Κοινότητες ωραίων ανθρώπων στο internet

Τα πολλαπλά οφέλη τού να ενώνονται οι άνθρωποι σε ένα κοινό σκοπό –κι ένα ελληνικό web portal παράδειγμα για όλους.

Φωτογραφία :
Μόνικα Κρητικού
 
«Όταν οι άνθρωποι ενώνονται σε ένα κοινό σκοπό μοιάζει σαν ένα δημιουργικό ηφαίστειο εκρήγνυται, με όλα τα θετικά ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά». Photo Credit: Ψηφιακές Γειτονιές/flickr

«Όταν οι άνθρωποι ενώνονται σε ένα κοινό σκοπό μοιάζει σαν ένα δημιουργικό ηφαίστειο εκρήγνυται, με όλα τα θετικά ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά». Photo Credit: Ψηφιακές Γειτονιές/flickr

Υπάρχει ένα ελληνικό web portal που ενώνει μικρούς-μεγάλους. Αν μπείτε, θα εντυπωσιαστείτε από τον όγκο και την ποικιλία των χρηστικών πληροφοριών. Ό,τι κι αν αναρωτηθήκατε για τα παιδιά σας είναι εκεί: τι τρώνε, τα σχολεία, εμπειρίες ψυχαγωγίας, τι πρέπει να προσέχει μια έγκυος και τόσα ακόμη. Είναι το mikroimegaloi.gr, το σημείο συνάντησης των χιλιάδων Ελλήνων μαμάδων-μπαμπάδων bloggers! Μια κοινότητα εκφραστική, εξωστρεφής και εκπαιδευτική. Όπως λένε, μη γίνεις γονιός γιατί «έτσι πρέπει», αλλά για να γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος, να μαθαίνεις, να μοιράζεσαι, να εκπαιδεύεις τις επόμενες γενιές.

Σύμφωνα με αμερικανικά media, η πρώτη γενιά των ονομαζόμενων «mommy-blogs» ήταν σαν οικογενειακά άλμπουμ, η δεύτερη γενιά γέμιζε με de profundis εξομολογήσεις για τις πλευρές του ρόλου του γονιού και πλέον η τρίτη καινοτομεί: ελέγχει και αξιολογεί προϊόντα, δημιουργεί κοινωνικές δράσεις, προτείνει κοινωνικές υπηρεσίες, και μοιράζεται γνώση.

Οι θεματικές κοινότητες στην ψηφιακή εποχή είναι δείγμα υγείας της κοινωνίας. Ενεργοί πολίτες, με διάθεση και κέφι, έτοιμοι να βοηθήσουν τον διπλανό τους και να μιλήσουν για πρακτικά ζητήματα, κοινού ενδιαφέροντος. Πρόσφατα, αυτοί οι Ελληνες γονείς-bloggers έκαναν το δεύτερο συνέδριό τους, τις Ψηφιακές Γειτονιές, ένα διήμερο εκδηλώσεων με θέμα «Μεγαλώνοντας (σ)το αύριο». Βρέθηκαν μαζί να μάθουν, να μοιραστούν και να δουν καλές πρακτικές για το blogging, το επιχειρείν και τις προσωπικές τους προσπάθειες.

Ρώτησα τη μαμά-blogger Aspaonline πώς ενώθηκαν τόσες χιλιάδες ανθρώπων και μου απάντησε με την ιστορία τους, που δείχνει πόσο βοηθούν οι ψηφιακές γέφυρες τους ανθρώπους σήμερα: «…ξεκινήσαμε με τα προσωπικά μας blogs, τα οποία αποτελούσαν μέσο για να μοιραστούμε τις σκέψεις μας, να διαβάσουμε τις απόψεις άλλων γονέων και να εμπνευστούμε. Γνωριστήκαμε, συνδεθήκαμε, γίναμε φίλοι, αρχικά online και στη συνέχεια offline. Το 2010 τέσσερις από εμάς δημιουργήσαμε το Μαμά…δες Μπαμπά…δες, ένα blog για να αποτελέσει κοινή στέγη όλων των μαμάδων-μπαμπάδων bloggers στην Ελλάδα. Μετά από πολλές ώρες ομαδικής δουλειάς και πολύ προσπάθεια αρχίσαμε να αναπτύσσουμε μία μικρή κοινότητα γονέων η οποία ολοένα και μεγάλωνε. Μετά το Μαμά…δες, Μπαμπά…δες, συνεχίσαμε με το Μικροί Μεγάλοι, ένα ακόμα διαδικτυακό μας παιδί που είναι portal για γονείς, μηχανή αναζήτησης και μαζί aggregator, δηλαδή η ιδανική αρχική σελίδα για την περιήγηση των γονέων στο Ελληνικό internet. Αλλά το όνειρό μας ήταν να γνωρίσουμε τους Ψηφιακούς μας Γείτονες από κοντά. Κι έτσι γεννήθηκε η ιδέα για τις Ψηφιακές Γειτονιές, ένα συνέδριο για μαμάδες-μπαμπάδες bloggers που έγινε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2013.»

«Η εμπορική και κοινωνική επιχειρηματικότητα χρειάζεται να ενώσει κοινότητες ανθρώπων που θα μεγαλώσουν τον θετικό αντίκτυπο αυτού που ονειρεύεσαι να κάνεις, στην αγορά και στην κοινωνία».

Το παράδειγμα των μαμάδων-μπαμπάδων bloggers είναι σημαντικό για την οικονομία και την κοινωνία. Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε να ενώνονταν σε κοινό τόπο όλοι οι γεωργοί-καλλιεργητές και εκεί να έβρισκες την κατάλληλη πληροφόρηση για να ξεκινήσεις, λέμε, το ταξίδι επιστροφής στην πρωτογενή παραγωγή. Γιατί όχι όλοι οι εξαγωγείς σε ένα πλήρες portal με υπηρεσίες marketplace και αυτό να γινόταν το marketing element προς το εξωτερικό; Γιατί όχι όλοι οι Ελληνες καλλιτέχνες που θέλουν να προσελκύσουν συνεργασίες, τουρίστες, ενέργειες και εκδηλώσεις, ή ακόμη και να προωθήσουν τη δουλειά τους; Μήπως σε ένα τέτοιο τόπο δεν θα προωθούσαμε μια διαφορετική γνώση και δημόσια εικόνα για τη χώρα μας;

Διαβάστε ακόμα: Ο μόνος ρόλος που απόμεινε στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

13785354394_a240a44ab4_b

Θέλουμε άλλο μυαλό, χρειαζόμαστε περισσότερη φαντασία. Photo Credit: Ψηφιακές Γειτονιές/flickr

Όπου ενώνονται κοινότητες ωραίων ανθρώπων, αβγατίζει η γνώση, ανοίγονται νέες ευκαιρίες, γεφυρώνονται διαφορετικές εμπειρίες, εκπαιδεύονται ομάδες πληθυσμού στην ψηφιακή εποχή. Μην σας φανεί πεζή η σκέψη μου, είναι τόσο μεγάλος ο όγκος διάσπαρτης γνώσης και πληροφόρησης, και παράλληλα τόσο μεγάλα τα κόστη ψηφιακής παρουσίας και προώθησης, που θα ’ναι καλύτερα να προσπαθούμε μαζί.

Θέλουμε άλλο μυαλό, χρειαζόμαστε περισσότερη φαντασία. Δείτε, τα 10 τρις. δολάρια επενδύσεων έως το 2020, τα 600 εκατομμύρια τουριστών προς την Ευρώπη, που έρχονται μόνο από την Ασία. Στοχεύουν, μελετούν, επικοινωνούν με τέτοιες κοινότητες –οργανωμένες, έτοιμες, παραγωγικές και ανοιχτές στον κόσμο! Να ξέρετε, πρώτα επικοινωνούν με τους bloggers τουριστικών προορισμών, για να σχεδιάσουν τα λεγόμενα «πακέτα», πριν πάνε στους μεγάλους tour operators!

Διαβάστε ακόμα: Το 2018 τα 2/5 των παγκόσμιων αγορών θα είναι στο internet ‒εξαιρώντας τα apps και mobile money platforms

Η έρευνα Abbi Agency 2014 για τους bloggers είναι αποκαλυπτική για τους υπόλοιπους σαν εμάς. Θέλουν να είναι γνωστό το όνομά τους, να «ζεις» κι εσύ στα social media (για να επικοινωνήσουν μαζί σου), να δίνουν και να παίρνουν περιεχόμενο με προστιθέμενη αξία (ο εαυτός τους και το blog τους είναι «προϊόν» στο οποίο επενδύουν χρόνο και πάθος) και να έχουν ξεκάθαρες εμπορικές σχέσεις με πιθανές εταιρείες και φορείς (πχ. αμοιβή παραγωγής μιας ενέργειας προώθησης, είτε παροχή δωρεάν προϊόντων δομκιμής –85,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα χρησιμοποιούν sponsored blog posts).

Η κοινότητα μαμάδων-μπαμπάδων bloggers είναι παράδειγμα για όλους όσους θέλουν να επιχειρήσουν ή να προσφέρουν σε κάποιο κοινωνικό σκοπό. Η εμπορική και κοινωνική επιχειρηματικότητα, επειδή δεν λειτουργεί πια «top-down» (έχω τη λύση/προϊόν-αγόρασε!…), χρειάζεται να ενώσει κοινότητες ανθρώπων που θα μεγαλώσουν τον θετικό αντίκτυπο αυτού που ονειρεύεσαι να κάνεις, στην αγορά και στην κοινωνία. Γιατί, στην ψηφιακή εποχή, οι νέες δράσεις εκτός από έσοδα, έχουν σκοπούς, προσφορά και μεγάλη ηθική προς το κοινωνικό σύνολο.
Θα ’ναι πραγματικά καλύτερο και ομορφότερο το μέλλον, αν προσπαθούμε μαζί.

//O Τάσος Παγκάκης είναι στέλεχος επιχειρήσεων από το 1988.

Προς κυβερνώντες: «Αν δεν θέλετε το μέλλον της ανθρωπότητας να είναι τα παράσιτα, μην εξοντώνετε τους φυσικούς τους εχθρούς, τους επιχειρηματίες».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Από τον προπάππου που γέμιζε χρησιμοποιημένα μπουκάλια σαμπάνιας με κρασί από τη Νάουσα, στον «Γιαννάκη» που έγινε Κυρ-Γιάννης και στους γιούς του Στέλιο και Μιχάλη Μπουτάρη που έκαναν την οικογενειακή επιχείρηση να πρωταγωνιστεί στο success story -εμπορικά και ποιοτικά- του Ελληνικού κρασιού. Ένα συγκινητικό βίντεο για την παράδοση, την καινοτομία, το επιχειρείν, την κληρονομιά και τη χαρά της ζωής, με πανέμορφα πλάνα από τον οικογενειακό αμπελώνα στο Γιαννακοχώρι.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Μουσείο Ψευδαισθήσεων άνοιξε το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου. Πήγαμε, το είδαμε, το ζήσαμε και αναμεταδίδουμε την ψευδαισθησιακή αλλά άκρως αισθητηριακή εμπειρία του να βλέπεις τον κόσμο από άλλο πρίσμα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το όνομά του είναι Yusaku Maezawa και φυσικά δεν έφτιαξε την περιουσία του επειδή κάνει σκέιτ, αλλά επειδή διαθέτει τη μεγαλύτερη online εταιρία μόδας της Ιαπωνίας. Είναι φανατικός συλλέκτης έργων τέχνης και το 2023 αναμένεται να γίνει ο πρώτος τουρίστας του διαστήματος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η Samsung Electronics Hellas και η Vodafone Ελλάδας δίνουν για πρώτη φορά στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία ενός καταστήματος σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro