Το έργο «Ένας καλός λόγος» παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής».

Ένας κυβερνητικός αξιωματούχος, ετοιμάζεται να απευθύνει ένα δημόσιο διάγγελμα. Αυτό για το οποίο ετοιμάζεται είναι Ένας καλός λόγος. Ένας παυσίπονος λόγος προς την κοινωνία. Αυτή είναι η αφορμή για να σχηματίσει ο Αργύρης Πανταζάρας στη σκηνή έναν χαρακτήρα ο οποίος δανείζεται στοιχεία εξομολόγησης από το Υπόγειο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι και από τα Ημερολογιακά Τετράδια του Βάσλαβ Νιζίνσκι.

Δανείζεται στοιχεία όμως κι από τα σκοτάδια όλων μας, κι αυτό είναι που κάνει την υπόθεση τόσο προσωπική για κάθε έναν που θα την δει. Μια σκηνή, ένας μονόλογος, ένα κοστούμι, ένα βήμα και μια τηλεοπτική κάμερα. Κι ένας δημιουργός-ηθοποιός που όπως όλοι μας δυσκολεύεται λίγο να χωνέψει τη σύγχρονη (πολιτική και απολιτίκ) πραγματικότητα, κι ο οποίος μας μίλησε για αυτό.

«Δεν με ενδιαφέρει η βία, αλλά αυτό που γεννάει τη βία στον άνθρωπο».

– Το Ένας καλός λόγος είναι το πορτραίτο ενός ανθρώπου που τυγχάνει να είναι πολιτικός, ή που είναι πολιτικός; Εμπεριέχει δηλαδή πολιτικό σχόλιο ή γενικό σχόλιο πάνω στην ανθρώπινη φύση;
Είναι το πορτραίτο του ανθρώπου χωρίς φίλτρα. Είναι μια εγχείρηση ανοιχτής…ψυχής. Εντοπίζουμε και εξετάζουμε καρκινώματα του ανθρώπινου ήθους. Κοιτάμε μέσα στην επιμονή και τη συνεχή ανηθικότητα του ανθρώπου, την αχαριστία, την προσωπική του ηδονή μέσα από τη χυδαιότητα του.

– Μαζί, η παράσταση όπως φαίνεται, είναι και μια εξομολόγηση. Εσείς τι θέλατε να πείτε μέσα από αυτήν;
Να κοιτάξουμε μέσα μας και γύρω μας. Να δούμε ότι τον 21ο αιώνα που θεωρούμαστε «πολιτισμένοι» και «εξημερωμένοι», οι σφαγές συνεχίζονται και το αίμα τρέχει σαν ποτάμι. Ότι ο «πολιτισμός» αν δεν έκανε πιο αιμοχαρή τον άνθρωπο, τον έκανε πιο πρόστυχο στη αιματοχυσία απ’ ότι ήταν στο παρελθόν.
Ότι παρόλο που το να χύσεις αίμα το βρίσκουμε «ατιμία», ευχαρίστως το χύνουμε και μάλιστα πιο συχνά ακόμα. Και ότι ο πολιτισμός αναπτύσσει στον άνθρωπο… την εναλλαγή των εντυπώσεών του και τίποτα άλλο.

«Να δούμε ότι τον 21 αιώνα που θεωρούμαστε “πολιτισμένοι” και “εξημερωμένοι”, οι σφαγές συνεχίζονται και το αίμα τρέχει σαν ποτάμι. Ότι ο “πολιτισμός”, αν δεν έκανε πιο αιμοχαρή τον άνθρωπο, τον έκανε πιο πρόστυχο στη αιματοχυσία απ’ ότι ήταν στο παρελθόν».

– Η εξομολόγηση, το να παραδέχεσαι τη «σκοτεινή» φύση σου, δεν είναι ένα πρώτο βήμα για να αφήσεις να μπει λίγο φως σε αυτό το σκοτάδι;
Ναι! Είναι μόνο αυτό. Είναι μια προσπάθεια να ανοίξουμε χαραμάδες στον «Υπόγειο» κόσμο μας.

– Ο ήρωας είναι ένα πάντρεμα δύο ηρώων. Τι σας γοήτευσε σε αυτούς και τους κάνατε ένα ενιαίο πρόσωπο;
Δεν κάναμε δυο πρόσωπα σε ένα. Αλλά χίλια πρόσωπα της κοινωνίας σε ένα. Η πολυμορφικότητα του ανθρώπινου πνεύματος με απασχολεί. Όχι το πρόσωπο ενός ανθρώπου, όχι ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα, ούτε η συμπεριφορά, αλλά αυτό που τα διαμορφώνει, αυτό που τα γεννάει. Όλα αυτά. Δεν με ενδιαφέρει η βία, αλλά αυτό που γεννάει τη βία στον άνθρωπο.

– Δηλαδή, ορμώμενος από το όνομα της παράστασης, ποιος είναι για εσάς ο πιο «καλός λόγος» για να την δει κάποιος;
Για να μην τη χάσει.

– Ισχύει ότι θα είναι για λίγες παραστάσεις ακόμα; Θα πάει και αλλού εκτός Αθηνών;
Ναι είναι για λίγες παραστάσεις ακόμα – παίρνουμε παράταση 4 παραστάσεων 28-29 Μαΐου και 5-6 Ιουνίου. Επίσης ανεβαίνουμε Βόλο εκτάκτως, Παρασκευή και Σάββατο 11 και 12 Μαΐου για να φτάσει η φωνή μας και στη γενέτειρά μας και στην κοινωνία εκτός πρωτεύουσας.

 

«Το μόνο που θέλουμε είναι να κάνουμε το κόσμο καλύτερο.
Καλύτερο, δε σημαίνει καλύτερο για όλους.
Για κάποιους θα σημαίνει πάντα χειρότερο»
(από το σκηνοθετικό σημείωμα της παράστασης)

 

Ο Αργύρης Πανταζάρας είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και διακεκριμένος με το βραβείο καλύτερου νέου ηθοποιού «Δημήτρης Χορν» το 2016.

Ένας καλός λόγος
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» μέχρι και 6 Ιουνίου.
Παρασκευή και Σάββατο 11 και 12 Μαΐου στο Βόλο στο Θέατρο της Παλιάς Ηλεκτρικής Εταιρείας, στις 21.15

Καλλιτεχνική ομάδα “momentum”
Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Ελίνα Μαντίδη & Αργύρης Πανταζάρας
Ερμηνεία: Αργύρης Πανταζάρας
Μουσική / Sound design: Γιώργος Πούλιος
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρα
Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Κούρος
Σχεδιασμός Ήχου: Νικόλας Καζάζης
Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας
Διεύθυνση Παραγωγής: Χρήστος Κυριακόπουλος
Υπεύθυνος Παραγωγής: Κλεοπάτρα Γκίνη
Παραγωγή: Momentum Accelerated Evolution
Προπώληση εισιτηρίων εδώ

Ο Αργύρης Πανταζάρας γεννήθηκε στον Βόλο το 1988. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και διακεκριμένος με το βραβείο καλύτερου νέου ηθοποιού «Δημήτρης Χορν» το 2016, έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος, με το Piccolo Theatro di Milano, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», το Θέατρο Πόρτα και το Θέατρο Βασιλάκου.
Οι συνεργασίες τους είναι με μερικούς από τους πιο σημαντικούς Έλληνες και διεθνείς σκηνοθέτες. Τα τελευταία χρόνια έχει παίξει σε έργα όπως «1984» του G. Orwell, «Φάουστ» του Γκαίτε, «Βασιλιάς Ληρ» του William Shakespeare, «Still life» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, «Θερμοκήπιο» του Harold Pinter, «Woyzeck» του Γκέοργκ Μπίχνερ.
Ο Αργύρης Πανταζάρας έχει σκηνοθετήσει: «Ακατονόμαστος» του Samuel Beckett, την παράσταση AmorS, ένα με τη Στεφάνια Γουλιώτη βασισμένο στα Σονέτα του William Shakespeare και τη «Μητρόπολη» μια συρραφή πέντε αρχαίων τραγωδιών που έλαβε χώρα στη μικρή Επίδαυρο και στο Σύγχρονο Θέατρο.

 

Διαβάστε ακόμα: Θάνος Σαμαράς – «Ως σκηνοθέτης δε χρειάζεται να κάνω συμβιβασμό σε αυτό που πιστεύω»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top