«Δεν μπορώ να διαλέξω ανάμεσα στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο και το θέατρο. Χρειάζονται και τα τρία στην εκπαίδευση του ηθοποιού». (Φωτογραφίες: Άγης Θεοχαρόπουλος)

Μια εύπορη οικογένεια βλέπει τα οικονομικά της θεμέλια να τρίζουν, καθώς το εργοστάσιο του πατέρα βρίσκεται ένα βήμα από τη χρεωκοπία. Μπροστά στο αδιέξοδο, η κυνική μητέρα, που νοιάζεται μόνο για τα κοινωνικά προσχήματα, εξωθεί τη μοναχοκόρη της σ’ ένα γάμο συμφέροντος. Ένα απρόβλεπτο γεγονός, όμως, λειτουργεί ως καταλύτης για την απογύμνωση κάθε υποκρισίας και την κατάρρευση αυτού του παρακμιακού συμβιβασμού.

Όλο το παραπάνω θα μπορούσε να είναι η ιστορία μιας οικογένειας χτυπημένη από την κρίση στην Ελλάδα του 2017. Κι όμως είναι η υπόθεση από το «Τελευταίο ψέμα», ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του Μιχάλη Κακογιάννη που προβλήθηκε στις αίθουσες το 1958 με πρωταγωνίστρια την Έλλη Λαμπέτη και με μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Ένα έργο που επέστρεψε φέτος στο προσκήνιο και στη σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τους Αντώνη Φραγκάκη, Νικόλ Δημητρακοπούλου και Αθηνά Τσιλύρα.

Για το «αθάνατο» έργο του Κακογιάννη, τις δυσκολίες της παράστασης, την Ελλάδα του σήμερα, αλλά και τη γιόγκα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Αντώνη Φραγκάκη.

«Τι θα συμβούλευα ένα νέο παιδί που θέλει να ασχοληθεί με την υποκριτική; Να μην ακούει τις συμβουλές των άλλων».

Φέτος σας βρίσκουμε στο έργο το «Τελευταίο ψέμα». Αν και είναι ένα έργο που γράφτηκε τη δεκαετία του ’50, δίνει την εντύπωση με την υπόθεσή του ότι «φωτογραφίζει» την Ελλάδα του σήμερα;
Έχω την εντύπωση ότι αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει τους σημαντικούς καλλιτέχνες. Έχουν την ικανότητα να δουν τόσο καθαρά το σήμερα που μοιάζει σαν να προβλέπουν το μέλλον. Αιώνες διαδέχονται ο ένας τον άλλον, όμως τα ίδια προβλήματα βασανίζουν τους ανθρώπους και εμφανίζονται στις σχέσεις τους. Η ανάγκη για ασφάλεια και καταξίωση είναι πάντα παρούσα και τα χρήματα δίνουν την αίσθηση ότι μπορούν να την ικανοποιήσουν.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε για την παράσταση; Και ποια η μεγαλύτερη πρόκληση στον ρόλο σας;
Η μεγαλύτερη δυσκολία της παράστασης ήταν για μένα και η μεγαλύτερη πρόκληση στον ρόλο μου: Το επαναλαμβάνομενο «Σ’αγαπώ» του τέλους, για διαφορετικούς όμως λόγους από το προφανές.

«Πώς με έχει επηρεάσει η κρίση; Πολύ τρέξιμο για το τίποτα όσον αφορά στα οικονομικά. Ενδιαφέρουσα εγρήγορση από την άλλη».

Είστε ένας ηθοποιός που έχετε περάσει από το σινεμά, την τηλεόραση και το θέατρο. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα σε αυτούς τους τρεις χώρους, τι θα διαλέγατε και γιατί;
Χρειάζονται και τα τρία στην εκπαίδευση του ηθοποιού. Θέλω και τα τρία.

Τα τελευταία χρόνια, παρά την κρίση, η ελληνική θεατρική σκηνή δείχνει να περνάει μια άνθηση. Ισχύει αυτό κι αν ναι, που πιστεύετε ότι οφείλετε;
Δεν μπορώ να πάω στο θέατρο όσο θα το επιθυμούσα. Αυτό δεν μου επιτρέπει να έχω προσωπική άποψη για την άνθισή του και το θέατρο είναι υπόθεση προσωπική. Μακάρι να είναι έτσι, το χρειαζόμαστε.

Οι πρωταγωνιστές της παράστασης «Το τελευταίο ψέμα» σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι.

Μιας και αναφερόμαστε στη κρίση, εσάς προσωπικά πόσο σας έχει επηρεάσει επαγγελματικά, αλλά και στην καθημερινότητά σας;
Πολύ τρέξιμο για το τίποτα όσον αφορά στα οικονομικά. Ενδιαφέρουσα εγρήγορση από την άλλη.

Έχετε ζήσει στο εξωτερικό παλιότερα. Σκεφτήκατε καθόλου τα τελευταία χρόνια να φύγετε και πάλι από την Ελλάδα;
Όχι, μου αρέσει εδώ.

«Η γιόγκα με έχει βοηθήσει στη διαχείριση της ζωής και άρα του θανάτου».

Εκτός από ηθοποιός, είστε και καθηγητής γιόγκα. Η γιόγκα πώς μπήκε στη ζωή σας;
Παλιά ιστορία. Μπήκε κι έμεινε. Γιατί κάνει το ίδιο με το θέατρο: σκάβει προς τα μέσα και φανερώνει προς τα έξω.

Σε τι σας έχει βοηθήσει η γιόγκα;
Στη διαχείριση της ζωής και άρα του θανάτου.

Αν περιόδους η προσωπική σας ζωή έχει γίνει θέμα σε διάφορα lifestyle περιοδικά και sites. Είναι κάτι που σας ενοχλεί; Έχετε μάθει να το αντιμετωπίζετε;
Οι άλλοι ασχολούνται, εμένα δε με αφορά.

Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο παιδί που θα αποφάσιζε σήμερα να ασχοληθεί με την υποκριτική;
Να μην ακούει τις συμβουλές των άλλων.

«Η γιόγκα λειτουργεί σε μένα όπως το θέατρο: σκάβει προς τα μέσα και φανερώνει προς τα έξω».

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Μία συνεργασία, ελπίζω όχι η τελευταία, με τον Ένκε Φεζολλάρι και ένα σεμινάριο στην Πάτμο.

Info
Το τελευταίο ψέμα (κείμενο βασισμένο στο σενάριο του Μιχάλη Κακογιάννη)
Που: Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννη», Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579.
Πότε: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30, Κυριακή στις 19:00. Έως τις 9/4.
Σκηνοθεσία, Μουσική επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Ερμηνεύουν: Νικόλ Δημητρακοπούλου, Αθηνά Τσιλύρα, Ανδριάνα Χαλκίδη, Σπύρος Ζουπάνος, Αντώνης Φραγκάκης, Στέλιος Τυριακίδης, Άλεξ Κάβδας, Βέφη Ρέδη, Στέφανος Παπατρέχας, Τσουανάτος Θοδωρής, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Ιωάννα Πιταούλη, Νατάσα Σουρλαντζή.
http://www.mcf.gr

 

Διαβάστε ακόμα: Χρήστος Χωμενίδης – «Από τη μια επαίτες και από την άλλη δήθεν επαναστάτες δε γίνεται»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top