Η κριση ως ευκαιρια!

    Κωσταπάνος Μηλιαρέσης: «Μέσω της GloVo αλλάξαμε το προφίλ του εθελοντή»

    Ο εμπνευστής και CEO της GloVo –μιας παγκόσμιας πλατφόρμας εθελοντών, που συνδέει τον εθελοντισμό με το event management– είναι ένας από τους νέους Έλληνες που μας κάνουν να αισιοδοξούμε ότι αυτός ο τόπος έχει μέλλον. Διαβάστε γιατί ακριβώς.

     
    IMG_7979 copy

    «Η επιτυχία της GloVo οφείλεται στο ότι συνέδεσε τον εθελοντισμό με το event management, έννοιες που μέχρι πρότινος δεν συνδέονταν».

    Στα 22 του είναι τελειόφοιτος της ΑΣΟΕΕ, έχει ταξιδέψει σε 32 χώρες, έχει δουλέψει εθελοντικά για τρεις μήνες στην Ταϊβάν και πρόσφατα έγινε CEO στη GloVo, μιας start up που εμπνεύστηκε και ίδρυσε ο ίδιος. Τον πέτυχα στην Παμπλόνα, όπου κάνει Erasmus. Στο σπίτι όπου έμενε, η σύνδεση δεν ήταν καλή και τον παρακάλεσα να βρει μια καφετέρια για να τον ακούω καλύτερα μέσω Skype. Η συνέντευξη κράτησε τέσσερις ώρες! Μέχρι να «στριμώξω» τα όσα μου είπε σε 900 λέξεις, ο Κωσταπάνος είχε αλλάξει τρεις φορές τον τόπο διαμονής του στο facebook. Αν αυτή είναι η νέα γενιά της Ελλάδας, της βγάζω το καπέλο!

    Από μικρός παραήμουν ηγέτης. Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο με ψήφιζαν πρόεδρο του δεκαπενταμελούς. Ήξεραν ότι όταν αναλαμβάνω κάτι, το κάνω σωστά. Το 2008 ξέσπασαν καταλήψεις σε όλα τα σχολεία, εξαιτίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου –επικρατούσε η άποψη ότι έπρεπε να πηγαίνουμε στις πορείες χωρίς να παίρνουμε απουσίες. Εγώ πίστευα ότι το σχολείο πρέπει να μένει ανοιχτό για να λειτουργεί και ότι η επανάσταση θέλει θυσίες. Μπήκα σε κόντρα –αυτό μου κόστισε ένα σπασμένο ποδήλατο.

    Στην εφηβεία μου άρχισα να «τρέχω». Ασχολιόμουν με πολλά πράγματα, θέατρο, αθλητισμό, προσκοπισμό, υπολογιστές… Οι γονείς μου, μου έλεγαν να κοιμάμαι περισσότερο. Τότε, άρχισα να μακραίνω το μαλλί και να το κάνω τζίβες.

    «Εάν η τύχη δεν σου χτυπήσει τη πόρτα, τότε φτιάξε μια πιο μεγάλη πόρτα».

    Στην ΑΣΟΕΕ, από τη δεύτερη κιόλας μέρα, ήρθα σε επαφή με την AIESEC –το μεγαλύτερο μη κυβερνητικό και μη κερδοσκοπικό οργανισμό που «τρέχει» αποκλειστικά από φοιτητές σε 120 χώρες και στοχεύει στην ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων, στην πρακτική άσκηση στο εξωτερικό είτε εθελοντικά, είτε με μισθό για τους τελειόφοιτους. Επί δύο χρόνια έκανα training, εκπαίδευα δηλαδή ανθρώπους με διαφορετική κουλτούρα σε διεθνή συνέδρια. Έλαβα μέρος σε 15 συνέδρια σε 8 χώρες και μιλούσα σε κοινό πάνω από 1.000 άτομα, αποτελούμενο από 40 εθνικότητες.

    Η «τρέλα» να ξεκινήσω μια επιχείρηση στα 21 μου, νομίζω ότι είναι αντίστοιχη με την «τρέλα» που είχα στα 19, όταν ταξίδεψα μόνος στην άλλη άκρη της γης και δούλεψα εθελοντικά για τρεις μήνες.

    kp11

    «Έκανα αίτηση να πάω στην Ταϊβάν, όπου δούλεψα εθελοντικά για τρεις μήνες. Δίδασκα ελληνική κουλτούρα, χειροτεχνία, αγγλικά και μαθηματικά σε παιδιά του δημοτικού».

    Έκανα αίτηση να πάω στην Ταϊβάν, χωρίς να ξέρω καν ότι είναι νησί. Ήρθα αντιμέτωπος με την υγρασία, τη ζέστη και, φυσικά, τα chopsticks. Δίδασκα ελληνική κουλτούρα, χειροτεχνία, αγγλικά και μαθηματικά σε παιδιά του δημοτικού. Τις πρώτες εβδομάδες παρακολουθούσα το μάθημα κινεζικών μαζί με παιδιά της Α’ δημοτικού. Στην Ταϊβάν είδα τον εαυτό μου μέσα από τα γυαλιά ενός άλλου πολιτισμού. Εκεί, οι άνθρωποι αποφασίζουν ομαδικά. Αυτό διόρθωσε τα μειονεκτήματά μου.

    Οι Ταϊβανέζοι νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι dream destination. Δεν ξέρουν τίποτα για την ιστορία, τον αρχαίο πολιτισμό, τη σύγχρονη πραγματικότητα. Όταν τους έλεγα ότι είμαι φοιτητής, φαντάζονταν το πανεπιστήμιο σαν ένα κυκλαδίτικο λευκό σπιτάκι.

    «Ήδη έχουμε βγει και εκτός Ελλάδας: τον Ιούνιο συμμετείχαμε στο Eden Festival της Σκωτίας και τον Ιούλιο οργανώσαμε ένα Road trip στο Exit Festival της Σερβίας».

    Με τον εθελοντισμό ήρθα σε επαφή για πρώτη φορά μέσω του προσκοπισμού, όταν βάφαμε τις παιδικές χαρές στη Ζαχάρω και ανοίγαμε κλειστά από την κακοκαιρία μονοπάτια στο Πήλιο. Εκεί, ουσιαστικά, ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με το event management –το να οργανώσω μία εκδρομή ήταν μάθημα για μένα.

    Η επιτυχία της GloVo οφείλεται στο ότι συνέδεσε τον εθελοντισμό με το event management, έννοιες που μέχρι πρότινος δεν συνδέονταν. Φτιάξαμε, δηλαδή, μια παγκόσμια πλατφόρμα εθελοντών στην οποία μπορούν να εγγραφούν άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις κάθε είδους, ανάλογα με την τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους. Αυτομάτως, όμως, μέσω της ιστοσελίδας δημιουργήσαμε ένα ευρετήριο εθελοντών για τους διοργανωτές εκδηλώσεων και events.

    IMG_7861 copy

    «Εκτός από την Αργυρώ Τζιτζή, που προσχώρησε αργότερα στην Glovo, οι υπόλοιποι (ο Χάρης Νινιός, ο Χρήστος Παναγιώτου, ο Άρης Κωνσταντινίδης και ο Γιάννης Τσιμαλής –από αριστερά στη φωτογραφία) γνωριστήκαμε τη μέρα του διαγωνισμού Athens Startup Weekend University, τον Σεπτέμβριο του 2012. Δέσαμε αμέσως».

    H GloVo γεννήθηκε μέσα σε 60 δευτερόλεπτα: τόσο χρόνο είχαμε όλοι οι φοιτητές για να παρουσιάσουμε την επιχειρηματική μας ιδέα στον πανελλήνιο διαγωνισμό Athens Startup Weekend University το Σεπτέμβριο του 2012. Εγώ, αρχικά συμμετείχα ως εθελοντής. Στο πίσω μέρος του μυαλού μου όμως υπήρχε πάντα η πλατφόρμα των εθελοντών και η σύνδεσή τους με την αγορά των events. Οι φίλοι μου με πίεζαν να πω την ιδέα μου. Τελικά, πείστηκα και ετοίμασα το pitch. Από τις 48 ιδέες, η GloVo προκρίθηκε στις 15 καλύτερες και κατέκτησε τη 2η θέση στο διαγωνισμό.

    Εκτός από την Αργυρώ Τζιτζή, που προσχώρησε αργότερα στην ομάδα της Glovo, οι υπόλοιποι (ο Άρης Κωνσταντινίδης, ο Γιάννης Τσιμαλής, ο Χάρης Νινιός και ο Χρήστος Παναγιώτου) γνωριστήκαμε εκείνη την ημέρα του διαγωνισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ οι άλλες ομάδες τσακώνονταν, εμείς «δέσαμε» αμέσως. Συνεργαζόμασταν τόσο καλά, που σκεφτόμασταν ή ότι έχουμε κάνει κάτι καλό ή ότι έχουμε κάνει βλακεία.

    Δεν στοχεύουμε στη δωρεάν εργασία. Μέσω της GloVo, προωθούμε το να κερδίζει ο εθελοντής όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια. Θέλουμε, επίσης, το event στο οποίο συμμετέχει να έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

    Το όνομα GloVo προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Global Volunteers, δηλαδή Παγκόσμιοι Εθελοντές. Οι ηλικίες των συμμετεχόντων κυμαίνονται από 18 έως 24 – αυτό είναι, άλλωστε, το ηλικιακό προφίλ του εθελοντή παγκοσμίως.

    kp10

    «Στην Ταϊβάν είδα τον εαυτό μου μέσα από τα γυαλιά ενός άλλου πολιτισμού. Αυτό διόρθωσε τα μειονεκτήματά μου».

    Κάποιοι θεωρούν τον εθελοντισμό μόδα. Τελικά, είναι μόδα ή ανάγκη; Πώς περιμένει ένας νέος που μπαίνει σε ένα πανεπιστήμιο το οποίο παρέχει στείρα θεωρητική γνώση, σε μια εποχή με υπερπληθωρισμό πτυχίων, να πάει μπροστά, εάν δεν δραστηριοποιηθεί, δεν γνωρίσει κόσμο και δεν ασχοληθεί στην πράξη με το αντικείμενό του; Για μένα, το ταξίδι στην Ταϊβάν, εκτός από συναρπαστική εμπειρία, ήταν και μια επένδυση στον εαυτό μου. Επένδυσα στην καριέρα μου.

    Εάν η τύχη δεν σου χτυπήσει τη πόρτα, τότε φτιάξε μια πιο μεγάλη πόρτα. Με τον εθελοντισμό θα ζήσεις το event από μέσα, θα κάνεις γνωριμίες, φιλικές και επαγγελματικές, θα χτίσεις ένα network ανθρώπων, θα δυναμώσεις το βιογραφικό σου και θα μάθεις πράγματα που ούτε καν τα φανταζόσουν.

    Όταν τον Ιούνιο του 2012 μπήκα στην οργανωτική επιτροπή του TEDx Athens, ως υπεύθυνος για την οργάνωση των εθελοντών, οι φίλοι και οι συμφοιτητές μου με «πρήζανε» για να τους βάλω μέσα ως εθελοντές.

    Μέσω της GloVo, καταφέραμε να αλλάξουμε το προφίλ του εθελοντή. Όπως λέει και μια φίλη μου, η εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα για τους εθελοντές ήταν ότι είναι φλώροι. Εμείς τους δώσαμε άλλα χαρακτηριστικά, όπως cool, attractive, fun and sexy.

    Ο γενικός κανόνας είναι πως τον πρώτο χρόνο μια εταιρεία κοστίζει στους μετόχους της. H GloVo όμως, χάρη στο πλάνο της, κατάφερε να περάσει το στάδιο αυτό και να γίνει γρήγοραβιώσιμη.

    Ήξερα ότι η GloVo θα πετύχει, αλλά δεν περίμενα σε τέτοιο βαθμό. Αυτή τη στιγμή στη βάση δεδομένων της GloVo συμμετέχουν πάνω από 1.000 άτομα. Ήδη οι μισοί και πλέον έχουν συμμετάσχει σε κάποιο event, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς έρχονται σε επαφή με τον εθελοντισμό για πρώτη φορά μέσω της GloVo. Ήδη έχουμε βγει και εκτός Ελλάδας: τον Ιούνιο συμμετείχαμε στο Eden Festival της Σκωτίας και τον Ιούλιο οργανώσαμε Road trip στο Exit Festival της Σερβίας. Επίσης, ξεκινήσαμε εθελοντικές δράσεις καθαρά για το καλό της πόλης και της κοινωνίας: μέσω του Video Art Festival, αναλάβαμε να βάψουμε τοίχους στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

    IMG_7541copy

    «Ήξερα ότι η GloVo θα πετύχει, αλλά δεν περίμενα σε τέτοιο βαθμό. Αυτή τη στιγμή στη βάση δεδομένων μας συμμετέχουν πάνω από 1.000 άτομα».

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο πολυτάλαντος και εκκεντρικός δημιουργός μιλάει στο Andro και τη Δανάη Μακρή για τη σχέση που πρέπει να έχει ο δημιουργός με τους ανθρώπους, τη μαγεία του Μιλάνου και τα ταξίδια στον χωροχρόνο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δημιουργός της εταιρείας Design Ambassador, Βασίλης Μπαρτζώκας, και «ψυχή» της ημερίδας που έχει γίνει πλέον θεσμός, μιλάει στο Andro για την εξωστρέφεια που επιτέλους διεκδικεί η χώρα μας στο χώρο της δημιουργίας και της ανάπτυξης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ξεχωριστοί Έλληνες επιχειρηματίες ακτινογραφούν το προσωπικό τους «access to success» και το νόημα που δίνει στη ζωή τους.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η νέα καμπάνια της Creta Farms αναμετράται με το τελευταίο ταμπού του μάρκετινγκ τροφίμων: Τη χωρισμένη οικογένεια. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro