The Milky Way over the Temple of Poseidon, Cape Sounio, Greece.

    Ο Γαλαξίας όπως φαίνεται από το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

    Πες μας δυο λόγια για τη φωτογραφία σου που επέλεξε η NASA. Πώς προέκυψε;

    Το Σούνιο είναι το νοτιότερο άκρο της Αττικής, άρα και ένα πολύ καλό μέρος για να φωτογραφίσεις το Milky Way, μια που ο Γαλαξίας μας εμφανίζεται πάντα στο Νότο. Είχα περάσει λοιπόν ένα βράδυ φωτογραφίζοντάς τον στον Ναό του Ποσειδώνα και, την επομένη, ανέβασα μία από τις λήψεις μου σε ένα forum που έχει η NASΑ. Την είδαν, τους άρεσε, επικοινώνησαν μαζί μου και την επέλεξαν ως Αστροφωτογραφία της Ημέρας. Φυσικά, δεν περίμενα να γίνει κάτι τέτοιο, γιατί το site της NASA φιλοξενεί κυρίως φωτογραφίες που τραβάνε οι αστροναύτες από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και λήψεις του τηλεσκοπίου Hubble. Ήταν κάτι πολύ ευχάριστο.

    The Moon and the Milky Way over the mountains of Peloponnese in West Greece.

    Η Σελήνη και ο Γαλαξίας πάνω από τα βουνά της Δυτικής Πελοποννήσου.

    Ποια είναι η καταλληλότερη εποχή για να φωτογραφίσουμε το Γαλαξία;

    Οι καταλληλότεροι μήνες για το Milky Way, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, είναι ο Ιούνιος, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, και σε αυτούς τους μήνες επιλέγουμε τις νύχτες χωρίς φεγγάρι, μακριά από πόλεις και φωτορύπανση.

    Είναι η φωτογραφία το αποκλειστικό σου επάγγελμα;

    Είμαι πρώτα filmmaker και μετά φωτογράφος. Παρ’ όλο που η φωτογραφία δεν είναι το βασικό μου αντικείμενο, ασχολούμαι επαγγελματικά και με τα δύο και βιοπορίζομαι και από τα δύο. Ως σκηνοθέτης, δύο από τις τελευταίες μου δουλειές είναι τα «Short doc» με τον Phedon Papamichael και τον Chris Kenneally. Ως Διευθυντής Φωτογραφίας, πρόσφατες δουλειές μου είναι τα μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ «Balkan Spirit» με Angelina Jolie, Marina Abramović, Goran Bregović και άλλους, το «Love in the Time of Crisis» με παραγωγό τον δημοσιογράφο Paul Mason του Channel 4 News και το sequel των «300», «300: Rise of an Empire», όπου έκανα Διεύθυνση Φωτογραφίας στα featurette της ταινίας, για λογαριασμό της Warner Bros. Φωτογραφικά συνεργάζομαι κυρίως με την Getty Images.

    Foreign and local media converged in Athens, Greece, to report on the Greek Debt Crisis. Their great number and their coverage became part of the story as Greece and the world focused on their images, stories, videos and commentary.

    Τα διεθνή ειδησεογραφικά Μέσα συνέρρευσαν στην Αθήνα επ’ ευκαιρία της χρηματοπιστωτικής κρίσης σε απίστευτους αριθμούς.

    Πώς ξεκίνησες με τη φωτογραφία;

    Η πρώτη μου επαφή μαζί της έγινε σε ηλικία 10-12 χρόνων, όταν ανακάλυψα μια παλιά Zenit του ‘70 που είχε στο σπίτι του ο παππούς μου. Μ’ αυτήν τράβηξα τα πρώτα καρούλια φιλμ και αγάπησα τη φωτογραφία. Φυσικά, μέχρι να μπορέσω να ζω από το video και τη φωτογραφία πέρασαν πολλά χρόνια, κάνοντας πολλές και διαφορετικές δουλειές που συχνά δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο.

    Θα ήθελα να έμενα ένα χρόνο σε τροχιά γύρω απ’ τη Γη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) με τον Scott Kelly και να έκανα timelapse από πάνω!
    Foreign and local media converged in Athens, Greece, to report on the Greek Referendum and the Greek Debt Crisis. Their huge number and their coverage became part of the story as Greece and the world focused on their images, stories, videos and commentary.

    Εν όψει Δημοψηφίσματος.

    Από την εμπειρία σου, έχεις εντοπίσει κάτι που θα ήθελες να το γνωρίζεις στο «φωτογραφικό» σου ξεκίνημα;

    Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι που θα ήθελα να το ξέρω εκ των προτέρων. Τη φωτογραφία τη μαθαίνεις και την ανακαλύπτεις μέσα στα χρόνια, μέσα από τις λήψεις και μέσα από αυτό που λένε οι Αμερικανοί «trial and error». Εξάλλου, κάποια μικρά μυστικά της φωτογραφίας δεν μπορεί να στα μάθει κανείς, τα μαθαίνεις μόνο μέσα από τα λάθη σου. Ίσως θα ήθελα να με είχε μπριφάρει κάποιος από νωρίς για την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που έχει ο χώρος, αλλά και πάλι θα συνέχιζα.

    Ποια δύναμη σε παρακινεί να φωτογραφίζεις;

    Η φωτογραφία είναι πάνω απ’ όλα διασκέδαση και δημιουργία. Όταν λοιπόν φωτογραφίζω, το κάνω γιατί απολαμβάνω την διαδικασία. Η φωτογραφία έχει επίσης τη μοναδική ιδιότητα να σταματάει το χρόνο, να τον αποτυπώνει και να τον αποθηκεύει. Αυτό την κάνει ένα πολύ ισχυρό μέσο. Νιώθεις ωραία όταν διαχειρίζεσαι ένα τόσο ισχυρό μέσο.

    Santorini_sunset-1190

    Ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη.

    Διαβάστε ακόμα: Νίκος Τόδουλος – Πώς ανακάλυψε το Ναυαρίνο της Ανταρκτικής.

    Υπάρχει κάποιο κρυφό μήνυμα που θέλεις να περάσεις μέσα από τις φωτογραφίες σου;

    Δεν υπάρχει πιο ειλικρινές μέσο από τη φωτογραφία. Αυτό που βλέπεις, αυτό είναι. Πολλές φορές η φωτογραφία είναι πιο αληθινή κι απ’ την ίδια την πραγματικότητα. Προσωπικά, δεν θέλω να προβληματίζω ή να κουράζω τον θεατή με κρυφά μηνύματα. Θέλω να βλέπει το υλικό, να το μεταφράζει όπως αυτός θέλει και να προχωράει παρακάτω. Εξάλλου, ο Godard το είχε πει πιο σωστά απ’ όλους: «Η φωτογραφία είναι αλήθεια και ο κινηματογράφος είναι αλήθεια είκοσι τέσσερις φορές το δευτερόλεπτο».

    Τι σκέφτεσαι τη στιγμή προτού πατήσεις το κουμπί;

    Τίποτα απολύτως. Κοιτάω απλώς μέσα από το viewfinder και παίρνω τη φωτογραφία. Και έτσι πρέπει να γίνεται. Η φωτογραφία δεν χρειάζεται σκέψη, χρειάζεται ένστικτο.

    NewYork-1190

    Άποψη της Νέας Υόρκης.

    Υπάρχει αγαπημένη φωτογραφία; Γιατί;

    Η αγαπημένη μου φωτογραφία είναι η επόμενη. Και μετά από αυτή η μεθεπόμενη. Η κάθε επόμενη λήψη γίνεται σχεδόν πάντα η αγαπημένη σου, μέχρι να έρθει η αμέσως επόμενη και να την αντικαταστήσει.

    Αν σου έδιναν τη δυνατότητα, ποιο είναι το πιο πρωτοποριακό φωτογραφικό project που θα επιχειρούσες;

    Θα ήθελα να έμενα ένα χρόνο σε τροχιά γύρω απ’ τη Γη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) με τον Scott Kelly και να έκανα timelapse από πάνω!

    The Milky Way rises over Greece's largest Wind Park  at the top of Panachaiko Mountain (1600m), in Patra, Achaia, Greece.

    Ο Γαλαξίας καθώς υψώνεται πάνω από το μεγαλύτερο ελληνικό αιολικό πάρκο στο Παναχαϊκό όρος (1.600 μ.).

    Μια που είναι η εποχή του Γαλαξία, θα πω τρεις αγαπημένες μου εφαρμογές για iPhone. Star Walk, Sky Guide και The Photographer’s Ephemeris είναι 3 εξαιρετικά applications, πολύ βοηθητικά στο σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της αστροφωτογραφίας.

    Τι είδους φωτογραφίες προτιμάς; Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;

    Ασχολούμαι με όλα τα είδη αλλά προτιμάω περισσότερο την φωτογραφία τοπίου. Μου αρέσει να αποτυπώνω και να καταγράφω τον πλούτο και την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος στα μέρη που ταξιδεύω και μέσα από τις λήψεις να ταξιδεύει μαζί μου και το κοινό.

    Ασπρόμαυρες ή έγχρωμες;

    Εξαρτάται από το ποια εκδοχή θα έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο. Εάν, για παράδειγμα, δω ότι τα χρώματα μιας φωτογραφίας αποσπούν την προσοχή από την ιστορία που λέει και δεν προσθέτουν στη δυναμική της, τότε τη μετατρέπω σε ασπρόμαυρη. Εάν όμως το θέμα μιας φωτογραφίας βασίζεται στα χρώματα, τότε τα χρησιμοποιώ για να επικεντρώσω την προσοχή του κοινού εκεί που θέλω, κάτι που θα ήταν δύσκολο να το πετύχω στο βαθμό που θα ήθελα χωρίς χρώματα. Γενικά, πάντως, οι ασπρόμαυρες τείνουν να απεικονίζουν καλύτερα τα συναισθήματα και έχουν από τη φύση τους μια πιο διαχρονική αξία. Σου δίνουν επίσης τη δυνατότητα για πιο έντονο contrast, πιο πλούσια μαύρα και πιο φωτεινά λευκά. Η τελική επιλογή εξαρτάται από την εκάστοτε φωτογραφία, την ιστορία που λέει και το μήνυμα που μεταφέρει.

    Μια καλή φωτογραφία απαιτεί ταλέντο ή θέλει μόνο τεχνική;

    Μια καλή φωτογραφία απαιτεί λίγο απ’όλα. Δεν είναι όμως και πυρηνική φυσική. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να τραβήξει καλές φωτογραφίες αρκεί να έχει μια στοιχειώδη αίσθηση του κάδρου και να βρεθεί στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή.

    The Milky Way over "Dimitrios" shipwreck at Gytheio, Greece.

    Το ναυάγιο του “Δημήτριου” στο Γύθειο και ο Γαλαξία.

    Ποιο είναι το αγαπημένο σου φωτογραφικό gadget;

    Μια που είναι η εποχή του Milky Way και της αστροφωτογραφίας, θα σου πω τρεις εφαρμογές για iPhone. Το Star Walk, το Sky Guide και το The Photographer’s Ephemeris. Είναι 3 εξαιρετικά applications που χρησιμοποιώ χρόνια τώρα και είναι πολύ βοηθητικά στο σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της αστροφωτογραφίας.

    Ποια συμβουλή θα έδινες σε έναν εκκολαπτόμενο φωτογράφο;

    Από τη στιγμή που θέλει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία πάει να πει ότι το μικρόβιο έχει μπει ήδη στο αίμα του κι αυτό δεν σταματάει με τίποτα. Το μόνο που χρειάζεται μετά είναι πείσμα, επιμονή και υπομονή.

    SkyLights-1190

    Skylights.

    http://www.alexandrosmaragos.com

    Διαβάστε ακόμα: Ο φωτογράφος Λουκάς Χαψής σε κάθε ολική έκλειψη βρίσκεται εκεί.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top