"Επέλεξα την Αεροπορία Στρατού και τα επιθετικά ελικόπτερα, γιατί ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας μου και αυτό που θα μου πρόσφερε αδρεναλίνη", λέει η Αρχιλοχίας Αθηνά Πανουργιά.

    “Επέλεξα την Αεροπορία Στρατού και τα επιθετικά ελικόπτερα, γιατί ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας μου και αυτό που θα μου πρόσφερε αδρεναλίνη”, λέει η Αρχιλοχίας Αθηνά Πανουργιά.

    Πώς αποφασίσατε να γίνετε πιλότος σε επιθετικά ελικόπτερα; Προέκυψε ή ήταν απόφαση ζωής;
    Από παιδί ακόμα είχα μια τάση να κάνω πράγματα που είχαν δράση. Αυτό, σε συνδυασμό με τις ιστορίες του πατέρα μου από το Στρατό, είχαν ως αποτέλεσμα η είσοδός μου στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών να είναι για μένα όνειρο ζωής. Επέλεξα την Αεροπορία Στρατού και τα επιθετικά ελικόπτερα, γιατί ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας μου και αυτό που θα μου πρόσφερε αδρεναλίνη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη τιμή και υπερηφάνεια από το να υπηρετείς την πατρίδα σου ως πιλότος του πιο σύγχρονου επιθετικού ελικοπτέρου στον κόσμο.

    Πώς κυλάει μία τυπική σας ημέρα;
    Από πολύ νωρίς το πρωί με την είσοδο μου στο χώρο εργασίας. Συνεχίζεται με το καθιερωμένο briefing χειριστών και την ανάθεση των υποχρεώσεων που αφορούν τόσο στα πτητικά όσο και στα επίγεια καθήκοντα. Εφόσον συμμετέχω σε κάποια πτητική δραστηριότητα, μαζί με τους συναδέλφους μου σχεδιάζουμε και ρυθμίζουμε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής. Εκτός δουλειάς τώρα, επιλέγω να κάνω πράγματα που με χαλαρώνουν, όπως να βλέπω τους φίλους μου, να πηγαίνω κινηματογράφο και, φυσικά, αφιερώνω αρκετό χρόνο στη μελέτη της βιβλιογραφίας του επιθετικού ελικοπτέρου, για τον εμπλουτισμό των γνώσεών μου.

     Η χειρίστρια του επιθετικού ελικοπτέρου ΑΗ – 64 του Ελληνικού

    “Κατά τη διάρκεια της πτήσης, δεν νιώθω φόβο, αλλά σεβασμό στα όρια και τις δυνατότητες του μαχητικού”, λέει περήφανα η πιλότος του.

    Πόσο απαιτητική είναι η συγκεκριμένη δουλειά;
    Πρόκειται για μια πολύ απαιτητική δουλειά. Η γνώση και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μέσου απαιτεί πολλές ώρες διάβασμα και εκπαιδευτικές πτήσεις. Ένας χειριστής ΕΕ/Π πρέπει συνεχώς να προσπαθεί να εμπλουτίζει τις γνώσεις του και τις ικανότητές του και αυτό, όπως καταλαβαίνετε, απαιτεί να αφιερώσει αρκετό προσωπικό χρόνο. Η αποστολή μας είναι σημαντική και καθοριστικής σημασίας και γι’ αυτό ο επαγγελματισμός και η ακρίβεια πρέπει να μας διακατέχουν.

    Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης ώστε κάποια/ κάποιος να καταφέρει να καθίσει στο πιλοτήριο ενός APACHΕ;
    Απαιτούνται 5 μήνες θεωρητικής εκπαίδευσης, 50 ώρες πτήσης και 20 ώρες εξομοιωτή στις ΗΠΑ. Πάνω απ΄ όλα απαιτείται ισχυρή θέληση, υπομονή, επιμονή, αγάπη για την πτήση και τόλμη.

    Αναλαμβάνω τα ίδια ακριβώς καθήκοντα, έχω τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις. Δεν υπάρχουν περιθώρια για «εκπτώσεις» και διακρίσεις ανάμεσα στα δύο φύλλα.

    Καθώς είστε η μοναδική γυναίκα στο χώρο, οι άντρες συνάδελφοί σας πώς σας αντιμετωπίζουν;
    Δεν υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση. Οι απαιτήσεις είναι ίδιες. Αναλαμβάνω τα ίδια ακριβώς καθήκοντα, έχω τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις. Άλλωστε, από τη στιγμή που αναλαμβάνεις τόσο σημαντικά καθήκοντα δεν υπάρχουν περιθώρια για «εκπτώσεις» και διακρίσεις ανάμεσα στα δύο φύλλα. Όλοι εκπαιδευόμαστε στο να κάνουμε τα ίδια πράγματα, να αποκτούμε τις ίδιες δεξιότητες και ικανότητες και όλοι μαζί δουλεύουμε έχοντας κοινό στόχο να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας, κάθε φορά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    Το AH-64 Apache είναι δικινητήριο ελικόπτερο και έχει πλήρωμα

    Το AH-64 Apache είναι δικινητήριο ελικόπτερο και έχει πλήρωμα δύο ατόμων. Εδώ, η Αθηνά Πανουργιά στη θέση της χειρίστριας.

    Υπήρξαν στιγμές που φοβηθήκατε εν πτήσει;
    Δεν υπάρχει φόβος, αλλά σεβασμός προς το μέσο. Σεβασμός στα όρια και τις δυνατότητές του.

    Ποιες στερήσεις συνοδεύουν το επάγγελμά σας;
    Οι στερήσεις υπάρχουν σ΄ όλα τα επαγγέλματα όπως και οι συγκινήσεις. Η ζυγαριά για μένα στο συγκεκριμένο επάγγελμα γέρνει προς τις δεύτερες. Στερήσεις, όπως ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος ή το συνεχές διάβασμα, ξεχνιούνται όταν μπαίνω στο cockpit και αναλαμβάνω μια αποστολή.

    Το AH-64 Apache διαθέτει σύστημα αισθητήρων τοποθετημένο στη

    Η απαραίτητη επιθεώρηση από τη χειρίστρια του ελικοπτέρου πριν από κάθε πτήση.

    Aποφεύγετε να μιλάτε για το επάγγελμά σας. Είναι κομμάτι της δουλειάς ή απλώς δεν θέλετε;
    Θεωρώ πως δεν χρειάζεται να γνωρίζει ο καθένας λεπτομέρειες για το επάγγελμά μου, τόσο γιατί το «απόρρητο» αποτελεί μέρος της δουλειάς όσο και γιατί η ταπεινότητα αποτελεί στοιχείο του χαρακτήρα μου.

    Καριέρα ή οικογένεια;
    Η ισορροπία του ανθρώπου θεωρώ ότι είναι συνάρτηση δύο παραγόντων. Ο ισορροπημένος άνθρωπος κάνει ένα επάγγελμα που αγαπάει και έχει δημιουργήσει μια σωστή οικογένεια. Και εγώ θέλω να υπάρχει ισορροπία στη ζωή μου.

    Θα παντρευτείτε πιλότο;
    Δεν μπορώ να ξέρω αν θα παντρευτώ πιλότο, σίγουρα όμως ο σύζυγός μου θα έχει επίγνωση του απαιτητικού χαρακτήρα του επαγγέλματος μου, θα είναι δίπλα μου να με στηρίζει και να με παρακινεί να πάω ακόμα ψηλότερα.

     

    Διαβάστε ακόμα: O φωτορεπόρτερ Γιάννης Μπεχράκης σε ενέδρα ανταρτών στη Σιέρα Λεόνε.

    Το AH-64 Apache είναι οπλισμένο με ένα πυροβόλο όπλο M230 των

    Το AH-64 Apache είναι οπλισμένο με ένα πυροβόλο όπλο M230 των 30, ενώ έχει και τέσσερα εξωτερικά σημεία τοποθέτησης πυραύλων στα πτερύγια.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top