Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σημαίνουν πολύ χρήμα για τη βιομηχανία των ποτών

Το λόμπι των αλκοολούχων στις ΗΠΑ σπεύδει να συνεργαστεί με την αναδυόμενη βιομηχανία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Γρήγορη κίνηση. Πιάσε ένα ουισκάκι.

 

Από τη δεκαετία του ’50 ο κόσμος ονειρεύεται τα αυτόνομα οχήματα. Ωστόσο σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν έναν απρόσμενο σύμμαχο στο project τους: τη βιομηχανία ποτού. (Φωτογραφία: Wired)

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όχι μόνο υποστηρίζουν αναφανδόν, αλλά έχουν κινητοποιηθεί και μαζικά καιρό τώρα ώστε επιτέλους τα αυτόνομα οχήματα να βγουν στους δρόμους. Αλλά τούτη τη φορά ένας απρόσμενος σύμμαχος ήρθε να ενισχύσει τον αγώνα τους. Κι αυτός είναι η βιομηχανία των οινοπνευματωδών στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει η Washington Post.

Σ’ ένα δελτίο Τύπου της 1ης Μαρτίου, ο «Συνασπισμός για τη μέλλουσα αυτοκίνηση» φροντίζει να μας ενημερώσει ότι τέσσερα νέα μέλη ήρθαν να προστεθούν, μεταξύ των οποίων οι έμποροι χονδρικής της Wine & Spirits of America, μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον τομέα των αλκοολούχων.

Aν όλος ο πληθυσμός του πλανήτη έπινε ένα ποτηράκι παραπάνω το μήνα, η αγορά θα μπορούσε να εκτοξευτεί στα $31 δισ. Με δύο παραπάνω τη βδομάδα, το όφελος σκαρφαλώνει στα $250 δισ.

«Σκοπός τους είναι να προωθήσουν την υπεύθυνη κατανάλωση οινοπνεύματος» διευκρινίζει το λόμπι των φίλων της αυτόνομης μετακίνησης στην ανακοίνωσή του. Την ίδια βδομάδα, το «Ίδρυμα για την Ενίσχυση της Υπευθυνότητας σε θέματα χρήσης οινοπνεύματος» (FAAR) -ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που σκοπό έχει την καταπολέμηση της κατανάλωσης αλκοόλ μεταξύ των ανηλίκων και της οδήγησης σε κατάσταση μέθης- υπέγραψε μια επιστολή υποστήριξης στο AV START Act, ένα σχέδιο νόμου που θα παρουσιαστεί στη Γερουσία, το οποίο θα μπορούσε να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των αυτόνομων αυτοκινήτων.

«Τα μέλη της FAAR συμπεριλαμβάνουν την Diageo, την Pernod Ricard, την Bacardi και την Constellation, τέσσερις από τους μεγαλύτερους παραγωγούς παγκοσμίως αλκοολούχων και μπίρας», διευκρινίζει η Washington Post.

Σύμφωνα με έρευνες τα self-driving car θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες σε ό,τι αφορά το αλκοόλ, αλλά και να εκτοξεύσουν τον τσίρο της βιομηχανίας ποτού. (Φωτογραφία: The Drive)

Πρόκειται για μια καθαρά συμφεροντολογική συμμαχία. Win-win κατάσταση και για τους δύο: τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις οινοπνευματωδών και να περιορίσουν ταυτόχρονα την οδήγηση σε κατάσταση μέθης.

Τα self-driving car θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες σε ό,τι αφορά το αλκοόλ. Μ’ ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, το αλκοτέστ αχρηστεύεται και το ποσοστό οινοπνεύματος στο αίμα δεν είναι πια εμπόδιο για την ασφαλή επιστροφή στο σπίτι.

Σύμφωνα με τη Huffington Post, αν όλος ο πληθυσμός του πλανήτη έπινε ένα ποτηράκι παραπάνω το μήνα, η αγορά θα μπορούσε να εκτοξευτεί στα 31 δισ. δολάρια. Με δύο παραπάνω την εβδομάδα, το όφελος σκαρφαλώνει στα $250 δισ. Ένας διόλου αμελητέος πακτωλός, έστω κι αν οι δυο ομάδες υποστηρίζουν φανατικά το επιχείρημα της ασφάλειας.

Το ερώτημα είναι: οι μεταφορές μπορούν από μόνες τους να αυξήσουν την κατανάλωση αλκοόλ; Μία μελέτη σχετικά με την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό της Ουάσινγκτον δείχνει να το επιβεβαιώνει. Αν και μελέτες ήδη από το 2010 λένε ότι θα υπήρχαν έτσι λιγότεροι μεθυσμένοι στο τιμόνι, η κατανάλωση θα αυξανόταν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της βραδιάς.

Συμπέρασμα: Χάρη στην τεχνολογία, το μέλλον είναι ελπιδοφόρο. Δεδομένου κιόλας ότι δεν οδηγώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Ενώ τσακωνόμαστε για τα ταξί, έφτασε το μέλλον χωρίς αυτοκίνητο (και χωρίς οδηγό)

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Διονύσης Μαρίνος Δημήτρης Ψαρράς: «Έρχεται καταδίκη. Οι χρυσαυγίτες θα εκλιπαρούν να πέσουν στα μαλακά…» 

Με αφορμή το καινούργιο του βιβλίο «Ο Αρχηγός» που αναφέρεται στον βίο και στην πολιτεία του Νίκου Μιχαλολιάκου, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Δημήτρης Ψαρράς μίλησε στο Andro. Δηλώνει «εξαιρετικά αισιόδοξος» για τη δίκη και εξηγεί πως σύντομα η οργάνωση θα βρεθεί σε σοβαρό αδιέξοδο.

28.03.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιώργος Κωνσταντινίδης Εγώ, η Marie Kondo, το συγύρισμα κι o καπιταλισμός 

Ο εργένης Γιώργος Κωνσταντινίδης άλλαξε τη ζωή του εξαιτίας της Ιαπωνέζας σταρ του Netflix που αμολάει συμβουλές για να έχουμε τα σπίτια μας τακτοποιημένα. Ποιος ο λόγος; Πόσο τέλειοι πρέπει να δείχνουμε τελικά;

18.03.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Ν. Μαραντζίδης: «Ο Μητσοτάκης δεν εκφράζει τον μέσο ψηφοφόρο της ΝΔ» 

Το τρελό «φορτηγό» του ΣΥΡΙΖΑ που παραλίγο να πέσει στο γκρεμό. Ο πραγματικός εχθρός του Μητσοτάκη και η υποκρισία της κοινής γνώμης για το Μακεδονικό. Ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο ΠΑΜΑΚ μιλάει Andro έξω από τα δόντια.

01.04.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Σακελλάρης Σκουμπουρδής Αριστερή απάτη με τους gay και βλαχοδεξιές χαζομάρες 

Η υπόθεση ενός υποψήφιου Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος χλευάστηκε γιατί «είναι παντρεμένος με άντρα» έγινε μείζον θέμα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ. Ολοι σπελουκάρουν για δικούς τους λόγους. Γράφει ο Σακελλάρης Σκουμπουρδής.

01.04.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro