Σταματήστε να ρίχνετε το κάθισμα στο αεροπλάνο

Αν πάλι θέλετε -οπωσδήποτε- να παραστήσετε τον πασά, τότε σκάστε τα για ένα εισιτήριο business class, κι αφήστε μας ήσυχους. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης γράφει για τις περιπέτειες των αεροπορικών ταξιδιών.

 

Ο χώρος για τα κανιά σας δεν αυξάνεται ως διά μαγείας. Το μόνο που καταφέρνετε (ηθελημένα) είναι να κάνετε δύσκολη τη ζωή του συνεπιβάτη σας (Alamy Stock Photo).

Γουστάρω ταξίδια με αεροπλάνο. Η ροή των επιβατών, οι σέξι φωνούλες για τις αναγγελίες, ο ήχος που κάνουν τα ροδάκια της βαλίτσας, οι κυλιόμενοι διάδρομοι, όλα αυτά με ξεκουράζουν. Και βρίσκω τις απογειώσεις συναρπαστικές – γιατί ακόμα δεν έχω καταλάβει την επιστήμη ή τη μαγεία που κρατάει τα γαμημένα στον αέρα.

Υπάρχουν, όμως, και πράγματα που σιχαίνομαι στην οικονομική θέση. Και δεν είναι τα πανάκριβα εισιτήρια ούτε ο μπέμπης που δεν λέει να το βουλώσει τρεις θέσεις παραπέρα. Είναι οι ανθρωπίδες που ρίχνουν το κάθισμά τους, περιφρονώντας πλήρως τον πισινό τους και παραβιάζοντας την υποψία ζωτικού του χώρου. Ο οποίος πισινός οφείλει να έχει κάνει 5μηνη δίαιτα προτού επιβιβαστεί.

Να είμαι σαφής: Το μπατάρισμα του καθίσματος είναι απολύτως αποδεκτό σε μακρινές πτήσεις (άνω των 4 ωρών), ιδίως βραδινές. Αλλά αν πετάτε μεσημεριάτικα για Θεσσαλονίκη, ελπίζω η πτήση σας ν’ ακυρωθεί ή να κολλήσετε επί 5ωρο στο Φιουμιτσίνο της Ρώμης ή στο Ράιν-Μάιν της Φρανκφούρτης με μια βόμβα στον κώλο κι έναν καφέ της παρηγοριάς προς 5 ευρώ έκαστος.

Ο κόσμος τό ‘χει τούμπανο κι οι αεροπορικές κρυφό καμάρι ότι δεν υπάρχει πια περίπτωση να πετάξεις σαν άνθρωπος. Προκειμένου να βγάλουν παραπάνω φράγκα, σε συσκευάζουν εν είδει κονσέρβας με σαρδέλες Flokos. Τα καθίσματα έχουν γίνει μικρότερα κι από μένα κι ο χώρος για τα πόδια της Σαρλίζ Θέρον, με την οποία είθισται να συνταξιδεύω, έχει εκμηδενιστεί.

Σύμφωνα με μία αναγκαστική προσγείωση της Telegraph, η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων έχει μειωθεί κατά 3 ίντσες στις υπερατλαντικές πτήσεις τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, το ύψος έχει περιοριστεί στις 28, ενώ το φάρδος τους συρρικνώθηκε κατά τουλάχιστον 4. Οι μετακινήσεις των Ρήγα, Δεληγιάννη, Πενταρβάνη εμφανίζουν ξάφνου προσκόμματα. Δεδομένης και της κάβλας της αερομεταφοράς (αεροσυνοδών συμπεριλαμβανομένων), το πράγμα γίνεται οριακά δύσκαμπτο.

Ο χώρος για τα κανιά σας δεν αυξάνεται ως διά μαγείας. Το μόνο που καταφέρνετε (ηθελημένα) είναι να κάνετε δύσκολη τη ζωή του συνεπιβάτη σας.

Κατά τον έγκριτο Forbes, αυτή η ταλαιπωρία των πελατών της οικονομικής θέσης οδήγησε σε μια αύξηση του επιβατικού κοινού της τάξης του 32%, χάρη στην πρόσθεση μερικών σειρών καθισμάτων.

Έτσι, όταν στοιβαζόμαστε στο ιπτάμενο cargo μας (ή τσίρκο, όπως προτιμάτε), ξέρουμε ότι ενόσω βρισκόμαστε σε ύψος κρουαζιέρας, υποχρεούμαστε να θυσιάσουμε μέρος της επικράτειάς μας και τα μπουτάκια μας να μουδιάσουν. Κι αυτό εξαιτίας του μαλάκα μπροστά μας, ο οποίος πληρώνει τα ίδια κερατιάτικα, αντί να τον εκσφενδονίσουν στον τουρμποκινητήρα εν είδει χελιδονόψαρου (Ξέφυγα, δεκτό).

Ας είμαστε πραγματιστές. Αυτοί οι 3 επιπλέον βαθμοί της κλίμακας Ρίχτερ (άλλως σκάλες) στην επίκυψη του καθίσματος δεν προσθέτουν στην άνεση του εμετικού Εγώ σας. Ο χώρος για τα κανιά σας δεν αυξάνεται ως διά μαγείας. Το μόνο που καταφέρνετε (ηθελημένα) είναι να κάνετε δύσκολη τη ζωή του συνεπιβάτη σας. Έχει ποτήρι μπροστά του; Δεν σκεφτήκατε να το εξακριβώσετε προτού ξαπλάρετε πάνω στην Coca Cola του διαίτης, έτσι δεν είναι; Δουλεύει στο laptop του; Ας πρόσεχε!

Mήπως στο πιλοτήριο είναι καλύτερα; (youtube).

Το γεγονός είναι πως δεν σας διέφυγε. Το ξέρετε πολύ καλά, αλλά τον γράφετε. Και βάζω στοίχημα ότι είσαστε ο τύπος που ρίχνει κλωτσιές στο κάθισμα του μπροστινού όταν κάνει το ίδιο ή ξεραίνει με τον αγκώνα του το χέρι του διπλανού του. Δηλαδή, δεν καταλαβαίνω: Τόσο δύσκολο είναι να έχετε για μια φορά το κάθισμά σας σε όρθια θέση;

Ειδάλλως, αν θέλετε οπωσδήποτε να παραστήσετε τον πασά, σκάστε τα για ένα εισιτήριο business class, κι αφήστε εμάς την πλέμπα να υπομείνει μια ήδη αφόρητη κατάσταση στωικά. Ο πολιτισμός προϋποθέτει το σεβασμό του άλλου.

 

Διαβάστε ακόμα: Η δυστυχία του «αθλητικού» look.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Guest / Άποψη Ο ορισμός του μαλάκα 

Ποιος είναι ο ακριβής ορισμός του μαλάκα; Τι τον καθιστά τέτοιο και τι τον διαχωρίζει από κάποιον άλλον; Μπορεί να το θεωρούμε αυτονόητο, αλλά δεν είναι και τόσο. Ο αγαπημένος μας διαφημιστής βάζει τα πράγματα σε μια σειρά. Και τον μαλάκα στη θέση του.

18.06.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Γιατί θριαμβεύει ένας κομμουνιστής στην Πάτρα; Διότι παράγει έργο 

Τη στιγμή που στη συντριπτική πλειοψηφία τους αναδείχθηκαν δήμαρχοι που πρόσκεινται στη Νέα Δημοκρατία, ο κομμουνιστής Κώστας Πελετίδης έχει κερδίσει τις καρδιές των Πατρινών. Η εξήγηση; Παράγει έργο.

02.06.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Αριστείδης Χατζής: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν η χειρότερη εκλεγμένη κυβέρνηση μεταπολεμικά» 

Ποια ήταν τα λάθη του ΣΥΡΙΖΑ που συνιστούν μαύρη σελίδα στην κυβέρνησή του; Τι πρέπει να αποφύγει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ποια θα είναι η επόμενη ημέρα στην Ελλάδα; Ο Καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών σε μια αποκαλυπτική και έξω από τα δόντια συνέντευξη στο Andro καταθέτει τις απόψεις του.

24.06.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Κίμων Φραγκάκης Το αληθινό Debate: Γερουλάνος, Ηλιόπουλος, Μπακογιάννης απαντούν σε καυτά, πρακτικά ερωτήματα 

Λίγες ημέρες πριν από τις Νομαρχιακές και Δημοτικές εκλογές οι τρεις επικρατέστεροι υποψήφιοι για τον Δήμο της Αθήνας διασταυρώνουν τα ξίφη τους στο Andro, χωρίς ξύλινα λόγια και περιστροφές. Δεσμευόμαστε να επανέλθουμε με τα ίδια ερωτήματα στο τέλος της τετραετίας σε όποιον τελικά εκλεγεί, για να δούμε αν τήρησε τον λόγο του!

22.05.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro