Η κριση ως ευκαιρια!

    Το ντέρμπι Rho Foods vs. γαριδάκια μόλις άρχισε

    Η Ίρις Μάλαμα και ο Νίκος Τσαρτσαρής, με όπλο τα "Rho Foods" και με μυστικό το λάχανο kale και εκλεκτά αποξηραμένα φρούτα, έχουν βαλθεί να κάνουν τους Έλληνες να τρώνε σνακς όπως πρέπει: υγιεινά και απολαυστικά. Καθότι λάχανα ο θησαυρός.

     
    rho foods tm

    Η Ίρις Μάλαμα και ο Νίκος Τσαρτσαρής, εκείνη φωτογράφος, με σπουδές μάρκετινγκ και εκείνος μηχανολόγος-μηχανικός, αποφάσισαν να κάνουν κάτι τελείως διαφορετικό από τις σπουδές τους.

    Όχι, τα λάχανα δεν είναι σιγά. Είναι μόδα, που φαίνεται διατεθειμένη να κυριαρχήσει στη διατροφή μας. Η ιστορία ξεκινά κάπου μεταξύ ΗΠΑ και Λονδίνου και καταλήγει στην Ελλάδα. Στο Γέρακα της Αθήνας, συγκεκριμένα, όπου βρίσκεται το «ορμητήριο» δύο ανθρώπων που υιοθέτησαν τη λαχανίδα kale και την έκαναν ένα ενδιαφέρον σνακ, το οποίο απενοχοποιεί τα πυρ ομαδόν τσιμπήματα.

    Η Ίρις Μάλαμα και ο Νίκος Τσαρτσαρής –εκείνη φωτογράφος, με σπουδές μάρκετινγκ και εκείνος μηχανολόγος-μηχανικός- μετά από ένα πέρασμα στο εξωτερικό, αποφάσισαν να κάνουν κάτι τελείως διαφορετικό από τις σπουδές τους. Δημιούργησαν την εταιρεία «Καρπηδόν» και στο πλαίσιο αυτό παρουσίασαν τη σειρά «Rho Foods», με πρεσβευτές το λάχανο kale και το «κοκτέιλ» αποξηραμένων φρούτων (ανανά, μήλου, πορτοκαλιού).

    «Θελήσαμε με τη “Rho Foods” να βγάλουμε το ελληνικό στοιχείο με διαφορετικό τρόπο», λέει η Ίρις Μάλαμα, την ίδια στιγμή που στο χώρο του γραφείου της η θέα καταλήγει στο αστραφτερό εργαστήριο του κάτω ορόφου, όπου γεννιούνται τα Rho. «Είχα δει τη μόδα του kale στη Νέα Υόρκη, όπου γινόταν χαμός, κάτι σαν την τρέλα της ρόκας λίγο παλιότερα, θυμάσαι;» Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη φρενίτιδα της ρόκας-παρμεζάνας που κόστιζε –και ενίοτε κοστίζει- όσο ένα κύριο πιάτο;

    Το kale μάλλον δεν έχει τέτοιες φιλοδοξίες. Η Ίρις και ο Νίκος αποφάσισαν λοιπόν να το συστήσουν στην Ελλάδα και αναζήτησαν παραγωγούς με τους οποίους συνεργάστηκαν για την προσαρμογή αυτής της εύκολης στην καλλιέργειά της λαχανίδας στα πάτρια εδάφη. Στα φόρτε της είναι το χειμώνα, πιο μεστή και ζουμερή, ενώ, όταν γλυκαίνει ο καιρός, πικρίζει όμορφα. Σε κάθε περίπτωση, όταν κλείνεται στη συσκευασία της Rho Foods ενσωματώνει μια φιλοσοφία φιλική προς την vegan κουλτούρα, ενώ κυκλοφορεί σε τρεις εκδοχές (τυρί, πικάντικη, κάρι).

    Kale Chips Prod Line

    Είχες και στο χωριό σου Kale; Η λαχανίδα που έγινε της μόδας!

    Επιπλέον και το ίδιο το όνομα “Rho”, αν και σημαίνει το ελληνικό γράμμα Ρ, αποκτά μια επιπλέον σημασία. Στα αγγλικά προφέρεται ρόου που σημαίνει το ωμό, πράγμα που τα λέει όλα, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τη φιλοσοφία της Rho Foods.

    Πώς όμως κάνουν γνωστό το kale; «Προσπαθήσαμε να βάλουμε τον κόσμο να δοκιμάσει τα “Rho Foods”, γι’ αυτό και λαμβάνουμε μέρος σε εκθέσεις ή food festivals, πέρα από τα καταστήματα. Εξάλλου, υπάρχει η τάση της υγιεινής διατροφής κι εμείς απλώς πήγαμε μαζί της» λέει η Ίρις. Και συνεχίζει: «Αυτή ακριβώς η στροφή μας βοηθάει, γιατί ο κόσμος θα πάει στο ράφι και θα το ψάξει παραπάνω».

    «Μου αρέσει αυτό που κάνω, δεν διαχωρίζω δουλειά και ζωή. Έχουμε ήδη γνωρίσει ανθρώπους που έχουν ανάλογο όραμα με το δικό μας. Σίγουρα δημιουργηθήκαμε μέσα στην κρίση. Δεν ξέρω πώς θα ήμασταν, αν δεν υπήρχε».

    Επόμενος στόχος για τη σειρά “Rho Foods” είναι ένας νέος κωδικός. «Πάλι με kale;» ρωτάω. «Θα το δούμε» είναι η απάντηση. Όπως και να έχει, το kale μοιάζει καλός υποψήφιος, γιατί είναι ένα λαχανικό με πολλά θρεπτικά συστατικά, που είναι και νόστιμο. Η αλήθεια είναι ότι η γεύση του είναι ιδιαίτερη, έντονη.

    Τα αποξηραμένα φρούτα πάλι, η άλλη γευστική πρόταση της “Rho Foods”, είναι βιολογικά και ελληνικά, εκτός βέβαια από τον ανανά. «Είναι ένα θέμα να διατηρήσουμε τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων αναλλοίωτα, γι’ αυτό τα αποξηραίνουμε σε χαμηλή θερμοκρασία –κάτω από τους 45ο C-, διαδικασία που διαρκεί κατά μέσο όρο μία μέρα», λέει η Ίρις.

    FRintro

    Ωμά (αφυδατωμένα). Όχι τηγανητά, ούτε καν ψημένα στο φούρνο.

    Αυτό που κάνει ενδιαφέρουσα πάντως την υπόθεση “Rho Foods”, είτε είναι φρούτα είτε kale, είναι το ότι οι δημιουργοί της δεν είχαν καμία επαφή με το αντικείμενο. Ούτε η Ίρις ούτε ο Νίκος υπήρξαν επαγγελματίες του είδους, σεφ ή τεχνολόγοι τροφίμων. Δεν είχαν λοιπόν background ή βοήθεια. Απλώς, όπως λένε, ήθελαν πολύ να κάνουν κάτι δικό τους.

    «Μου αρέσει αυτό που κάνω, δεν διαχωρίζω δουλειά και ζωή. Έχουμε ήδη γνωρίσει ανθρώπους που έχουν ανάλογο όραμα με το δικό μας. Σίγουρα δημιουργηθήκαμε μέσα στην κρίση. Δεν ξέρω πώς θα ήμασταν, αν δεν υπήρχε» λέει η Ίρις και συμπληρώνει: «το σίγουρο είναι ότι με αυτές τις συνθήκες δεν μπορείς να κάνεις μεγάλα βήματα».

    Κρίση, ξε-κρίση, τα “Rho Foods” είναι ένα καλό στοίχημα για την αλλαγή του αλλοπρόσαλλου διαιτολογίου των Ελλήνων, και οι δημιουργοί του έχουν ένα φιλόδοξο στόχο, τον οποίο δεν κρύβουν: «Θέλουμε μέσα από τα προϊόντα μας να γυρίσουμε τον κόσμο στην υγιεινή διατροφή. Αν καταφέρουμε να κάνουμε έστω και λίγους ανθρώπους να τρώνε kale ή αποξηραμένα φρούτα αντί για γαριδάκια, θα έχουμε πετύχει».

    Μέχρι να συμβεί αυτό, σίγουρα κάποιοι φίλοι στους οποίους το επιχειρηματικό δίδυμο δίνει να δοκιμάσουν τα προϊόντα των πειραματισμών τους –έχουν και οικιακούς αφυγραντήρες, αφού η δουλειά δεν σταματάει στο εργαστήριο της οδού Κλεισθένους- ψηφίζουν δαγκωτό λάχανο. Που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδεικνύεται θησαυρός.

    //Θα τα βρείτε σε επιλεγμένα καταστήματα ελληνικής διατροφής ή βιολογικών προϊόντων.

     

    Διαβάστε ακόμα: Το e-table θέλει να αλλάξει τις κρατήσεις στα εστιατόρια.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Το βραβευμένο αρχιτεκτονικό γραφείο που ξεκίνησε το 1989 ατενίζει το μέλλον με νέα προοπτική χάρη στην ένταξη και του άρτι αφιχθέντα από το Λονδίνο, Ρήγα Ποτηρόπουλου.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο πολυτάλαντος και εκκεντρικός δημιουργός μιλάει στο Andro και τη Δανάη Μακρή για τη σχέση που πρέπει να έχει ο δημιουργός με τους ανθρώπους, τη μαγεία του Μιλάνου και τα ταξίδια στον χωροχρόνο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δημιουργός της εταιρείας Design Ambassador, Βασίλης Μπαρτζώκας, και «ψυχή» της ημερίδας που έχει γίνει πλέον θεσμός, μιλάει στο Andro για την εξωστρέφεια που επιτέλους διεκδικεί η χώρα μας στο χώρο της δημιουργίας και της ανάπτυξης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η νέα καμπάνια της Creta Farms αναμετράται με το τελευταίο ταμπού του μάρκετινγκ τροφίμων: Τη χωρισμένη οικογένεια. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro