DSC_0407-Edit

    Ο ιδρυτής της Qrator Νικόλας Ιωαννίδης, πρώην τεχνολόγος ρομποτικής, με μεγάλη εμπειρία στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού, βάζει στο επίκεντρο τη δημιουργικότητα.

    Ο ιδρυτής και CEO της πλατφόρμας Νικόλας Ιωαννίδης μας μιλά για την ελληνική καινοτομία του Qrator και την προοπτική του εγχειρήματός του. Ο πρώην τεχνολόγος ρομποτικής, με μεγάλη εμπειρία στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού, βάζει στο επίκεντρο τη δημιουργικότητα και μας εξηγεί πως το Qrator επιθυμεί να γίνει ένα εργαλείο που θα προσδίδει αξία στο περιεχόμενο επαγγελματιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη δημιουργία ενός ηχηρού brand name.

    – Πότε συλλάβατε το όραμα για το Qrator;

    Ήταν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Επειδή ασχολούμαι με το χώρο των ξενοδοχείων και των εστιατορίων, μου άρεσε πάντα η ιδέα να κάνουμε μια πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί αυτούς τους ανθρώπους. Η πλατφόρμα προϋπήρχε ως ένας χώρος στον οποίο ο κόσμος θα μπορούσε να μοιραστεί εμπειρίες από μέρη που έχει ταξιδέψει. Αυτή ήταν η πρώτη προσέγγιση που είχαμε κάνει. Όταν θεωρήσαμε ότι πρέπει να εστιάσουμε σε συγκεκριμένο κοινό, διαλέξαμε να κάνουμε focus στους δημιουργικούς ανθρώπους και, από εκεί που στο επίκεντρο μας ήταν οι εμπειρίες, επιλέξαμε να στήσουμε μια πλατφόρμα προώθησης για δημιουργικούς επαγγελματίες. Είναι κάτι πολύ πιο στοχευμένο σε σχέση με την προηγούμενη ιδέα που αναφερόταν σε όλον τον κόσμο.

    DSC_0642

    Το Qrator απευθύνεται σε μία μεγάλη γκάμα real life δημιουργών. Από street artists και bicycle makers μέχρι ιδιώτες που φτιάχνουν fashion accessories ή κάποιος που έχει μια gelateria μπορεί να φιλοξενηθεί στην πλατφόρμα αυτή.

    – Τι φιλοδοξεί να γίνει το Qrator;

    Το Qrator είναι μια «referential platform» ανάδειξης δημιουργών σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχουμε εντοπίσει μια αγορά 3,5 εκατομμυρίων δημιουργών και περίπου 350 εκατομμυρίων κόσμου που τους αρέσει να ανακαλύπτουν δημιουργικά πράγματα. Όπως καταλαβαίνετε, το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε είναι τεράστιο. Πέραν των δημιουργικών επαγγελματιών, υπάρχουν και οι χομπίστες, οι οποίοι δειλά-δειλά μπορούν μέσα από την πλατφόρμα να καταλάβουν καλύτερα πώς μπορούν να δημιουργήσουν ένα brand για τον εαυτό τους και πώς να χτίσουν ένα «digital footprint», το οποίο θα τους βγάλει στην επιφάνεια.

    – Σε ποια φάση βρίσκεται τώρα η πλατφόρμα;

    Στην αρχή ήταν μια κλειστή πλατφόρμα, στην οποία δεν μπορούσες να κάνεις browsing. Τώρα είμαστε στην επόμενη φάση, στην οποία η είσοδος είναι by invitation only, αλλά μπορείς να δεις προφίλ δημιουργών, τις δουλειές τους και την κουλτούρα τους. Αν από το browsing θεωρήσει κάποιος ότι το site είναι κάτι που τον ενδιαφέρει, μπορεί να ζητήσει πρόσκληση είτε ως δημιουργός είτε ανεβάζοντας απλώς την κουλτούρα του, ώστε να συμμετάσχει στην προσπάθεια. Αυτήν τη στιγμή δουλεύουμε πάνω σε ένα καινούργιο design, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο μήνα.

    Διαβάστε ακόμα: Το ευρωπαϊκό σχολείο «on-the-cloud» κι εμείς στο συννεφάκι μας

    DSC_0354-Edit

    Θεωρήσαμε ότι πρέπει να κάνουμε focus στους δημιουργικούς ανθρώπους και, από εκεί που στο επίκεντρο μας ήταν οι εμπειρίες, επιλέξαμε να στήσουμε μια πλατφόρμα προώθησης για δημιουργικούς επαγγελματίες.

    – Πότε έχετε προγραμματίσει το επίσημο launch;

    Τέλη Απριλίου θα κάνουμε launch με ελεύθερη είσοδο σε όλους τους χρήστες. Αν κάποιος είναι δημιουργός και θέλει να ανεβάσει δουλειά, εκτός από την κουλτούρα του, τότε θα πρέπει να μας κάνει μια αίτηση στην οποία να δηλώνει σε ποιο «creative industry» ανήκει και να δίνει ένα url από κάποιο κοινωνικό δίκτυο ή site ή blog, απ’ όπου εμείς μπορούμε να δούμε τη δουλειά του.
    Αν είναι όντως δημιουργός και ανήκει σε μία από τις creative industries με τις οποίες ασχολείται το Qrator, τότε μέσα σε 48 ώρες θα του δίνουμε πρόσβαση και ένα σχετικό tab στο προφίλ του, στο οποίο θα υπάρχουν τα δείγματα δουλειάς του. Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί για αρκετούς μήνες. Ως απλός χρήστης, θα μπορεί κάποιος να κάνει εγγραφή και να ανεβάσει στοιχεία και πληροφορίες για την κουλτούρα του. Για να ανεβάσει όμως δουλειά και να θεωρηθεί δημιουργός, θα χρειαστεί να ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία.

    Εμείς απευθυνόμαστε σε μία γκάμα real life δημιουργών. Από street artists, bicycle makers μέχρι ιδιώτες που φτιάχνουν fashion accessories ή κάποιος που έχει μια gelateria μπορεί να φιλοξενηθεί στο Qrator.

    – Έχετε ένα πρώτο feedback από τη δουλειά που έχει γίνει μέχρι στιγμής;

    Το πρώτο feedback είναι πολύ θετικό τόσο από το κοινό όσο και από διάφορους creatives, αλλά και από τους επενδυτές μας. Το Qrator ήδη ακούγεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό χωρίς να έχουμε κάνει καμία διαφημιστική κίνηση. Είμαστε σε μία καθαρά οργανική φάση, στην οποία εντοπίζουμε δημιουργούς που πιστεύουμε ότι θα τους αρέσει η πλατφόρμα και τους την παρουσιάζουμε, ενώ στη συνέχεια αντλούμε από αυτούς σχόλια και πληροφορίες.

    – Ποιες είναι οι σκέψεις για τα επόμενα βήματα μετά την επίσημη έναρξη;

    Θα μας άρεσε, και πιστεύουμε ότι θα το καταφέρουμε αρκετά σύντομα, να δημιουργήσουμε Βραβεία Δημιουργικότητας. Μιλάμε ήδη με διάφορα γνωστά brands, ώστε να πετύχουμε κάποιες συνέργειες και να δημιουργήσουμε βραβεία και διαδικασίες στις οποίες θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος δημιουργικοί άνθρωποι από διάφορους κλάδους, αλλά και η κοινότητα του Qrator και του brand. Το αποτέλεσμα θα είναι κάποια κριτική επιτροπή να αναδεικνύει και να βραβεύει τους πιο emerging δημιουργούς.

    – Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το Qrator μοναδικό;

    Υπάρχουν αντίστοιχες πλατφόρμες που απευθύνονται σε πιο στοχευμένο κοινό, όπως είναι το Behance, το οποίο αγοράστηκε πρόσφατα από την Adobe και απευθύνεται αποκλειστικά σε γραφίστες και digital artists. Εμείς απευθυνόμαστε σε μία σαφώς μεγαλύτερη γκάμα real life δημιουργών, χωρίς να αποκλείουμε φυσικά τους digital artists. Από street artists, bicycle makers μέχρι ιδιώτες που φτιάχνουν fashion accessories ή κάποιος που έχει μια gelateria μπορεί να φιλοξενηθεί στο Qrator.

    DSC_0412-Edit

    Πίστεψα εξαρχής ότι το project είναι μια διαδικασία trial and error. Πρέπει να πιστεύεις, να επιμένεις και να προσπαθείς με διάφορους τρόπους να προσεγγίζεις το θέμα, αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν. Πρέπει να βρίσκεις τρόπους που να είναι μετρήσιμοι, πέρα από το «gut feeling».

    Διαβάστε ακόμα: Το e-table θέλει να αλλάξει τις κρατήσεις στα εστιατόρια.

    – Υπήρξε κάποια στιγμή που αισθανθήκατε ότι δεν θα τα καταφέρετε;

    Προσωπικά όχι. Επειδή ηγούμαι αυτού του project από το ξεκίνημα, ξέρω ότι δεν μπορείς να βγάλεις άμεσα συμπεράσματα για το αν δουλεύει ή όχι.

    – Άγχος ή κάποια αμφιβολία υπήρξε για τις επόμενες κινήσεις;

    Σίγουρα υπήρξαν αυτά τα συναισθήματα. Πίστεψα εξαρχής ότι το project είναι μια διαδικασία trial and error. Πρέπει να πιστεύεις, να επιμένεις και να προσπαθείς με διάφορους τρόπους να προσεγγίζεις το θέμα, αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν. Πρέπει να βρίσκεις τρόπους που να είναι μετρήσιμοι και, πέρα από το «gut feeling», να παίρνεις ένα μεγάλο δείγμα, να μετράς, να βγάζεις συμπεράσματα και μετά να συνεχίζεις διαφορετικά. Έχουμε δοκιμάσει πολλές μεθόδους. Άλλες δούλεψαν καλύτερα, άλλες όχι τόσο καλά.

    Το Qrator είναι απλό στη χρήση και για τον δημιουργό και για τον επενδυτή, με τους power users να είναι όλοι οι δημιουργοί που θα συμμετάσχουν.

    – Ποια ήταν η πιο δύσκολη περίοδος;

    Προτού αρχίσουμε να ασχολούμαστε με τους δημιουργούς, ασχολούμασταν αποκλειστικά με τις ταξιδιωτικές εμπειρίες. Τότε υπήρχε μόνο μία ομάδα τεχνολογίας κι όχι ομάδα προώθησης. Ασχολούμασταν μόνο με το προϊόν. Το διάστημα αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Μέχρι δηλαδή να βρούμε μια πιο εύκολα κατανοητή ιδέα και από τους χρήστες και από τους επενδυτές. Ήταν πολύ δύσκολο να πείσουμε για τη χρησιμότητα της αρχικής ιδέας και να βρούμε «power users». Απεναντίας το Qrator είναι πιο απλό στη χρήση και για τον δημιουργό και για τον επενδυτή, με τους power users να είναι όλοι οι δημιουργοί που θα συμμετάσχουν.
    Έτσι εγκαταλείψαμε την ιδέα με τις ταξιδιωτικές εμπειρίες, το πεδίο της οποίας ήταν αχανές, και για εμάς πολύ πιο δύσκολο να βρούμε κοινό που θα μας τροφοδοτούσε με πρωτογενές υλικό. Εξάλλου, καταλάβαμε πως κάτι τέτοιο δεν θα χρηματοδοτούνταν εύκολα και θα έπρεπε να φτιάξουμε ένα αρχικό community, ώστε να αποδείξουμε ότι αξίζει τη χρηματοδότηση. Μια διαδικασία αρκετά πολύπλοκη και δύσκολη. Εκείνη την περίοδο αποφασίσαμε να στρέψουμε τις δυνάμεις μας προς την ανάδειξη νέων δημιουργών, καταλαβαίνοντας πως ήταν πολύ πιο εύκολο να χρηματοδοτηθεί το project. Έτσι κρατήσαμε τις παλιές υποδομές και προσαρμόσαμε το προϊόν γύρω από τη νέα ιδέα.

    Διαβάστε ακόμα: Philipp Brinkmann: Πώς έφερε την Τravelplanet24 στο ευρωπαϊκό Top 10

    DSC_0650

    Όταν στήνεις ένα «community building», το κεντρικό θέμα είναι η ομάδα που θα το στήσει. Είναι πολύ κρίσιμο το πώς στήνεται αυτή η ομάδα, αυτό το talent blend δηλαδή, προκειμένου να γίνει η εκκίνηση της ιδέας.

    – Ποιο ήταν το πιο κρίσιμο στάδιο κατά τη διάρκεια δημιουργίας του Qrator;

    Όταν δουλεύεις πάνω στο «community building», το κεντρικό θέμα είναι η ομάδα που θα το στήσει. Αρχικά υπάρχει η ομάδα τεχνολογίας και η ομάδα προώθησης. Σε ό,τι αφορά την ομάδα τεχνολογίας, έπρεπε να βρούμε ταλαντούχους μηχανικούς που να ξέρουν από νέες τεχνολογίες. Αυτά τα ζητήματα μπορεί να τα προσεγγίσει κάποιος πολύ πιο εύκολα από ζητήματα ψυχολογίας, ανθρωπολογίας και virality που σχετίζονται με το community building. Πίσω από την πλατφόρμα υπάρχουν ήδη ειδικοί στο community building από διεθνή brands και digital marketeers.
    Πολύ σημαντική είναι η δουλειά ενός ειδικού στην επικοινωνία και στην προώθηση της ιδέας σε δημιουργούς από διάφορα μέρη του κόσμου, χρησιμοποιώντας call sales, emails, skype. Ήδη πραγματοποιείται community building στο κοινό που έχει πρόσβαση στο Qrator και, φυσικά, υπάρχει και ο graphic designer που τροφοδοτεί την πλατφόρμα με καινούργιο υλικό. Είναι πολύ κρίσιμο το πώς στήνεται αυτή η ομάδα, αυτό το talent blend δηλαδή, προκειμένου να γίνει η εκκίνηση της ιδέας. Από εκεί και πέρα, λανσάροντας το Qrator σε άλλες περιοχές, θα τοποθετούμε έναν Community Acquisition Manager και έναν PR freelancer.

    – Πώς εξασφαλίσατε τη χρηματοδότηση και ποια είναι τα πρώτα σχόλια των επενδυτών σας.

    Πέρασα ένα διάστημα στην Αμερική για να πάρω feedback για το πρώτο προϊόν και κατάλαβα τι μπορεί να χρηματοδοτηθεί και τι όχι. Ποιες ιδέες προωθούνται και ποιες όχι. Έτσι, αναπροσαρμόσαμε το concept και συνεχίσαμε πολύ πιο στοχευμένα. Στο κομμάτι της χρηματοδότησης του Qrator συμμετέχει το venture capital της Piraeus Jeremie “Tech Catalyst”, το οποίο είναι institutional investor, ελληνικό, και διαχειρίζεται χρήματα του European Investment Fund και κονδύλια της Τράπεζας Πειραιώς. Από εκεί και πέρα, έχουμε «angel investors» από Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη και Καναδά, οι οποίοι δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι από τη μέχρι στιγμής πρόοδό μας.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ο Γιάννης Κυρίτσης θέλει να αναλάβει όλες τις κρατήσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top