Έτσι βλέπουν οι καλλιτέχνες την Αθήνα της κρίσης

    Το Παράρτημα Ελλάδας του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, παρουσιάζουν στην Ελλάδα την έκθεση «Καλλιτέχνες στην Αθήνα - Πόλη της Κρίσης».

     

    14 καλλιτέχνες ερευνούν και εκφράζονται μέσα από φωτογραφικά ντοκουμέντα, βιογραφικές λεπτομέρειες, εικαστικά έργα, εγκαταστάσεις βίντεο, δίνοντας τη δική τους περισσότερο ή λιγότερο ρητή πολιτική καλλιτεχνική θέση.

    Το ημερολόγιο έγραφε Παρασκευή 23 Απριλίου 2010. Ήταν η μέρα που ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοίνωνε από το Καστελόριζο την προσφυγή της χώρας στον μηχανισμό στήριξης βάζοντας τη χώρα στον μνημονιακό δρόμο των μέτρων λιτότητας. Ήταν η μέρα που η Ελλάδα θα μάθαινε νέες λέξεις (μνημόνιο, capital control κ.ο.κ.), ενώ έμπαινε και επίσημα στον δρόμο της κρίσης – σε έναν δρόμο από όπου μέχρι και σήμερα δεν έχει καταφέρει να βγει.

    Από τότε έχουν περάσει πάνω από 7 χρόνια, έχουμε μπει ήδη στο 4ο μνημόνιο και ο κόσμος αντιδράει ο καθένας με τον δικό του τρόπο – από πορείες και διαμαρτυρίες μέχρι art μηνύματα στους δρόμους της Αθήνας. Σε αυτά τα τελευταία θα επικεντρωθεί η έκθεση Καλλιτέχνες στην Αθήνα – Πόλη της Κρίσης, που παρουσιάζεται στο Παράρτημα Ελλάδας του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης από τις 5 έως τις 23 Οκτωβρίου.

    Η ελεύθερη έκφραση βρίσκει διέξοδο μέσα στο χείμαρρο της πολιτικής σκέψης και άποψης που καταθέτουν οι καλλιτέχνες πάνω στους τοίχους της πόλης.

    Χάρη στη ζωτικότητά της, η καλλιτεχνική σκηνή στην Αθήνα, εν καιρώ οικονομικής και πολιτικής κρίσης, κινεί το ενδιαφέρον τόσο των ΜΜΕ όσο και των εκδοτών του είδους. Η τέχνη του δρόμου καταλαμβάνει μια ιδιαίτερη θέση σε αυτό. Η ελεύθερη έκφραση βρίσκει διέξοδο μέσα στο χείμαρρο της πολιτικής σκέψης και άποψης που καταθέτουν οι καλλιτέχνες πάνω στους τοίχους της πόλης.

    Η οικονομική κρίση έχει προ πολλού αποτυπωθεί, εκτός από τη ζωή των κατοίκων, και στον ιστό της πόλης. Τα κλειστά μαγαζιά που δεν άντεξαν, τα εγκαταλειμμένα κτίρια που καταρρέουν, οι γωνιές των δρόμων που γίνονται πρόχειρα «σπίτια» για τους άστεγους, τα πεζοδρόμια που μεταμορφώνονται σε στέκι εξαρτήσεων, όλα αυτά μαζί και πολλά ακόμα συνθέτουν το καινούργιο αθηναϊκό αστικό τοπίο. Η κρίση εγγράφεται στη ζωή, αποτυπώνεται στην πόλη και η τέχνη την παρακολουθεί και συνδιαλέγεται μαζί της.

    Η έκθεση «Καλλιτέχνες στην Αθήνα – Πόλη της Κρίσης» διαρκεί έως τις 23 Οκτωβρίου.

    14 καλλιτέχνες, από 24 έως 72 ετών, ερευνούν και εκφράζονται μέσα από φωτογραφικά ντοκουμέντα, βιογραφικές λεπτομέρειες, εικαστικά έργα, εγκαταστάσεις βίντεο, δίνοντας τη δική τους περισσότερο ή λιγότερο ρητή πολιτική καλλιτεχνική θέση. Συνομιλούν, δημιουργούν, αποτυπώνουν την Αθήνα της Κρίσης δημιουργώντας ένα καινούργιο πλαίσιο στο οποίο συνυπάρχουν η ζωή, η καλλιτεχνική δημιουργία και η οικονομική κρίση.

    Καλλιτέχνες στην Αθήνα – Πόλη της Κρίσης
    Που: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579
    Πότε: 5 – 23 Οκτωβρίου 2017, στους εκθεσιακούς χώρους του Ισογείου, 1ου και 2ου ορόφου του ΙΜΚ.
    Ώρες έκθεσης: Καθημερινά 18:00-22:00
    mcf.gr

     

    Διαβάστε ακόμα: Ο Δημήτρης Μπογδάνος δίνει συνέντευξη σε μια πραγματικότητα που έφτιαξε ο ίδιος

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή του μήνα

    Σε ένα από τα σύντομα ταξίδια του που κάνει στην Αθήνα για να παραδώσει σεμινάρια υποκριτικής σε νέους ηθοποιούς, ο Γιώργος Καραμίχος συναντήθηκε με τον Χρήστο Παρίδη του μίλησε για τη ζωή του στο Λος Άντζελες, τον Τραμπ, τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης, αλλά για το θέατρο στην Ελλάδα της κρίσης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο πληθωρικός καλλιτέχνης, με αφορμή τις δύο εκθέσεις που παρουσιάζει στην Αθήνα αυτή την περίοδο, συνάντησε τον Χρήστο Παρίδη και μίλησαν για την κυρία Τεπενδρή, τη ζωή στο Λος Άντζελες, το gay pride, όσα νοσταλγεί και όσα τον σοκάρουν στην Ελλάδα του σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο Φραντσέσκο Αρκάντζελι καταθέτει στο Αυτοκρατορικό Ποινικό Δικαστήριο της Τεργέστης πώς δολοφόνησε σ’ ένα πανδοχείο τον Γερμανό φιλέλληνα και «πατέρα της σύγχρονης αρχαιολογίας και της ιστορίας της τέχνης» Γιόχαν Γιόαχιμ Βίνκελμαν στις 8 Ιουνίου 1768 –250 χρόνια πριν σαν σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Έτσι έχει αποτυπωθεί η αγάπη της κόρης προς τον πατέρα –αλλιώτικη απ’ αυτή του γιου– σε πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα της νεοελληνικής ποίησης. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro