Η κριση ως ευκαιρια!

    KILIKIO: Ένα ελληνικό ντελικατέσεν στην καρδιά του Παρισιού

    H "τρέλα" της νέας ελληνικής μπακαλικής δεν περιορίζεται στη Θεσσαλονίκη και στο Λονδίνο: Μια παρέα φίλων, ετοιμάζονται να κατακτήσουν την πιο δύσκολη αγορά απο όλες!

     
    IMG_7471a

    Ο εμπνευστής του εγχειρήματος Κρίτωνας Πουλής (δεξιά) μαζί με τον έτερο των αυτουργών, τον ηθοποιό Σταύρο Σερέτη.

    Το KILIKIO στήθηκε από τρεις εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, με ανόμοιες καταβολές, εμπειρίες και προσανατολισμό που μοιράζονται όμως μια κοινή αγάπη για τη γαστρονομία και την Ελλάδα. Εμπνευστής του εγχειρήματος είναι ο Κρίτων Πουλής (Executive Pastry Chef / Project Manager International του μυθικού ζαχαροπλάστη Pierre Hermé).

    Έχοντας δουλέψει στο πλάι πολλών διακεκριμένων σεφ (Λευτέρης Λαζάρου, Alain Passard, Alain Senderens, Pierre Gagnaire, Pierre Hermé), θέλησε να φέρει το γαλλικό κοινό σε μια πιο ουσιαστική επαφή με το γευστικό πλούτο του τόπου μας.

    Η ιδέα βρήκε πρόσφορο έδαφος στον παιδικό του φίλο, τον ηθοποιό Σταύρο Σερέτη και κάπως έτσι, με τόλμη, όρεξη και πίστη, ξεκίνησαν οι πρώτες έρευνες. Σύντομα προστέθηκε ο τρίτος της παρέας, ο Γάλλος Ivan Aublin (Project Manager στον κορυφαίο οίκο μόδας Hermès). Έχοντας ταξιδέψει και ζήσει σε πολλές χώρες, έδωσε στο KILIKIO μια διάσταση που δεν περιορίζεται στα ελληνικά ή στα γαλλικά δεδομένα.

    Επειδή το παριζιάνικο κοινό είναι εξαιρετικά εκπαιδευμένο σε θέματα γεύσης, η επιλογή των προϊόντων βασίζεται σε αυστηρά κριτήρια, όχι αναγνωρισιμότητας, μα αποκλειστικά ποιότητας της πρώτης ύλης.

    Τι καινούργιο φέρνει το KILIKIO στην παριζιάνικη αγορά, η οποία βρίθει από ντελικατέσεν; 

    Η παριζιάνικη αγορά όντως βρίθει από ντελικατέσεν, όχι όμως από ελληνικά. Στον τομέα των ελληνικών προϊόντων υπάρχουν ελάχιστα παραδείγματα, κανένα όμως από αυτά δεν έχει τα χαρακτηριστικά του KILIKIO. Οι χρονοβόρες έρευνες και δοκιμές, η συμβουλευτική παροχή από τον διακεκριμένο σεφ μας, η άμεση σχέση με τους παραγωγούς που επιλέγουμε, καθώς και η πρωτοτυπία με την οποία συνθέτουμε το περιβάλλον της boutique, είναι κάποια από τα στοιχεία που καθιστούν το KILIKIO καινοτόμο και μοναδικό για την παριζιάνικη αγορά.
    Φυσικά και διαθέτουμε ό,τι περιμένει κάποιος από ένα υψηλής ποιότητας ντελικατέσεν. Ταυτόχρονα, όμως, συνεργαζόμαστε και με φορείς πολιτισμού, όπως το Centre Culturel Hellénique, παίρνοντας μέρος σε ημερίδες γαστρονομίας και φεστιβάλ. Έτσι, μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε εκλεπτυσμένα πιάτα που είναι αδύνατον να βρει κάποιος στη γαλλική αγορά, λόγω της σπανιότητας των πρώτων υλών και της τεχνογνωσίας που διαθέτουμε. Κι αυτά να τα προσφέρουμε σ’ ένα περιβάλλον πολιτισμικής συνδιαλλαγής, το πλέον πρόσφορο έδαφος για να τα γνωρίσει το γαλλικό κοινό.

    Διαβάστε ακόμα: Ο Δημήτρης Κρις κάνει το τσάι του βουνού παγκόσμιο brand!

    IMG_7500a

    “Διαθέτουμε ό,τι περιμένει κάποιος από ένα υψηλής ποιότητας ντελικατέσεν. Ταυτόχρονα, παίρνουμε μέρος σε ημερίδες γαστρονομίας και φεστιβάλ”.

    Το KILIKIO είναι ένα μοντέρνο ελληνικό μπακάλικο, όπως αυτά που βλέπουμε να ξεπηδάνε σε πόλεις από την Αθήνα ως το Λονδίνο, ή έχει κάτι το μοναδικό και αποκλειστικά “παριζιάνικο”; 

    Ξεκινώντας από το χαρακτηρισμό “παριζιάνικο”, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτό από μόνο του αποτελεί τεράστια πρόκληση για εμάς, καθότι το παριζιάνικο κοινό είναι εξαιρετικά εκπαιδευμένο και αυστηρό σε ό,τι αφορά τη γεύση. Συνεπώς η επιλογή των προϊόντων μας υπόκειται σε εξίσου αυστηρά κριτήρια, βασισμένα όχι στην αναγνωρισιμότητα ή το παρουσιαστικό, μα αποκλειστικά και μόνο στην ποιότητα της πρώτης ύλης.
    Από τη μεριά μας, δεν αντιμετωπίζουμε την προώθηση των προϊόντων ως εμπορική πράξη μόνο. Παρέχουμε εμπεριστατωμένη ενημέρωση για τον τόπο και τις μεθόδους παραγωγής κι επεξεργασίας, τα ωφέλιμα για την υγεία συστατικά, αλλά και ποικιλία γαστριμαργικών συνταγών από τους έμπειρους σεφ μας.
    Εξηγώντας περαιτέρω τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το TQM (total quality management) στη δουλειά μας, στόχος μας είναι το περιβάλλον της boutique μας να επιτρέπει στους πελάτες να ζητούν από εμάς εξατομικευμένες συμβουλές κι εμείς να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις τους με μεράκι και ευθύνη.
    Κάθε μέρα πλήθος εδεσμάτων προσφέρονται στους πελάτες μας μέσα από συνεχείς γευσιγνωσίες, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη φιλοσοφία μας για μια ζωντανή σχέση με το κοινό.

    Τα προϊόντα με βάση το χαρούπι που δίνουμε στα πρόβατα, παρουσιάζουν μοναδικές γευστικές αποχρώσεις και οφέλη για την υγεία.

    Ορισμένοι Έλληνες traiteurs στο Παρίσι έχουν μια πιο “παραδοσιακή” αισθητική. Είναι ζήτημα γενιάς ή οφείλεται στο κάπως συντηρητικό γαλλικό κοινό, το οποίο αντίθετα με τους Αγγλοσάξονες δεν είναι και τόσο κοσμοπολίτικο; 

    Είναι φυσιολογικό να υπάρχει κάποιο χάσμα ως προς την αισθητική αντίληψη μεταξύ των διαφορετικών γενεών, ανεξαρτήτως τόπου. Ωστόσο, πιστεύουμε πως ο τρόπος προώθησης της Ελλάδας δεν υπήρξε πάντοτε ο ενδεδειγμένος. Πολύ συχνά συναντάμε γραφικότητα στην προσέγγιση του σχεδιασμού και στη συμπεριφορά που σίγουρα δεν αρμόζουν στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Μιλώντας για το γαλλικό κοινό συγκεκριμένα, θα το χαρακτηρίζαμε “γευστικά” περισσότερο εκλεπτυσμένο και επιλεκτικό σε σχέση με το αγγλοσαξονικό και γαστρονομικά εξίσου, αν όχι περισσότερο, κοσμοπολίτικο.

    Πώς έρχεστε σε επαφή με τους παραγωγούς ανά την Ελλάδα, για να βρείτε τα κατάλληλα προϊόντα; Τι σας έχει διδάξει η επικοινωνία μαζί τους σε αυτήν την περίοδο της κρίσης; 

    Θέλουμε να ξέρουμε από πρώτο χέρι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος. Κι αυτό σε σχέση με την περιοχή, την εποχή συγκομιδής και τις εκάστοτε καιρικές μεταβολές. Το πετυχαίνουμε με την παραμονή ενός από εμάς διαρκώς στην Ελλάδα, για τις ανάγκες έρευνας και δοκιμής.
    Η κρίση που πλήττει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κίνητρο για τους παραγωγούς, ώστε να στραφούν προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Τώρα πια αντιμετωπίζουν πιο ώριμα και οργανωμένα το κομμάτι των εξαγωγών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα standards που ορίζουν οι κατεξοχήν ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη, Ισπανοί και Ιταλοί.

    Με ποιον τρόπο (π.χ. γευσιγνωσίες) συστήνετε τα προϊόντα αυτά στο απαιτητικό γαλλικό κοινό; 

    Η ενημέρωση που παρέχουμε βασίζεται κατά κύριο λόγο στις γευσιγνωσίες, στη δυνατότητα να γευτεί ο πελάτης τα όσα υποσχόμαστε. Έπειτα, η συμμετοχή μας σε ποικίλες εκδηλώσεις σκοπό έχει να συστήσουμε τα ελληνικά προϊόντα και κατ’ επέκταση τη μεσογειακή διατροφή και πέραν των ορίων του καταστήματος.

    Διαβάστε ακόμα: Η «Cool Soap», ένα αποκεντρωμένο (στην Αίγινα!) μοντέλο start up επιχειρηματικότητας.

    IMG_7399

    “Η επαφή μας με τους παραγωγούς γίνεται σε προσωπικό επίπεδο, έτσι ώστε να μαθαίνουμε από πρώτο χέρι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος”.

    Ποιο είναι ένα ελληνικό προϊόν που κατά τη γνώμη σας δεν εκτιμούμε αρκετά στην πατρίδα μας, αλλά το έχουν αγαπήσει οι Γάλλοι; 

    Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα παραδείγματα και χωράει μεγάλη συζήτηση το θέμα. Διότι πάσχουμε από έλλειψη σεβασμού για τον τόπο μας και ξενομανία. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τα προϊόντα που φτιάχνονται με βάση το χαρούπι, τα οποία κατά παράδοση έχουμε ως τροφή για τα αιγοπρόβατα, παρ’ όλο που παρουσιάζουν μοναδικές γευστικές αποχρώσεις και οφέλη για την υγεία.

    Η ελληνική γη είναι ευλογημένη με τέτοια ποικιλία καιρικών συνθηκών και εύφορων εκτάσεων που είναι κρίμα να παραμένει συμβατικά καλλιεργούμενη.

    Και ένα προϊόν που αγαπούν πολύ οι Έλληνες, αλλά δεν έχει κερδίσει ακόμα τους Γάλλους; 

    Ο παραδοσιακός μας τραχανάς, χειροποίητος και νοστιμότατος, μια συμπύκνωση εμπειριών και αναγκών των περασμένων χρόνων που έχει σιτίσει γενιές Ελλήνων σε όλο το φάσμα της ιστορίας μας.

    Τι θα λέγατε σε νέους Έλληνες που θέλουν να μπουν στον πρωτογενή τομέα παράγοντας ποιοτικά αγροτικά προϊόντα; 

    Η ελληνική γη είναι ευλογημένη με τέτοια ποικιλία καιρικών συνθηκών και εύφορων εκτάσεων που είναι κρίμα να παραμένει συμβατικά καλλιεργούμενη. Με σεβασμό στον τόπο και τη φυσική ροή της ζωής, είμαστε σίγουροι πως όποιος θελήσει να ασχοληθεί με την πρωτογενή παραγωγή υπό αυτό το πρίσμα θα βρει μια γενναιόδωρη φύση ως σύμμαχο και σίγουρα απήχηση πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.

    Και αντίστοιχα στους startupers με όραμα και αισθητική που θέλουν να προωθήσουν θησαυρούς της ελληνικής γης με σύγχρονο packaging και marketing στις διεθνείς αγορές; 

    Το ίδιο που λέμε και στους εαυτούς μας. Υπομονή, επιμονή και αγάπη.

    Έχετε σχέδια για περισσότερα… “κυλικεία” στη Γαλλία ή και διεθνώς; 

    Το ΚΙLΙΚΙΟ ξεκίνησε από ένα όνειρο. Δεν θα θέλαμε να αναφερθούμε σ’ αυτό με τεχνικούς όρους σχεδίων και πλάνων, μα σίγουρα τα όνειρα και οι ελπίδες μας είναι πολλά. Είμαστε μια μικρή οικογένεια αγαπημένων φίλων που ευελπιστούμε να τη δούμε να μεγαλώνει!

    //KILIKIO, 34 rue Notre Dame de Nazareth, Paris 75003.

     

    Διαβάστε ακόμα: Η τεράστια επιτυχία ενός ελληνικού μπακάλικου στο Λονδίνο.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Επειδή η αλήθεια κρύβεται πάντα στα ψιλά γράμματα, καλό είναι να διασκεδάζουμε με το συγκεκριμένο app, αλλά θα πρέπει να ξέρουμε και τις συνέπειες.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε την ταλαντούχα σχεδιάστρια του οίκου Zeus & Δione. Με ένα -και περισσότερα- ποτήρια εκλεκτό ροζέ L’Ésprit du Lac, συζητάμε για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής: Για το καθημερινό τελετουργικό της δουλειάς, τις σχέσεις με συναδέλφους, τις στιγμές χαλάρωσης μετά το γραφείο... Όλα εκείνα που μας απασχολούν καθημερινά και είναι στο χέρι μας να μη γίνονται ρουτίνα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    O εκδότης του Αndro ήταν προσκεκλημένος στο Utopia του Golden Hall, στην εγκατάσταση των New Nomads που επιμελείται ο Δημήτρης Αργυρόπουλος. Μίλησαν για το αντρικό στιλ, την πολιτική ως ευγενές σπορ, την υψηλή γαστρονομία και το σουβλάκι, και μοιράστηκαν ιστορίες από θρύλους όπως ο Σων Κόνερι και ο Αντώνης Μπενάκης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δημιουργός του περιοδικού Skipper ONDECK μιλάει στο Andro για το όραμά του γύρω από το χώρο του yachting και του θαλάσσιου τουρισμού, την επιτυχή εδραίωση του περιοδικού στο εξωτερικό και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro