Εδώ και λίγες μέρες ο Diddy φιγουράρει στην κορυφή της λίστα του Forbes με τους πιο ακριβοπληρωμένους μουσικούς της χρονιάς που φεύγει. (Εικονογράφηση: Brian Taylor)

    Δεν ξέρω αν το όνομα Sean John Combs σας λέει κάτι. Αν ασχολείσαι με τον χώρο της μουσικής τότε σίγουρα το γνωρίζεις – ιδιαίτερα αν είσαι λάτρης της hip-hop και r’n’b σκηνής. Αν προτιμάς τα πιο lifestyle θέματα, τότε κατά 99% πάλι τον γνωρίζεις αλλά περισσότερο ως πρώην της Jennifer Lopez πριν από αρκετά χρόνια. Όσο για μένα -ουχί ότι σας ενδιαφέρει βέβαια- τον ξέρω επειδή μου φαινόταν τρομακτικά αστείο το πόσα πολλά ψευδώνυμα είχε αλλάξει (Diddy, Puff Daddy, Puffy, P. Diddy είναι μερικά που έχει χρησιμοποιήσει τα τελευταία 20 χρόνια), αλλά και εξαιτίας του ιδιαίτερα κακόγουστου στυλ του.

    Δεν έχει σημασία όμως τίποτα από τα παραπάνω. Εδώ και λίγες μέρες ο Diddy φιγουράρει στην κορυφή της λίστα του Forbes με τους πιο ακριβοπληρωμένους μουσικούς της χρονιάς που φεύγει. Που είναι το περίεργο; Εδώ σε θέλω. Ο Diddy δεν κυκλοφόρησε νέο άλμπουμ μέσα στο 2017. Για την ακρίβεια δεν ασχολήθηκε καν με τη μουσική τις προηγούμενες 365 ημέρες.

    Κι όμως, σύμφωνα με το Forbes, βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με έσοδα 130 εκ. δολάρια. Δεν τα λες λίγα για κάποιον που έχει να κυκλοφορήσει στούντιο δίσκο από το 2010 και το Last Train to Paris, η τελευταία του δουλειά είναι το mixtape MMM (2015), ενώ η μοναδική περιοδεία που έχει κάνει ήταν πέρσι το Bad Boy Family Reunion Tour – ουσιαστικά ένα tour των καλλιτεχνών της εταιρίας του Bad Boy Records. Τέλος, αυτή είναι η σχέση του με τη μουσική εδώ και κάτι χρόνια. Άρα πώς;

    Από τη μια το fashion brand που έχει δημιουργήσει από την άλλη οι επενδύσεις του σε ποτά και νερά, είναι αρκετά για να γεμίζουν τον τραπεζικό του λογαριασμό.

    Δεν είναι μυστικό ότι ο χώρος της μουσικής έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 30 χρόνια. Κάποτε οι καλλιτέχνες το μόνο που έπρεπε να κάνουν ήταν να βγάλουν ένα δίσκο, να το προωθήσουν σωστά για να πουλήσει και μετά να βγουν σε μια παγκόσμια τουρνέ για τον υποστηρίξουν. Πριν από μια 15ετια το παιχνίδι είχε αλλάξει: με τον κόσμο να σταματάει σταδιακά να αγοράζει άλμπουμ και να προτιμάει να τα αντιγράψει, η περιοδεία ήταν το μόνο που έμενε. Σήμερα; Σήμερα με το downloading να κάνει πάρτι, την κρίση να μην σου επιτρέπει να πηγαίνεις σε συναυλίες κάθε τρεις και λίγο, το παιχνίδι πέρασε σε άλλο επίπεδο.

    Καλύτερη απόδειξη για αυτό τα 130 εκ. έσοδα του Diddy, που δεν χρειάστηκε να κυκλοφορήσει ούτε άλμπουμ. Πώς; Χάρη στις επιχειρηματικές του κινήσεις. Μπορεί εγώ να θεωρώ το στυλ του κακόγουστο, αλλά για πάρα πολύ κόσμο αυτό δεν ισχύει. Το fashion brand Sean John που έχει δημιουργήσει έχει τζίρο 450 εκ. κάθε χρόνο στις ΗΠΑ. Και το brand δεν βγάζει μόνο ανδρικά ρούχα – έχει και αρώματα, και αθλητικά, ενώ πρόσφατα έβγαλε και γυναικεία κολεξιόν.

    Και οι επιχειρηματικές του δράσεις συνεχίζονται. Από το 2007 είναι ο πρεσβευτής της Ciroc Vodka στις ΗΠΑ και οι υπεύθυνοι του αλκοολούχου ποτού μόνο χαρούμενοι πρέπει να είναι από εκείνον: άλλωστε χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια για να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της και να την κάνει τη Νο.2 βότκα στην Αμερική.

    Ενώ για το τέλος κρατήσαμε και την πιο τρελή του συνεργασία: το 2015 ένωσε τις δυνάμεις του με τον ηθοποιό Mark Wahlberg και τον δισεκατομμυριούχο Ron Burkle, επένδυσαν στο νερό Aquahydrate και είδαν τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 35% τον τελευταίο χρόνο.

    Αν τα βάλεις κάτω, θα δεις στο τέλος ότι δεν ήταν και τόσο δύσκολο για τον Diddy να βγάλει 130 εκ. δολάρια μέσα στο 2017. Και για όποιον αναρωτιέται γιατί είναι στη λίστα με τους μουσικούς και όχι με τους επιχειρηματίες, η απάντηση είναι απλή: μουσικός δηλώνει ο άνθρωπος. Και τελικά σε αυτόν τον κόσμο -και όχι μόνο στην Ελλάδα- είσαι ότι δηλώσεις.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ποιοι είναι οι δίδυμοι Winklevoss που έγιναν οι πρώτοι δισεκατομμυριούχοι του bitcoin;

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top