Ασπρόμαυρες ματιές στην Αθήνα που δεν γνωρίσαμε

    Έως και την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018 στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών φιλοξενείται η έκθεση «Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη».

     

    Δημήτριος Χαρισιάδης, Οδός Αθηνάς, 1962.

    Όταν κάποιος λέει τη λέξη «Αθήνα» ποιες είναι οι πρώτες εικόνες που περνάνε αμέσως από το μυαλό σου; Αυτοκίνητα μποτιλιαρισμένα στους δρόμους, εντυπωσιακά αλλά και κακόγουστα graffiti στους τοίχους, εγκαταλελειμμένα κτίρια περασμένων εποχών, λίγα μεγάλα και ωραία πεζοδρόμια για να απολαύσεις τη βόλτα σου μια ηλιόλουστη Κυριακή; Σίγουρα όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερες εικόνες – και ωραίες και άσχημες.

    Όμως, η Αθήνα δεν ήταν πάντα αυτή που βλέπουμε σήμερα – σύγχρονη μεγαλούπολη για κάποιους, μια άναρχη πόλη για κάποιους άλλους. Κάποτε τα τσιμεντένια κτίρια δεν είχαν κυριαρχήσει σε κάθε γωνιά της πόλης, οι δρόμοι δεν κατακλύζονταν από τετράτροχα, οι βόλτες ήταν κομμάτι της καθημερινότητας. Σε αυτό το «κάποτε» μας μεταφέρει η έκθεση Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, σε συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

    Nelly’s, Το Τζαμί του Τζισδαράκη στο Μοναστηράκι, 1927-29.

    Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εφεύρεσης της φωτογραφίας (1839), η Αθήνα αποτέλεσε πόλο έλξης για τους ξένους φωτογράφους, οι οποίοι -όπως και οι Έλληνες συνάδελφοί τους στη συνέχεια- απαθανάτιζαν συστηματικά τα αρχαιολογικά μνημεία της πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Η ίδια η πόλη για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν προκαλούσε το ενδιαφέρον τους, καθώς η οικοδόμησή της βρισκόταν σε εξέλιξη και τα σημάδια από τη μακρά οθωμανική περίοδο παρέμεναν ακόμη έντονα.

    Τα επόμενα χρόνια και όσο η Αθήνα αναπτυσσόταν, η πόλη φωτογραφήθηκε διεξοδικά από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους, καθώς προσέφερε πληθώρα θεμάτων. Έτσι, οι εικόνες της παρούσας έκθεσης που επιλέχθηκαν από τις πλούσιες συλλογές των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάζουν μια σειρά από απόψεις του κέντρου της πόλης, πλατείες, καθώς και κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας. Το χρονικό διάστημα που διατρέχει η έκθεση ξεκινά από τα μέσα του 19ου αι. και φτάνει στα τέλη της δεκαετίας του 1960.

    Δημήτριος Χαρισιάδης, Πλατεία Ομονοίας, Απρίλιος 1955.

    Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη
    Πού: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Εκθεσιακός χώρος «Τέχνη & Πολιτισμός», Επίπεδο Αφίξεων – Έξοδος 1
    Πότε: Έως 15 Ιουλίου 2018.

     

    Διαβάστε ακόμα: Στο αινιγματικό μυαλό του Leonardo da Vinci

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Έτσι μιλούν οι ποιητές μας για τη Μαρία τη Μαγδαληνή και τη σύνδεσή της με τον Ιησού και το Θείο Πάθος: «τα παλιά της χρέη», «το αποκλειστικά δικό της μαρτύριο», «το κλάμα της, το φίλημα των ζεστών Του ποδιών»... Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα νεοελληνικά ποιήματα του είδους.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ηθοποιός, σκηνοθέτης, δημόσιο πρόσωπο με άποψη για την πολιτική. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ένας από τους πιο ταλαντούχους εκπροσώπους της γενιάς του, μιλάει δίχως περιστροφές στην Μία Κόλλια.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Εκρηκτικός και ετοιμόλογος, ο καθηγητής Πανεπιστημίου και γνωστός κριτικός τέχνης, Μάνος Στεφανίδης, μιλάει στο Andro με ονόματα και διευθύνσεις για τα στραβά της χώρας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Τα άγρια κύματα του γυναικείου οργασμού και η ποδολαγνική λατρεία. Ο grandmaster της ερωτικής φωτογραφίας και η «μαντάμ» Dian Hanson υμνούν και τα δύο στο νέο βιβλίο «Embrace your fantasies/Getting off» από τις εκδόσεις Taschen.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro