Δημήτρης Ποτηρόπουλος: «Ευφυΐα είναι η ικανότητα προσαρμογής στην αλλαγή»

Στη νέα στήλη του Andro, επιδραστικοί Έλληνες μοιράζονται όσα τους κινητοποιούν στην πορεία της επιτυχίας. Ο αρχιτέκτονας και δημιουργός του γραφείου Potiropoulos+Partners μιλάει για την ομορφιά του ταξιδιού, την σημασία του να φτάσεις στον προορισμό και φωτογραφίζεται στο τιμόνι ενός ολοκαίνουργιου VOLVO S90.

Φωτογραφία :
Νίκος Καρανικόλας
 

Το όμορφο αλλά ποτέ προκλητικό, και ιδιαίτερα ασφαλές Volvo S90 διατηρεί αναλλοίωτη την ουσία της σουηδικής μάρκας: την αίσθηση δηλαδή του ότι, στο εσωτερικό του βρίσκεσαι μέσα σ’ ένα απόρθητο φρούριο.

– Πότε άρχισε το μεγάλο της ζωής σας «ταξίδι» στην ενασχόλησή σας; Τι σας ενέπνευσε, ποιος ήταν ο πρώτος «σπινθήρας στα μπουζί» για να ξεκινήσετε;
Αν και η «περιπέτεια» της ζωής μου είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, το γραφείο μας άρχισε το «ταξίδι» του στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ο «σπινθήρας» όμως σιγόκαιγε ήδη από το σχολείο, όταν ταξίδεψα για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκές χώρες και είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και να θαυμάσω τα μοντέρνα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα εκείνης της εποχής. Θυμάμαι τον παππού μου που μου έλεγε: «Να στοχεύεις ψηλά, το φεγγάρι. Ακόμη και αν αποτύχεις θα βρεθείς ανάμεσα στα αστέρια». Πιστεύω σε αυτό που είχα διαβάσει κάποτε, και που δεν θυμάμαι ποιος το είχε πει, ότι «ο σκοπός της ζωής είναι μια ζωή με σκοπό». Η δική μου ζωή έχει ταυτιστεί με την αρχιτεκτονική.

– Ποιες «αποσκευές» έχετε πάντα μαζί σας στη δύσκολη διαδρομή της καταξίωσης;
Το μυστικό στη ζωή είναι να μην φοβάσαι. Ποτέ να μην φοβάσαι, ποτέ να μην εξαρτάσαι από κάποιον άλλον. Τη στιγμή που θα αρνηθείς κάθε βοήθεια, τότε θα γίνεις πραγματικά δυνατός. Θεωρώ ότι την τύχη μας την ορίζουμε μόνοι μας, επομένως ο ίδιος ο εαυτός μας -με τα θετικά του και τα αρνητικά του στοιχεία- είναι ο ασφαλέστερος «συνεργάτης» σε κάθε απόφαση και δράση μας. Από ένα σημείο και ύστερα, εγώ είχα βέβαια την τύχη να γνωρίσω την Λιάνα, την σύντροφό μου στην ζωή και στην κοινή αρχιτεκτονική διαδρομή μας. Εδώ και χρόνια είμαστε πλέον ένα αχώριστο δίδυμο.

«Όποιος κινείται πάντα και μόνον ευθεία δεν πετυχαίνει ποτέ τον στόχο του. Θεωρώ την καλώς εννοούμενη ευελιξία προνόμιο των ευφυών ανθρώπων».

– Πότε «πατάτε γκάζι» σε μια πρόκληση και πότε επιλέγετε την ασφάλεια και «πατάτε φρένο»;
Πιστεύω ότι ένα από τα σημαντικά πράγματα στην ζωή είναι να τολμάς. Έτσι, έχω την προσοχή μου στραμμένη μόνιμα προς τα εμπρός. Το χαρακτηριστικό μου αυτό άλλοτε με βοήθησε -τις περισσότερες φορές- κάποτε όμως μου δημιούργησε και προβλήματα. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζω με την ίδια «ορμή». Προφανώς είναι θέμα ιδιοσυγκρασίας.

– Από πού αντλείτε τη δύναμη για να συνεχίσετε, όταν νιώσετε ότι φτάνετε σε «αδιέξοδο»;
Έρχεται κάποια στιγμή που πρέπει να αποδεχτούμε τον εαυτό μας, δεν έχει πια να κάνει με το ποιος πρόκειται να γίνεις, αλλά με αυτό που είσαι και με αυτό που πάντα θα είσαι. Είμαι λοιπόν «αθεράπευτα» αισιόδοξος, και όπως λένε αυτοί που με γνωρίζουν καλά, πείσμων. Το ξέρετε αυτό που λέει: «Δεν έχει σημασία πόσες φορές θα πέσεις αλλά πόσο γρήγορα θα σηκωθείς».

Οι απλές, καθαρές γραμμές του S90 είναι λογική εξέλιξη εκείνων του XC90. Κύρια χαρακτηριστικά είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα LED, σε σχήμα που η Volvo αποκαλεί «σφυρί του Θωρ», και η επιβλητική, κάθετη μάσκα.

– Τι είδους «σέρβις» προσφέρετε στον εαυτό σας για να ανανεώνεστε και να είστε αποδοτικός;
Το τρίπτυχο «οικογένεια/φίλοι/ταξίδια» μου προσφέρει όλη την ενέργεια που χρειάζομαι στην προσωπική και επαγγελματική μου ζωή. Επίσης, όταν οι άλλοι τρέφουν καλά αισθήματα για μένα για αυτό που είμαι, ή μάλλον, παρά το γεγονός ότι είμαι αυτό που είμαι. Και οπωσδήποτε το χιούμορ. Το χιούμορ είναι ο πιο σύντομος δρόμος από έναν άνθρωπο σε έναν άλλον άνθρωπο, από μια δύσκολη κατάσταση σε μια ευχάριστη κατάσταση.

«Η πραγματική ζωή αρχίζει όταν σταματά η βολεμένη καθημερινότητα».

– Πότε δίνετε το «τιμόνι» της ζωής και της καριέρας σας σε συνεργάτες, σε πρόσωπα εμπιστοσύνης, σε άτομα που αγαπάτε;
Όταν κερδίσουν την εμπιστοσύνη μου. «Να τους αγαπάς όλους, να εμπιστεύεσαι λίγους, να μην βλάπτεις κανέναν», είχε πει ο Σαίξπηρ, και μάλλον είχε δίκιο.

– Ποια ήταν η πιο σημαδιακή/καθοριστική/δύσκολη στιγμή στο δικό σας «σιρκουί» της καταξίωσης;
Ο πρώτος χρόνος λειτουργίας του γραφείου μας. Ήταν πραγματικά ανεπανάληπτος, αλλά και ολισθηρός, μετ’ εμποδίων. Συγκεκριμένα, θυμάμαι το πρώτο πρωινό -ήταν γύρω στις 7:00- που ανοίξαμε την πόρτα του, αντί του γραφείου από το οποίο είχαμε πλέον παραιτηθεί. Η πραγματική ζωή αρχίζει όταν σταματά η βολεμένη καθημερινότητα.

Το S90 διαθέτει, μεταξύ άλλων, το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στις διαγραμμίσεις κυκλοφορίας μέχρι τα 130 km/h, χωρίς μάλιστα την παραμικρή μεσολάβηση του οδηγού.

– Όταν συναντάτε μια σημαντική δυσκολία, συνεχίζετε απαρέγκλιτα ευθεία (στο όραμα/ στο στόχο σας), καμιά φορά στρίβετε το «τιμόνι»;
Όποιος κινείται πάντα και μόνον ευθεία δεν πετυχαίνει ποτέ τον στόχο του. Θεωρώ την καλώς εννοούμενη ευελιξία προνόμιο των ευφυών ανθρώπων. Ευφυΐα είναι η ικανότητα προσαρμογής στην αλλαγή. Προσπαθώ λοιπόν να παραδειγματίζομαι. Μπορεί κανείς να δημιουργήσει ευκαιρίες από τις δυσκολίες που θα συναντήσει, αυτό είναι το ζητούμενο;

– Σε μια φαινομενικά αξεπέραστη διαφωνία με κάποιον σημαντικό συνεργάτη σας πότε επιλέγετε τη «σύγκρουση»;
Συνήθως οι άνθρωποι «συγκρούονται» επειδή δεν έχουν την ικανότητα να επιχειρηματολογούν. Γενικά δεν μου αρέσουν οι «συγκρούσεις», εντός ή εκτός εισαγωγικών, προσπαθώ να τις αποφεύγω και τις περισσότερες φορές μάλλον τα καταφέρνω. Αν όμως αντιληφθώ «δόλιες προθέσεις» εκ μέρους του «συνομιλητή» μου, τότε αντιδρώ. Επίσης είμαι καχύποπτος με όσους συμφωνούν συνεχώς μαζί μου.

«Όταν θα έρθει η στιγμή να τραβήξω “χρειρόφρενο” θα ήθελα να με θυμούνται σαν έναν ευθύ, ανεπιτήδευτο, γελαστό και δημιουργικό άνθρωπο. Κυρίως, σαν έναν καλό άνθρωπο».

– Στο μακρύ ταξίδι της επιτυχίας/καταξίωσης, σας πέρασε κάποια στιγμή από το μυαλό να σβήσετε τη «μηχανή»;
Μέχρι στιγμής όχι.

– «Όλα είναι δρόμος»: Πώς το σχολιάζετε, πώς το έχετε κάνει πράξη (στην ενασχόλησή σας);
Ο «πηγαιμός για την Ιθάκη”» -η «περιπέτεια» του «ταξιδιού» δηλαδή- είναι το πρώτο μισό που παρουσιάζει αναμφισβήτητα ενδιαφέρον στην ζωή, και βέβαια με γοητεύει. Όμως το δεύτερο μισό είναι η ίδια η «Ιθάκη», κάποια στιγμή πρέπει να φτάσεις στον προορισμό σου, να πετύχεις τον στόχο σου. Αλλιώς κινδυνεύεις να παραμείνεις απλά ρομαντικός ή ένας απογοητευμένος ιδεαλιστής. Και ποιος το θέλει αυτό;

– Πώς θα επιθυμούσατε να σας θυμούνται όταν έρθει η ώρα να τραβήξετε «χειρόφρενο»;
Σαν έναν ευθύ, ανεπιτήδευτο, γελαστό και δημιουργικό άνθρωπο. Κυρίως, σαν έναν καλό άνθρωπο. Δεν ξέρω αν θα το αξίζω -οι περισσότεροι έχουμε μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μας- αλλά θα μου άρεσε να με θυμούνται κάπως έτσι. Να πω και κάτι ακόμη: Κανένας άνθρωπος που δεν δούλεψε σκληρά στην ζωή του δεν άφησε πίσω του ένα όνομα πραγματικά άξιο να το θυμόμαστε.

 

 

Διαβάστε ακόμα: Χρύσανθος Πανάς – «Πηγαίνω ευθεία στη ζωή, δεν μου αρέσουν οι στροφές»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή του μήνα

Ο Γιώργος Στρατούρης αποφάσισε πριν από μερικά χρόνια ότι ήρθε ο καιρός να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Κι αυτό μπορούσε να το καταφέρει μόνο μακριά από την Ελλάδα. Σήμερα ζει μόνιμα στη Λίμα του Περού, έχοντας δημιουργήσει το δικό του ομώνυμο brand χειροποίητου ανδρικού ρούχου κι αυτή είναι η ιστορία του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Κίμων Φραγκάκης Βαγγέλης Μπίκος: «Ελεύθερος είναι εκείνος που προσαρμόζεται, όχι αυτός που αντιστέκεται» 

Στη νέα στήλη του Andro, επιδραστικοί Έλληνες μοιράζονται όσα τους κινητοποιούν στην πορεία της επιτυχίας. Ο Πρώτος Χορευτής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μιλάει για το δικό του ταξίδι, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη διαδρομή και φωτογραφίζεται στο τιμόνι ενός Volvo XC90.

20.11.2017

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτό έδειξε έρευνα του Bloomberg, που μάλιστα προέβλεψε και το τέλος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η εταιρία του Elon Musk θα «βαρέσει κανόνι» στις 6 Αυγούστου 2018.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Μια τυχαία συνάντηση του γνωστού ηθοποιού με τον Gard Hollinger το 2006, οδήγησε τους δύο άνδρες στη «γέννηση» της Arch Motorcycle. Και οι δημιουργίες τους είναι εντυπωσιακές - αρκεί να έχεις 65.000 ευρώ για να τις αποκτήσεις.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro