Andro ipad 1190

    Αυτή ήταν η πρώτη μακέτα του πρωτοποριακού interface του Andro που σχεδίασαν οι Designers United, τον Φεβρουάριο του 2013. Το… παραλειπόμενο είναι ότι εικονίζονται οι ίδιοι στην “κεντρική σελίδα”: Αριστερά ο Δημήτρης Παπάζογλου και δεξιά ο Δημήτρης Κολιαδήμας. Η εικόνα δημοσιεύεται για πρώτη φορά.

    Για τα πρώτα γενέθλια του Andro, ζητήσαμε από 7 επιδραστικούς αρθρογράφους στις ισάριθμες ενότητες του Andro (Άποψη, Business, Γεύση, Δράση, Έμπνευση, Στυλ, Ζωή) να εντοπίσουν τις θετικές αλλαγές που συντελέστηκαν στη χώρα μας τους 12 μήνες που διανύσαμε.

    Κάθε μέρα θα δημοσιεύεται ένα νέο άρθρο στην επετειακή αυτή σειρά.

    Σήμερα, στον τομέα της ΔΡΑΣΗΣ, παρεμβαίνει ο διεθνής μάνατζερ (τώρα με έδρα τη Σουηδία) Τάσος Παγκάκης: Υποστηρίζοντας πως μπορεί η Ελλάδα να μην άλλαξε σε 12 μήνες, αλλάζουν όμως σιγά-σιγά, καθημερινά και όλο προς το καλύτερο, πολλοί που διαβάζουν το Andro και μέσα από αυτό νιώθουν ότι δεν είναι μόνοι.

     

    Ένα χρόνο πριν είχα μεγάλη περιέργεια πώς θα εξελιχθεί το Andro σε ποσοστικά και ποιοτικά μεγέθη. Έλεγα, από τη μία, είναι εύκολο να «χαθεί μέσα στο χυλό», αφού τα τελευταία χρόνια ζούμε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη μπίζνα αντιγραφής, τη συγκέντρωση και διάδοση της πληροφορίας. Γέμισε δηλαδή η χώρα με blogs κακής αντιγραφής και με sites δημόσιας (και δήθεν «ψαγμένης») άποψης, που το μόνο που κάνουν είναι να σχολιάζουν την καθημερινότητα (γίνεσαι καλύτερος από αυτό;). Από την άλλη, αναρωτιόμουν πώς μπορεί «ο σύγχρονος άντρας» να ωριμάσει από μια lifestyle κλισέ-εικόνα των glossy περιοδικών, σε ένα πιο ώριμο και πολυσυλλεκτικό πλάσμα με ανοιχτό και ελεύθερο μυαλό.

    Το Andro κατάφερε να πετύχει, ποιοτικά και ποσοτικά, και τα δύο. Οφείλεται στην εποχή και την ανάγκη περί ουσίας; Οφείλεται στους δύο εξαιρετικούς ανθρώπους Κίμωνα Φραγκάκη και Γιάννη Τζανετάκη που το οδηγούν; Στους δεκάδες ενδιαφέροντες γραφιάδες του; Στο ξεχωριστό design στυλ που «φόρεσε»; Στα καλά παραδείγματα που εκπαιδεύουν την κοινωνία; Στην ποικιλία θεμάτων και στηλών, που συναντούν διαφορετικές ορέξεις; Ναι, όλα αυτά ή κάποια από αυτά, αλλά η αλήθεια είναι άλλη και θα σας την αποκαλύψω αμέσως.

    Οι φοιτητές που διακρίνονται διεθνώς, η κοινωνική επιχείρηση που έχει έσοδα για να συνεισφέρει στον άνθρωπο που έχει ανάγκη, οι ακτιβιστές που καθαρίζουν μια πόλη…, όλοι αυτοί και όλα αυτά είναι Andro.

    Το Andro δεν είναι Ελληνικό! Ναι, αυτό που ακούσατε. Για την ακρίβεια, είναι Σουηδικό! Έχει συνειδητά επιλέξει διαφορετική τοποθέτηση, να μείνει εντελώς ξένο από την κατεστημένη ελληνική «μετριότητα-παντού», αυτή με την οποία μεγαλώσαμε και ζούμε εδώ και 40+ χρόνια. Αυτή η συνταγή ποιότητας βασίζεται σε όλα τα σουηδικά χαρακτηριστικά, όλα τα ιδιώματα μιας πολύ προηγμένης και παράλληλα ανοιχτής κοινωνίας, που μερικά είναι:

    -Είναι «target-group agnostic», γιατί δεν εφαρμόζει τον κανόνα «γράψε αυτό που θέλει το κοινό», αλλά, αντίθετα, προσκαλεί το κοινό να κρίνει και να συζητήσει, όπως ισορροπημένα κάνει ένας Σουηδός.

    -Είναι ανεκτικό σε πολλές, μη-συγκλίνουσες απόψεις (diversity…). Όλες οι γνώμες, όλα τα σχόλια ακούγονται, ο κόσμος επιλέγει και η σύνθεση δεν γίνεται επί της απόψεως (δεν χρειάζεται να συμφωνούμε), αλλά επί της δημιουργίας μιας κοινότητας συναναγνωστών με ίδια έμπνευση / διάθεση εξέλιξης / φαντασία / ποιότητες κλπ.

    -Πειραματίζεται και μαθαίνει από τα άρθρα του, ακούει σχόλια χωρίς να τιμωρεί κι ας έχει απέναντί του μια κοινή γνώμη που έχει μάθει σε «αρένα» –είμαι σίγουρος ότι το Andro πρώτο θα έγραφε για τον Σουηδικό νόμο με τον οποίο φυλακίζεται ο μπαμπάς που χαστούκισε παιδάκι…

    Ο λογικός Έλληνας Πολίτης θέλει παραδείγματα δημιουργικότητας, φαντασίας, συνεργασίας, μιας καλής, άλλης, Ελλάδας. Αλλιώς το χάσμα της αναντιστοιχίας θα μας βάλει οριστικά στα παγκόσμια αζήτητα.

    -Σαν ανήσυχος Σουηδός επενδύει στην υψηλή αισθητική με απλό τρόπο, αλλά για να ανεβάσει τον πήχη του κοινού… όπως ακριβώς το Σουηδικό design κινητοποιεί περί τις 15 βιομηχανίες του κόσμου, αλλά βασίζεται στο απλό υλικό ξύλο και το φυσικό πράσινο!

    -Είναι ακτιβιστικό με θετικό πνεύμα και προτροπή –όχι από δήθεν μόδα ή πολιτικό «ψέκασμα»: παρουσιάζει ιστορίες ομάδων, ανθρώπων, κοινοτήτων που κάνουν βιώσιμες και υπεύθυνες αλλαγές στην πόλη, στην επιχειρηματικότητα, στην εκπαίδευση, την κοινωνική βοήθεια… Τα θέματα αυτά θα ήταν πρώτη είδηση στις σουηδικές ειδήσεις των 20:00.

    -Παρά τις δύσκολες συνθήκες…, τα παιχνίδια των μεγάλων δυνάμεων, τις θεωρίες συνωμοσίας, τις αποδείξεις ότι οι ΕΛ βομβαρδίζουν την Αττική με 64.000 όπλα κλπ, το Andro παραμένει ρομαντικά προσηλωμένο να προβάλλει παραδείγματα Ελλήνων που είναι πρότυπα, μια άλλη χώρα που θα έπρεπε όλοι να συζητούμε. Όπως προσηλωμένη είναι η σουηδική κοινωνία στο 10ετές σχέδιό της (από το μαγαζάτορα που μαζεύει τα σκουπίδια, μέχρι τον εξαγωγέα που καταναλώνει ρεύμα, που προέρχεται από τα απορρίμματτα).

    Γι’ αυτό στο Andro διαβάζεις ανθρώπους που φεύγουν μπροστά, νιώθεις ότι περπατάς με πρεσβευτές της αλλαγής που χρειαζόμαστε, για να μη χαθούν κι άλλες γενιές σε μύθους, για να δούμε καλά παραδείγματα που ο ελληνικός όχλος κάθε μέρα, γύρω μας, θάβει. Στο Andro από τα πιο «unconventional» άρθρα (εκείνα με τα οποία διαφωνείς κάθετα) έως τα άρθρα-προφίλ εκείνων που πετυχαίνουν, όλα τελικά σπάνε συμβολικά τα τείχη της φοβικής χώρας μας. Ευτυχώς που το «ναρκωτικό του λαού» διανέμεται από τόσα πολλά σημεία-blogs και το Andro είναι σχεδόν μόνο του. Το Andro είναι οι γραφιάδες του και εμείς όλοι που το επισκεπτόμαστε κάθε πρωί ανελλιπώς, για να πάρουμε μυρωδιά και ελπίδα… Νομίζω ότι ο λογικός Έλληνας Πολίτης δεν θέλει άλλο «δηλητήριο» και «φούμο», αλλά παραδείγματα δημιουργικότητας, φαντασίας, συνεργασίας… μιας καλής, άλλης, Ελλάδας. Αλλιώς το χάσμα της αναντιστοιχίας, που κάποτε έγραψα, θα μας βάλει οριστικά στα παγκόσμια αζήτητα.

    Στο Andro διαβάζεις ανθρώπους που φεύγουν μπροστά, νιώθεις ότι περπατάς με πρεσβευτές της αλλαγής που χρειαζόμαστε, για να μη χαθούν κι άλλες γενιές σε μύθους, για να δούμε καλά παραδείγματα που ο όχλος κάθε μέρα, γύρω μας, θάβει.

    Στον πρώτο χρόνο Andro, βεβαίως, δεν έχει αλλάξει η Ελλάδα ούτε οι πολίτες της, αλλάζουν όμως σιγά-σιγά, καθημερινά και όλο προς το καλύτερο, όλοι όσοι το διαβάζουν και μέσα από αυτό νιώθουν ότι δεν είναι μόνοι τους. Τα παιδιά που στήνουν μια νέα επιχείρηση, ο εξαγωγέας χωρίς δάνεια, ο βιολογικός καλλιεργητής που πουλάει ελληνική γη στη Γαλλία, ο συνεταιρισμός φρέσκου γάλακτος που δεν ασχολείται με τα παραμύθια μάρκετινγκ των εισαγωγέων, οι φοιτητές που διακρίνονται διεθνώς, ο δάσκαλος που «χαλάει» την πιάτσα, οι πιτσιρικάδες που κάνουν μαγαζί τη gourmet Ελλάδα στο Λονδίνο, ο Έλληνας σύμβουλος design που επηρεάζει τα παγκόσμια trends, η κοινωνική επιχείρηση που έχει έσοδα για να συνεισφέρει στον άνθρωπο που έχει ανάγκη, οι ακτιβιστές που καθαρίζουν μια πόλη…, όλοι αυτοί και όλα αυτά είναι Andro.

    Υπάρχει μια σιωπηλή πλειοψηφία στην Ελλάδα, που ίσως δεν έχει facebook account, αλλά θέλει να αλλάξουμε τη χώρα-έκτρωμα με καλούς κανόνες, με υγιή και βιώσιμο τρόπο. Είναι οι άνθρωποι που τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα για τους πολλούς και όχι απλώς να τρολάρουν χομπίστικα την πολιτική. Άνθρωποι που θέλουν, μπορούν, κάνουν. Άνθρωποι που ονειρεύονται και δεν κρίνουν μόνο. Άνθρωποι που μιλούν για να επηρεάσουν, βοηθώντας και όχι στεγνοί / στυγνοί κριτές…. Τέτοιους φίλους θέλω στη ζωή μου και τέτοιους έχω βρει πάρα πολλούς στη μεγάλη οικογένεια του Andro.

    Όπως καταπληκτικά έγραψε ένας αρθρογράφος του Andro, πρέπει όλοι να μείνουμε απαισιόδοξα, αισιόδοξοι για τη χώρα μας, να συνεχίσουμε να πιστεύουμε και να κάνουμε. Από καρδιάς σε ευχαριστώ, Andro, για την όμορφη ταξιδιωτική εμπειρία και διπλά που δεν είσαι και τόσο… ελληνικό. Andro-Σουηδία: 1-1!

     

    Διαβάστε ακόμα, στην επετειακή μας «αισιόδοξη» ενότητα:

    -Στην ΑΠΟΨΗ, και στην πολιτική, ο φλογερός αρθρογράφος Σακελλάρης Σκουμπουρδής αναζητά μια ελπιδοφόρα αχτίδα μέσα από τις αναθυμιάσεις του εθνικού μας ισλάμ.

    -Στο BUSINESS, ο διδάκτορας τεχνητής νοημοσύνης και επιχειρηματίας Γιώργος Ζαρκαδάκης με έδρα το Λονδίνο, βλέπει με αισιοδοξία κάτι ‒επιτέλους‒ να αλλάζει, στο ελληνικό επιχειρείν.

    -Στη ΓΕΥΣΗ, ο μοναδικός Έλληνας Master of Wine, Κωνσταντίνος Λαζαράκης, παρατηρεί ότι η κρίση έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς νέους σε ηλικία οινοπαραγωγούς να αποδείξουν ότι το γκρίζο μαλλί και η φαλάκρα δεν είναι το τοτέμ της οινικής επιτυχίας.

    -Στη ΖΩΗ, η σύμβουλος επικοινωνίας και δεινή μαραθωνοδρόμος Αγγελική Κοσμοπούλου δεν κρύβει τη χαρά της βλέποντας τον τελευταίο χρόνο στην Αθήνα τους δρομείς και τα ποδήλατα ολοένα να πληθαίνουν.

    -Στην ΕΜΠΝΕΥΣΗ οι κινηματογραφικοί μας συνεργάτες Κωνσταντίνος Καϊμάκης και Παναγιώτης Φρούντζος εξηγούν πώς το Νέο Ελληνικό Σινεμά τον τελευταίο χρόνο ανέβασε ακόμα πιο πολύ τον πήχη, βάζοντας τη σφραγίδα του στα τρία πιο εμβληματικά κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης: τη Βενετία, τις Κάννες και το Βερολίνο.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top