Η ομάδα του πρώτου Korres Uni Lab ποζάρει μαζί με τον Γιώργο Κορρέ, στην ταράτσα του Bios, την ημέρα της παρουσίασης.

    Η ομάδα του πρώτου Korres Uni Lab ποζάρει μαζί με τον Γιώργο Κορρέ, στην ταράτσα του Bios, την ημέρα της παρουσίασης.

    Το καλοκαίρι του 2012, στην καρδιά της θερινής ραστώνης, στα κεντρικά της KORRES γεννήθηκε μια νέα ιδέα: το Korres Uni Lab. «Θέλαμε να έρθουμε κοντά στα νέα παιδιά», μας λέει ο ιδρυτής της KORRES, Γιώργος Κορρές. «Να δημιουργήσουμε μια διαδικασία που να τους προσφέρει ουσιαστική εμπειρία, πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες μιας εταιρείας, συνεργασία με επαγγελματίες αλλά και με φοιτητές άλλων σχολών, όπως και τη δυνατότητα μελλοντικής συνεργασίας με την εταιρεία. Για τη δική μας ομάδα, ήταν εξαιρετική ευκαιρία να βάλουμε στο τραπέζι δεδομένα που μας απασχολούν καθημερινά και να ακούσουμε την άποψη της νέας γενιάς. Τι θα ήθελαν π.χ. να δουν στην αγορά, και με ποιο τρόπο, τι θα τους άγγιζε σε επίπεδο digital επικοινωνίας κ.λ.π..».

    «Ήμασταν αναγκασμένοι να επιλέξουμε 5-6 παιδιά ανά σχολή, αλλά, πραγματικά, θα μπορούσαμε να δουλέψουμε σχεδόν με όλους. Βρήκαμε εξαιρετικά ταλέντα». (Γιώργος Κορρές)

    Μόλις η ιδέα εδραιώθηκε, οι ιθύνοντες της εταιρείας αναζήτησαν σε σχολές της Αθήνας τους φοιτητές που θα στελέχωναν την ομάδα του πρώτου Korres Uni Lab. Φοιτητές από τις σχολές Πάντειος, Αρχιτεκτονική Ε.Μ.Π., Ιατρική, Φαρμακευτική, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τ.Ε.Ι. Γραφιστικής κ.α. κινητοποιήθηκαν, αποστέλλοντας περισσότερες από 400 αιτήσεις στην KORRES.  «Αναζητήσαμε φοιτητές με δημιουργικότητα, φρεσκάδα, νέα ματιά», αναφέρει ο Γιώργος Κορρές. «Όταν έφτασαν οι αιτήσεις στα χέρια μας, αποφασίσαμε ότι δεν θα τις χωρίζαμε μεταξύ μας –θεωρήσαμε καλύτερο να δούμε όλοι μας όλες τις αιτήσεις και να ψηφίσουμε. Τα παιδιά που τελικά ήταν μαζί μας, ήταν αυτά που συγκέντρωσαν τα περισσότερα ‘’ναι’’ και μάλιστα αξίζει να αναφέρουμε ότι επιλέξαμε τα ίδια άτομα για τις τοπ πεντάδες ανάμεσα σε 400 αιτήσεις χωρίς να έχουμε μιλήσει μεταξύ μας. Για μένα το πιο σημαντικό είναι ότι θα μπορούσαν σχεδόν όλοι να είναι μέλη της ομάδας –ήμασταν αναγκασμένοι να επιλέξουμε 5-6 παιδιά ανά σχολή, ώστε να μπορούμε να τους αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο, αλλά πραγματικά, αν δεν υπήρχε περιορισμός, θα μπορούσαμε να δουλέψουμε σχεδόν με όλους. Βρήκαμε εξαιρετικά ταλέντα».

    Ο ιδρυτής της KORRES, Γιώργος Κορρές.

    Ο ιδρυτής της KORRES, Γιώργος Κορρές.

    Αφού συγκεντρώθηκαν οι 40 φοιτητές που πέρασαν στην τελική φάση, κλήθηκαν να διαλέξουν σε ποια projects του Korres Uni Lab θα συμμετάσχουν. Το πρώτο («New Product Development») ζητούσε από τους συμμετέχοντες νέες ιδέες σχετικά με την παραγωγή προϊόντων της KORRES, το δεύτερο, («Digital Campaign») αφορούσε τον τομέα του ψηφιακού προφίλ της εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα και το Internet, και το τρίτο («Stores Concept») στόχευε στον εκ του μηδενός σχεδιασμό ενός υποθετικού καταστήματος, αλλά σε έναν υπαρκτό χώρο. Οι φοιτητές μπορούσαν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι και σε δυο projects, και έτσι δημιουργήθηκαν οκτώ ομάδες που δούλεψαν πάνω στους τρεις αυτούς άξονες από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2013, όπου και παρουσίασαν τις τελικές προτάσεις τους σε μια εκδήλωση στο Bios.

    KORRES_LAB_PARTY 11

    Στις 19 Ιουλίου οι ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους σε μια τελετή στο Bios.

    Ποιες ήταν όμως αυτές οι προτάσεις; Ο φοιτητής Ιατρικής, Εμμανουήλ Χουσάκος, συμμετέχων της ομάδας του «New Product Development», που πρότεινε αντισηπτικό χεριών με τσίπουρο και θυμάρι, ξετυλίγει το κουβάρι της εξελικτικής πορείας της ιδέας. «Ψάξαμε στη δική μας καθημερινότητα και σε αυτή φίλων και γνωστών για “κενά” που μένουν ακάλυπτα από την υπάρχουσα αγορά. Ανάμεσα σε αυτά βρήκαμε και το αντισηπτικό χεριών, ένα προϊόν που μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει ιδιαίτερης προσπάθειας βελτιστοποίησης –εκτός από μια μειοψηφία εξαιρέσεων– παρά την ολοένα και πιο ευρεία ζήτηση και χρήση του» αναφέρει. «Επιλέξαμε το τσίπουρο για τις αντισηπτικές ιδιότητες της αλκοόλης και για την αγνότητα που εγγυάται το γεγονός ότι είναι κάτι βρώσιμο. Το συνδυάσαμε με το θυμάρι, για τις επιπλέον αντισηπτικές ιδιότητες της θυμόλης και το διακριτικό του άρωμα, καθώς και με εκχυλίσματα αλόης για την απαραίτητη ενυδάτωση των χεριών», καταλήγει.

    NPD1_MARKETING PLAN_TESTERS

    Το αντισηπτικό με τσίπουρο και θυμάρι, που πρότεινε μια από τις ομάδες του Korres Uni Lab στον τομέα του New Product Development.

    Ωστόσο, πριν την τελική επιλογή του αντισηπτικού, η ομάδα του Εμμανουήλ καταπιάστηκε και με άλλες ιδέες. «Κατά το brainstorming προέκυψαν και άλλες προτάσεις, όπως η μάσκα-μάσκαρα, ένα καινοτόμο προϊόν που λειτουργεί ως θεραπεία τόνωσης-θρέψης των βλεφαρίδων χωρίς χρωστικές, και φυσικά αρωματικά κεριά με ελληνικά αρώματα σε μια limited edition συσκευασία σε συνεργασία με γνωστούς Έλληνες από των χώρο των τεχνών και της μόδας».

    Η Μιρέλλα Αλέξου, φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, από τη σκοπιά του Digital, ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω από το φαινομενικά εύκολο στόχο της παρουσίας μιας εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα. «Δυστυχώς πολλές εταιρείες, ιδίως στην Ελλάδα, θεωρούν πως τα social media είναι πανάκεια, πως αρκεί το να “είσαι” εκεί. Πρόκειται για ένα λανθασμένο σκεπτικό, που μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά». Άρα, ποιος είναι ο δρόμος για μια σωστή δράση στα κοινωνικά δίκτυα, που θα αυξήσει τη δημοτικότητα ενός brand; Η ίδια υποστηρίζει ότι κάθε κοινωνικό δίκτυο συμβάλλει διαφορετικά στο κτίσιμο του ψηφιακού προφίλ μιας εταιρείας. «Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, αλλά case studies που μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και ιδεών, πάντοτε κομμένες και ραμμένες στα μέτρα και στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης. Ωστόσο, αν έπρεπε να θεωρήσουμε κάποιο στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, τότε το κλειδί-βάση όλων θα ήταν το NO SPAM (Spam: βομβαρδισμός του δέκτη με πλήθος αναρτήσεων). Άλλωστε, παν μέτρον άριστον..».

    «Ήταν εξαιρετική ευκαιρία να ακούσουμε την άποψη της νέας γενιάς. Τι θα ήθελαν π.χ. να δουν στην αγορά, και με ποιο τρόπο, τι θα τους άγγιζε σε επίπεδο digital επικοινωνίας κ.λ.π..». (Γιώργος Κορρές)

    Στη συνέχεια, η Μιρέλλα Αλέξου εξηγεί τη διαφορετική δράση που πρέπει να έχει η εταιρεία στο εκάστοτε κοινωνικό δίκτυο. «Το facebook είναι μια εύχρηστη πλατφόρμα που μπορεί να εξασφαλίσει εύκολα αναγνώριση σε μια εταιρεία, γι’ αυτό και είναι το πρώτο που επιλέγεται στον τομέα αυτόν. Το Instagram είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό και κερδίζει συνεχώς έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως μια επιχείρηση μπορεί να κάνει συγκεκριμένα πράγματα στο πλαίσιο αυτού. Αντιθέτως, το Pinterest, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο αυτή τη στιγμή, λόγω της λογικής του, μπορεί να φανεί περισσότερο χρήσιμο σε μια εταιρεία. Το Twitter, από την άλλη, είναι ένα ιδιόμορφο κοινωνικό δίκτυο, και θέλει προσεκτική μεταχείριση, ιδίως στην Ελλάδα όπου, από ό,τι φαίνεται, δεν αγαπάμε πολύ την παρουσία επιχειρήσεων σε αυτό. Κάθε μέσο λειτουργεί αυτόνομα, αλλά ταυτόχρονα παραπληρωματικά με τα υπόλοιπα» προσθέτει η Μιρέλλα, η ομάδα της οποίας, στο πλαίσιο του project, πρότεινε τη δημιουργία λογαριασμού twitter ενός φανταστικού στελέχους της KORRES, ο οποίος θα αναρτούσε έξυπνα tweets από την καθημερινότητά του μέσα και έξω από την εταιρεία

    STORES 2_ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ

    Προοπτικό σχέδιο ενός υποθετικού καταστήματος Korres στο Μόναχο, που σχεδίασε μια από τις ομάδες του τομέα Stores Concept.

    Τρισδιάστατη απεικόνιση του καταστήματος στο Μόναχο.

    Τρισδιάστατη απεικόνιση του καταστήματος στο Μόναχο.

    Ο Γιώργος Παπαματθαιάκης, φοιτητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Ε.Μ.Π., μας μιλά για τον σχεδιασμό ενός υποθετικού καταστήματος KORRES στο Μόναχο, αλλά με ρεαλιστικούς όρους, ώστε να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης εάν αυτό ζητηθεί. «Θέλαμε το κατάστημα να αποπνέει την αίσθηση της εμπιστοσύνης, της ελληνικότητας και της επιστημονικότητας, αλλά κυρίως να αντανακλά τη φυσική προέλευση των προϊόντων της εταιρείας. Αποφασίσαμε ότι, για να πετύχουμε το τελευταίο, θα χρησιμοποιούσαμε δύο εργαλεία πολύ σημαντικά για τη δουλειά μας: Καθαρότητα και Διαδραστικότητα» υποστηρίζει.

    Ακολούθως, μας εξηγεί πώς εντάχθηκε η φυσικότητα που χαρακτηρίζει τα προϊόντα KORRES, στο design του χώρου. «Προσπαθήσαμε να περάσουμε νοητά τη διαδικασία παραγωγής μέσα στο κατάστημα, με αφαιρετικούς όρους. Στόχος μας ήταν έτσι να δείξουμε την αλληλουχία Φύση – Φυσική Επεξεργασία – Φυσικό προϊόν με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο κατανοητό και αισθητικά άρτιο».

    Όσο για το design, οι συμμετέχοντες της κατηγορίας «Stores» μόνο εγκλωβισμένοι δεν ένιωσαν στο αισθητικό πλαίσιο που ακολουθούν τα καταστήματα KORRES. «H ομάδα της εταιρείας μας συμβούλεψε να μην περιοριστούμε από την επικρατούσα αισθητική ταυτότητά της. Εξ’ άλλου, ήθελε από εμάς φρέσκιες ιδέες, όχι να αναπαράξουμε κάτι που έχουμε ήδη δει», καταλήγει ο Γιώργος Παπαματθαιάκης.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top