Τρισδιάστατη εκτύπωση ιδεών με ένα στιλό!

Μιλώντας αποκλειστικά μαζί μας πριν εμφανιστεί στο TEDx Athens, ο Faraz Warsi εξηγεί πώς χαλιναγώγησε τη δύναμη του crowd funding και με το "στιλό" 3Doodler βοήθησε να ξεκλειδώσει το καλλιτεχνικό ταλέντο χιλιάδων ανθρώπων.

 
IMG_0455

Αριστερά: Ο συνιδρυτής της 3Doodler Faraz Warsi, λίγο προτού βρεθεί στην Αθήνα για τη φετινή διοργάνωση τουTedxAthens, επιδεικνύει ένα ρομποτάκι φτιαγμένο από το τρισδιάστατο στιλό. Δεξιά: Μία από τις άπειρες εφαρμογές του “3Doodler”, το οποίο σιγά – σιγά βρίσκει τη θέση του και στο οπλοστάσιο των σχεδιαστών μόδας.

Φαντάσου να ζωγραφίζεις στον αέρα και το δημιούργημά σου να γίνεται πραγματικότητα. Ξέρω, ακούγεται εξωπραγματικό. Όμως, πλέον γίνεται με το τρισδιάστατο στιλό «3Doodler», το οποίο αποτελεί την πιο δημοφιλή συσκευή τρισδιάστατης εκτύπωσης στην αγορά.

Ο συνιδρυτής της εταιρείας 3Doodler Faraz Warsi θα βρεθεί στις 15 Νοεμβρίου στην Αθήνα, στο πλαίσιο της 6ης TedxAthens, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Στην TedxAthens o Faraz Warsi θα μας μάθει να κάνουμε τα δικά μας Doodles και, μεταξύ άλλων, θα μας διηγηθεί ιστορίες έμπνευσης από την κοινότητα των Doodlers.

Εμείς του ζητήσαμε να μας περιγράψει την «περιπέτεια» του 3Doodler, από την crowd funding καμπάνια μέχρι την καθιέρωση και το σήμερα.

Τι είναι το «3Doodler»;

Το «3Doodler» είναι το πρώτο τρισδιάστατο στιλό παγκοσμίως που εκτυπώνει και περιορίζεται μόνο από τη φαντασία του κάθε χρήστη. Αν μπορείς να ιχνογραφήσεις με ένα δάχτυλο στον αέρα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το «3Doodler». Χρησιμοποιώντας τόσο PLA όσο και ABS πλαστικά, τα οποία είναι τα υλικά που χρησιμοποιούν οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές, το «3Doodler» μπορεί να ζωγραφίσει στον αέρα ή πάνω σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Σε αντίθεση με άλλες τρισδιάστατες συσκευές, είναι μικρό, πολύ εύκολο να το χρησιμοποιήσεις και δεν χρειάζεται καμία γνώση προγραμματισμού. Απλώς το βάζεις στην πρίζα και ξεκινάς να ζωγραφίζεις στο λεπτό.

Ποια ήταν η υποδοχή του «3Doodler» από το κοινό;

Μαζέψαμε πάνω από $ 3,2 εκατομ. από την καμπάνια μας στο Kickstarter, είχαμε πάνω από 20.000 υποστηρικτές, $ 650 χιλιάδες σε μία μέρα και 1,33 εκατομ. στις τρεις πρώτες ημέρες της καμπάνιας. Η αντίδραση από τους υποστηρικτές μας και το κοινό μάς κατέπληξε. Συνολικά, πάντως, παραμένουμε σεμνοί μετά την όλη εμπειρία. Από τη στιγμή που ξεκίνησε η καμπάνια μας στο Kickstarter είχαμε μία εκπληκτική χρονιά. Tο «3Doodler» πωλείται στη λιανική σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουμε αποστείλει πάνω από 120 χιλιάδες κομμάτια, βγάλαμε μια συναρπαστική νέα σειρά με αξεσουάρ και, πλέον, προσφέρουμε πλαστικό σε πάνω από 50 χρώματα. Έχουμε μια διαρκή ροή πωλήσεων από το site μας, το 3Doodler.com και όλα τα παραπάνω μας κάνουν την πιο δημοφιλή συσκευή τρισδιάστατης εκτύπωσης στην αγορά.

Δείτε πώς δουλεύει το όργανο:

Σε ποιους μπορεί να είναι χρήσιμο;

Ακούμε για μερικές θαυμάσιες και απροσδόκητες εφαρμογές οι οποίες περιλαμβάνουν αρχιτέκτονες, μηχανικούς και χορογράφους, οι οποίοι θέλουν να καταδείξουν τη ρευστότητα του σώματος. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε από δασκάλους, για να διδάξουν γεωμετρία σε άτομα με προβλήματα όρασης, για διακόσμηση σπιτιού, για τη δημιουργία πολύ μεγάλων σε μέγεθος έργων τέχνης, mixed media art και σε πολλές ακόμα περιπτώσεις. Η αποστολή μας όλο αυτό το διάστημα είναι να προμηθεύουμε τους χρήστες με εργαλεία και υλικά που θα τους επιτρέπουν να δημιουργούν. Ταυτόχρονα, επικεντρωθήκαμε στο στήσιμο μίας δημιουργικής κοινότητας, η οποία εμπνέεται από τα μέλη της. Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά και είδαμε το στιλό να χρησιμοποιείται σε κάθε έκφανση ζωής.

Όταν λανσάρεις μια ιδέα στο Kickstarter, πρέπει να δείξεις στην κοινότητα ποια είναι η ιδέα, πώς μπορεί να κατασκευαστεί και μετά να δημιουργήσεις μια αίσθηση εμπιστοσύνης μαζί της.

Τι σας οδήγησε στο crowd funding ως μέσο οικονομικής υποστήριξης;

Το crowd funding μας βοήθησε να φτάσουμε αφάνταστα ψηλά, και μας επέτρεψε να μην παραχωρήσουμε την ιδέα μας σε κανέναν έλεγχο, πράγμα το οποίο μπορεί να συμβεί σε πολλές startups. Το «3Doodler» πραγματοποιήθηκε επειδή διοχετεύσαμε την ιδέα μας στην κατάλληλη κοινότητα και επειδή το Kickstarter μας έδωσε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα. Δεν έπρεπε να υπερπηδήσουμε εμπόδια, όπως πολλές άλλες εταιρείες που ψάχνουν επενδυτές.

Σήμερα οι εφευρέτες μπορούν να εξασφαλίσουν την υποστήριξη που χρειάζονται με το crowd funding. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπέροχες ιδέες και κίνητρο, ώστε να σε οδηγηθείς στην επιτυχία. Αν σου λείπουν οι κατάλληλοι πόροι και η χρηματοδότηση, οι υποστηρικτές είναι εκεί έξω και περιμένουν, για να γίνουν μέλη του σχεδίου σου. Η ανατροφοδότησή τους μορφοποίησε το «3Doodler», ώστε να γίνει αυτό που είναι σήμερα, και στο ξεκίνημά μας γνωρίζαμε ότι αυτή θα είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για εμάς.

3Doodler with plastic

Το τρισδιάστατο στιλό 3Doodler είναι γεγονός, με τους κατασκευαστές πλέον να έχουν ρίξει το βάρος τους στη διεύρυνση της χρωματικής παλέτας των πλαστικών που το συνοδεύει.

Πώς οργανώσατε την καμπάνια σας; Θα το ξανακάνατε με μία νέα ιδέα;

Ξοδέψαμε πάνω από τρεις μήνες σχεδιάζοντας την καμπάνια, μιλώντας με ενδεχόμενους χρήστες, προσεγγίζοντας τον Τύπο και τους bloggers, και διασφαλίζοντας ότι, ως εταιρεία, θα μπορούσαμε να παραδώσουμε στην ώρα μας. Εκείνες τις στιγμές είχαμε μία πολύ μικρή ομάδα, αλλά ήμασταν τυχεροί. Κι αυτό γιατί μας βοήθησαν φίλοι και ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούσαν να αναλάβουν συγκεκριμένα κομμάτια της καμπάνιας και να τα τρέξουν μαζί μας. Ό,τι βλέπετε στη σελίδα μας στο Kickstarter έχει δημιουργηθεί από εμάς. Όλα τα doodles και τα videos. Προσπαθήσαμε σκληρά να απαντήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα στο ερώτημα «Τι κάνει αυτή η συσκευή; Πώς μπορώ να τη χρησιμοποιήσω;». Με όπλο τη νέα τεχνολογία, η οποία είναι πάντα απαραίτητη, οδηγηθήκαμε στη συνεργασία με καλλιτέχνες από την Etsy, η οποία μας βοήθησε να καταδείξουμε τη δύναμη του «3Doodler» ως δημιουργικού εργαλείου.

Πόσο σας βοήθησε το Kickstarter ;

Το Kickstarter είναι μια υπέροχη πλατφόρμα για να ελέγξει κάποιος κατά πόσο είναι εφικτή μία ιδέα, καθώς και για να οικοδομήσει μια κοινότητα. Ωφεληθήκαμε πάρα πολύ από αυτήν και ευγνωμονούμε κάθε έναν που μας υποστήριξε και συνεχίζει να το κάνει. Αν είχαμε το κατάλληλο προϊόν για το Kickstarter, σίγουρα θα το σκεφτόμασταν και πάλι.

Πώς μπορεί κάποιος να πειστεί, ώστε να επενδύσει σε μια crowd funding ιδέα;

Το κλειδί είναι να έχεις ένα υπέροχο προϊόν, στο οποίο ο κόσμος να θέλει να πιστέψει, αλλά και να πειστεί ότι μπορεί να κατασκευαστεί. Όταν λανσάρεις μια ιδέα στο Kickstarter, πρέπει να δείξεις στην κοινότητα ποια είναι η ιδέα, πώς μπορεί να κατασκευαστεί και μετά να δημιουργήσεις μια αίσθηση εμπιστοσύνης μαζί της. Εμπιστοσύνη ότι μπορείς να παραδώσεις, εμπιστοσύνη ότι πιστεύεις στο σχέδιο σου και θα το ολοκληρώσεις και εμπιστοσύνη ότι θα τους ενημερώνεις διαρκώς για την όλη διαδικασία. Η επικοινωνία είναι το κλειδί σε όλη αυτή τη διαδικασία. Προφανώς, παράγοντες όπως η τιμή του προϊόντος είναι επίσης σημαντικοί.

Κάνε τις σωστές ερωτήσεις, δες άλλα projects, μίλα με επιτυχημένους δημιουργούς. Αν η ιδέα είναι καλή, είναι ντροπή να αφήσεις το φόβο να ακυρώσει την πραγματοποίησή της.

Υπήρξαν σκαμπανεβάσματα κατά τη διάρκεια της καμπάνιας;

Η όλη καμπάνια ήταν γεμάτη με συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα. Από τον αρχικό ενθουσιασμό ενός νέου σχεδίου στο φόβο που υπάρχει πριν από το τελικό λανσάρισμα, τη συγκίνηση και την αδρεναλίνη που συνόδευε τις πρώτες ημέρες και μετά τη συνειδητοποίηση των υποχρεώσεων! Υπήρξε μια στιγμή, στα μισά της καμπάνιας, όπου όλοι πανηγυρίζαμε για την επιτυχία του σχεδίου και την προπώληση πάνω από 20.000 στιλό. Και μετά, σχεδόν αμέσως, μας στοίχειωσε η σκέψη πως «τώρα πρέπει να κατασκευάσουμε στην πραγματικότητα πάνω από 20.000 στιλό». Ευτυχώς, το καταφέραμε και στην ώρα μας μάλιστα, αλλά η δουλειά που απαιτήθηκε ήταν τεράστια και έπρεπε να παραμένουμε συγκεντρωμένοι στην κατασκευή του προϊόντος και της εταιρείας, ώστε να μην παρασυρθούμε από την ένταση των στιγμών.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί εταιρείες σαν την μισητή Uber είναι πολύυυυ μπροστά! 

SAMSUNG CSC

Ο πλανήτης μας κατασκευασμένος αποκλειστικά από το 3Doodler. Η καλλιτέχνης Jina Sim χρησιμοποίησε λευκές, κόκκινες, μπλέ, μαύρες και κίτρινες λωρίδες πλαστικού, τις οποίες το τρισδιάστατο στιλό μετατρέπει κυριολεκτικά σε οτιδήποτε!

Φοβηθήκατε μήπως δεν τα καταφέρετε;

Πιστεύω πως ανεξάρτητα από το σχέδιο και πόσο επαναστατικό είναι το προϊόν, πάντα θα υπάρχει αυτός ο φόβος. Αλλά πιστέψαμε στην ιδέα μας και βάλαμε όλες τις δυνάμεις μας, ώστε να μην συμβεί αυτό.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον που θεωρεί πως έχει μια καλή ιδέα, αλλά φοβάται το crowd funding;

Να μιλήσει με ανθρώπους, να δει άλλα projects και να μιλήσει με επιτυχημένους δημιουργούς. Να τους θέσει τις κατάλληλες ερωτήσεις. Αν η ιδέα είναι καλή, τότε είναι ντροπή να αφήσεις το φόβο να ακυρώσει την πραγματοποίησή της. Επίσης, θέλει προετοιμασία, προετοιμασία, προετοιμασία…

Θα επαναλαμβάνατε την προσπάθεια σε ένα ασταθές οικονομικά περιβάλλον, όπως είναι αυτήν τη στιγμή το ελληνικό;

Αυτό είναι το κατάλληλο περιβάλλον για να την επαναλάβουμε. Η ομορφιά του crowd funding είναι ότι σε συνδέει απευθείας με τον καταναλωτή. Σε μία ασταθή οικονομία κατά πάσα πιθανότητα θα ανακαλύψεις ότι πωλητές λιανικής και διανομείς φοβούνται εξίσου την κατάσταση και μειώνουν τις δραστηριότητες τους. Το crowd funding τους παρακάμπτει και σε πηγαίνει απευθείας στην καρδιά και το μυαλό του καταναλωτή. Οι καταναλωτές είναι πιθανότερο να έχουν καλύτερες τιμές από αυτήν τη διαδικασία και αυτό λειτουργεί υπέρ σου, ενώ μειώνονται και τα έξοδα. Με άλλα λόγια, είναι καλύτερα οικονομικά για εσένα.

Ένα ασταθές οικονομικά περιβάλλον σαν το ελληνικό είναι το κατάλληλο για τέτοιες προσπάθειες. Η ομορφιά του crowd funding είναι ότι σε συνδέει απευθείας με τον καταναλωτή, παρακάμπτοντας φοβισμένους διανομείς.

Υπάρχει το μυστικό της επιτυχίας;

Θεωρώ πως το μυστικό της επιτυχίας είναι διαφορετικό για κάθε προϊόν και για κάθε εταιρεία. Είναι σαν μια συνταγή. Τα πάντα εξαρτώνται από τα υλικά που έχεις και τι μπορείς να πετύχεις με αυτά. Μετά προσπαθείς απλώς να δημιουργήσεις το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορείς.

Soho_Interior_IMG_3563

Το stand της 3Doodler στο Design Store του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο Σόχο. Εσύ τι θα δημιουργήσεις;

Δώστε μια γεύση από την επικείμενη ομιλία σας στην TEDx Athens…

Ελπίζω να συστήσω στον καθένα την έμφυτη ικανότητά του να δημιουργεί τρισδιάστατα doodle, ανεξάρτητα από την καλλιτεχνική του φύση. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να δημιουργήσεις doodles. Όπως κάθε ένας μας έχει το δικό του γραφικό χαρακτήρα, έτσι έχει και το δικό του «Doodlewriting». Θα ήθελα επίσης να μοιραστώ μερικές ιστορίες έμπνευσης από την κοινότητά μας, καθώς το «3Doodler» βοήθησε στο να ξεκλειδώσει το καλλιτεχνικό ταλέντο ανθρώπων, γεφύρωσε το κενό μεταξύ διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας και έδωσε σε έναν ασθενή μια διέξοδο προσωπικής έκφρασης.

Ποιο είναι το επόμενο σας project;

Συνεχίζουμε την επέκταση του «3Doodler», η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία της κοινότητάς μας και την παροχή μέσων σε αυτή. Ταυτόχρονα, δημιουργούμε αξεσουάρ, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με το «3Doodler», και συνεχώς διαθέτουμε στην αγορά νέα πλαστικά, ώστε να καταστήσουμε το Doodling πιο συναρπαστικό.

Λίγα λόγια για το TEDxAthens:

Το TEDxAthens ξεκίνησε τη δράση του το 2009 και είναι μία από τις πρώτες TEDx εκδηλώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στόχος του TEDxAthens είναι να αναδείξει και να προωθήσει την εμπειρία του TED σε τοπικό επίπεδο, παρουσιάζοντας ομιλητές που εμπνέουν με τις ιδέες, τα οράματα και τα επιτεύγματά τους. Το TEDxAthens 2012 παρακολούθησαν περίπου 1.500 άτομα, ενώ το TEDxAthens 2013, 1.400 άτομα. Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014, οι ομιλίες του TEDxAthens είχαν πάνω από 2 εκατομμύρια views μέσω του Youtube.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε ομιλίες, επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες ted.com, tedxathens.com και blog.tedxathens.com.

Facebook: facebook.com/tedxathens και

Τwitter: @TEDxAthens.

 

Διαβάστε ακόμα: Πώς με το Ελληνικό Noowit το Διαδίκτυο έρχεται στα μέτρα σας.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Προσηλωμένη στη φιλοσοφία της προσωπικής γυμναστικής, η Ιωάννα Λαουμτζή εφαρμόζει το exclusive training. Πρόκειται για «one on one tailor made» προγράμματα, φτιαγμένα πάνω στα μέτρα και στις πραγματικές ανάγκες κάθε ανθρώπου ξεχωριστά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Έπειτα από πέντε χρόνια απουσίας από τη χώρα μας, η ιαπωνική εταιρεία επιστρέφει υπό νέα διεύθυνση φέρνοντας την πλήρη ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda στην Ελλάδα. Γράφει ο Βασίλης Χαρίτος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πότε συνέλαβε το όραμα που τον κατευθύνει; Τι τον ενέπνευσε να συνεχίσει παρά τις δυσκολίες; Τι σημαίνει επιτυχία για εκείνον; Ο δημιουργός των εκδόσεων Ψυχογιός, που φέτος κλείνουν 40 χρόνια «ζωής», απαντάει στο Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο ιδρυτής και εμπνευστής του Club Utile Dulci, Ανδρέας Γιαννόπουλος μας μίλησε για την ιδέα του που θυμίζει κάτι και από σύγχρονους Δειπνοσοφιστές. Στην επόμενη συνάντηση βασικοί ομιλητές θα είναι ο πρώην υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος, ο πρόεδρος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης και ο πολιτικός επιστήμων Λευτέρης Κουσούλης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro