Γράψτε #TellEveryone και μπείτε στο 2030

Σε επτά δισεκατομύρια ανθρώπους μέσα σε μια βδομάδα θα φτάσει η καμπάνια των Ηνωμένων Εθνών για τους Βιώσιμους Αναπτυξιακούς Στόχους. Η Ελλάδα δεν έχει ένα έστω συμβολικό σχέδιο που να εξυπηρετεί τους 17 αυτούς στόχους, γράφει ο Τάσος Παγκάκης.

 
image13_1064

Οι 17 στόχοι των “Sustainable Development Goals” των Ηνωμένων Εθνών.

Ενώ η στήλη είναι «Ιδέες 2020», σήμερα θα πάμε στο μέλλον, στο 2030! Την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015, οι ηγέτες 193 χωρών και εκπρόσωποι περισσότερων από 200 παγκόσμιων φορέων παμψηφεί υιοθέτησαν τη νέα ατζέντα (διαβάστε εδώ) των Sustainable Development Goals (#SDG) των Ηνωμένων Εθνών. Είναι 17 παγκόσμιοι στόχοι των οποίων η εφαρμογή σε 15 χρόνια (2030) θα αλλάξει προς το καλύτερο τον κόσμο, με σχέδια και προγραμματικές συμφωνίες για θέματα όπως η μείωση της φτώχειας, των ανισοτήτων, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Είναι ένα σχέδιο που ανακοινώθηκε αρχικά το 2014 και επί ένα χρόνο συνεργάστηκαν πάνω σ’ αυτό κυβερνήσεις, οργανώσεις πολιτών, δημόσια και ιδιωτικά φιλανθρωπικά ιδρύματα, πανεπιστήμια και ερευνητικές ομάδες, ιδιωτικές εταιρείες και απλοί πολίτες σε κάθε χώρα. Οι 17 παγκόσμιοι στόχοι είναι ένα δεσμευτικό πλαίσιο για τις χώρες, το οποίο πρέπει να μετατραπεί σε οραματική ατζέντα, αλλά και πρακτική προσπάθεια για την καθεμία. Πρέπει κάθε πολίτης, εταιρεία, υπουργείο, δημόσιος φορέας να το συμπεριλάβουν τους στόχους στη δράση και λειτουργία τους, ώστε όλοι να συμμετάσχουμε και να συνεισφέρουμε.

Το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε η καμπάνια #TellEveryone, για να μεταδώσει τους στόχους αυτούς σε 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους μέσα σε 7 ημέρες! Από το πρωί όλα οδηγούσαν και εξελίσσονταν στο Global citizen festival Central Park: συναυλίες, events και happenings, ομιλίες και δηλώσεις εμπρός σε 70.000 συγκεντρωμένους πολίτες και εκατομμύρια άλλους συνδεδεμένους στο livecast. Παγκόσμιοι εταιρικοί κολοσσοί, καλλιτέχνες, θρησκευτικοί ηγέτες, πρωθυπουργοί, εκπρόσωποι φορέων με τη ζωντανή και δυναμική τους παρουσία γέμισαν διδακτικά τα κοινωνικά δίκτυα με αποφθέγματα, πρακτικές λύσεις, φωτογραφίες και βίντεο.

Ήταν όλοι εκεί, δίνοντας ελπίδα, μηνύματα συνεργασίας, παροτρύνσεις, και πρακτικές δεσμεύσεις: o Πάπας, οι Coldplay, οι CEO των Vodafone, NTT Docomo, Ericsson, Johnson & Johnson (και άλλων 230 εταιρειών) μαζί με τη Beyonce, τη Βασίλισσα Ράνια, τη 17χρονη νομπελίστρια Malala Yousafzai, τον Ρίτσαρντ Μπράνσον και τους Pearl Jam γιόρταζαν την έγκριση του παγκόσμιου πλάνου. Οι εικόνες αγκαλιασμένων ανθρώπων και ηγετών γέμισαν τα κοινωνικά δίκτυα Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, καλώντας όλο και περισσότερους να διαδώσουν το σημαντικό γεγονός. Όλοι έμοιαζαν να αφήνουν πίσω τις αντιθέσεις τους. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών Vodafone, Verizon, Telefonica, BhartiAirtel, NTT Docomo, Telstra, Axiata και Ooredoo ανακοίνωσαν ότι θα στείλουν SMS σε περίπου 5 δις πελάτες τους σε 125 χώρες, για να διαδώσουν περαιτέρω το μήνυμα.

15350794356_cb591d4ee1_k

Το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε η καμπάνια #TellEveryone. Ήταν όλοι εκεί, o Πάπας, οι Coldplay, οι CEO 230 εταιρειών μαζί με τη Beyonce, τη Βασίλισσα Ράνια, τη 17χρονη νομπελίστρια Malala Yousafzai, τον Ρίτσαρντ Μπράνσον και τους Pearl Jam.

Οι 17 παγκόσμιοι στόχοι είναι ένα δεσμευτικό πλαίσιο για τις χώρες, το οποίο πρέπει να μετατραπεί σε οραματική ατζέντα. Πρέπει κάθε πολίτης, εταιρεία, υπουργείο, δημόσιος φορέας να το συμπεριλάβουν στη δράση και λειτουργία τους.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις της εβδομάδας Ηνωμένων Εθνών ήταν πολλές και όλες ανέλυαν και συζητούσαν την πρακτική υλοποίηση των SDG’s: η 4η Social Good Summit, το συνέδριο Climate change, το ετήσιο συνέδριο του Clinton Foundation με τίτλο “The Future of Impact” (#CGI2015), τα ανοιχτά roundtables του Ιδρύματος Μελίντα και Μπίλ Γκέιτς, και περισσότερες από 50 υπογραφές συμβάσεων συνεργασίας μεταξύ του Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Ban Ki Moon και πρωθυπουργών (π.χ. του Φρανσουά Ολάντ για την κλιματική αλλαγή).

Διαβάστε ακόμα: Το Παραμύθι του τεμπέλη Έλληνα.

Παραθέτω σύντομα τους 17 στόχους εδώ και παρακαλώ να διαβάσετε για καθέναν από αυτούς τι πρακτικούς στόχους θέτουν (ώστε να σκεφτείτε για την Ελλάδα, και να δείτε ότι δεν είναι θεωρίες):
Νο 1: Τερματισμός της φτώχειας σε όλες τις μορφές της παντού
No 2: Τερματισμός της πείνας, επίτευξη επισιτιστικής ασφάλειας, βελτίωση της διατροφής και προώθηση της αειφόρου γεωργίας
No 3: Εξασφάλιση υγειούς ζωής και προώθηση της ευημερίας για όλους και σε όλες τις ηλικίες
Νο 4: Χωρίς αποκλεισμούς ποιοτική εκπαίδευση για όλους και προώθηση της δια βίου μάθησης
Νο 5: Επίτευξη ισότητας των φύλων και χειραφέτηση όλων των γυναικών και κοριτσιών
Νο 6: Διασφάλιση της πρόσβασης σε ύδρευση και αποχέτευση για όλους (αν νομίζετε ότι αυτό προορίζεται για την αφρικανική ήπειρο, αναπτυγμένοι συμπολίτες μου, να ξέρετε… ότι πιάνει και τα Μεσόγεια της Αττικής!!!)
Νο 7: Διασφάλιση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτή, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους
Νο 8: Προώθηση της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς οικονομικής ανάπτυξης, της απασχόλησης και της αξιοπρεπούς εργασίας για όλους
Νο 9: Κατασκευή ανθεκτικών υποδομών, προώθηση βιώσιμης βιομηχανίας και καινοτομίας
Νο 10: Μείωση των ανισοτήτων εντός και μεταξύ των χωρών
Νο 11: Πόλεις χωρίς αποκλεισμούς, ασφαλείς και βιώσιμες
Νο 12: Διασφάλιση βιώσιμων προτύπων κατανάλωσης και παραγωγής
No 13: Ανάληψη επείγουσας δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της
Νο 14: Προστασία και αειφόρος χρήση των ωκεανών, θαλασσών και όλων των θαλάσσιων πόρων
Νο 15: Βιώσιμη διαχείριση των δασών, καταπολέμηση της απερήμωσης, ανάσχεση και αντιστροφή της υποβάθμισης του εδάφους, ανάσχεση της απώλειας βιοποικιλότητας
Νο 16: Προώθηση δίκαιων, ειρηνικών και χωρίς αποκλεισμών κοινωνιών
Νο 17: Αναζωογόνηση της παγκόσμιας εταιρικής σχέσης και συνεργασιών για την αειφόρο ανάπτυξη.

