AirFastTickets

    Η AirFastTickets ξεκίνησε το 2009, για να εξελιχθεί 3 χρόνια αργότερα σε χρυσωρυχείο, με τζίρους της τάξης των €30 εκατομ. Το πελατολόγιό της σε χρόνο ρεκόρ ξεπέρασε τους 5 εκατομ. πελάτες σε 43 χώρες του κόσμου.

    Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που συνελήφθη ο Kαναδός ποπ σταρ Τζάστιν Μπίμπερ, καθώς – υπό την επήρεια αλκοόλ – προκάλεσε ζημιές σε καταστήματα. Όταν βρέθηκε στη φυλακή, η αμερικανική κοινή γνώμη τον ενέταξε αυτομάτως στα αρνητικά πρότυπα για τη νεολαία, και υπεραμύνθηκε της άποψης ότι καλό θα ήταν να βρει αλλού πεδίο δράσης…

    Ο Νίκος Κοκλώνης, ιδιοκτήτης της AirFastTickets, εντόπισε τον μάνατζέρ του και του παρέδωσε ένα «ανοικτό» voucher της εταιρείας: ο Μπίμπερ μπορούσε να ταξιδέψει σε όποιο μέρος της Γης ήθελε. Τελικά, ο τραγουδιστής και μουσικοσυνθέτης κατέφυγε στην Καραϊβική, ενώ ο Κοκλώνης κατάφερε να φιλοξενηθεί στα μεγαλύτερα αμερικανικά Δίκτυα, όπως το CNN και το NBC.

    Η «ιδέα» για τον Μπίμπερ είναι μόνο ένα παράδειγμα του πώς «στροφάρει» στο μάρκετινγκ το μυαλό του Κοκλώνη. Όσοι τον έχουν συναντήσει, του αναγνωρίζουν πρωτοτυπία και δημιουργικότητα στη σκέψη, χαρακτηριστικά που αποτέλεσαν, άλλωστε, τη μαγιά για την παροχή τουριστικών υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου και τη δημιουργία της AirFastTickets, η οποία και γνωρίζει έντονους κλυδωνισμούς την περίοδο αυτή, λόγω της περιπέτειας με την ΙΑΤΑ, τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων.

    Θρυαλλίδα για τη ρήξη της σχέσης τους, έγιναν οι οφειλές ύψους άνω των €45 εκατομ. της επιχείρησης προς το διεθνή φορέα, όταν δεν κατέβαλε τις εισπράξεις για πωλήσεις εισιτηρίων συγκεκριμένου διαστήματος (εντός του Ιουνίου του 2014). Η AirFastTickets τέθηκε σε καθεστώς default – όπως αποκαλείται – στη Γερμανία και την Αγγλία, με βασική παρενέργεια να της αφαιρέσει η ΙΑΤΑ το δικαίωμα έκδοσης εισιτηρίων στην Ελλάδα. Η εταιρεία μπορούσε πλέον να πωλεί εισιτήρια μόνο μέσω πρακτόρων.

    Παρά το γεγονός ότι η αγορά βρίθει φημών, κανένας εντούτοις δεν μπορεί να γνωρίζει την έκβαση της υπόθεσης. Ούτε μπορεί να μιλάει εκ των προτέρων για ιστορία ανόδου και πτώσης του Κοκλώνη. Έχει, ωστόσο, τεράστιο ενδιαφέρον το πώς ένας νεαρός που ξεκίνησε από ένα λιλιπούτειο διαμέρισμα–γραφείο στην οδό Γρηγορίου Λαμπράκη, στον Πειραιά, και κατάφερε να διατηρεί ταξιδιωτικά γραφεία στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Βερολίνο, κινδυνεύει τώρα να συνθλιβεί. Το ατού της επιχείρησης, η ταχύτητα εξέλιξής της, έγινε και μπούμερανγκ που στράφηκε εναντίον της.

    Η AirFastTickets ξεκίνησε το 2009, εν μέσω κρίσης και με υπαλλήλους μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού, για να εξελιχθεί τρία χρόνια αργότερα σε χρυσωρυχείο, με τζίρους της τάξης των €30 εκατομ. Πώς; Πετύχαινε να δίνει μεγάλη έκπτωση στους πελάτες της ως προς την τελική αξία αγοράς του εισιτηρίου. Αντί να το πουλάει, για παράδειγμα, €100, το πωλούσε €80, χρηματοδοτώντας εκ των έσω τα €20. Αρκεί κάποιος να σκεφθεί ότι η μέση προμήθεια που έχουν τα ταξιδιωτικά γραφεία από τις αεροπορικές εταιρείες κινείται στο 1%. Οτιδήποτε άλλο, είναι κόστος.

    Παρά το γεγονός ότι η αγορά βρίθει φημών, κανένας εντούτοις δεν μπορεί να γνωρίζει την έκβαση της υπόθεσης.

    Λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της εταιρείας και των ευθέως αναλόγων αυξανόμενων τζίρων της, η ΙΑΤΑ ζήτησε από την AirFastTickets αύξηση των εγγυητικών επιστολών της. Η εταιρεία δεν το έκανε. Το μείζον ερώτημα είναι ένα: πώς ένας online πράκτορας, ο οποίος εισπράττει τα εισιτήρια του κατά 80% με πιστωτική κάρτα, αδυνατεί να πληρώσει; Πώς κάποιος που χρησιμοποιεί τον τζίρο του για τη δική του εσωτερική ρευστότητα εμφανίζεται να «ξεμένει»;

    Διαβάστε ακόμα: Παύλος Ευμορφίδης, Ιδρυτής της Coco-Mat: «Ποια χρήματα; Τζάμπα είναι η καλοπέραση. Προτιμώ να κάνω μασάζ, παρά να μου κάνουν».

    Ο Κοκλώνης έχει δηλώσει ότι ίδρυσε την εταιρεία παίρνοντας δάνειο €100.000 από την τράπεζα στην οποία εργαζόταν την περίοδο εκείνη, προκειμένου να εξασφαλίσει μόνιμη έκπτωση στους επίδοξους ταξιδιώτες, με την ελπίδα ότι θα πολλαπλασιάζονταν μέχρι να πεις κύμινο. Όπερ και εγένετο. Όντας ο πρώτος που λάνσαρε τα φτηνά αεροπορικά εισιτήρια με τη Groupon, σε διάστημα μίας ημέρας άρχισε να πουλάει περισσότερα από 3.500 εισιτήρια, ενώ τους πρώτους δέκα μήνες άγγιξε περίπου τα 10.000 σε ολόκληρο τον κόσμο. «Το πελατολόγιό μας μέσα σε χρόνο ρεκόρ ξεπέρασε τους 5 εκατομμύρια πελάτες σε 43 χώρες του κόσμου», έχει πει χαρακτηριστικά.

    Η AirFastTickets, με τα δεδομένα αυτά, αποκτά πλέον διαδικτυακή πλατφόρμα, εγκαθίσταται σε hi tech γραφεία και μεταφέρει την έδρα της στη Νέα Υόρκη. Το άνοιγμα της στη διαφημιστική αγορά, εντός και εκτός συνόρων, είναι τεράστιο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που σε ταξίδια τους στη Νέα Υόρκη, χαζεύουν την – αν μη τι άλλο – εντυπωσιακή προβολή της AirFastTickets σε γιγαντοοθόνες, ενώ οι έχοντες καλή μνήμη θα θυμούνται ακόμη τα εγχώρια τηλεοπτικά σποτάκια με τον gay φορτηγατζή – τόσο θόρυβο προκάλεσαν.

    Η παραφιλολογία θέλει τον Κοκλώνη να κυκλοφορεί με λιμουζίνα BMW στην Αμερική και μία νοικιασμένη Bentley όταν έρχεται στην Αθήνα. Του αρέσει η καλή ζωή, διατηρεί φιλίες με επώνυμους – πελάτες του, απολαμβάνει πολλαπλώς αυτό που έφτιαξε. Είναι συμπαθής από κοντά, χαμογελαστός, προσιτός – συμφωνούν πολλοί.

    Και, ενώ βρίσκεται προ των πυλών του αμερικανικού χρηματιστηρίου, σκάει η βόμβα με την αθέτηση πληρωμών προς την ΙΑΤΑ. Ο NASDAQ αποτελεί παρελθόν, και η εταιρεία παλεύει για μία «βιώσιμη λύση». Βρίσκεται, εξάλλου, στα δικαστήρια τόσο με άλλους ηλεκτρονικούς ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και με γνωστές αεροπορικές εταιρείες.

    Μόνο ο ίδιος ξέρει ποια θα είναι η συνέχεια. Γνωρίζει γαρ καλά τα Οικονομικά, έχει πτυχίο στην ΑΣΟΕΕ και διδακτορικό στην Οικονομική Ανάλυση από πανεπιστήμιο του Βερολίνου.

    Διαβάστε ακόμα: «Όχι στη δαιμονοποιημένη επιχειρηματικότητα. Ναι στο επιχειρηματικό δαιμόνιο».

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top