Photo Credit: Ryan/flickr

Τι διδάσκει η ιστορία μας σε όσους επιχειρούν ή σε όσους είναι αποτελεσματικοί επαγγελματίες και εργαζόμενοι; Photo Credit: Ryan/flickr

Σας έχω μια άκρως διδακτική ιστορία, για όποια δουλειά κι αν κάνετε, για ό,τι και αν «παλεύετε» στη ζωή! Στην ιστορία μας θα σβήσω business, brands και ονόματα, για να μην εκθέσω υπολήψεις και (τους δήθεν) managers. Θα σας την πω ακριβώς όπως μου τη διηγήθηκε παλιός πελάτης μου και φίλος που του συνέβη.

Ας πάμε σ’ ένα εργοστάσιο που συσκευάζει σωληνάρια. Εντοπίστηκε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα: Η γραμμή παραγωγής μερικές φορές κολλούσε και έκλεινε άδεια τα κουτιά χωρίς σωληνάριο στο εσωτερικό τους. Αυτό δημιούργησε αμφισβητήσεις περί της αντιλαμβανόμενης ποιότητας της επιχείρησης από τους αγοραστές, συνεργάτες και διανομείς. Η φράση «δεν ξαναπαραλαμβάνω από εσάς» ενός μεγάλου διανομέα τράνταξε την αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου. Σήμανε συναγερμός!

Ο CEO φωνάζει αμέσως την ομάδα διοίκησης και κανείς δεν ήξερε να του απαντήσει το γιατί. Βλέπετε, είναι εύκολο να γίνεις Manager και να απομακρυνθείς από το χώρο όπου γίνονται πραγματικά όλα (υλοποίηση / εργοστάσιο / κουζίνα / υπηρεσίες)! Τότε, ο CEO αποφάσισε να προσλάβει έναν εξωτερικό σύμβουλο, μία τεχνική εταιρεία, για να λύσει το πρόβλημα των άδειων κουτιών.

Ακολούθησε τη συνήθη διαδικασία: κατατέθηκε η τεχνική περιγραφή, ο αναλυτικός προϋπολογισμός του και οι προτεινόμενοι υπεργολάβοι. Έξι μήνες πήρε (και κάποια εκατομύρια), και είχαν πια μια φανταστική λύση. Όλα στην ώρα τους, on-budget, και πιστοποιημένη, μετρήσιμη, υψηλή ποιότητας λύση. Ο καθένας στην ομάδα έργου ήταν ευχαριστημένος.

Να ελέγχεις εσύ καθημερινά τι τρέχει στην καρδιά της επιχείρησής σου. Οι βελτιώσεις δεν γίνονται μια κι έξω, το ψάξιμο είναι συνεχές.

Τι έκαναν; Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στη γραμμή παραγωγής, χρησιμοποίησαν μια υψηλής τεχνολογίας ζυγαριά ακριβείας, η οποία ζύγιζε το κάθε κουτί, και αν αυτό ζύγιζε λιγότερο (χωρίς το σωληνάριο), τότε θα ακουγόταν ένα κουδούνι και θα αναβόσβηνε μαζί ένα φως-φλας. Τότε η γραμμή θα σταματούσε, κάποιος θα πλησίαζε, θα αφαιρούσε το άδειο κουτί, και στη συνέχεια θα πατούσε ένα άλλο κουμπί, ώστε να ξανα-ξεκινήσει η γραμμή λειτουργίας. Ως αποτέλεσμα, κανένα άδειο κουτί δεν έβγαινε από το εργοστάσιο, οπότε ο πελάτης δεν είχε κανένα παράπονο. Έτσι, ο CEO σκέφτηκε ότι χαλάλι τα εκατομμύρια, αφού είχε λυθεί το πρόβλημα.

Ο CEO εξέταζε καθημερινά την έκθεση στατιστικών της γραμμής. Την πρώτη εβδομάδα είδε ότι ο αριθμός των κενών κουτιών ήταν σύμφωνος με τις προβλέψεις, ωστόσο στις επόμενες τρεις εβδομάδες ήταν μηδέν, ενώ το εκτιμώμενο ήταν να έχουν τουλάχιστον έως μια δωδεκάδα κουτιά την ημέρα. Έστειλε τους μηχανικούς να ελέγξουν το νέο εξοπλισμό και του επιβεβαίωσαν ότι όλα λειτουργούν εντάξει και ότι τα reports ήταν ακριβή.

Προβληματισμένος, κατέβηκε στο εργοστάσιο και παρατηρούσε επί μακρόν το σημείο όπου είχε εγκατασταθεί η ζυγαριά ασφαλείας και ο υπόλοιπος μηχανισμός, το σύστημα των εκατομυρίων… Ξαφνικά, παρατήρησε ένα ανεμιστηράκι-ιδιοκατασκευή, λίγο μετά τη ζυγαριά ακριβείας, το οποίο φυσούσε κουτιά εκτός της ζώνης μέσα σε έναν κάδο. Ρώτησε τον υπεύθυνο βάρδιας τι είναι αυτό και πήρε την απάντηση «Α, αυτό; Το παιδί από τη συντήρηση το έβαλε, γιατί ήταν κουραστικό να πηγαινοέρχεται στη ζώνη κάθε φορά που χτυπούσε το μηχάνημα».

Ηθικόν δίδαγμα: Ο CEO δεν έπαιρνε μετρήσιμα στοιχεία, δεν μετριόταν η απόδοση της επένδυσης των εκατομμυρίων, γιατί κάποιος βαρέθηκε να περπατάει, η ποσότητα των άδειων κουτιών ήταν τελικά μεγαλύτερη (το ανεμιστηράκι άλλοτε είχε μεγαλύτερη δύναμη κι άλλοτε μικρότερη), και η επιχείρηση κινδύνευε το ίδιο παρά το εκατομύρια που έδωσε. Δηλαδή η ευθύνη πετάχτηκε μαζί με τα κουτιά σ’ έναν κάδο….

Τι διδάσκει η ιστορία μας σε όσους επιχειρούν ή σε όσους είναι αποτελεσματικοί επαγγελματίες και εργαζόμενοι;

• Διοίκηση εξ αποστάσεως δεν υπάρχει, είναι συνταγή αποτυχίας
• Όσο μένεις θεωρητικός, κινδυνεύεις με ρουτίνες συνήθειας
• Η επιχείρηση πρέπει να ελέγχει όλα τα σημεία ποιότητάς της καθημερινά
• Να ελέγχεις εσύ καθημερινά τι τρέχει στην καρδιά της επιχείρησής σου
• Οι βελτιώσεις δεν γίνονται μια κι έξω, το ψάξιμο είναι συνεχές
• Καινοτομίες και ιδέες αποτυγχάνουν με ακατάλληλους ανθρώπους
• Εργαζόμενος που δεν «πονάει τη δουλειά», κάνει πολλαπλάσιο κακό
• Όλα είναι τελικά στο χέρι των ανθρώπων, απ’το μεράκι έως τα μηχανήματα.

 

Διαβάστε ακόμα: Όταν οι επιχειρήσεις ανεβάζουν πυρετό.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top