Θα ήταν μια έξοχη ευκαιρία για τη χώρα και τον ίδιο τον πρωθυπουργό αν έκανε τους 17 στόχους δικό του πλάνο και όραμα όλων μας…
Activists push an inflatable globe during a "Global March" as part of the People's Summit for Social and Environmental Justice in Defense of the Commons, a parallel event during the UN Conference on Sustainable Development, or Rio+20, in Rio de Janeiro, Brazil, Wednesday, June 20, 2012. (AP Photo/Felipe Dana)

Οι παράλληλες εκδηλώσεις της εβδομάδας Ηνωμένων Εθνών ήταν πολλές και όλες ανέλυαν και συζητούσαν την πρακτική υλοποίηση των SDG’s. (AP Photo/Felipe Dana)

Η επίσημη Ελλάδα δεν έχει μέχρι σήμερα ένα έστω συμβολικό σχέδιο που να εξυπηρετεί ή να προσομοιάζει τους 17 στόχους. Η χώρα είναι δυστυχώς παρασυρμένη στη δική της δίνη και τα δικά της προβλήματα. Ποτέ και σε κανένα θέμα δεν έχει ενσωματώσει καλές πρακτικές από το εξωτερικό, ούτε διαθέτει ματιά στο μέλλον. Της λείπουν κοινά όνειρα, κατάλληλοι άνθρωποι και σχέδιο σε όλα τα επίπεδα.

Τουλάχιστον πήγε η ελληνική αντιπροσωπεία στην εβδομάδα Ηνωμένων Εθνών με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα, αν και η ατζέντα μας ήταν κατά τη γνώμη μου «αλλού» και μακριά από ό,τι συζητούσε η παγκόσμια κοινότητα: α. συζήτηση για το χρέος, β. πολιτική σταθερότητα για κυβέρνηση τετραετίας και γ. οικονομική σταθερότητα με ένα «σόκ» επενδύσεων κ.λπ. Μάλιστα, το twitter “sound bite” του Α. Τσίπρα που βρέθηκε στο βήμα του Συνεδρίου Clinton Foundation ήταν «It is very important to invest in new technology, innovation and startup companies» (δείτε το video). Θα ήταν μια έξοχη ευκαιρία για τη χώρα και τον ίδιο τον πρωθυπουργό αν έκανε τους 17 στόχους δικό του πλάνο και όραμα όλων μας…

Διαβάστε τους στόχους, διαδώστε τους με την καμπάνια #TellEveryone, και νιώστε μέρος της παγκόσμιας κοινότητας που θα προσπαθήσει για ένα καλύτερο και ποιοτικά, συνεργατικά χτισμένο, βιώσιμο μέλλον. Το 2030 (τα 15 χρόνια εφαρμογής των 17 στόχων) το θέλουμε τώρα. Ενωθείτε λοιπόν στο #2030NOW.

Διαβάστε ακόμα: H ιστορία του Χαλντούν, ενός ανάπηρου Σύριου πρόσφυγα στην Ελλάδα. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Κώστας Πετρόπουλος Κώστας Πουλόπουλος: «Δεν ζούμε για να δουλεύουμε, αλλά για να εκφραζόμαστε» 

Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον αρχιτέκτονα Κώστα Πουλόπουλο. Με συντροφιά ένα -και περισσότερα- ποτήρια από το εκλεκτό ροζέ L’Ésprit du Lac , συζητάμε για το μεγάλο επαγγελματικό βήμα που έκανε στη Δανία, τις ευθύνες στη δουλειά και την οικογένεια, τον νόστο της πατρίδας, τον ρόλο του ως leader, αλλά και τις φιλικές του σχέσεις εντός και εκτός γραφείου.

11.09.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οι αστικές συγκοινωνίες Βόλου πρωτοπορούν. Θα μπορούσαν να κάνουν ένα απλό διαφημιστικό για να προβάλλουν τα νέα λεωφορεία της πόλης. Αντ' αυτού δημιούργησαν ένα βίντεο που έχει όλα τα φόντα να γίνει viral: Cool οδηγοί, διαφορετικοί πελάτες, διάθεση αυτοτρολαρίσματος σε κάθε πλάνο. Ειλικρινά μπράβο, δεν το περιμέναμε. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Andro Team Γιώργος Καπλανίδης: «Στη δουλειά είμαι λίγο ρομπότ» 

Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον φωτογράφο Γιώργο Καπλανίδη. Με παγωμένο ροζέ L’Ésprit du Lac, συζητάμε για το τι κάνει μια φωτογράφηση επιτυχημένη, το πώς εκπαιδεύονται ο πελάτης και το κοινό, την ανάγκη να έχει κανείς δίπλα του συνεργάτες που τους εμπιστεύεται τυφλά, αλλά και τα προσόντα που οφείλει να διαθέτει ένας επικεφαλής για να εμπνεύσει την ομάδα του.

16.10.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Από την πρώτη στιγμή έγινε talk of the town, καθώς είναι ένα μουσείο όπου ο ίδιος ο επισκέπτης γίνεται... έκθεμα. Με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας, το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων προσκαλεί τους μικρούς και τους μεγάλους φίλους του σε ένα πάρτι εντελώς ξεχωριστό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro