135269_High-res

Η κάρτα είναι η πολιτική του Δήμου να ενώσει όλους τους προορισμούς για τον επισκέπτη σε ένα offering και να δώσει ευκαιρίες σε όλους να προβληθού

Δεν σας γράφω από Στοκχόλμη διότι πιστεύω αφελώς ότι κάτι θα αλλάξει στην Αττική και στις ελληνικές πόλεις. Απολύτως τίποτε δεν θα αλλάξει, το λέω μετά γνώσεως, απλώς θέλω ν’ ανοίξουμε λίγο το μυαλό μας και ν’ αποκτήσουμε παραστάσεις από τόπους και δράσεις στις οποίες θα έπρεπε να στοχεύουμε… Τελοσπάντων, σήμερα θα μάθουμε για την κάρτα πόλης, την οποία εκδίδει και προωθεί ως ένα αυτόνομο brand ο Δήμος της Στοκχόλμης.

Ενώ η νέα Περιφερειάρχης Αττικής, κυρία Ρένα Δούρου, συναντάται με τον συνδικαλιστή εκπρόσωπο εργαζομένων ΟΤΑ και εκείνος συμβολικά της ενεχυριάζει ένα κλόμπ και μια χειροβομβίδα κρότου-λάμψης, για να δείξει πόσα έχουν υποφέρει οι εργαζόμενοι, σε μία άλλη κοινωνία της ουσίας και των πράξεων, ο Δήμος εκδίδει κάρτες πόλης. Μα τι είναι αυτή η κάρτα και τι δουλειά έχει ένας Δήμος να εκδίδει κάρτες;

Με 50-100 ευρώ, με την κάρτα έχεις δωρεάν είσοδο σε 80 μουσεία, δωρεάν πρόσβαση στις δημόσιες μεταφορές και πολλά bonus (από φαγητό έως εκδηλώσεις και υπηρεσίες).

Λοιπόν, που λέτε, από €52 για μία ημέρα έως €100 για 5 ημέρες, με την κάρτα έχεις δωρεάν είσοδο σε 80 μουσεία (πολύ όμορφα, «γεμάτα» και ανοιχτά: Μουσείο Τεχνολογίας, Φυσικής ιστορίας, ενυδρεία, Μουσείο Νόμπελ, Ναυτικό μουσείο κ.λπ.), απολύτως δωρεάν πρόσβαση στις δημόσιες μεταφορές και πολλά bonus (από φαγητό έως εκδηλώσεις και υπηρεσίες). Κάρτες δε βρίσκεις ανά πάσα στιγμή στα ψιλικατζίδικα, στο μετρό, στα κιόσκια ενημέρωσης τουριστών (τα οποία υπάρχουν σε κάθε σταθμό, πολυκατάστημα ή γκαλερί).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Δήμος εκδίδει την κάρτα, με το λογικό σλόγκαν «Ο έξυπνος τρόπος ν’ ανακαλύψετε τη Στοκχόλμη».

Η κάρτα είναι η φυσική προέκταση μιας ευρέως διαδεδομένης συνήθειας: να χρησιμοποιούν κάρτες στη Σουηδία. ‘Ολες οι συναλλαγές γίνονται με κάρτες, πιστωτικές ή χρεωστικές, ακόμη και για ένα πακέτο χαρτομάντιλα. Αν μάλιστα θέλεις, αγοράζεις άδειες πιστωτικές κάρτες που πουλάνε και τα περίπτερα, βάζεις όσα χρήματα μπορείς ή θέλεις και κάνεις αγορές σε λιανική ή internet (ασφάλεια; καταπολέμηση φοροδιαφυγής; on-line έλεγχος επιχειρήσεων; αυτόματη φορολόγηση; προσφορές συνεχώς; …αφήστε άλλο θέμα).

Η κάρτα είναι η πολιτική του Δήμου να ενώσει όλους τους προορισμούς για τον επισκέπτη σε ένα offering και να δώσει ευκαιρίες σε όλους να προβληθούν: πάρκα, ιστορικοί χώροι, μουσεία, δραστηριότητες και events με posters, στο website και μέσω apps. Αυτό, όμως -όπως μου εξηγούσαν- δεν γίνεται με στενά οικονομοτεχνικά κριτήρια (βεβαίως, δεν επιδοτούν ζημιογόνες δράσεις στη Σουηδία), αλλά με έμφαση στην εμπειρία.

Ανέβα στο Sky View, 130 μ. πάνω από το έδαφος, στο Globe Arena: Αν πήγαινες μόνος σου εκεί θα πλήρωνες €40. Τώρα είναι μέσα στην κάρτα (μην ξεχνάτε, παντού σε πάει το μετρό και το σύστημα μεταφορών, είναι όλα δικτυωμένα). Θέλεις να πας στο ενυδρείο και, μετά, απέναντι στο πάρκο Skansen, δηλαδή €30 + 12 (για δύο άτομα); Έχεις την κάρτα και μπαίνεις παντού Κύριος. Διαμορφώνουν συνεχώς και εμπλουτίζουν το «προϊόν» με προσφορές από σινεμά, γυμναστήρια, εστιατόρια, ώστε να φύγεις από τη μικρή και όμορφη Στοκχόλμη έχοντας να διηγείσαι μόνο ωραίες ιστορίες.

Πόλεις-brands δεν χτίζονται χωρίς «προϊόν», με πορείες, βόμβες, επιθέσεις και κάθε είδους αγανακτισμένους. Δεν χτίζονται χωρίς να ελέγχει μία Αρχή κάθε δημόσιο χώρο και αγαθό.

Βέβαια, ξέρω, εδώ -θα μου πείτε- η λεωφόρος ανήκει στο Υπουργείο, το πάρκο τάδε στην Περιφέρεια, τα σοκάκι στο Δήμο, τα τραπεζοκαθίσματα είναι ιερά, οι μαγαζάτορες ψηφίζουν, και αλλά απογοητευτικά! Δεν ξέρω αν ποτέ θα φέρει inbound ζήτηση η προσπάθεια του Visit Greece, το επαναλαμβανόμενο σχεδόν κάθε χρόνο (βάζω κεφαλαία, γιατί είναι επίσημα πράγματα) «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής», αλλά πόλεις-brands δεν χτίζονται χωρίς «προϊόν», με πορείες, βόμβες, επιθέσεις και κάθε είδους αγανακτισμένους, χωρίς καλά ξενοδοχεία (ιδιαίτερα τα τριών αστέρων που σκίζουν στη Στοκχόλμη). Δεν χτίζονται χωρίς να ελέγχει μία Αρχή κάθε δημόσιο χώρο και αγαθό. Γιατί εδώ τα χωρίσαμε, για να έχουν ρόλο και δουλειά πολλοί αργόσχολοι χαρτο-διακινητές, για να ζουν οι σφραγιδούχοι. Εκεί φτιάχνουν τα συστήματα καρτών για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο το μικρό καλοκαίρι, αλλά και για να ζει η πόλη το χειμώνα, και, πάνω απ’ όλα, εξαιτίας της κουλτούρας τους περί υπηρεσιών.

Trygg_VinterVy_0352_High-res

Εμπλουτίζουν συνεχώς το «προϊόν» με προσφορές από σινεμά, γυμναστήρια, εστιατόρια, ώστε να φύγεις από την όμορφη Στοκχόλμη έχοντας να διηγείσαι μόνο ωραίες ιστορίες.

Αδέλφια, ας το πάρουμε χαμπάρι: το πρόβλημα της χώρας είμαστε όλοι εμείς, οι πολίτες, που δεν ξέρουμε και δεν θέλουμε τίποτε θετικό για το σύνολο. Κοιτάξτε γύρω σας και στον καθρέφτη… Επίσης, το πρόβλημα είναι ότι όσοι έχουν ευθύνη διοίκησης είναι άνευ παραστάσεων, επαγγελματικής γνώσης και μακριά από τη λογική «κάνω πράγματα και τα ελέγχω αν έγιναν». Αν έχουμε τη γνώση, τη διάθεση και την ωριμότητα να αλλάξουμε ό,τι κάναμε επί 35 χρόνια, αλλάζοντας συνήθειες και συνταγές παντού και σε όλα, ιδιωτικά και δημόσια, τότε ίσως γίνει η χώρα ελκυστική, και επίκαιρη! Όλα τ’ άλλα είναι υποκρισίες και παχιά λόγια. Μόνο λόγια!

Υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα σε όλη την Ευρώπη (σύστημα αγορών με κάρτα στη Βαυαρία, υπηρεσίες στο Λονδίνο κ.λπ.). Αυτοί οι Δήμοι δεν έχουν Παρακαταθηκών και Δανείων, κάνουν εμπειρικά μπίζνες τα πάρκα και τα μουσεία τους για τους πολίτες, και οι πολίτες βλέπουν το καλό παράδειγμα και γι’ αυτό πληρώνουν τους φόρους τους.

Μέχρι να έχουμε κάρτες υπηρεσιών στις πόλεις μας, μαζεύετε καρτ-ποστάλ απ’ όπου κι αν πηγαίνετε. Είναι θεραπευτικό!

Διαβάστε ακόμα: Business- Το μέλλον είναι στα μαζικά δεδομένα

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top