Η Ηγεσία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο διευθυντικών στελεχών. Δεν εφευρέθηκε στον 20ο ή τον 21ο αι. Στις ιστορίες που μας μεγάλωσαν υπάρχουν πολύτιμες έννοιες και βοήθειες που ιδίως σήμερα έχουμε πολύ ανάγκη. Photo Credit: swide.com

Η Ηγεσία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο διευθυντικών στελεχών. Δεν εφευρέθηκε στον 20ο ή τον 21ο αι. Στις ιστορίες που μας μεγάλωσαν (του Άτλαντα, του Ηρακλή…) υπάρχουν πολύτιμες έννοιες και βοήθειες που ιδίως σήμερα έχουμε πολύ ανάγκη. Photo Credit: swide.com

Το βιβλίο μου «The Nameless King» περιλαμβάνει 15 ιστορίες ηγεσίας εμπνευσμένες από την αρχαία Ελλάδα σε σύνδεση με τη σημερινή καθημερινότητα όλων μας στο χώρο δουλειάς. Αυτό το έκανα για να δείξω πως η Ηγεσία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο διευθυντικών στελεχών, δεν εφευρέθηκε στον 20ο ή τον 21ο αι. και πως στις ιστορίες που μας μεγάλωσαν υπάρχουν πολύτιμες έννοιες και βοήθειες που ιδίως σήμερα έχουμε πολύ ανάγκη.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε διαρκή κρίση δεν σημαίνει ότι παρατάμε τις βασικές αρχές Διοίκησης και Ηγεσίας, ψάχνοντας ένα μαγικό ραβδί που θα παρακινήσει τους ανθρώπους μας. Έγραψα το «When the Leaders Die» για να μιλήσω για εταιρικά περιβάλλοντα «υψηλού δυναμικού» και για πλάνα διαδοχής, με άλλα λόγια για το πώς ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους και τους στηρίζουμε, ώστε να πάρουν την ευθύνη και να βγουν μπροστά.

Έγραψα το «Artemisia» για τις γυναίκες-ηγέτες. Το «The Land of the Blind» για την ανάγκη για ανοιχτό μυαλό, ώστε να ερμηνεύουμε τα πράγματα γύρω μας διαφορετικά. Το «Misunderstood» δείχνει πως οι γρήγορες κρίσεις αδικούν ανθρώπους και τους βάζουν στο περιθώριο. Τέλος, το «The Deception of the Wingless Nike» για τις καταστρεπτικές συνέπειες της υπεροψίας.

Το μήνυμα του Μαραθώνα είναι ότι τώρα αγωνιζόμαστε για την επιβίωσή μας, αλλά αυτά που πετυχαίνουμε θα συντηρήσουν την υπερηφάνειά μας για χρόνια μετά.

Το Σεπτέμβριο, φέτος, βρέθηκα στο μεγαλύτερο συνέδριο ηγεσίας της Αμερικής, το οποίο διοργανώνει η εταιρεία μου, η «Linkage», με μια μικρή ομάδα ανώτατων στελεχών από την Ελλάδα. Ένας λοιπόν Γενικός Διευθυντής έβγαλε αυτήν την αγωνία και ζήτησε λύση: τι άλλο πια να κάνει για να κρατήσει όρθιο το ηθικό των ανθρώπων του. Η απάντηση από έναν Αμερικανό guru ήταν μια λίστα από ενέργειες που ήταν έξυπνες, όπως π.χ. περιβαλλοντικές δράσεις, καινοτομία, κοινωνική ευθύνη, χωρίς όμως να έχουν τη μαγική λύση που έψαχνε ο άνθρωπός μας.

The Nameless King

Το εξώφυλλο του βιβλίου: 15 ιστορίες ηγεσίας από την αρχαία Ελλάδα.

Στο τέλος, όμως, η ερώτηση ήταν: «Εσύ έχεις την ενέργεια και τα κουράγια να τα εφαρμόσεις;» Δηλαδή, η απάντηση βρίσκεται μέσα μας. Να μαζέψουμε ξανά δύναμη, για να κάνουμε μια σειρά από δράσεις που θα κρατήσουν όρθιους τους υφιστάμενούς μας, ελπίζοντας να μην αργήσει η έξοδος από το τούνελ.

Μετά τη μάχη του Μαραθώνα, οι Πέρσες δεν έφυγαν για τα παράλια της Μικρασίας, αλλά περιέπλευσαν το Σούνιο, ώστε να φτάσουν το πρωί σε μια ανυπεράσπιστη Αθήνα, μιας και ο στρατός βρισκόταν στο Μαραθώνα. Μετά από μια μέρα μάχης σώμα με σώμα, λοιπόν, ο αθηναϊκός στρατός αναγκάστηκε να τρέξει το μαραθώνιο όλη τη νύχτα, ώστε να φτάσει το πρωί και να υπερασπιστεί την πόλη του!

Στην κατάσταση που βιώνουμε, πολλές εταιρείες κάνουν αναγκαίες περικοπές, απολύουν ικανούς ανθρώπους που δεν θα ήθελαν να χάσουν, αλλάζουν το μοντέλο δουλειάς για περισσότερη παραγωγικότητα, εξωστρέφεια, καινοτομία και όλοι υποφέρουμε και ελπίζουμε. Το μήνυμα του Μαραθώνα είναι ότι τώρα αγωνιζόμαστε για την επιβίωσή μας, αλλά αυτά που πετυχαίνουμε θα συντηρήσουν την υπερηφάνειά μας για χρόνια μετά.

//O Άρτεμης Μυρόπουλος είναι Δ/Σ της εταιρείας «Linkage» και συγγραφέας.

 

Διαβάστε ακόμα: To «access to success» του Mr. Montblanc, Τίμου Τζάννε.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top