Stelios Haji-Ioannou in easyFoodstore

    Με λιγότερο από 20 λίρες αγοράζετε και τους 76 κωδικούς. «Για μας, είναι ένας καινούργιος τρόπος να απευθυνθούμε σε πολύ χαμηλά εισοδηματικά στρώματα», εξηγεί ο Στέλιος Χατζηιωάννου. (photo credit: http://www.theguardian.com/)

    Ultra hard-discount. Να πώς θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος το λιλιπούτειο σουπερμάρκετ που μόλις άνοιξε ο ιδρυτής του EasyGroup, του ομίλου στον οποίο ανήκει η EasyJet. Ως όφειλε, ακούει στο όνομα «EasyFoodStore» και άνοιξε τις πόρτες του στα βόρεια περίχωρα του Λονδίνου.

    Ξεχάστε Κόκα-Κόλες, Νουτέλες και γιαούρτια Total. Ούτε μισή μάρκα δεν θα βρείτε σ’ αυτό το μαγαζάκι των μερικών δεκάδων τετραγωνικών μέτρων. Εδώ που τα λέμε, ούτε και πολλά προϊόντα θα βρείτε, αφού το EasyFoodStore προτείνει μόλις 76 κωδικούς. Και μόνο τα βασικά: τσάι, καφέ, πορτοκαλάδες, κοτόπουλο με κάρι, γλυκά… Προϊόντα τοποθετημένα στα ράφια δίχως φιοριτούρες, πράγμα που δίνει εντέλει την εντύπωση αποθήκης.

    Με μια τιμολογιακή πολιτική πολύ επιθετική. Στην πραγματικότητα, όλα τα είδη έχουν ενιαία τιμή: 25 πένες έκαστον, ήτοι 32 λεπτά σε ευρώ. Με λιγότερο από 20 λίρες αγοράζετε τα πάντα. Σύμφωνα με τον Guardian, πρόκειται για ειδική ταρίφα λανσαρίσματος. Στη συνέχεια, η τιμή θ’ ανέβει στις 50 πένες. Και πάλι θα είναι χαμηλότερη από οποιαδήποτε άλλη έχει δει ποτέ το φως σε επίπεδο λιανικής.

    «Την ιδέα για τη δημιουργία αυτού του εμπορικού concept μου έδωσε η εμπειρία μου από τη δωρεάν διανομή συσσιτίων σε Ελλάδα και Κύπρο», λέει o Στέλιος Χατζηιωάννου.

    Το concept φέρνει περισσότερο σε κοινωνικό παντοπωλείο παρά σε σουπερμάρκετ. «Για μας, είναι ένας καινούργιος τρόπος να απευθυνθούμε σε πολύ χαμηλά εισοδηματικά στρώματα», εξηγεί ο Στέλιος Χατζηιωάννου από την ιστοσελίδα του Independent. «Την ιδέα για τη δημιουργία αυτού του εμπορικού concept μου έδωσε η εμπειρία μου από τη δωρεάν διανομή συσσιτίων σε Ελλάδα και Κύπρο», λέει. Το κατάστημα απευθύνεται στους φτωχούς εργάτες που δεν έχουν πρόσβαση στα κοινωνικά παντοπωλεία ούτε έχουν τα μέσα να ψωνίσουν στα hard-discount.

    store_2669810a

    Το κατάστημα, που θυμίζει αποθήκη, απευθύνεται στους φτωχούς εργάτες που δεν έχουν πρόσβαση στα κοινωνικά παντοπωλεία ούτε έχουν τα μέσα να ψωνίσουν στα hard-discount. (photo credit: http://www.thesun.co.uk/)

    Για να πετύχει τόσο χαμηλές τιμές, το EasyFoodStore, σύμφωνα με την Telegraph, έχει απευθυνθεί στην Euro Shopper, μια ολλανδική εταιρεία τροφίμων, μη κερδοσκοπική, η οποία ανήκει στον όμιλο AMS και δραστηριοποιείται σε καμιά δεκαριά ευρωπαϊκές χώρες. Η EasyFoodStore σκοπεύει ν’ ανοίξει κι άλλα μαγαζιά, πουλάει τα ίδια προϊόντα μέσω Internet, αλλά δεν σκοπεύει να κάνει διεθνή καριέρα.

    Για να καταλήξουμε, το concept μπορεί να φαίνεται φιλανθρωπικό, αλλά, όπως επισημαίνει ο Guardian, τα ποικίλα projects του ιδρυτή της EasyJet στην πραγματικότητα δεν είναι. Η βρετανική εφημερίδα υπενθυμίζει πως ένα μέρος των κερδών που πραγματοποίησαν οι διάφορες εταιρείες του Στέλιου Χατζηιωάννου (77 εκατ. λίρες το 2015) οδεύουν προς τα νησιά Κέιμαν και δεν φορολογούνται.

    Εξάλλου, το αφεντικό του EasyGroup είναι μόνιμος κάτοικος της χώρας των Μονεγάσκων. Και, ως γνωστόν, το Πριγκιπάτο είναι περισσότερο γνωστό ως φορολογικός πράδεισος παρά για τα εκπτωτικά του καταστήματά.

    Διαβάστε ακόμα: Greek Brand New: Το παραδοσιακό τσολιαδάκι έχει πλέον αντιπάλους.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top