Rocio Lara-

    credit: Rocio Lara / flickr.com

    Τι είναι το crowdfunding; Crowdfunding είναι η συνεργασία ενός γκρουπ ανθρώπων, που υποστηρίζουν χρηματικά ένα κοινό project. Το crowdfunding δεν είναι η συλλογή χρηματοδότησης από επενδυτές, σπόνσορες ή εταιρείες, αλλά η συλλογή μικρών ποσών χρηματοδότησης από ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Η διαδικασία αυτή λαμβάνει συνήθως χώρα στο διαδίκτυο. Είναι η δύναμη της οργάνωσης χωρίς οργανώσεις.

    Και τι είναι το crowdsourcing; Το crowdsourcing είναι ένα μοντέλο κατανεμημένης επίλυσης προβλημάτων και λειτουργίας. Με την τυπική έννοια του όρου, τα προβλήματα δημοσιεύονται σε ένα άγνωστο πλήθος χρηστών, μέσω μιας ανοικτής πρόσκλησης για την παροχή λύσεων. Οι χρήστες –οι οποίοι αναφέρονται και ως πλήθος, δηλαδή crowd– σχηματίζουν κοινότητες στο διαδίκτυο και υποβάλλουν λύσεις. Το πλήθος αξιολογεί επίσης τις λύσεις, επιλέγοντας τις καλύτερες. Αυτές οι λύσεις επιλέγονται από την αρχική οντότητα που έθεσε το πρόβλημα, ενώ τα φυσικά πρόσωπα που τις πρότειναν, κάποιες φορές ανταμείβονται. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η εργασία ανταμείβεται είτε χρηματικά είτε με βραβεία είτε με αναγνώριση. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, η ανταμοιβή είναι απλώς η φήμη, είτε η διανοητική ικανοποίηση. Το Facebook ξεκίνησε το πρόγραμμα προσαρμογής του σε τοπικές γλώσσες το 2008 με crowdsourcing!

    Ποιοι μπορούν να επωφεληθούν από το crowdfunding; Νέοι δημιουργοί, υφιστάμενες ή μη εταιρείες, φυσικά πρόσωπα, καλλιτέχνες πάσης φύσεως, επιχειρηματίες, αρχιτέκτονες, designers, start ups. Σχεδόν όλοι.

    «Το crowdfunding δεν είναι η συλλογή χρηματοδότησης από επενδυτές, σπόνσορες ή εταιρείες, αλλά η συλλογή μικρών ποσών χρηματοδότησης από ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων».

    Τι χρειάζεται να υποβάλεις για να μπεις στη διαδικασία του crowdfunding; Μια καλή ιδέα, ένα ενδιαφέρον ολιγόλεπτο βίντεο –στο οποίο ο δημιουργός εξηγεί και παρουσιάζει την ιδέα αυτή–, μια σειρά από έξυπνες και μοναδικές ανταποδόσεις και, τέλος, πολλή όρεξη για να τρέξει σωστά την καμπάνια του.

    photo-

    Ο Ειρηναίος Φιλιππίδης.

    Υπάρχει κάποια χρέωση στον ενδιαφερόμενο για crowdfunding; Ένα 7%, μόνο εφόσον «πιάσει» τον οικονομικό του στόχο.

    Όσοι κάνουν δωρεές έχουν κάποια ανταπόδοση; Ναι, όλοι οι χρηματοδότες απολαμβάνουν μιας κάποιας ανταπόδοσης.

    Τι συμβαίνει αν το ζητούμενο ποσό δεν συμπληρωθεί μέσα στη χρονική προθεσμία που έχει τεθεί; Τα χρήματα επιστρέφονται στους χρηματοδότες της καμπάνιας.

    Η συναλλαγή αυτή, όντας διαδικτυακή, ενέχει κάποιους κινδύνους; Απολύτως κανέναν!

    Ποιά είναι η πιο αξιόπιστη διεθνής πλατφόρμα; Η kickstarter.com, indiegogo.com

    Τι το μοναδικό προσφέρει το groopio.com; –Στην πλατφόρμα του groopio.com έχουν δημιουργηθεί καινοτόμα προγράμματα, που βοηθούν τους χρήστες να επιτύχουν τον στόχο τους ευκολότερα. Για παράδειγμα:

    1. To πρόγραμμα «Δεύτερης Ευκαιρίας», που αφορά καμπάνιες που δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο χρηματικό ποσό εντός της χρονικής προθεσμίας.

    2. To πρόγραμμα «Τράπεζας Ιδεών», μέσω του οποίου εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν καμπάνιες βοηθώντας τες να πετύχουν τον στόχο τους, συνήθως συνεισφέροντας κάποιο χρηματικό ποσό, δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες.

    3. Aνοικτοί διαγωνισμοί crowdfunding «Open Calls» σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών, όπως για παράδειγμα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις ή καλλιτέχνες, προσφέροντας προβολή και σημαντικά έπαθλα στους νικητές.

    4. To Groopio Academy για την επιμόρφωση των χρηστών σχετικά με το crowdfunding, με την παροχή πρωτοποριακών και αποκλειστικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, όπως webinars, tutorials και offline παρουσιάσεις.

    5. Το Mentorship program, που απευθύνεται σε εταιρείες των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, καθώς και σε οργανισμούς από τον χώρο της τέχνης, της εκπαίδευσης και της επιχειρηματικότητας, που επιθυμούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο αξιοποιώντας την πλατφόρμα του groopio.com.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top