Ανδρέας Λασκαράτος: ο 1ος Έλληνας που τρέχει στους αγώνες European Le Mans Series

    Μπορεί να μην είναι τόσο γνωστός όσο ο Αντετοκούνμπο ή ο Τσιτσιπάς, αλλά ο Ανδρέας Λασκαράτος είναι η μεγάλη ελληνική ελπίδα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ξεκίνησε από πίστες καρτ και σήμερα αγωνίζεται στο εξωτερικό με πρωτότυπα αγωνιστικά LMP3.

     

    «Η ομάδα και οι μηχανικοί έχουν καθημερινό ωράριο, ωστόσο οι οδηγοί έχουν παράλληλα και την προετοιμασία τους σε φυσική κατάσταση, σε εξομοιωτή κλπ, οπότε είναι δύσκολο να εργάζεσαι και κάπου αλλού».

    O Ανδρέας Λασκαράτος γεννήθηκε στην Αθήνα και ξεκίνησε σε ηλικία μόλις 10 ετών να ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με καρτ σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. 20 χρόνια και αρκετούς τίτλους μετά κάνει το άλμα και αγωνίζεται με πρωτότυπα LMP3 (Le Mans Prototype 3), μια κατηγορία αγωνιστικών αυτοκινήτων διαφορετικών από τη formula 1, τα οποία έχουν καλυμμένα όλα τα μηχανικά μέρη τους.

    Τα LMP3 αποτελούν στην ουσία το πρώτο βήμα για τους αγώνες αντοχής Le Mans και η συμμετοχή σε αυτούς τους αγώνες απαιτεί πειθαρχία και σκληρή προετοιμασία. Η καθημερινότητα του 32χρονου Ανδρέα περιλαμβάνει οδήγηση σε πίστες, προπόνηση φυσικής κατάστασης και προπόνηση σε ειδικούς προσομοιωτές, ενώ τρέχει και σε πίστες καρτ όταν βρίσκεται Ελλάδα, με προπονητή του πάντα τον Γιάννη Αντωνιάδη.

    «Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η συνεχής προετοιμασία σε βάθος χρόνου χωρίς πολλά διαλείμματα, για πάνω από 10 μήνες».

    Το εισιτήριο για τους αγώνες European Le Mans Series δεν έρχεται εύκολα, αφού πρόκειται για έναν υψηλού επιπέδου ευρωπαϊκό αγώνα αυτοκινήτων με μεγάλο ανταγωνισμό -μιας και οι νικητές λαμβάνουν την πολυπόθητη πρόσκληση για τον θρυλικό 24ωρο αγώνα Le Mans.

    «Ο κάθε αγώνας, ανεξαιρέτως επιπέδου, είναι μια διαφορετική εμπειρία και έχει κάτι να σου διδάξει».

    Ωστόσο, ο Λασκαράτος κατάφερε να κερδίσει τους προκριματικούς αγώνες (ανήκουν κι αυτοί στο European Le Mans Series) στις πίστες Estoril (Πορτογαλία) και Spa (Βέλγιο) με συναθλητές τους James Winslow και John Corbett και έγινε ο πρώτος Έλληνας που λαμβάνει μέρος στο European Le Mans Series. Τι έχει να μας πει ο ίδιος για όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα, αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια;

    «Ξεκίνησα σε ηλικία 10 ετών, όταν άρχισα να τρέχω με καρτ».

    – Πότε ξεκινήσατε την ενασχόλησή σας με το μηχανοκίνητο αθλητισμό;
    Ξεκίνησα σε ηλικία 10 ετών, όταν άρχισα να τρέχω με καρτ.

    – Πώς φτάσατε να αγωνίζεστε στις μεγάλες πίστες, όπως το European Le Mans Series;
    Δεν νομίζω ότι μπορώ να το προσδιορίσω. Είναι ένας συνδυασμός προσπάθειας, επιμονής και σκληρής δουλειάς, καθώς πρέπει κάποιος να είναι έτοιμος όχι μόνο να αρπάξει την ευκαιρία όταν παρουσιαστεί αλλά και να την δημιουργήσει με όποιον τρόπο μπορεί.

    – Είστε ο πρώτος Έλληνας που πήρε μέρος σε αυτόν τον αγώνα, πώς ήταν η εμπειρία;
    Ο κάθε αγώνας, ανεξαιρέτως επιπέδου, είναι μια διαφορετική εμπειρία και έχει κάτι να σου διδάξει. Ο συγκεκριμένος, είχε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού και οργάνωσης, πράγμα που σε προκαλεί να γίνεσαι διαρκώς καλύτερος.

    «Για να δημιουργηθεί μια ομάδα, χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα να φτάσει να έχει την εμπειρία ώστε ανταγωνιστεί σε τέτοιο επίπεδο».

    – Είστε μέλος της ομάδας 360 Racing με έδρα την Αγγλία. Γιατί δεν συμμετέχουν ελληνικές ομάδες; Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για αυτούς τους αγώνες; Είναι θέμα επιδόσεων; Ή μήπως θέμα οικονομικών;
    Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Πιο πολύ θα έλεγα είναι θέμα επένδυσης χρόνου και οικονομικών. Για να δημιουργηθεί μια ομάδα, χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα να φτάσει να έχει την εμπειρία ώστε ανταγωνιστεί σε τέτοιο επίπεδο. Ένα τέτοιο εγχείρημα, χρειάζεται περίπου 3-4 εκατ. ευρώ, συν το ενδιαφέρον και το οικονομικό υπόβαθρο των οδηγών. Και να δημιουργηθεί μια τέτοια ομάδα θα πρέπει μάλλον να προσελκύσει ξένους οδηγούς, αφού το budget ανά σεζόν είναι αρκετά δύσκολο να καλυφθεί από έλληνες οδηγούς.

    – Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της προετοιμασίας για έναν τέτοιο αγώνα;
    Ο αγώνας αυτός είναι μέρος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Θα έλεγα ότι το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η συνεχής προετοιμασία σε βάθος χρόνου χωρίς πολλά διαλείμματα, για πάνω από 10 μήνες.

    «Επόμενος στόχος είναι οι επιτυχημένες δοκιμές τον Ιούλιο στην Μαλαισία στην κατηγορία LMP2».

    – Η ενασχόληση με αυτό το άθλημα μπορεί να γίνει παράλληλα με μια κλασική εργασία με ωράριο ή είναι πλήρης απασχόληση;
    Η φύση του αθλήματος είναι τέτοια που απαιτεί πολλές ώρες απασχόλησης μέσα στην ημέρα –τουλάχιστον αυτό ισχύει για τους οδηγούς. Η ομάδα και οι μηχανικοί έχουν καθημερινό ωράριο, ωστόσο οι οδηγοί έχουν παράλληλα και την προετοιμασία τους σε φυσική κατάσταση, σε εξομοιωτή κλπ, οπότε είναι δύσκολο να εργάζεσαι και κάπου αλλού.

    «Η Αμοργός είναι ένας ωραίος τρόπος να προσελκύσουμε περισσότερο τουρισμό».

    – Δεν πετύχατε την απόδοση που θέλατε στον αγώνα στην πίστα Paul Ricard. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Τι θα μπορούσατε να βελτιώσετε;
    Το αποτέλεσμα δεν ήταν αντιπροσωπευτικό, καθότι είχαμε πολλά τεχνικά προβλήματα τις πρώτες δύο μέρες και την μέρα του αγώνα η στρατηγική που επιλέξαμε δεν δούλεψε όπως περιμέναμε. Στον επόμενο αγώνα αναμένουμε βελτίωση τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στην στρατηγική.

    «Το καρτ χρειάζεται προπόνηση, επιμονή και πάνω απ’ όλα υπομονή».

    – Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας;
    Επόμενος στόχος είναι οι επιτυχημένες δοκιμές τον Ιούλιο στην Μαλαισία στην κατηγορία LMP2, αφού είμαι σε διαπραγματεύσεις για να συμμετάσχω στις 24ώρες του Le Mans και στο WEC.

    – Μια συμβουλή για όσους θα ήθελαν να ξεκινήσουν την ενασχόλησή τους με το μηχανοκίνητο αθλητισμό;
    Να ξεκινήσουν από μια πίστα καρτ και να δουν αν τους αρέσει. Επίσης θα χρειαστούν σίγουρα υπομονή μέχρι να δουν αποτελέσματα, διότι είναι ένα άθλημα στο οποίο χρειάζεται προπόνηση, επιμονή και πάνω απ’ όλα υπομονή.

    – Έχετε αναλάβει και το ρόλο του πρεσβευτή στο Διεθνές Τουρνουά Ελεύθερης Κατάδυσης Authentic Big Blueστην Αμοργό (23-29/9). Τι σχέση έχετε με την κατάδυση;
    Προσωπικά, δεν είμαι δύτης τέτοιου επιπέδου αλλά θαυμάζω πολύ αυτούς τους αθλητές. Άλλωστε υπάρχουν αρκετές ομοιότητες ανάμεσά μας, όπως η συγκέντρωση πριν την κατάδυση που θυμίζει την συγκέντρωση πριν βάλουμε το κράνος μας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δυστυχώς, στους αγώνες που συμμετέχω, δεν υπάρχει ιδιαίτερη προβολή της χώρας μας, οπότε μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον να συμμετέχω σε ένα άθλημα που αναδεικνύει τις ομορφιές της Ελλάδας στο εξωτερικό. Επιπλέον είναι ένας ωραίος τρόπος να προσελκύσουμε περισσότερο τουρισμό, οπότε είναι χαρά μου να βοηθήσω όπως μπορώ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Πολυτίμη Κυριακοπούλου, η Ελληνίδα αναβάτης που δεν φοβάται το ράλι Ντακάρ.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    H κινηματογραφική ιστορία του πρωτοπόρου Τάσου Αλεξίου που για πολλά χρόνια ήταν ο μοναδικός ιδιώτης πιλότος στην Ελλάδα. Η σχέση του με τον Ωνάση, το όνειρό του να φτιάξει δικό του αεροδρόμιο και το ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει τη ζωή. Γράφει ο Γιώργος Κωβός.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro