Ο Τάσος Φραντζολάς δημιούργησε τον Νο1 προορισμό στον κόσμο για ηχητικά εφέ

Θέλετε πρόσβαση ανά πάσα στιγμή σε οποιονδήποτε ήχο; Το ελληνικής έμπνευσης «Soundsnap» με έδρα τη Νέα Υόρκη έχει πελάτες μεγαθήρια όπως το BBC, τη SONY ή τη NASA, ακόμα και μια -κοκκινομάλλα- πορνοστάρ!

 
tasos_frantzolas_1

Ο Φρατζολάς ζει μόνιμα στη Νέα Υόρκη αλλά ονειρεύεται κάποτε να μετακομίσει μόνιμα σε ένα Ελληνικό νησί.

-Ποια ήταν η αφορμή για τη δημιουργία του «Soundsnap»;

Μεγάλωσα με ένα μουσικό studio κάτω απ’ το σπίτι μου που είχε φτιάξει ο ξάδερφος μου, ο οποίος είχε τεράστια επιρροή πάνω μου. Έφτιαχνα techno και house μουσική απ’ τα 13 μου (εποχή που αυτό ήταν αρκετά underground) και μετά hip hop/trip hop beats. Στα 18 μου έφτιαξα ένα self released album με drum & bass και μετά κυκλοφόρησα dub και reggae σε labels στο Λονδίνο και στη Γερμανία. Σπούδασα μουσική παραγωγή και music business στο Λονδίνο, αλλά στα 20 μου το Napster και το Kazaa είχανε ήδη σκοτώσει τη δισκογραφία. Έτσι άρχισα να κάνω μουσική και sound effects για video games και είδα ότι υπάρχει ανάγκη για ένα καλό site για ήχους. Φίλοι μου στο Λονδίνο με σπρώξανε να τσεκάρω sites όπως το Flickr και το Wikipedia που ήταν community based και έτσι ήρθε η ιδέα για το ηχητικό αντίστοιχο που βαπτίσαμε «Soundsnap».

-Ήταν το πρώτο στο είδος του;

Προϋπήρχε το Flashkit που ήταν κυρίως sharing για flash sounds και υπήρχε και το Freesound για sound effects, αλλά ήθελα να φτιάξω κάτι που θα ήταν πολύ πιο υψηλής ποιότητας. Από τότε βέβαια το «Soundsnap» έχει αλλάξει πολύ και είναι λιγότερο community και περισσότερο επιχείρηση.

tasos_frantzolas_2-1190

“Άρχισα να κάνω μουσική και sound effects για video games και είδα ότι υπάρχει ανάγκη για ένα καλό site για ήχους. Έτσι ήρθε η ιδέα του «Soundsnap»”.

-Σε ποιους απευθύνεται το «Soundsnap» και τι προσφέρει;

Το «Soundsnap» είναι μια βιβλιοθήκη με ηχητικά εφέ για ταινίες και μουσικά samples για παραγωγούς μουσικής. Οι πελάτες μας είναι σκηνοθέτες και παραγωγοί ταινιών, μουσικοί, εταιρείες video games και applications, διαφημιστικές, sound designers, θεατρικές ομάδες και, γενικά, όποιος χρειάζεται ήχους και μουσικά loopes. Το πελατολόγιο περιέχει από ερασιτέχνες μέχρι και τις μεγαλύτερες εταιρείες media και περιεχομένου του κόσμου, όπως MTV, Sony, Nickelodeon, National Geographic TV, BBC, Pixar, Konami, Nokia, Virgin, Playstation κ.α. Ακόμα και η NASA είναι πελάτης μας!

Processed with VSCOcam with m5 preset

“Δουλεύω και ζω στη ΝΥ απ’ το 2010. Έχω μια μικρή τοπική ομάδα που δουλεύει για το «Soundnap» και όλοι μένουμε στο Μπρούκλιν. Συνήθως δουλεύει ο καθένας απ’ το σπίτι του, καμιά φορά όλοι στο δικό μου και μερικές μέρες την εβδομάδα στο Neuehouse, ένα co-working space στο Μανχάταν”.

-Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες στη δημιουργία του;

Ο μεγαλύτερος εχθρός ήταν ο ίδιος μου ο εαυτός. Δεν ήξερα πολλά σχετικά με online business. Έτσι νόμιζα ότι θα μας πάρει 3 μήνες να κάνουμε launch και μας πήρε 12. Το κόστος ήταν 10 φορές πάνω απ’ ό,τι είχα υπολογίσει. Δεν υπήρχε know-how στην Ελλάδα, οπότε έπρεπε να ψάξω online να βρω τους ομοϊδεάτες μου. Εκτός από δύο Έλληνες συνεργάτες που με βοήθησαν στην αρχή να το στήσω, όλοι οι άλλοι, sound designers, coders, interactive designers, δικηγόροι κ.τ.λ. ήταν ξένοι. Με πολλούς γνωριζόμασταν μόνο μέσο Ιnternet και Skype και δούλευε ο καθένας από το σπίτι του σε διάφορα μέρη του κόσμου, απ’ το Seattle μέχρι το Βερολίνο. Αυτό το remote working/distributed team, το οποίο σήμερα θεωρείται δεδομένο, το 2006 φάνταζε δύσκολο και ριψοκίνδυνο για πολλούς.

Όταν ζούσα στο Ανατολικό Λονδίνο, στο από πάνω loft έμενε ο Keziah Jones ενώ ο Banksy έκανε graffiti στη γειτονιά. Υπήρχε πολλή έμπνευση κι αυτό παίζει τεράστιο ρόλο όταν είσαι 20άρης.

-Πώς ηχογραφείτε τους ήχους;

Δεν δημιουργούμε ήχους in-house (εκτός από ένα πολύ μικρό αριθμό που το κάνουμε ως χόμπι). Συνεργαζόμαστε με studios στο Hollywood και σε διάφορες χώρες, ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη βιβλιοθήκη απ’ όλον τον κόσμο και σε όλες τις κατηγορίες. Έχουμε ήχους από αυτόματα όπλα, vintage αεροπλάνα, ζώα από τον Αμαζόνιο και άλλα περίεργα.

Processed with VSCOcam with g3 preset

“Μια πορνοστάρ που προσπαθούσε να κατεβάσει ήχους και είχε προβλήματα με το λογαριασμό της και μας έγραψε μερικά πολύ θυμωμένα emails. Αργότερα, αφού επιλύθηκε το πρόβλημα, μάλλον μας συμπάθησε, αφού με έκανε add στο Linkedin”.

-Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργείς πρωτότυπους ήχους που δεν υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα;

Απ’ τη στιγμή που δημιουργείς έναν ήχο, σου ανήκει. Οι ήχοι υπόκεινται σε πιο απλούς κανόνες πνευματικών δικαιωμάτων απ’ ό,τι η μουσική. Τώρα βέβαια το τι είναι ήχος ή θόρυβος και το τι μουσική είναι μια μεγάλη συζήτηση.

-Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού;

Πολύ καλή! Είμαστε ο nο 1 προορισμός παγκοσμίως για sound effects. Έχουμε πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες το μήνα. Ξεκινήσαμε το 2007 που τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά. Τότε τα Adwords κόστιζαν 7 cents ανά click και υπήρχε έλλειψη από sites τέτοιου τύπου. Την πρώτη μέρα που βγήκαμε live, ήμασταν στο Homepage ενός τεράστιου site τις εποχής, του Delicious. Εκείνη την μέρα κράσαρε ο server από το πολύ traffic. Ήταν ωραίο συναίσθημα, αλλά και λίγο τρομακτικό.

 

Διαβάστε ακόμα: Μάρκος Βερέμης, ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream

 

-Πόσο δύσκολη είναι η βιομηχανία των media και της μουσικής; Τι σου έμαθε η παραμονή σου στο Λονδίνο;

Τα media και η μουσική έχουν μια άγρια ομορφιά και ένα σταθερό χαρακτηριστικό: το ότι μονίμως αλλάζουν. Οπότε αυτό μπορεί να σε ευνοήσει επαγγελματικά, αλλά μπορεί και να σε «σκοτώσει», αν είσαι εκτός του κλίματος της εποχής. Μεγάλο ρόλο παίζει και η τύχη. Το Λονδίνο ήταν το όνειρό μου από τότε που ήμουν 15 χρόνων και διάβασα για τον Aphex Twin στο περιοδικό 01. Δεν μου αρέσει η νοσταλγία παλαιότερων εποχών, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι το 2000 με 2005 ήταν μια μαγική, χρυσή εποχή για το Ανατολικό Λονδίνο. Έμενα στο Shoreditch (Hoxton/Old Street) και ήταν η εποχή που εκεί γύρω έγιναν γνωστοί πολλοί μουσικοί και καλλιτέχνες, όπως οι Simian Mobile Disco, ο Mylo, ξεκίνησε η Dubstep κ.τ.λ. Στο από πάνω loft έμενε ο Keziah Jones και ο Banksy έκανε καινούργια graffiti κάθε βδομάδα στη γειτονιά. Υπήρχε πολλή έμπνευση κι αυτό παίζει τεράστιο ρόλο όταν είσαι 20άρης. Εκεί μεγάλωσα ως άτομο, γνώρισα κόσμο από όλα τα μήκη και πλάτη τις Γης, ερωτεύθηκα για πρώτη φορά, γνώρισα πλούσιους και άστεγους, καλλιτέχνες και γιάπηδες.

-Το Λονδίνο σε αφύπνισε και επιχειρηματικά

Πράγματι! Στο Λονδίνο εκείνη την εποχή υπήρχε μια αποενοχοποίηση τις επιχειρηματικότητας, η οποία μέσω του Internet έγινε εφικτή για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που μπορούσαν να ξεκινήσουν ένα μουσικό label, ένα community ή ένα blog με σχεδόν μηδενικά έξοδα και γνωριμίες. Αυτό δεν ήταν τόσο εύκολο πριν από το 2000.

tasos_frantzolas_5-1190

“Απ’ τη στιγμή που δημιουργείς έναν ήχο, σου ανήκει. Οι ήχοι υπόκεινται σε πιο απλούς κανόνες πνευματικών δικαιωμάτων απ’ ό,τι η μουσική. Τώρα βέβαια το τι είναι ήχος ή θόρυβος και το τι μουσική είναι μια μεγάλη συζήτηση”.

-Η συνεργασία με πελάτες κολοσσούς, όπως το BBC και πολλοί άλλοι, πώς προέκυψε; Σας έχουν ζητήσει κάτι ιδιαίτερο;

Όλοι οι πελάτες μας μάς έχουνε βρει online, μας έχουν ανακαλύψει μέσω Google, Facebook ή από forums και word of mouth. Δεν μας ζητάνε τίποτα το ιδιαίτερο οι μεγάλες εταιρείες, απλώς μερικές φορές μας βάζουνε οι δικηγόροι τους να υπογράψουμε βαρετά έγγραφα, ώστε να έχουνε έξτρα νομική προστασία σχετικά με τη χρήση των ήχων. Συνήθως τα πιο περίεργα που ακούμε είναι από μέρη που δεν τα περιμένεις, π.χ. από κάποιο μικρό studio ταινιών θρίλερ στην Αϊόβα ή στο Κεντάκι. Μια φορά, μια Αμερικάνα κοκκινομάλλα πορνοστάρ προσπαθούσε να κατεβάσει ήχους για την ερωτική ταινία της και είχε προβλήματα με το λογαριασμό της και μας έγραψε μερικά πολύ θυμωμένα emails. Αργότερα, αφού επιλύθηκε το πρόβλημα, μάλλον μας συμπάθησε, αφού έκανε add εμένα και τον συνεργάτη μου στο Linkedin. Ήταν μια παράξενη μέρα.

Για να βρεις μια δυνατή ιδέα που λείπει, πιστεύω ότι πρέπει να ψάξεις εκτός του τομέα της τεχνολογίας. Οι πιο χρήσιμες εφαρμογές που έχω δει βρίσκονται στη διασταύρωση της τεχνολογίας με την τέχνη ή τις επιστήμες και μεταξύ του online και του offline κόσμου.

-Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του «Soundsnap»; Σκοπεύετε να περάσετε σε κάποιο άλλο επίπεδο ή τομέα;

Θα μπούμε πιο δυναμικά στα music samples που χρησιμοποιούνε μουσικοί παραγωγοί και καλλιτέχνες για να φτιάχνουν μουσική. Επίσης, θα κάνουμε άνοιγμα στο production music: ολόκληρα κομμάτια που μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε μια ταινία, σε video games κ.τ.λ. Κατά τα άλλα, δεν έχω χρόνο να κάνω κάτι άλλο προς το παρόν! Πριν από 3 χρόνια επένδυσα σε ένα fashion label που λέγεται Datura.com. Πολύ ενδιαφέρον project, αλλά δεν έχω χρόνο να ασχολούμαι με αυτό πλέον.

-Στο μέλλον;

Ίσως θα μου άρεσε να συμβουλεύω περισσότερο άλλα startups και funds, πράγμα που έχω κάνει κατά καιρούς, και επίσης μου αρέσει να κάνω και μη εμπορικά πράγματα όπως π.χ. ομιλίες σε φοιτητές Μουσικής Παραγωγής στο NYU (University of New York). Ο βασικός στόχος είναι όμως να μείνουμε πιστοί στο όραμα του «Soundsnap»: μια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί την τεχνολογία ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση σε οποιονδήποτε ήχο μπορεί κάποιος να χρειαστεί.

-Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τη δική του startup;

Δεν θέλω να το παίξω παντογνώστης δίνοντας κάποια κλισέ συμβουλή. Αλλά το βασικό είναι να ξεκινήσεις. Και να ξεκινήσεις άμεσα. Καλό είναι το market research και το planning, αλλά αν πιστεύεις ότι έχεις κάτι να προσφέρεις, μη χάνεις χρόνο. Ακόμα και αν αποτύχεις, θα έχεις μάθει πολύ περισσότερα απ’ το να δούλευες σε μια βαρετή και ασφαλή δουλειά που δεν σου αρέσει ή αν έκανες ένα μεταπτυχιακό. Και για να βρεις μια δυνατή ιδέα που λείπει, πιστεύω ότι πρέπει να ψάξεις εκτός του τομέα της τεχνολογίας. Οι πιο χρήσιμες εφαρμογές που έχω δει βρίσκονται στη διασταύρωση της τεχνολογίας με την τέχνη ή τις επιστήμες και μεταξύ του online και του offline κόσμου.

tasos_frantzolas_6-1190

“Καλό είναι το market research και το planning, αλλά αν πιστεύεις ότι έχεις κάτι να προσφέρεις, μη χάνεις χρόνο. Ακόμα και αν αποτύχεις, θα έχεις μάθει πολύ περισσότερα απ’ το να δούλευες σε μια βαρετή και ασφαλή δουλειά που δεν σου αρέσει ή αν έκανες ένα μεταπτυχιακό”.

-Ποιο είναι το αγαπημένο σου gadget;

Χρησιμοποιώ iPhone 6 με Uber, Yelp, Grubhub (για φαγητό), Shazam και όλα τα συμβατικά, βαρετά αλλά χρήσιμα apps, και iPad για να διαβάζω βιβλία (κυρίως non-fiction). Κατά τα άλλα, δεν είμαι μεγάλος χρήστης τεχνολογικών gadgets, οπότε το αγαπημένο μου gadget είναι μάλλον η ρακέτα μου του τένις.

Αν αντέχεις τους ρυθμούς της Νέας Υόρκης, είναι μια απ’ τις καλύτερες πόλεις στον κόσμο. Στα αρνητικά της είναι ο καύσωνας το καλοκαίρι και ο πολύ βαρύς χειμώνας.

 

-Τι κάνεις αυτήν τη στιγμή στη Νέα Υόρκη;

Δουλεύω και ζω εδώ απ’ το 2010. Έχω μια μικρή τοπική ομάδα που δουλεύει για το «Soundnap» (τρία άτομα) και όλοι μένουμε στο Μπρούκλιν. Συνήθως δουλεύει ο καθένας απ’ το σπίτι του, καμιά φορά όλοι στο δικό μου και μερικές μέρες την εβδομάδα στο Neuehouse, ένα co-working space στο Μανχάταν.

-Πώς είναι η ζωή στο «Μεγάλο Μήλο»;

Έχει φανταστική ενέργεια. Αν αντέχεις τους ρυθμούς της Νέας Υόρκης, είναι μια απ’ τις καλύτερες πόλεις στον κόσμο. Στα αρνητικά της είναι ο καύσωνας το καλοκαίρι και ο πολύ βαρύς χειμώνας. Οπότε αυτές τις μέρες κάνω ποδήλατο και παίζω τένις έξω όσο προλαβαίνω. Τα Σαββατοκύριακα, όταν μπορώ, μου αρέσει να πηγαίνω βόρεια στην πολιτεία της ΝΥ, όπου ηρεμείς και είσαι σε επαφή με το δάσος και τη φύση.

-Γιατί ΝΥ και όχι Αθήνα;

Γιατί όχι; Μπορώ και πηγαινοέρχομαι συχνά στην Ελλάδα, οπότε δεν μου λείπει και τόσο. Πάντως, το όνειρο μου είναι ιδανικά κάποια μέρα να μετακομίσω μόνιμα σε ένα ελληνικό νησί.

tasos_frantzolas_7-1190

“Τα media και η μουσική έχουν μια άγρια ομορφιά και ένα σταθερό χαρακτηριστικό: το ότι μονίμως αλλάζουν. Οπότε αυτό μπορεί να σε ευνοήσει επαγγελματικά, αλλά μπορεί και να σε «σκοτώσει», αν είσαι εκτός του κλίματος της εποχής. Μεγάλο ρόλο παίζει και η τύχη”, λέει ο Τάσος Φρατζολάς.

www.soundsnap.com

Φωτογραφίες: Anton Lombardi

 

Διαβάστε ακόμα: Νίκος Δρανδάκης, ο Ιδρυτής & CEO του Taxibeat

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Κώστας Πετρόπουλος Κώστας Πουλόπουλος: «Δεν ζούμε για να δουλεύουμε, αλλά για να εκφραζόμαστε» 

Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον αρχιτέκτονα Κώστα Πουλόπουλο. Με συντροφιά ένα -και περισσότερα- ποτήρια από το εκλεκτό ροζέ L’Ésprit du Lac , συζητάμε για το μεγάλο επαγγελματικό βήμα που έκανε στη Δανία, τις ευθύνες στη δουλειά και την οικογένεια, τον νόστο της πατρίδας, τον ρόλο του ως leader, αλλά και τις φιλικές του σχέσεις εντός και εκτός γραφείου.

11.09.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οι αστικές συγκοινωνίες Βόλου πρωτοπορούν. Θα μπορούσαν να κάνουν ένα απλό διαφημιστικό για να προβάλλουν τα νέα λεωφορεία της πόλης. Αντ' αυτού δημιούργησαν ένα βίντεο που έχει όλα τα φόντα να γίνει viral: Cool οδηγοί, διαφορετικοί πελάτες, διάθεση αυτοτρολαρίσματος σε κάθε πλάνο. Ειλικρινά μπράβο, δεν το περιμέναμε. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Andro Team Γιώργος Καπλανίδης: «Στη δουλειά είμαι λίγο ρομπότ» 

Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον φωτογράφο Γιώργο Καπλανίδη. Με παγωμένο ροζέ L’Ésprit du Lac, συζητάμε για το τι κάνει μια φωτογράφηση επιτυχημένη, το πώς εκπαιδεύονται ο πελάτης και το κοινό, την ανάγκη να έχει κανείς δίπλα του συνεργάτες που τους εμπιστεύεται τυφλά, αλλά και τα προσόντα που οφείλει να διαθέτει ένας επικεφαλής για να εμπνεύσει την ομάδα του.

16.10.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Από την πρώτη στιγμή έγινε talk of the town, καθώς είναι ένα μουσείο όπου ο ίδιος ο επισκέπτης γίνεται... έκθεμα. Με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας, το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων προσκαλεί τους μικρούς και τους μεγάλους φίλους του σε ένα πάρτι εντελώς ξεχωριστό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro