Sto potiri mou: ένας τρόπος για να κερδίσεις και εσύ και ο πλανήτης

    Μια έξυπνη καμπάνια που λέγεται «Sto potiri mou» μας παροτρύνει να παίρνουμε το ποτήρι μας μαζί όταν πηγαίνουμε για καφέ, για να κάνουμε tackling στα πλαστικά και να πληρώνουμε τον καφέ μας πιο φθηνά. Καλό;

     

    Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι 1 εκατομμύριο πλαστικά ποτήρια πετιούνται στην Ελλάδα κάθε μέρα. Αρκετά μεγάλος αριθμός για 10 εκ. ανθρώπους. (Φωτογραφία: Alexandros Michailidis / SOOC)

    Είμαστε «εθισμένοι» στον καφέ στην Ελλάδα. Είμαστε όμως δυστυχώς εθισμένοι και στο πλαστικό ποτηράκι που τον συνοδεύει. Οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι 1 εκατομμύριο πλαστικά ποτήρια πετιούνται στη χώρα μας κάθε μέρα. Αρκετά μεγάλος αριθμός για 10 εκ. ανθρώπους. Η εικόνα ξεχειλισμένων κάδων με ποτήρια, η εικόνα θαλασσών και παραλιών με διάσπαρτα πλαστικά, αλλά και η εικόνα ψαριών που αλιεύονται από τα νερά μας νεκρά μετά από κατάποση πλαστικού, είναι η δική μας πραγματικότητα. Αυτήν την πραγματικότητα, έβαλαν στόχο να αλλάξουν οι εθελοντές του ελληνικού τμήματος της Greenpeace με μια πρωτοβουλία που λέγεται Sto potiri mou.

    Τι είναι αυτό;

    Είναι ένα «κάλεσμα» να συνειδητοποιήσουμε λίγο το οικολογικό μας αποτύπωμα, κυρίως τώρα το καλοκαίρι που ο κρύος καφές στο πλαστικό ποτήρι είναι στην ημερησία διάταξη. Στην πρωτοβουλία Sto Potiri mou συμμετέχουν -την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές- περισσότερα από 100 coffee places σε όλη την Ελλάδα, τα οποία καλούν τον κόσμο να έρθει φέρνοντας το δικό του ποτήρι πολλαπλών χρήσεων, προκειμένου να μην πάρει τον καφέ σε πλαστικό, και προσφέροντας, ως αντάλλαγμα, έκπτωση μέχρι και 30% στην τιμή του καφέ.

    Το πρώτο τρίμηνο του 2018 σημειώθηκε μείωση 76% της πλαστικής σακούλας σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Τώρα ήρθε η ώρα και του πλαστικού ποτηριού.

    Γιατί είναι σημαντική αυτή η πρωτοβουλία

    Τώρα που η αρχή έχει γίνει με τις πλαστικές σακούλες και τα πλαστικά καλαμάκια, ευτυχώς σιγά-σιγά αντιλαμβανόμαστε ότι με ευχολόγια το πρόβλημα αλόγιστης χρήσης πλαστικών δεν λύνεται. Πρέπει να κάνουμε μικρές αλλαγές στις συνήθειές μας για να δούμε το σκηνικό να αλλάζει. Το πλαστικό ποτήρι στην Ελλάδα του freddo και του φραπέ επιβαρύνει αισθητά την κατάσταση. Το να έχουμε τον νου μας όταν πηγαίνουμε για να πάρουμε καφέ on the go, και να παίρνουμε μαζί μας (όποτε είναι δυνατό) το δικό μας επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι, δεν μας κοστίζει τίποτα. Αντιθέτως μπορεί να έχουμε και μια έκπτωση στον καφέ ως κίνητρο και επιβράβευση για τη συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία.

    Βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο

    Μας πήρε λίγο παραπάνω (ίσως εκατοντάδες χρόνια – όσο ακριβώς θέλει κι ένα πλαστικό ποτήρι για να διασπαστεί στο περιβάλλον) για να αρχίσουμε να αλλάζουμε στάση. Να διορθώσουμε ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, είναι σχεδόν ακατόρθωτο. Να αποτρέψουμε το να συνεχιστεί, είναι πιο εύκολο. Ας δούμε το ποτήρι μισογεμάτο. Το Sto potiri mou ήδη έχει εξαπλωθεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, από Κρήτη μέχρι Αλεξανδρούπολη και από Κέρκυρα μέχρι Μυτιλήνη. Στα social media το hashtag #stopotirimou έχει πολλές δεκάδες αναφορές.

    Μαζί με αυτό, οι πλαστικές σακούλες έχουν ήδη μειωθεί: το πρώτο τρίμηνο μόνο του 2018 σημειώθηκε μείωση 76% της πλαστικής σακούλας σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών). Ιδιωτικές και δημόσιες πρωτοβουλίες σε πόλεις και νησιά εντείνονται από φέτος το καλοκαίρι (δείτε και την οικολογική πρωτοβουλία του Le Marin Blue στην Ανάφη). Η Σίκινος βάζει τέλος στα πλαστικά καλαμάκια και τα αντικαθιστά με επαναχρησιμοποιούμενα ή/και βιοδιασπώμενα που παραχωρούνται από το κοινωφελές Ίδρυμα Α.Κ. Λασκαρίδη. Και υπάρχουν πολλά ακόμα τέτοια παραδείγματα.

    Τι μπορούμε να κάνουμε;

    – να μπούμε στη σελίδα www.stopotirimou.gr για να δούμε όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις στην Ελλάδα με το ειδικό σήμα που προσφέρουν έκπτωση όταν πηγαίνουμε με το δικό μας ποτήρι.

    – να εφοδιαστούμε με επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι που μπορούμε να το έχουμε στην τσάντα μας ή στο αυτοκίνητό μας.

    – να προτιμάμε τις επιχειρήσεις που είναι σύμμαχοι αυτής της προσπάθειας.

    – ακόμα κι αν βρεθούμε σε κάποια καφετέρια που δεν προσφέρει έκπτωση, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να ζητήσουμε να μας βάλουν τον καφέ μας στο δικό μας ποτήρι. Το περιβαλλοντικό όφελος είναι αρκετά σημαντικότερο από μια έκπτωση μερικών λεπτών του ευρώ.

    – να βγάλουμε τη δική μας φωτογραφία με τον καφέ μας στο δικό μας ποτήρι και να την ανεβάσουμε στα social media με το hashtag #stopotirimou. Ένα μήνυμα έχει δύναμη μόνο όταν μεταδίδεται.

    – αν έχετε καφετέρια ή χώρο εστίασης, μπείτε στο πρόγραμμα, κάνοντας κλικ εδώ. Και δική μας παράκληση: δώστε ένα καλό κίνητρο για να έρχονται οι πελάτες σας με τα δικά τους ποτήρια. Στην έρευνά μας είδαμε ότι (ευτυχώς) ελάχιστες καφετέριες κάνουν έκπτωση μόλις 5%. Οι περισσότεροι δίνουν πιο ισχυρό κίνητρο (10% – 30%) και μας βρίσκουν στο πλευρό τους σε αυτή την κίνηση.

     

    Διαβάστε ακόμα: Η Κόστα Ρίκα θέλει να απαγορεύσει όλα τα πλαστικά μιας χρήσης

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Μητέρα τεσσάρων παιδιών και αρχιτέκτονας, όχι μόνο κάνει... σκόνη το μύθο της ανδρικής «υπεροχής» στις μοτοσικλέτες, αλλά θα πάρει μέρος στο πιο απαιτητικό ράλι του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο Δημήτρης Δεσποινιάδης και ο φίλος του Αργύρης Βαμβακίτης αποφάσισαν να μιμηθούν τα ταξίδια του Οδυσσέα και να γνωρίσουν από κοντά μια από τις πιο ενεργές γεωλογικά και ηφαιστειακά περιοχές του πλανήτη.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Με κεντρικό άξονα τη μουσική δωματίου, η μη κερδοσκοπική οργάνωση έχει ως στόχο την αναβάθμιση της εικόνας της χώρας μας διεθνώς. Ο Φώτιος Καλιαμπάκος παραβρέθηκε στην τιμητική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην προξενική κατοικία του Γενικού Πρόξενου Προξένου της Ελλάδας, πρέσβη κ. Κωνσταντίνου Κούτρα και γράφει.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Λίγες εβδομάδες μετά την πολύνεκρη επίθεση στο resort που εργάζεται, ο πρώην Γενικός Διευθυντής του Αστέρα Βουλιαγμένης μίλησε αποκλειστικά στον Κίμωνα Φραγκάκη για την φρικτή εμπειρία του. Καταθέτοντας τις απόψεις του για τον νέο Αστέρα αλλά και το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro