Σκληρός και ταυτόχρονα εύθραυστος (baz-art.org).

Οι θαυμαστές του λένε πως μπορούν να τον ακούσουν να τραγουδάει μόνο συνοδεία κόκκινου κρασιού – αρκετού κόκκινου κρασιού. Προφανώς, δεν εννοούν πως μόνο έτσι αντέχουν τις φωνητικές του δεξιότητες διότι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα εντάσσονταν στη χορεία των αρνητών του.

Ο Benjamin Biolay είναι ένα από εκείνα τα παράξενα αστέρια που βγάζει συχνά πυκνά το γαλλικό τραγούδι. Ναι, δεν είμαστε στη δεκαετία του ’60 και ’70 όταν ο Γκενσμπούρ έβαζε φωτιά στα σωθικά των ερωτόπληκτων ομού μετά της εκπάγλου καλλονής Τζέιν Μπίρκιν. Το γαλλικό τραγούδι, όπως σχεδόν και οτιδήποτε προέρχεται από τη χώρα των Γαλατών, έχει πάψει προ πολλού να επηρεάζει την pop κουλτούρα. Φευ, τα γαλλάκια τα πήρε σβάρνα ο αγγλοσαξωνικός ολοκληρωτισμός.

Ακόμη κι έτσι, όμως, κάποιες φορές πέφτει από το κλαδί ένα εκκεντρικό «φρούτο» που δεν ξέρεις πού να το κατατάξεις και πώς να το αποδεχθείς. Μια τέτοια περίπτωση είναι ο Biolay. Είναι, άραγε, η μετεξέλιξη (με τα σημερινά μέτρα) του περιλάλητου Σερζ; Μια αβάντ γκαρντ περσόνα όπου διαπερνάει όλα τα μουσικά είδη και τις φόρμες φτιάχνοντας μια δική του -ολότελα προσωπική- μανιέρα;

Οι ταυτίσεις πολλές φορές οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Ο Biolay, βέβαια, δεν έχει λόγο να μην ρίξει νερό στο μύλο της διογκούμενης φήμης του. Η συμπεριφορά του πολλές φορές ξεπερνάει τα όρια της γαλατικής ευγένειας, κρούοντας τα τοιχώματα της αστικής ευγένειας.

Mε την Βανέσα Παραντί όπου υπήρξε και το σχετικό ειδύλλιο (Photo by Tony Barson/FilmMagic).

Οι συνεργασίες που κάνει με τραγουδίστριες αυτομάτως δημιουργούν σπινθήρες, διογκώνουν ερωτικά σκάνδαλα, αφήνουν υπόνοιες για κάτι άλλο, δίνουν λαβές για ποικίλα σχόλια. Από την μούσα του παρελθόντος, Ζιλιέτ Γκρεκό έως την πάντα ριγηλή Βανέσα Παραντί (ακόμη και τώρα που έχει διαβεί την τέταρτη δεκαετία της ζωής της), ο Biolay δείχνει να περνάει καλύτερα όταν συνεργάζεται με το άλλο φύλο.

Αυτό που συνέχει τον Biolay είναι μια διττή εικόνα: τραχιά αρρενωπός και συνάμα μελαγχολικός και ερωτικός. Αν υπάρχει μέτρο στα αφροδισιακά σκιρτήματα των γυναικών ή ένας κλασικότροπος συνδυασμός που τρελαίνει την λίμπιντό τους, αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη από την ταυτόχρονη ύπαρξη του παιδιού και του μεστωμένου κυνηγού στο σώμα ενός άντρα.

Με βλέμμα που «σκοτώνει» (magazineantidote.com).

Φαίνεται πως αυτά διέκρινε και η Κιάρα Μαστρογιάννι (κόρη του Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και της Κατρίν Ντενέβ) και τον παντρεύτηκε το 2002. Η σύζευξή τους άντεξε μόλις τρία χρόνια, καρπός της οποίας ήταν η κόρη τους, Άννα.

Το 2012, ο σχεδιαστής Karl Lagerlefd κάνει το προξενιό με την Βανέσα Παραντί κι αμέσως φαίνεται πως η συνεργασία τους δεν θα περιοριστεί εντός του στούντιο. Μπορεί να την βοήθησε στην παραγωγή του δίσκου της «Songs Love», ένα κατευόδιο στην 14χρονη σχέση της με τον Τζόνι Ντεπ που έληξε το 2014, όμως, όπως συμβαίνει στη ζωή: κάτι τελειώνει και κάτι άλλο αρχίζει.

Οι φήμες οργίαζαν και -συνήθως- όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Όντως, ο Biolay συνδέθηκε ερωτικά με την Παραντί και η σχέση τους κράτησε δύο χρόνια (σ.σ.: ο άνθρωπός μας δεν το έχει με τις πολύχρονες δεσμεύσεις). Οταν τέλειωσε το ειδύλλιο, νέες φήμες κυκλοφόρησαν για το άτομό του. Αυτή τη φορά τον συνέδεαν με την εκθαμβωτική Anna Mouglalis. Η ελληνική καταγωγής ηθοποιός και μούσα της Chanel, ακόμη κι αν τον μάγεψε δεν κατάφερε να τον κρατήσει για πολύ κοντά της. Καμία «Σειρήνα» δεν είναι σε θέση να τον αιχμαλωτίσει με το τραγούδι της.

Με την πρώην γυναίκα του, Κιάρα Μαστρογιάννι, στις Κάννες (Paris Match).

Ο Biolay αγαπάει τις γυναίκες – δεν χωράει αμφιβολία. Από φωλιά σε φωλιά κι από περιπέτεια σε περιπέτεια, δεν του φτάνει να τραγουδάει για τον έρωτα, αλλά και να τον ζει. Είναι η κλασική περίπτωση του καλλιτέχνη που δεν του ταιριάζει κανένα μόνιμο σχήμα. Είναι τραγουδιστής, στιχουργός, ηθοποιός και μουσικός παραγωγός. Κάνει πολλά και δεν επιτρέπει στον εαυτό του να περιορίζεται.

Το χαμηλόφωνο στιλ του στο τραγούδι φέρνει στα αυτιά των Γάλλων το ηχόχρωμα του σταρ Etiene Daho. Γραφεί τραγούδια και μουσικές σαν να μην υπάρχει αύριο. Μετράει ήδη δέκα προσωπικούς δίσκους και κάμποσες συμμετοχές σε άλλους. Αν προσθέσει κανείς και την παρουσία του σε εννέα ταινίες έχει μπροστά του έναν καλλιτέχνη που μοιάζει με σβούρα. Πουθενά δεν στέκεται και τίποτα δεν του φτάνει.

Μακρυμάλλης, ατίθασος, νευρώδης, με βλέμμα αεικίνητο, ο Biolay δεν είναι η τυπική εκδοχή της ανδρικής ομορφιάς. Γι’ αυτό ακριβώς κάνει γκελ στις γυναίκες. Είναι οι ρωγμές του (πραγματικές; επίπλαστες;) που τον κάνουν υπέρμετρα συμπαθή. Είναι ένα περίεργο παιδί που έγινε άντρας ή ένας άντρας που δεν έκρυψε ποτέ την παράξενη εφηβεία του.

 

Διαβάστε ακόμα: Malcolm “Mac” John Rebennack (aka Dr John): 1941–2019.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top