Γιατί όλο και περισσότεροι επενδύουν σε κλασικά αυτοκίνητα;

    Μετά τη "φούσκα" της μοντέρνας τέχνης, τον πυρετό του 60s design και τα υπερεκτιμημένα blue chips των μεγάλων crus του κρασιού, οι επόμενες σπουδαίες ευκαιρίες για απόδοση φαίνεται να βρίσκονται στις επενδύσεις σε τέσσερις τροχούς. Γράφει ο Αλέξανδρος Κορέσσης.

     
    Peel P50

    Ένα τέτοιο Peel P50 του ‘64 πουλήθηκε για $176.000. Ίσως επειδή μόνο 50 απ’ αυτά κατασκευάστηκαν, από τα οποία φαίνεται πως έχουν απομείνει αυτό και άλλα 26. (photo credit rmsothebys.com).

    Με τον χρυσό να ανεβοκατεβαίνει και τον Rembrandt να έχει εξαντληθεί (ακόμα και οι απομιμήσεις), κάπου πρέπει να επενδύσουμε κι εμείς οι εκατομμυριούχοι. Σ’ ένα Peel P50 του 1964, για παράδειγμα. Που άλλαξε χέρια έναντι $ 176.000! Με 3,5 ολόκληρους ίππους από κάτω, στο πλάι, ή κάπου τέλος πάντων, οι οποίοι πληρώθηκαν €50.000 ο καθένας. Ορίστε; Είπατε κάτι; Με τα λεφτά αυτά, πάντως, αποκτάς αραβικό επιβήτορα και ξεκινάς επιχείρηση. Ή αγοράζεις ένα από τα 26 εναπομείναντα Peel. Που θεωρητικά είναι το μικρότερο αυτοκίνητο που παρήχθη ποτέ – αν βέβαια το σύνολο των 47 θεωρείται παραγωγή.

    Πολλοί μάθαμε το Peel όταν το «κακό παιδί» κάποτε του Top Gear, ο κ. Jeremy Clarkson, καλή του ώρα, προσπάθησε να το οδηγήσει μέσα στα γραφεία του BBC. Όλα αυτά για την ιστορία, φυσικά. Το ερώτημα είναι άλλο: Ποιος δίνει τόσα χρήματα για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ούτε όπισθεν;

    Ο ίδιος που έχει γεμίσει τους τοίχους του με Picasso, είναι μια απάντηση. Ο Jay Leno είναι μια άλλη. Το γεγονός όμως είναι πως, με τον χρυσό να ανεβοκατεβαίνει και τον Rembrandt να έχει εξαντληθεί (ακόμα και στις απομιμήσεις), κάπου πρέπει να επενδύσουμε κι εμείς οι εκατομμυριούχοι.

    Το Peel πουλήθηκε στη δημοπρασία που έγινε πρόσφατα στο Amelia Island (που δεν το λες και πολύ νησί), στη Florida. Δεν ήταν το μόνο και σίγουρα δεν ήταν και το πιο ακριβό. Οι τιμές κυμάνθηκαν από $ 16.100, για ένα παιδικό ηλεκτρικό Bimbo Racer του ’56, έως $ 17.160.000 (ναι, καλά διαβάσατε) για μια –τι άλλο;– Ferrari 250 GT California SWB Spider του ‘61. Συνολικός τζίρος για το Σαββατοκύριακο: $ 137.000.000 (and change).

    Ένα Peel P50 του 1964 άλλαξε χέρια έναντι $ 176.000! Ποιος δίνει τόσα χρήματα για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ούτε όπισθεν;
    auctions

    Δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων γίνονται πολλές σ’ όλον τον κόσμο. Η ιστορία έχει δείξει πως όσο πιο παλιά είναι αυτά τόσο πιο καλά. Kαι όσο πιο καλά τόσο πιο ακριβά. (photo credit blog.hemmings.com).

    Τέτοιες δημοπρασίες γίνονται πολλές σε όλο τον κόσμο, με πιο διάσημη αυτή του Monterey, και με τη Γερμανία να διοργανώνει περισσότερες από 25 εκθέσεις και δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο.

    Να μεταφερθούμε για λίγο στην πραγματικότητα, που περισσότερο εικονική είναι, της χώρας μας; Θα είμαι αρκετά ευγενής και δεν θα αναφερθώ στην ακίνητη περιουσία σας, η οποία δεν κινείται, διότι απεδήμησε εις Κύριον και η Δευτέρα Παρουσία μάλλον θα καθυστερήσει.

    Ξεχάστε τον Βολανάκη, Γεραλή, Προσαλέντη που κληρονομήσατε, τον Τέτση που χρυσοπληρώσατε, πιστεύοντας έτσι ότι έχετε επενδύσει στην τέχνη. Δεν πουλιούνται. Τουλάχιστον όχι τόσο όσο νομίζετε. Ούτε στην Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό.

    Διαβάστε ακόμα: Αυτοκίνητο-θρύλος, η Rolls-Royce London-Edinburgh Silver Ghost.

    Αναφέρομαι βέβαια σε όσους από εσάς έχουν περισσέψει δυο δεκάρες και τις κοιτάτε από μια οθόνη – διότι για να (μην) τις κρατήσετε στο χέρι φρόντισαν άλλοι. Αφήστε τις τρελές ιδέες να ανοίξετε σουβλατζίδικο και επενδύστε σε παλιά αυτοκίνητα.

    Πρώτον, δεν θα βαρεθείτε. Είναι τόσα πολλά τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε, ώστε θα ξαναθυμηθείτε αυτό το περίφημο για το πότε χαίρεται κάποιος τη βάρκα του. Απάντηση: όταν την αγοράζει και όταν την πουλάει.

    Τα παλιά αυτοκίνητα στο εξωτερικό πουλάνε. Ίσως οι αναμνήσεις, ίσως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, ίσως διότι είναι πολύ το αλκοόλ που καταναλώνεται στις δημοπρασίες…
    London taxi

    Κάποιος έδωσε $77.000 για ένα λονδρέζικο taxi του 2004. Που δεν είναι καν από τα παλαιότερα παραδοσιακά. Γιατί; (photo credit rmsothebys.com).

    Δεύτερον, θα γνωρίσετε κάτι περίεργους τύπους που γνωρίζουν πού ήταν ο μοχλός που έβαζε σε λειτουργία το καλοριφέρ του Fiat 500 του ’57. Απάντηση: στο πίσω κάθισμα, άσχετοι.

    Τρίτον, μπορεί να βγάλετε και μεροκάματο. Αυτό το τελευταίο πρέπει να συνοδεύεται από εκείνα τα μπάνερ που δεν προλαβαίνετε να διαβάσετε σε διαφημίσεις που σας συμβουλεύουν να τοποθετήσετε τα χρήματά σας σε ευρωπαϊκά ομόλογα. Κοινώς, ως ενήλικες, μην τα πολύ-πιστεύετε. Κάντε το κέφι σας και ό,τι ήθελε προκύψει.

    Γεγονός είναι, όμως, ότι τα παλιά αυτοκίνητα στο εξωτερικό πουλάνε. Ίσως οι αναμνήσεις, ίσως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, ίσως διότι είναι πολύ το αλκοόλ που καταναλώνεται στις δημοπρασίες… Πάντως, όσο πιο παλιά τόσο πιο καλά. Και όσο πιο καλά τόσο πιο ακριβά.

    Γι’ αυτό, όταν έρθει η στιγμή της αγοράς-επένδυσης, μην τσιγκουνευτείτε. Οποιαδήποτε Ferrari είτε είναι ήδη είτε θα γίνει classic. Όπως και όλες οι Porsche του Steve McQueen και κάποιες άλλες (εκτός των Cayenne). Οι Jaguar, από το 1970 και πίσω. Από Toyota, αν βρείτε καμιά 2000 GT του ’67, έχει καλώς. Τις Corolla ξεχάστε τις.

    Προσοχή όμως. Αν ο διακοσμητής που έβαλε τις κουρτίνες στο γκαράζ σας, τις ταίριαξε με ένα λονδρέζικο ταξί του 2004 που το πληρώσατε $ 80.000, υπάρχει περίπτωση να αποκλειστείτε από τους αυτοκινητικούς κύκλους και να συμπεριληφθείτε σε κάποιους άλλους.

    Bimbo Racer

    Η τιμή γι αυτό το παιδικό ηλεκτρικό Bimbo Racer V12 (ή 12V, αν προτιμάτε) του ’56 έφτασε τα $16.100. Βοήθησε βέβαια και το ότι είναι σχεδιασμένο από τον Giovanni Michelotti. (photo credit rmsothebys.com).

     

    //O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

     

    Διαβάστε ακόμα: Το επιχειρείν χωρίς ιδέες είναι εφικτό;

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Mετράει 23 χρόνια ζωής και ήταν η πρώτη ιδιωτική αεροπορική σχολή που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Πλέον η φήμη της έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της Global Aviation, τις φωτογραφήσαμε και καταλάβαμε γιατί είναι πρωτοπόρος στο είδος της.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το νέο αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα του κοσμοπολίτικου νησιού, ένα πάντρεμα της αιγαιοπελαγίτικης παράδοσης με τη σύγχρονη ταυτότητά του, θα είναι έτοιμο το 2021, θα κοστίσει περίπου 25 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τις τουριστικές ροές.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο ιδρυτής και εμπνευστής του Club Utile Dulci, Ανδρέας Γιαννόπουλος μας μίλησε για την ιδέα του που θυμίζει κάτι και από σύγχρονους Δειπνοσοφιστές. Στην επόμενη συνάντηση βασικοί ομιλητές θα είναι ο πρώην υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος, ο πρόεδρος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης και ο πολιτικός επιστήμων Λευτέρης Κουσούλης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Πριν λίγες μέρες, ο ιδιαίτερα δραστήριος τελευταία Όμιλος Συγγελίδη γιόρτασε τα εγκαίνια του πρώτου DS Store στην Ελλάδα, με μια λαμπρή εκδήλωση.  

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro