Photo Credit: D1v1d/flickr

Η προβολή και ενίσχυση του πολιτισμού και της δημιουργικότητας είναι στους βασικούς στόχους της εταιρείας elpis. Γι’ αυτό κι η διεθνής συνάντηση γίνεται στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Το παράδοξο με τη φιλανθρωπία σήμερα είναι ότι, ενώ η οικονομική κρίση και η συνεπακόλουθη φτώχεια έχουν εντείνει την ανάγκη για φιλανθρωπική δραστηριότητα, ειδικά σε χώρες σαν την Ελλάδα, η εμπιστοσύνη των πολιτών στις Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις βρίσκεται στο ναδίρ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν εμπιστεύεται τις ΜΚΟ, ενώ τα ποσοστά Ελλήνων που είναι μέλη οργανώσεων είναι μεταξύ των χαμηλότερων στην ΕΕ.

Αυτό συμβαίνει επειδή στην Ελλάδα ειδικά, αλλά και σε άλλες χώρες, υπάρχει ένα σοβαρό έλλειμμα στρατηγικής, αλλά και πολλές περιπτώσεις κακοδιαχείρισης κονδυλίων που προορίζονται για κοινωφελείς σκοπούς. Δυστυχώς, δεν διαθέτουμε ακόμα το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την πλήρη διαφάνεια των φιλανθρωπικών δράσεων και την αποτελεσματική απορρόφηση και έλεγχο των χρηματοδοτήσεων.

Η υγιής ανάπτυξη της Κοινωνίας των Πολιτών στην Ελλάδα και η ενίσχυση της διαφάνειας στον τρόπο χρηματοδότησης είναι ένα ζητούμενο αρκετών χρόνων και αποτέλεσε βασικό λόγο στη δημιουργία της elpis. Η elpis είναι η πρώτη διεθνής εταιρεία συμβούλων φιλανθρωπίας στην Ελλάδα. Ξεκινήσαμε το 2012, για να καλύψουμε την ανάγκη υλοποίησης στοχευμένων φιλανθρωπικών προγραμμάτων, τα οποία παράγουν μακροπρόθεσμα οφέλη για την κοινωνία.

Photo Credit: D1v1d/flickr

Λόγω απουσίας συνεκτικής πολιτικής, η Ελλάδα χάνει σημαντικά έσοδα από τον τομέα της Δημιουργικής Οικονομίας. Συνεισφέρει στο ΑΕΠ μόνο €6 δις, όταν στο Βέλγιο φτάνει τα €22 δις και στη Γερμανία τα 126 δις. Photo Credit: D1v1d/flickr

Παρότι ξεκινήσαμε μόλις πριν δύο χρόνια, ασχολούμαστε με μια πληθώρα έργων σε πολλούς τομείς, όπως η εκπαίδευση, η κοινωνική πρόνοια και ο πολιτισμός.

Η προβολή και ενίσχυση του πολιτισμού και της δημιουργικότητας είναι στους βασικούς μας στόχους. Γι’ αυτό διοργανώνουμε τη διεθνή συνάντηση για τη Δημιουργική Οικονομία, στις 18 Οκτωβρίου, στο Μουσείο της Ακρόπολης, με τη συμμετοχή σημαντικών προσωπικοτήτων από το χώρο του πολιτισμού, της οικονομίας και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Αφορμή για τη συνάντηση είναι η μετάφραση στα ελληνικά της έρευνας της Inter-American Development Bank «The Orange Economy – An Infinite Opportunity», την οποία χρηματοδοτήσαμε. Η έρευνα αυτή, η οποία δημοσιεύτηκε το 2013, εξετάζει τις δυνατότητες ανάπτυξης που προσφέρει η Δημιουργική Οικονομία μέσα από μοντέλα επιτυχημένων πρακτικών σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής. Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει πολλά κοινά με τις χώρες αυτές και μπορεί και πρέπει να συμμετάσχει στο διάλογο που έχει ξεκινήσει παγκοσμίως. Η έκδοση αυτή διαβάζεται εύκολα και δίνει μια καλή εικόνα στον αναγνώστη του τι σημαίνει «Δημιουργική Οικονομία» και τι δυνατότητες προσφέρει στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας.

Αυτό που ονομάζουμε «Δημιουργική Βιομηχανία» αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Aν ήταν χώρα, θα ήταν η 4η μεγαλύτερη Οικονομία του κόσμου.

Τι είναι όμως η «Δημιουργική Οικονομία»; Σύμφωνα με το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, οι δημιουργικές βιομηχανίες είναι αυτές που «έχουν ως προέλευση την ατομική δημιουργικότητα, την ικανότητα και το ταλέντο μαζί με τη δυνατότητα της δημιουργίας πλούτου και θέσεων εργασίας, μέσω της παραγωγής και της εκμετάλλευσης της πνευματικής ιδιοκτησίας».

Αυτό που ονομάζουμε «Δημιουργική Βιομηχανία», αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς σ’ όλον τον κόσμο, συνεισφέροντας στο 3%-7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Η αξία της Δημιουργικής Βιομηχανίας είναι τόσο μεγάλη που –αναλογικά-, αν ήταν μία χώρα του κόσμου, θα ήταν η 4η μεγαλύτερη Οικονομία μετά τις ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία.

EFarmakis_small

O Επαμεινώνδας Φαρμάκης είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων φιλανθρωπίας elpis.

Σύμφωνα με την έκθεση της Υπηρεσίας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, ο τομέας της Δημιουργικής Οικονομίας συνεισφέρει €6 δις. στο ελληνικό ΑΕΠ. Όμως, η χώρα χάνει σημαντικά στον τομέα αυτόν, κυρίως επειδή δεν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο και σωστός συντονισμός. Για παράδειγμα. ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζεται ως ενιαίος τομέας, στην Ελλάδα οι πολιτιστικές βιομηχανίες βρίσκονται υπό την αρμοδιότητα του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ οι δημιουργικές βιομηχανίες υπό την αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης.

Τα στατιστικά στοιχεία που μας είναι διαθέσιμα και η χαρτογράφηση του χώρου είναι ιδιαίτερα ελλιπής για να μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα. Eίναι, πάντως, σίγουρο ότι ο τομέας της Δημιουργικής Βιομηχανίας μπορεί και πρέπει να συμβάλει τα επόμενα χρόνια στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Για τις 18 Οκτωβρίου σχεδιάζουμε μια άκρως συναρπαστική ημερίδα, με πολλές παρουσιάσεις και συζητήσεις, με τη συμμετοχή διεθνώς αναγνωρισμένων προσωπικοτήτων του χώρου, όπως ο Λόρδος Chris Smith, Πρόεδρος του Οργανισμού Περιβάλλοντος του Ηνωμένου Βασιλείου και επισκέπτης καθηγητής του University of the Arts London, o Andrew Senior, συνεργάτης-εμπειρογνώμονας της UNESCO και ο Felipe Buitrago Restrepo – Οικονομολόγος και συγγραφέας του βιβλίου  «The Orange Economy – An infinite opportunity».

Επιπρόσθετα, μέσα από τις προγραμματισμένες ανοιχτές συζητήσεις, θα δοθεί η ευκαιρία σε καταξιωμένους εκπροσώπους της εγχώριας Δημιουργικής Βιομηχανίας, όπως ο αρχιτέκτονας, curator και καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Απόστολος Καλφόπουλος, η Δήμητρα Κολοτούρα, ιδρύτρια της επιτυχημένης εταιρείας μόδας Zeus + Διοne, και η Ηλιάνα Φωκιανάκη, ιδιοκτήτρια της μη κερδοσκοπικής γκαλερί State of Concept -μεταξύ άλλων- να τοποθετηθούν και να μοιραστούν με τους συμμετέχοντες την προσωπική τους εμπειρία και στάση απέναντι στην «Δημιουργική Οικονομία».

Η εκδήλωση έχει ελεύθερη είσοδο, κατόπιν εγγραφής στον παρακάτω σύνδεσμο: eventora.com

Για περισσότερες πληροφορίες: creativeconomyingreece.com
Ακολουθήστε μας στο facebook & twitter

 

Διαβάστε ακόμα: ΕΣΠΑ, όνειρο και εφιάλτης – γράφει ο Τάσος Παγκάκης.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top