Ποια ρωσική εταιρεία βρίσκεται πίσω από το FaceApp που μας δείχνει γερασμένους

    Επειδή η αλήθεια κρύβεται πάντα στα ψιλά γράμματα, καλό είναι να διασκεδάζουμε με το συγκεκριμένο app, αλλά θα πρέπει να ξέρουμε και τις συνέπειες.

     

    Ο κατά πολύ γερασμένος Γιάννης Αντετοκούνμπο (Μarca.com).

    Ξαφνικά όλοι θέλουν να γεράσουν. Ή, τουλάχιστον, να δουν πώς θα μοιάζουν όταν γεράσουν. Η νέα τρέλα που έχει καταλάβει σχεδόν τους πάντες στο Facebook δείχνει διασκεδαστική, προκαλεί ποικίλα σχόλια και τέλος πάντων είναι μια ακόμη μόδα στα social media – από τις πολλές τα τελευταία χρόνια της μαζικοποίησής τους.

    Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι είναι και ακίνδυνη. Το συγκεκριμένο FaceApp αποκτά ευρεία πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα (ιδιαιτέρως στις φωτογραφίες), τα οποία καταλήγουν στα χέρια της ρωσικής εταιρείας Wireless Labs. Είναι η εταιρεία που το κατασκεύασε, άλλωστε.

    Το συγκεκριμένο FaceApp δεν είναι τωρινό «φρούτο», υπάρχει εδώ και δύο χρόνια όπως και πολλά άλλα apps. Απλώς τώρα έγινε ξανά μόδα. Το εξειδικευμένο website ΤechCrunch συμβουλεύτηκε ειδικούς σε θέματα ηλεκτρονικής ασφάλειας και κατέληξε στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει άλλος τρόπος πρόσβασης στα ενδότερά μας. Μπορεί το FaceApp να μην έχει διαρκή πρόσβαση σε ολόκληρη τη βιβλιοθήκη φωτογραφιών μας, ωστόσο μπορεί να διατηρεί σε ένα cloud τουλάχιστον τη μεμονωμένη φωτογραφία που χρησιμοποίησε ο χρήστης για να δοκιμάσει την τύχη του στο app.

    «Δεν πουλάμε ή δεν μοιράζουμε τα δεδομένα των χρηστών σε τρίτους», αναφέρει η εταιρεία.

    Oι δημιουργοί του FaceApp απάντησαν το TechCrunch μέσω επιστολής, στην οποία σημείωναν πως οι περισσότερες φωτογραφίες διαγράφονται από τους servers τους έπειτα από 48 ώρες. Οι περισσότερες, όχι όλες. «Δεν πουλάμε ή δεν μοιράζουμε τα δεδομένα των χρηστών σε τρίτους», ανέφεραν χαρακτηριστικά προσπαθώντας να διασκεδάσουν τις εις βάρος τους εντυπώσεις.

    Επειδή, όμως, η αλήθεια βρίσκεται συχνά στα ψιλά γράμματα, σύμφωνα με τους όρους χρήσης της εφαρμογής, ο κάθε χρήστης από τη στιγμή που κάνει χρήση του app επιτρέπει στην εταιρεία να χρησιμοποιεί την εικόνα του, το όνομά του, το username του στα social media, ακόμη και τη φωνή του, όπως έγραψε το έγκυρο περιοδικό Forbes. Από εκεί και πέρα τι μπορεί να κάνει με όλα αυτά η εταιρεία, δεν χρειάζεται να έχει κανείς μεγάλη φαντασία για να το καταλάβει. Ας θυμηθούμε και το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.

    Συγκεκριμένα αναφέρουν οι όροι: «Χορηγείτε στο FaceApp την αέναη, αμετάκλητη, μη αποκλειστική, απεριόριστη, παγκόσμια, πλήρως πληρωθείσα, μεταβιβάσιμη άδεια χρήσης για τη χρήση, αναπαραγωγή, τροποποίηση, προσαρμογή, δημοσίευση, μετάφραση, δημιουργία παράγωγων έργων από τη διανομή, το Περιεχόμενο Χρήστη σας και οποιοδήποτε όνομα ή username σε όλα τα media formats και κανάλια που είναι αυτή τη στιγμή γνωστά ή θα αναπτυχθούν στο μέλλον, δίχως υποχρέωση αποζημίωσης προς εσάς. Όταν δημοσιεύετε ή μοιράζεστε με άλλο τρόπο το περιεχόμενό σας, κατανοείτε πως το υλικό, καθώς και άλλες συνδεόμενες πληροφορίες (username, τόπος και φωτογραφία προφίλ) θα μπορούν να είναι δημόσια ορατά».

    Είναι καθαρά θέμα απόφασης του χρήστη, αν θα δελεαστεί από την γερασμένη του εικόνα, άρα θα χρησιμοποιήσει το app, ή να αποφασίσει να απόσχει υπό το φόβο να γίνουν τα προσωπικά του δεδομένα φύλλο και φτερό. Aυτή τη στιγμή, πάντως, υπολογίζεται ότι πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή από το Google Play.

     

    Διαβάστε ακόμα: DS Store, η «θεά» απέκτησε σπίτι στην Αθήνα.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή
    Κώστας Πετρόπουλος Κώστας Πουλόπουλος: «Δεν ζούμε για να δουλεύουμε, αλλά για να εκφραζόμαστε» 

    Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον αρχιτέκτονα Κώστα Πουλόπουλο. Με συντροφιά ένα -και περισσότερα- ποτήρια από το εκλεκτό ροζέ L’Ésprit du Lac , συζητάμε για το μεγάλο επαγγελματικό βήμα που έκανε στη Δανία, τις ευθύνες στη δουλειά και την οικογένεια, τον νόστο της πατρίδας, τον ρόλο του ως leader, αλλά και τις φιλικές του σχέσεις εντός και εκτός γραφείου.

    11.09.2019

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οι αστικές συγκοινωνίες Βόλου πρωτοπορούν. Θα μπορούσαν να κάνουν ένα απλό διαφημιστικό για να προβάλλουν τα νέα λεωφορεία της πόλης. Αντ' αυτού δημιούργησαν ένα βίντεο που έχει όλα τα φόντα να γίνει viral: Cool οδηγοί, διαφορετικοί πελάτες, διάθεση αυτοτρολαρίσματος σε κάθε πλάνο. Ειλικρινά μπράβο, δεν το περιμέναμε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Andro Team Γιώργος Καπλανίδης: «Στη δουλειά είμαι λίγο ρομπότ» 

    Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον φωτογράφο Γιώργο Καπλανίδη. Με παγωμένο ροζέ L’Ésprit du Lac, συζητάμε για το τι κάνει μια φωτογράφηση επιτυχημένη, το πώς εκπαιδεύονται ο πελάτης και το κοινό, την ανάγκη να έχει κανείς δίπλα του συνεργάτες που τους εμπιστεύεται τυφλά, αλλά και τα προσόντα που οφείλει να διαθέτει ένας επικεφαλής για να εμπνεύσει την ομάδα του.

    16.10.2019

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Από την πρώτη στιγμή έγινε talk of the town, καθώς είναι ένα μουσείο όπου ο ίδιος ο επισκέπτης γίνεται... έκθεμα. Με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας, το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων προσκαλεί τους μικρούς και τους μεγάλους φίλους του σε ένα πάρτι εντελώς ξεχωριστό.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro