Φωτογραφία: Κώστας Αμοιρίδης

    “Πιστεύω ότι Σαμαράς και Τσίπρας πρέπει να καθίσουν σ’ ένα τραπέζι και να συμφωνήσουν σε ορισμένα βασικά πράγματα. Είμαστε σε μία φοβερή τρικυμία. Να βγούμε πρώτα από την τρικυμία και μετά μαλώνουν. Φωτογραφία: Κώστας Αμοιρίδης

    Μιλήσατε πρόσφατα για την πρόθεση του Δήμου να δημιουργήσει Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης στη Θεσσαλονίκη. Πώς σχολιάζετε τις αντιδράσεις; Η υποστήριξή μου ισχύει 100%. Οι αντιδράσεις είναι αναμενόμενες, διότι υπάρχουν πάρα πολλοί κύκλοι, τους οποίους εγώ χαρακτηρίζω εθνικοπατριωτικούς, και οι οποίοι μπερδεύουν ορισμένα πράγματα. Το να κάνουμε ένα Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης στη Θεσσαλονίκη έχει διπλό σκοπό. Αρχικά, ο ένας είναι καθαρά πρακτικός. Έχουμε δυο μνημεία προστατευόμενα, το Γενί Τζαμί και το Αλατζά Ιμαρέτ, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά τα διαχειρίζεται ο Δήμος. Σε αυτούς τους χώρους κάνουμε συνήθως εκθέσεις ζωγραφικής ή φωτογραφίας. Πάρα πολλές φορές έχουμε προβλήματα, με παρεμβάσεις ή παράπονα του Τουρκικού Προξενείου κυρίως, γιατί οι εικόνες που παρουσιάζονται είναι είτε πρόσωπα είτε σώματα, γυμνά πολλές φορές, τα οποία θεωρούνται ότι προσβάλλουν την ιερότητα αυτών των χώρων.
    Ωστόσο, αυτοί οι χώροι έχουν πάψει εδώ και καιρό να λειτουργούν ως τζαμιά. Τα έχουμε παραχωρήσει μια δυο φορές στις μεγάλες τους γιορτές, κι αυτό διότι υπάρχει μια μουσουλμανική κοινότητα στη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν είναι απαραίτητο να είναι τουρκική. Αν το κάνουμε Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης με μόνιμες εκθέσεις, ας μη γελιόμαστε, ένα μουσείο που να απεικονίζει πραγματικά τον ισλαμικό πολιτισμό, χρειάζονται χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ώστε να είναι πλήρες. Από τη μία πλευρά, ξεφεύγουμε από τη συνεχή «τριβή» με το Τουρκικό Προξενείο και, από την άλλη, αποτίουμε μια τιμή στο Ισλάμ. Το Ισλάμ, εξάλλου, δεν είναι ούτε οι τζιχαντιστές ούτε οι μουτζαχεντίν. Στο μεγαλύτερο ποσοστό του είναι μια θρησκεία αγάπης.
    Ο δεύτερος και ουσιαστικότερος λόγος είναι ότι η ισλαμική τέχνη, πέρα από το γεγονός πως έχει επηρεάσει και έχει επηρεαστεί από τη βυζαντινή, είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη. Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην τη βλέπουμε. Παρόμοια μουσεία έχουν όλα τα μέρη του κόσμου, γιατί να μην έχει και η Θεσσαλονίκη;

    Πού είναι το πρόβλημα με τις Ισλαμικές σπουδές στο Αριστοτέλειο; Θα έρθουν κατάσκοποι ή η πέμπτη φάλαγγα των Ισλαμιστών να μας φάνε ζωντανούς;

    Παράλληλα στηρίζετε και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο σε ότι αφορά τη δημιουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών. Το Πανεπιστήμιο έχει Τμήμα Σλαβικών Σπουδών, ενώ επαναλειτουργεί το Τμήμα Εβραϊκών Σπουδών, το οποίο είχε καταργηθεί το 1936. Το να έχει το ΑΠΘ ένα τμήμα Ισλαμικών Σπουδών θα έχει πρακτικό αντίκτυπο, διότι υπάρχουν πάρα πολλοί Μουσουλμάνοι, ειδικά από την Ανατολική Θράκη, οι οποίοι, αντί να πάνε να σπουδάσουν στο Μαρόκο ή στη Σαουδική Αραβία θα σπουδάζουν εδώ. Αν μάλιστα το τμήμα αποκτήσει αριστεία, θα προσελκύσει και φοιτητές. Πού είναι το πρόβλημα; Θα έρθουν κατάσκοποι ή η πέμπτη φάλαγγα των Ισλαμιστών να μας φάνε ζωντανούς; Αυτό που μου δημιουργεί απορία και αγωνία, αν θέλεις, είναι η στενότητα μυαλού που υπάρχει σε ορισμένους κύκλους.

    Mpoutaris-140417_K4M1887-ok

    Το ότι μας αποκαλούνε “φραπεδούπολη” εγώ το ακούω βερεσέ, διότι σε οποιαδήποτε πόλη του δυτικού κόσμου και να πας θα δεις τεράστιους αριθμούς καφέ και μπαρ. Αυτό πλέον είναι ένας τρόπος ζωής. Δεν είναι χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης.

    Μετά την πρώτη εκλογή σας, είχατε μιλήσει και για το ενδεχόμενο δημιουργίας τεμένους στη Θεσσαλονίκη. Αυτή η υπόθεση πού βρίσκεται; Οι Μουσουλμάνοι (είτε είναι ντόπιοι είτε επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη) θέλουν να έχουν χώρους λατρείας. Δεν θα χτίσουμε εμείς το τζαμί. Θα το χτίσουν αυτοί με δικά τους έξοδα. Εγώ είπα ότι δεν βλέπω κανέναν απολύτως λόγο να μη δημιουργηθεί ένα τέμενος στη Θεσσαλονίκη, αφού υπάρχει και η μουσουλμανική κοινότητα που αριθμεί μερικές χιλιάδες μέλη και κάπου πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να ασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Τώρα έχουν κάτι άθλιους χώρους, διότι προφανώς δεν έχουν άλλο τρόπο. Ωστόσο, ακόμα κι αν το κάνουν επίτηδες, εμείς έχουμε την υποχρέωση να πούμε πως σας δίνουμε την άδεια, ενδεχομένως θα σας βρούμε και το χώρο.
    Άλλο ένα ζήτημα είναι τα νεκροταφεία. Ήδη προχωρήσαμε και ανέλαβε η ΠΕΔ, ο Σίμος Δανιηλίδης, να βρούμε ένα χώρο έξω από τα υπάρχοντα νεκροταφεία, έξω από τη Θεσσαλονίκη, κοντά όμως στην πόλη, όπου να τους τον παραχωρήσουμε, με σκοπό οι ίδιοι να δημιουργήσουν το νεκροταφείο τους. Εμείς, δεν θα ανακατευτούμε σε τίποτα και δεν πρέπει να ανακατευτούμε σε τίποτα.

    Έχουμε ήδη προχωρήσει προκειμένου στις αρχές της επόμενης χρονιάς, να βγάλουμε την άδεια του αποτεφρωτηρίου.

    Μιας που μιλήσατε για τα νεκροταφεία, με τη δεύτερη θητεία σας να έχει ξεκινήσει το αποτεφρωτήριο που σχεδιάζει ο Δήμος, σε ποιο σημείο υλοποίησης βρίσκεται; Ήταν μπλοκαρισμένο το σύστημα, λόγω νομοθεσίας. Τώρα, με την τελευταία τροπολογία που πέρασε, η οποία λέει ότι αποτεφρωτήριο μπορεί να κατασκευαστεί είτε εντός είτε εκτός νεκροταφείου, λύνονται τα χέρια μας. Έχουμε ήδη προχωρήσει σε κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας, προκειμένου να φτάσουμε κάποια στιγμή, ελπίζω στις αρχές της επόμενης χρονιάς, να βγάλουμε την άδεια του αποτεφρωτηρίου. Βγάζοντας την άδεια, θα προκηρύξουμε διαγωνισμό για όποιον ενδιαφερόμενο επενδυτή θελήσει να έρθει και να το στήσει. Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να έχει νεκροταφεία, δεν είναι υποχρεωμένος να έχει αποτεφρωτήρια. Όμως, είναι υποχρεωμένος να βοηθήσει όσους επιλέξουν την αποτέφρωση να βρούνε λύση. Το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι στην εξόδιο ακολουθία. Υπάρχει η λαϊκή παροιμία που λέει πως «δεν θέλω ο άνθρωπος μου να πάει αδιάβαστος». Εάν αρνηθεί ο παπάς να κάνει εξόδιο ακολουθία, δημιουργεί πρόβλημα. Θα μου πεις τώρα ότι η επικρατούσα άποψη είναι ότι όσοι θέλουν να αποτεφρωθούν, δεν θέλουν να πατήσουν το πόδι τους στην εκκλησία, άρα δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόβλημα. Αλλά είναι κρίμα. Προσωπικά πιστεύω, και ήθελα να τελεστεί για τη γυναίκα μου εξόδιος ακολουθία. Θα μπορούσα κάλλιστα να κάνω την εξόδιο ακολουθία στη Θεσσαλονίκη και να πάω να τη θάψω στο χωριό. Ποιος θα έπαιρνε χαμπάρι ότι θα πήγαινα να την κάψω στη Σόφια, όπως κι έγινε. Αλλά για τέτοια πράγματα δεν θέλεις να λες ψέματα. Μην με υποχρεώνεις, κύριε παπά, που δεν θέλεις να κάνεις εξόδιο ακολουθία να πω ψέματα.

    Διαβάστε ακόμα: Αλέκος Χρηστάκης, ο συνδημιουργός του Club of Rome. 

    Boutaris3

    “Μέσα στο 2016 θα λειτουργεί πλήρως η παράκτια συγκοινωνία η οποία έχει προχωρήσει πολύ”.

    Μιλήσατε για την ανάγκη ενός δικτύου γρήγορων μεταφορών με τραμ, λεωφορεία και ποδήλατα μέσα στην επόμενη πενταετία ή, το αργότερο, δεκαετία. Με το μετρό να παρουσιάζει τις καθυστερήσεις που παρουσιάζει και τα οικονομικά να είναι στενά, πόσο εφικτό είναι να δημιουργηθεί αυτό το δίκτυο; Μέσα στο 2016 θα λειτουργεί πλήρως η παράκτια συγκοινωνία η οποία έχει προχωρήσει πολύ. Αυτό το οποίο είναι εφικτό είναι η ωρίμανση και η ολοκλήρωση των μελετών για όλα αυτά. Η παράκτια συγκοινωνία, το τραμ και τα λεωφορεία είναι τρία μέσα μεταφοράς που είναι απολύτως απαραίτητα. Αλλά δεν μπορείς να πεις ότι, επειδή μου αρέσει το τραμ ή μου αρέσει η παράκτια συγκοινωνία, αύριο ξεκινάω και το κάνω. Θέλει μία διαδικασία μελετών, ωρίμανσης και, στη συνέχεια. να δοθεί η χρηματοδότηση. Πράγμα που δεν έγινε με το μετρό. Το μετρό έγινε με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, δηλαδή βλέποντας και κάνοντας. Δεν ήξεραν τι θα έβρισκαν κάθε 100 μ. ούτε πού είναι τα αρχαία, για να κάνουν άλλες διαδρομές. Έτσι, επέλεξαν να πάνε στην φωλιά του λύκου.

    Δήμαρχος δεν πρέπει να είναι κάποιος για πάνω από δυο θητείες. Η εξουσία και φθείρει και διαφθείρει.

    Τι απαντάτε σε αυτούς που χαρακτηρίζουν τη Θεσσαλονίκη «φραπεδούπολη»; Εγώ το ακούω βερεσέ, διότι σε οποιαδήποτε πόλη του δυτικού κόσμου και να πας -δεν ξέρω αν η Τουρκία χαρακτηρίζεται δυτικός κόσμος- οπουδήποτε και να πας θα δεις τεράστιους αριθμούς καφέ και μπαρ. Αυτό πλέον είναι ένας τρόπος ζωής. Δεν είναι χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης. Εγώ θυμάμαι στην Αθήνα, στη Σκουφά, δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί. Τώρα έχει γεμίσει. Δεν συμβαίνει μόνο στη Θεσσαλονίκη.

    Έχει περάσει από το μυαλό σας να κατεβείτε στην κεντρική πολιτική σκηνή; Όχι, αυτό αποκλείεται. Κατ’ αρχάς, έχω κάνει μια πρόταση για τους δημάρχους η οποία δεν έγινε αποδεκτή. Στην ΚΕΔΕ έχω πει ότι δήμαρχος δεν πρέπει να είναι κάποιος για πάνω από δυο θητείες. Η εξουσία και φθείρει και διαφθείρει. Δυο θητείες είναι μία ικανοποιητική περίοδος, κατά την οποία με την ομάδα σου θα κάνεις αυτά που έχεις ονειρευτεί και έχεις υποσχεθεί. Αν είναι καλά θα συνεχίσει και ο επόμενος πάνω στο ίδιο μοτίβο. Εάν δεν είναι καλά, θα αλλάξει πορεία…

    Σαμαράς ή Τσίπρας; Πιστεύω βαθύτατα, και το πιστεύω εδώ και καιρό, ότι πρέπει αυτοί οι δυο να καθίσουν σ’ ένα τραπέζι και να συμφωνήσουν σε ορισμένα βασικά πράγματα. Είμαστε σε μία φοβερή τρικυμία. Να βγούμε πρώτα από την τρικυμία και μετά μαλώστε, για να δούμε ποιος θα καθίσει στην καρέκλα. Αλλά μην μαλώνετε πριν βγούμε από την τρικυμία.

    Θα δεχόσασταν μια πρόταση για την Προεδρία της Δημοκρατίας; Ούτε Πρόεδρος σε αθλητικό σύλλογο, όχι Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

    Σε προηγούμενη συνέντευξή σας δηλώσατε πως τα καλύτερα πράγματα γίνονται με μέτρο, παρόλο που εσείς, όπως έχετε δηλώσει, δεν είχατε ποτέ. Ο Γιάννης Μπουτάρης έχει τελικά τραβήξει τις κόκκινες γραμμές του; Θα πάρω ένα παράδειγμα χιλιοειπωμένο. Το αλκοόλ. Υπάρχουν τα πάντα, από οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το art de vivre και η τέχνη του πιοτού. Αυτά όλα προϋποθέτουν ένα μέτρο. Εγώ, που δεν είχα μέτρο, έγινα αλκοολικός και κατέληξα τώρα να μην πίνω καθόλου. Δηλαδή και από τη μία και από την άλλη είμαι στα άκρα. Αυτό το κάνω σε οτιδήποτε. Ως Δήμαρχος προσπαθώ να κρατάω κάποιες ισορροπίες. Εάν αυτό είναι μέτρο στον τρόπο που λειτουργεί ο Δήμος… Από την άλλη μεριά, όταν δω ότι κάτι έχει ωριμάσει κι έχει φτάσει στο κατάλληλο σημείο να αλλάξει, το αλλάζω. Σαν τα σταφύλια στο αμπέλι. Ήρθε η ώρα να το τρυγήσεις, δηλαδή να το αλλάξεις, να φτιάξεις κρασί. Είναι ογκώδης η προσπάθεια και η διαφοροποίηση αυτή. Είσαι υποχρεωμένος πάρα πολλές φορές, ακόμα και στην καθημερινή σου ζωή, να ξεπερνάς το μέτρο, για να περάσεις σε μια άλλη κατάσταση. Δεν είναι αξίωμα ότι όλα γίνονται με μέτρο. Καλό είναι να γίνονται όλα με μέτρο, αλλά δεν γίνονται.

    Στη Φινλανδία, μου έλεγε κάποιος, όταν το παιδί ενηλικιωθεί, πληρώνει ενοίκιο στο σπίτι. Όταν το άκουσα, μου φάνηκε τερατώδες, τώρα δεν είμαι 100% σίγουρος.

    Τι σημασία αποδίδει ο Γιάννης Μπουτάρης στη διεκδίκηση του τίτλου «Δήμαρχος της Χρονιάς» για το 2014, παγκοσμίως;
    Νομίζω ότι αλλάζει και μας υποχρεώνει να κάνουμε νέα πράγματα. Είναι καλό γιατί θα μιλάει ο κόσμος για τη Θεσσαλονίκη. Έστω για μια εβδομάδα. Ποια είναι αυτή η Θεσσαλονίκη; Μπορεί να συγκριθεί σε φήμη με άλλες πόλεις, όπως π.χ. το Σίδνεϊ; Όχι δεν μπορεί. Γιατί δεν έχει βγει προς τα έξω τίποτα από αυτά που συνιστούν τη Θεσσαλονίκη. Νομίζω πως το συγκεκριμένο ζήτημα μας βοηθάει πολύ και μας υποχρεώνει, ειδικά τώρα που υπάρχουν απίστευτα μέσα επικοινωνίας, να κάνουμε ένα site, ώστε να αλλάξουμε τον τρόπο προβολής της πόλης. Να είναι πιο κινητικός, πιο ενθουσιώδης, πιο ενδιαφέρον για όποιον αναζητήσει την Θεσσαλονίκη. Μην ξεχνάμε, εξάλλου, πως τα blogs είναι και σαν καφενεία. Α… τι έγινε; Βγήκε ο Μπουτάρης ο καλύτερος Δήμαρχος του κόσμου. Ποιος είναι αυτός; Πατάει στο διαδίκτυο «Θεσσαλονίκη». Εάν το «Θεσσαλονίκη» σε συνδέσει με το site της πόλης, υπάρχει επιπλέον ενδιαφέρον.

    Σε προσωπικό επίπεδο αλλάζει κάτι; Ξέρω σίγουρα πως δεν είμαι ο καλύτερος Δήμαρχος του κόσμου. Ξέρω σίγουρα πως υπάρχουν ένα σωρό άλλοι. Είναι και κάποια πράγματα που δεν συγκρίνονται. Τι μπορεί να κάνει ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και τι μπορεί να κάνει ο Δήμαρχος του Χιούστον; Είναι τόσο διαφορετικά τα θεσμικά πλαίσια. Ας πούμε, στη Γερμανία τα σχολεία και τα νοσοκομεία ανήκουν στο Δήμο. Δεν γίνεται εύκολα σύγκριση του Δημάρχου της Φρανκφούρτης με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Δεν μπορεί, δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτή η σύγκριση.

    Διαβάστε ακόμα: Στιβ Βρανάκης, διευθυντής του Creative Lab της Google. 

    Μπουτάρης

    “Το Σύμφωνο Συμβίωσης είναι μια αναγνώριση από το Κράτος ενός τρόπου ζωής και μπορεί να καλύψει ορισμένες ελλείψεις που υπάρχουν. Αλλά για να σου πω την αμαρτία μου, επειδή δεν είναι πρώτη προτεραιότητά μου, δεν το σκέφτηκα ποτέ”. Φωτογραφία: Κώστας Αμοιρίδης

    Υπάρχουν θέματα ταμπού για τον Γιάννη Μπουτάρη; Δεν μου έρχεται στο μυαλό κάποιο τέτοιο θέμα. Τι θα πει, άλλωστε, ταμπού; Θα πει «μην το σκαλίζεις». Όλα πρέπει να τα ακουμπάς στην ώρα τους. Κάποια στιγμή όλα θα τα ακουμπήσεις. Δεν συζητάω κάτι, όχι γιατί είναι ταμπού, αλλά διότι έχω άλλες προτεραιότητες αυτήν τη στιγμή.

    Θα υπογράφατε με τη σύντροφο σας Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης; Γιατί όχι; Δεν το έχω σκεφτεί. Δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό. Το Σύμφωνο Συμβίωσης είναι μια αναγνώριση από το Κράτος ενός τρόπου ζωής και μπορεί να καλύψει ορισμένες ελλείψεις που υπάρχουν, όταν δυο άνθρωποι αποφασίσουν να ζήσουν μαζί. Την αναγνώριση από το Κράτος κάποιων δικαιωμάτων. Αλλά για να σου πω την αμαρτία μου, επειδή δεν είναι πρώτη προτεραιότητά μου, δεν το σκέφτηκα ποτέ. Δεν προωθείται και από την Πολιτεία η γενικότερη αντίληψη. Αυτό γιατί στην Ελλάδα εξακολουθεί η έννοια της οικογένειας να είναι πολύ ισχυρή. Εάν στην εποχή της κρίσης που ζούμε δεν υπήρχε αυτή η δυνατή έννοια της οικογένειας, οι μισοί θα κυλιόντουσαν στο δρόμο από την ανεργία και την αφαγία. Στην Ελλάδα βοηθάει ο ένας τον άλλον. Στη Φινλανδία, μου έλεγε κάποιος, όταν το παιδί ενηλικιωθεί, πληρώνει ενοίκιο στο σπίτι. Όταν το άκουσα, μου φάνηκε τερατώδες, τώρα δεν είμαι 100% σίγουρος. Εξακολουθώ, όμως, να είμαι σαφώς υπέρ του ότι δεν θα βάλεις το παιδί σου να πληρώνει ενοίκιο στο σπίτι σου. Ας γίνει και τριάντα χρόνων, ας έχει και δουλειά. Άμα ένας άντρας έχει φτάσει σ’ αυτήν την ηλικία και είναι στα όρια του να γίνει γεροντοπαλίκαρο και θέλει να μένει στη μάνα του, ας μένει στη μάνα του. Ποιος θα τον ενοχλήσει; Αλλά να πληρώνει κιόλας; Άλλο αν το νιώθεις και πεις «μάνα πάρε και χαρτζιλίκι να αγοράσεις τρία φουστάνια». Αλλά όχι επειδή σου έχει καθαρό το δωμάτιο!

    Αν είναι δυνατόν να παρακολουθούμε τους αρχαιολόγους να μαλώνουν σαν τις Κατίνες μεταξύ τους, για το αν είναι ρωμαϊκός ή ελληνιστικός ο τάφος της Αμφίπολης.

    Τα τατουάζ έχουν κάποιο ιδιαίτερο συμβολισμό ή απλώς ήταν η αίσθηση και το «θέλω» της στιγμής; Όλα τα τατουάζ μου έχουν κάποιο συμβολισμό. Και ο συμβολισμός δεν είναι απαραίτητο να είναι εμφανής, είναι ο εσωτερικός συμβολισμός. Εγώ που είμαι της παλιάς σχολής δεν έχω τατουάζ μανίκια. Τα δικά μου είναι πιο με… μέτρο! Έχω οχτώ και τώρα θα κάνω και καινούργιο, μια γοργόνα. Έχουμε το παγκόσμιο πρωτάθλημα παράκτιας κωπηλασίας, το οποίο έχει σήμα τη γοργόνα. Έχουμε κάνει επίσης το food festival, το οποίο έχει σήμα τη γοργόνα, αλλά με ένα σκούφο του chef. Η γοργόνα είναι συνδεδεμένη με τον Μέγα Αλέξανδρο, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τη Θεσσαλονίκη. Την κεφάλα του την έχουμε και στη σημαία της πόλης. Δίνουμε αναμνηστικά δώρα την προτομή του Μέγα Αλέξανδρου. Όλα αυτά, μαζί με το γεγονός πως είπα ότι, αν εκλεγώ δεύτερη θητεία, θα κάνω ένα ακόμα τατουάζ, σημαίνουν πως θα το κάνω!

    IMG_9024 copy

    “Ούτε Πρόεδρος σε αθλητικό σύλλογο δεν θέλω, όχι Πρόεδρος της Δημοκρατίας.” Φωτογραφία: Κώστας Αμοιρίδης

    Αφού αναφερθήκατε στον Μέγα Αλέξανδρο, να ρωτήσω για την ανασκαφή στην Αμφίπολη; Το είπα και το επαναλαμβάνω: είναι σαν τουρκικό σίριαλ. Αν είναι δυνατόν να παρακολουθούμε στην τηλεόραση και στα blogs τους αρχαιολόγους να μαλώνουν σαν τις Κατίνες μεταξύ τους, για το αν είναι ρωμαϊκός ή ελληνιστικός ο τάφος. Αφήστε πρώτα να ανοίξει, αφήστε να χαιρόμαστε με το πρωτοφανές μέγεθός του για τα δεδομένα της Μακεδονίας και θα δούμε τι θα είναι…

    Η κίνηση με τη δημιουργία του Δημοτικού Αμπελώνα έχει αποδώσει καρπούς; Τον τρυγήσαμε κιόλας φέτος. Έγινε με συνεργασία του Βαγγέλη Γεροβασιλείου, ο οποίος δώρισε τα κλήματα, και του Πανεπιστημίου που έκανε τη μελέτη και παρακολουθεί την πορεία του. Στόχος είναι να παραχθούν κάποια μπουκάλια κρασιού που θα τα δίνει ο Δήμος ως αναμνηστικά δώρα. Τελικός στόχος, όμως, πρέπει να είναι τον αμπελώνα να τον φροντίζει η γειτονιά. Τη δουλειά του αμπελώνα –δηλαδή, το κλάδεμα, το ξεφύλλισμα, το αραίωμα, τη λίπανση, τα ραντίσματα- να τα αναλάβει η γειτονιά, και νομίζω πως θα το πετύχουμε. Και φέτος θα βγάλει κρασί και, όταν φτάσει σε μία καλή ποσότητα, θα διατίθεται και στο κοινωνικό παντοπωλείο. Τώρα είναι η πρώτη χρονιά και είναι ελάχιστο.

    Η πρόταση είναι μία ομάδα για το ποδόσφαιρο, δηλαδή ΠΑΟΚ γιατί έχει λαό. Μία ομάδα για το μπάσκετ, όπερ σημαίνει Άρης, γιατί έχει παράδοση, έχει Νίκο Γκάλη. Και μια ομάδα που έχει παράδοση στο βόλεϊ, τον Ηρακλή.

    Με τον Άρη πλέον στην Γ’ Εθνική υπάρχει στο μυαλό σας κάποιο ενδεχόμενο για στήριξη ή εμπλοκή; Όχι. Είχα πει παλαιότερα, τότε που ο Βαγγέλης Μυτιληναίος ήταν Πρόεδρος του Ηρακλή και ο Παναγιώτης Σπύρου ήταν Πρόεδρος στον Άρη, ότι δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη να αντέξει τρεις – τέσσερις ομάδες στην πρώτη κατηγορία. Να έχουμε μια ομάδα στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο που να γεμίζει το γήπεδο. Δηλαδή, τι να κάνει ο Άρης με τρεις – τέσσερις χιλιάδες εισιτήρια κατά μέσο όρο, άντε και οχτώ; Σε ποιο επίπεδο να μπορέσει να νιώσει ότι είναι μπροστά; Θέλει να παίξει στο ίδιο επίπεδο με την Μπαρτσελόνα, διότι περί αυτού μιλάμε. Είναι δυνατόν να κάνουμε συγκρίσεις; Η πρόταση είναι μία ομάδα για το ποδόσφαιρο, δηλαδή ΠΑΟΚ γιατί έχει λαό. Μία ομάδα για το μπάσκετ, όπερ σημαίνει ΑΡΗΣ, γιατί έχει παράδοση, έχει τον Νίκο Γκάλη, κατεβαίνει ο Γκάλης και ακόμα ανατριχιάζει ο κόσμος. Και μια ομάδα που έχει παράδοση στο βόλεϊ, τον Ηρακλή. Έτσι, θα έχουμε και τις τρεις ομάδες και η Θεσσαλονίκη θα είναι δυνατή. Κι αν θέλετε να φωνάζετε “Ζήτω ο ΠΑΟΚ, ζήτω ο Άρης, ζήτω ο Ηρακλής”… μπράβο! Να πηγαίνετε στα ερασιτεχνικά ή στα παιδικά!

     

    Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Μπαρτζώκας, ιδρυτής της πρωτοποριακής ιντερνετικής πλατφόρμας DesignLobby. 

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top