Ασπρόμαυρες ματιές στην Αθήνα που δεν γνωρίσαμε

    Έως και την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018 στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών φιλοξενείται η έκθεση «Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη».

     

    Δημήτριος Χαρισιάδης, Οδός Αθηνάς, 1962.

    Όταν κάποιος λέει τη λέξη «Αθήνα» ποιες είναι οι πρώτες εικόνες που περνάνε αμέσως από το μυαλό σου; Αυτοκίνητα μποτιλιαρισμένα στους δρόμους, εντυπωσιακά αλλά και κακόγουστα graffiti στους τοίχους, εγκαταλελειμμένα κτίρια περασμένων εποχών, λίγα μεγάλα και ωραία πεζοδρόμια για να απολαύσεις τη βόλτα σου μια ηλιόλουστη Κυριακή; Σίγουρα όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερες εικόνες – και ωραίες και άσχημες.

    Όμως, η Αθήνα δεν ήταν πάντα αυτή που βλέπουμε σήμερα – σύγχρονη μεγαλούπολη για κάποιους, μια άναρχη πόλη για κάποιους άλλους. Κάποτε τα τσιμεντένια κτίρια δεν είχαν κυριαρχήσει σε κάθε γωνιά της πόλης, οι δρόμοι δεν κατακλύζονταν από τετράτροχα, οι βόλτες ήταν κομμάτι της καθημερινότητας. Σε αυτό το «κάποτε» μας μεταφέρει η έκθεση Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, σε συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

    Nelly’s, Το Τζαμί του Τζισδαράκη στο Μοναστηράκι, 1927-29.

    Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εφεύρεσης της φωτογραφίας (1839), η Αθήνα αποτέλεσε πόλο έλξης για τους ξένους φωτογράφους, οι οποίοι -όπως και οι Έλληνες συνάδελφοί τους στη συνέχεια- απαθανάτιζαν συστηματικά τα αρχαιολογικά μνημεία της πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Η ίδια η πόλη για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν προκαλούσε το ενδιαφέρον τους, καθώς η οικοδόμησή της βρισκόταν σε εξέλιξη και τα σημάδια από τη μακρά οθωμανική περίοδο παρέμεναν ακόμη έντονα.

    Τα επόμενα χρόνια και όσο η Αθήνα αναπτυσσόταν, η πόλη φωτογραφήθηκε διεξοδικά από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους, καθώς προσέφερε πληθώρα θεμάτων. Έτσι, οι εικόνες της παρούσας έκθεσης που επιλέχθηκαν από τις πλούσιες συλλογές των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάζουν μια σειρά από απόψεις του κέντρου της πόλης, πλατείες, καθώς και κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας. Το χρονικό διάστημα που διατρέχει η έκθεση ξεκινά από τα μέσα του 19ου αι. και φτάνει στα τέλη της δεκαετίας του 1960.

    Δημήτριος Χαρισιάδης, Πλατεία Ομονοίας, Απρίλιος 1955.

    Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη
    Πού: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Εκθεσιακός χώρος «Τέχνη & Πολιτισμός», Επίπεδο Αφίξεων – Έξοδος 1
    Πότε: Έως 15 Ιουλίου 2018.

     

    Διαβάστε ακόμα: Στο αινιγματικό μυαλό του Leonardo da Vinci

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο ιστορικός, τέως καθηγητής Πανεπιστημίου και συγγραφέας δίνει τη δική του απάντηση στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Andro για τις εθνικές «γκρίζες» ζώνες που μας ταλαιπωρούν και δημιουργούν ιστορικούς μύθους.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο ιδιοσυγκρασιακός ηθοποιός μιλάει για το καρμικό ταξίδι του στη Γερμανία, τις δουλειές που έκανε εκεί και τους λόγους που τον οδήγησαν να επιστρέψει στην Ελλάδα. Μια συνέντευξη με την Μία Κόλλια που εξελίχθηκε σε εξομολήγηση.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Θωπείες, ποικίλες ερωτικές στάσεις, οργασμοί και σεξουαλικά φουντώματα. Ο Ούγγρος ζωγράφος θυμίζει τον λάγνο ομόλογό του στον Μεγάλο Ανατολικό του Εμπειρίκου. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα του είδους μέσα από τις σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ποίησης. Συνοδευμένα με μουσικές εμπνευσμένες απ’ τη βροχή.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro