουμε την αρχική επένδυση της αγοράς τους.

Φανταστείτε ένα μέλλον όπου η ιδιοκτησία ενός ΙΧ αυτοκινήτου θα σπανίζει και όπου ένας στόλος αθόρυβων, ηλεκτρικών αυτοκινούμενων ρομποτικών ταξί (ουσιαστικά κομπιούτερ με ρόδες) θα κινείται στην πόλη μεταφέροντας επιβάτες που θα τα έχουν καλέσει από το smartphone τους.

Η Google αναπτύσσει ήδη το Waymo, η General Motors θα ξεδιπλώσει τον δικό της ρομποτικό στόλο την επόμενη χρονιά ενώ η Uber είναι μια από τις πολυτιμότερες -σε χρηματιστηριακά δισεκατομμύρια- εταιρείες στον πλανήτη. Πολλοί ακόμα θα μπουν στο παιχνίδι – η Apple θα είναι σίγουρα ένας από τους παίκτες.

Προσοχή: Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε με τα αυτόνομα οχήματα.

Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat; Διότι ξέρει ότι προσεχώς δεν θα πουλάει πια ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά «υπηρεσίες μεταφορών».

Η οδήγηση θα αλλάξει σύντομα όπως άλλαξε και αλλάζει το ταξίδι μέσω των εφαρμογών τύπου Airbnb.


Διαβάστε ακόμα: Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Και κοντύτερα απ’ όσο «φοβόσασταν»


Φανταστείτε λοιπόν ένα μέλλον όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση θα έχει πέσει κατακόρυφα, οι δρόμοι θα έχουν αδειάσει από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα πεζοδρόμια θα έχουν φαρδύνει και οι πεζόδρομοι θα έχουν πολλαπλασιαστεί. Ακόμα και οι πόλεμοι στον Περσικό Κόλπο μπορεί να έχουν μειωθεί και η δημοκρατία στις πρώην πετρελαιοπαραγωγικές χώρες μπορεί να έχει βρει το δρόμο της αφού αυτές θα έχουν απεξαρτηθεί από τους υδρογονάνθρακες και απαλλαγεί (πιθανόν μετά από νέες, βαθύτερες εντάσεις και ανακατατάξεις) από την ελίτ που διαφεντεύει σήμερα τον ορυκτό τους πλούτο.

Η Google ήδη σκέφτεται το μέλλον και αναπτύσσει το Waymo. (Φωτογραφία: Waymo)

Ο κόσμος μας μετά τον θάνατο του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι ένας άλλος κόσμος. Η ζωή μας όλη θα είναι διαφορετική και -ας το πιστέψουμε- καλύτερη, αρκεί να προσέξουμε ένα πράγμα. Δεν αναφέρομαι στα ατυχήματα που μετά τα πρώτα αναπόφευκτα συμβάντα εκτιμώ ότι θα σταθεροποιηθούν σε επίπεδα καλύτερα από τα σημερινά. Αλλά στον έλεγχο των κινήσεων μας από τις εποπτικές αρχές. Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε. Θεωρητικά, όταν γενικευτούν τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να απαγορευτούν τα ΙΧ. Όπως, τηρουμένων των αναλογιών, σήμερα δεν επιτρέπεται να πας στο Κολωνάκι για καφέ ιππεύοντας το άλογο σου.

Το μείζον είναι να μη χάσουμε ποτέ την ελευθερία μας να πηγαίνουμε όπου μας καπνίσει. Η ελευθερία της κίνησης είναι συστατικό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ουτοπία ή δυστοπία ενόψει; Αυτό εξαρτάται από τη σωστή ισορροπία μεταξύ ευκολίας, ελευθερίας και ασφάλειας που θα απαιτήσουμε εμείς οι πολίτες από τις εκλεγμένες κυβερνήσεις μας.

 

Διαβάστε ακόμα: Tα πετρέλαια της Ηπείρου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή του μήνα
Γιάννης Παλιούρης Όταν στην Ελλάδα «πέθανε» και ο σεβασμός για το θύμα 

Το ποταπό «κατσάδιασμα» του Καμμένου στα θύματα της τραγωδίας και τα «δεν είμαι εγώ υπεύθυνος» κατά την επίσκεψή του στα καμένα της Ανατολικής Αττικής ήταν κάτι που δεν είχε φανταστεί ούτε ο πιο διεστραμμένος οπαδός του.

27.07.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Ασύμμετρες απειλές και στάχτη στα μάτια 

Όχι δεν ήταν οι φλόγες που σκότωσαν 81 (;) ανθρώπους. Αυτές τους έκαψαν. Ο θάνατος τους είχε προετοιμαστεί πολλά χρόνια πριν. Πριν καν γεννηθούν τα παιδιά που κάηκαν στην αγκαλιά της μάνας τους. Και θα συνεχίζεται με παιδιά που ακόμα δεν έχουν γεννηθεί, όσο ως κοινωνία προτιμάμε να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια μας.

25.07.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Σακελλάρης Σκουμπουρδής Είναι η Νέα Μεταπολίτευση, (προνεωτερικέ) stupid! 

Η τραγωδία μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε σκληρότερα ότι κατακτήσαμε Νέο Πάτο και ο επόμενος κοντεύει. Η ήσσων προσπάθεια πρυτανεύει, η αριστεία ως ρετσινιά εξαερώνεται, η αναξιοκρατία θριαμβεύει. Γράφει ο Σακελλάρης Σκουμπουρδής.

30.07.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Νίκος Τόσκας, μια περαστική πολιτική προσωπικότητα 

Ο υπουργικός βίος του «στρατηγού»
, από το μεγαλοφυές password 123456 στον υπολογιστή του ως την παλαιοκομματικού τύπου παραίτηση του έντεκα ημέρες μετά την εθνική τραγωδία, χωρίς καμία ουσιαστική ανάληψη ευθύνης.

05.08.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro