Ενώ τσακωνόμαστε για τα ταξί, έφτασε το μέλλον χωρίς αυτοκίνητο (και χωρίς οδηγό)

Η μυωπική συζήτηση γύρω από τα ταξί και την Uber μας αποσπά από την τεκτονική αλλαγή που γίνεται στον κόσμο μας, και φέρνει ένα μέλλον δίχως το δικό μας ΙΧ - και χωρίς εμάς στο τιμόνι. Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat;

 

Εδώ και δεκαετίες ο άνθρωπος ονειρεύεται τα self-driving cars. Όπως όλα δείχνουν, σήμερα, είμαστε πιο κοντά από ποτέ στη «γέννησή» τους. (Εικονογράφηση: Harry Campbell)

Σήμερα το 90% των αυτοκινήτων μένουν ακίνητα, παρκαρισμένα στους δρόμους και σε λίγα γκαράζ. Όταν κινούνται μποτιλιάρονται, ρυπαίνουν, και κοστίζουν πολλά χρήματα σε συντήρηση και ασφάλιση – για να μην αναφέρουμε την αρχική επένδυση της αγοράς τους.

Φανταστείτε ένα μέλλον όπου η ιδιοκτησία ενός ΙΧ αυτοκινήτου θα σπανίζει και όπου ένας στόλος αθόρυβων, ηλεκτρικών αυτοκινούμενων ρομποτικών ταξί (ουσιαστικά κομπιούτερ με ρόδες) θα κινείται στην πόλη μεταφέροντας επιβάτες που θα τα έχουν καλέσει από το smartphone τους.

Η Google αναπτύσσει ήδη το Waymo, η General Motors θα ξεδιπλώσει τον δικό της ρομποτικό στόλο την επόμενη χρονιά ενώ η Uber είναι μια από τις πολυτιμότερες -σε χρηματιστηριακά δισεκατομμύρια- εταιρείες στον πλανήτη. Πολλοί ακόμα θα μπουν στο παιχνίδι – η Apple θα είναι σίγουρα ένας από τους παίκτες.

Προσοχή: Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε με τα αυτόνομα οχήματα.

Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat; Διότι ξέρει ότι προσεχώς δεν θα πουλάει πια ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά «υπηρεσίες μεταφορών».

Η οδήγηση θα αλλάξει σύντομα όπως άλλαξε και αλλάζει το ταξίδι μέσω των εφαρμογών τύπου Airbnb.


Διαβάστε ακόμα: Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Και κοντύτερα απ’ όσο «φοβόσασταν»


Φανταστείτε λοιπόν ένα μέλλον όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση θα έχει πέσει κατακόρυφα, οι δρόμοι θα έχουν αδειάσει από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα πεζοδρόμια θα έχουν φαρδύνει και οι πεζόδρομοι θα έχουν πολλαπλασιαστεί. Ακόμα και οι πόλεμοι στον Περσικό Κόλπο μπορεί να έχουν μειωθεί και η δημοκρατία στις πρώην πετρελαιοπαραγωγικές χώρες μπορεί να έχει βρει το δρόμο της αφού αυτές θα έχουν απεξαρτηθεί από τους υδρογονάνθρακες και απαλλαγεί (πιθανόν μετά από νέες, βαθύτερες εντάσεις και ανακατατάξεις) από την ελίτ που διαφεντεύει σήμερα τον ορυκτό τους πλούτο.

Η Google ήδη σκέφτεται το μέλλον και αναπτύσσει το Waymo. (Φωτογραφία: Waymo)

Ο κόσμος μας μετά τον θάνατο του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι ένας άλλος κόσμος. Η ζωή μας όλη θα είναι διαφορετική και -ας το πιστέψουμε- καλύτερη, αρκεί να προσέξουμε ένα πράγμα. Δεν αναφέρομαι στα ατυχήματα που μετά τα πρώτα αναπόφευκτα συμβάντα εκτιμώ ότι θα σταθεροποιηθούν σε επίπεδα καλύτερα από τα σημερινά. Αλλά στον έλεγχο των κινήσεων μας από τις εποπτικές αρχές. Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε. Θεωρητικά, όταν γενικευτούν τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να απαγορευτούν τα ΙΧ. Όπως, τηρουμένων των αναλογιών, σήμερα δεν επιτρέπεται να πας στο Κολωνάκι για καφέ ιππεύοντας το άλογο σου.

Το μείζον είναι να μη χάσουμε ποτέ την ελευθερία μας να πηγαίνουμε όπου μας καπνίσει. Η ελευθερία της κίνησης είναι συστατικό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ουτοπία ή δυστοπία ενόψει; Αυτό εξαρτάται από τη σωστή ισορροπία μεταξύ ευκολίας, ελευθερίας και ασφάλειας που θα απαιτήσουμε εμείς οι πολίτες από τις εκλεγμένες κυβερνήσεις μας.

 

Διαβάστε ακόμα: Tα πετρέλαια της Ηπείρου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή του μήνα
Andro Team Ο Μπουτάρης δεν είπε ότι «χέστηκε» για τη Γενοκτονία των Ποντίων ούτε διοργάνωσε Gay Pride 

Τα «πατριωτικά επιχειρήματα» που όπλισαν τα χέρια των τραμπούκων είναι fake news. Διαβάστε -και δείτε- γιατί. 

20.05.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος Ενιαία Τιμή Βιβλίου, εις βάρος των αναγνωστών 

Διαβάσαμε ότι η Ενιαία Τιμή Βιβλίου ήταν ένα πάγιο αίτημα σχεδόν σύσσωμου του κόσμου του βιβλίου. Όμως γιατί κανείς δεν ρώτησε και τους αναγνώστες; Γράφει ο -συγγραφέας και μανιώδης βιβλιόφιλος- Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

22.05.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Δανάη Μακρή Με τον τελευταίο των μοντερνιστών Κωνσταντίνο Δεκαβάλλα, και άλλους κορυφαίους αρχιτέκτονες 

Στο συνέδριο αρχιτεκτονικής και τουρισμού Leisure & Resorts Architecture που έγινε στην Αθήνα, μάθαμε ποια είναι τα «θεόκτιστα» σπίτια, τον τρόπο που οι επενδυτές του real estate πλουτίζουν στα χρόνια της κρίσης και τη διαχρονική επίκληση στο κράτος – ακόμα και στα χρόνια που όλοι ομνύουν στον φιλελευθερισμό.

16.05.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Όσα μας έμαθε ο Θεόδωρος Βασιλάκης 

Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, που «έφυγε» την Πέμπτη από τη ζωή, ήταν ένας επιχειρηματίας που είχε την Ελλάδα στο επίκεντρο του οράματος του. Γι αυτό και η πορεία του κρύβει αρκετά διδάγματα.

18.05.2018

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro