Ο Τόμας Χάρις, συγγραφέας του θρυλικού Χάνιμπαλ Λέκτερ, επιστρέφει με το μυθιστόρημα «Κάρι Μόρα» (εκδ. Bell).

Η μοίρα των συγγραφέων που κατάφεραν να φτάσουν στην απόλυτη επιτυχία με ένα τους βιβλίο (πόσο μάλλον με ένα που γέννησε κι άλλα με τον ίδιο πρωταγωνιστή): θα έρχονται στο μυαλό μας μ’ αυτό αδικώντας άλλες δημιουργίες τους. Ο Τόμας Χάρις είναι μια τέτοια περίπτωση.

Είναι ο συγγραφέας που μας έκανε οικείο τον πιο ευφυή κακό των μυθιστορημάτων θρίλερ και τρόμου: τον Χάνιμπαλ Λέκτερ. Η κινηματογραφική μεταφορά των μυθιστορημάτων που αναφέρονται σ’ αυτόν (ιδιαιτέρως η «Σιωπή των Αμνών») εκτόξευσε τη συγγραφική πορεία του Χάρις, χαρίζοντάς του δόξα, χρήμα και άπλετο χρόνο να γράφει δίχως καταναγκασμούς.

Σ’ αυτό το μυθιστόρημα ο Χάρις παίζει με αντίρροπες δυνάμεις: υπάρχει ο τρόμος και η διαρκής υπόμνηση μιας απειλής, αλλά και η μαύρη κωμωδία.

Αυτή τη φορά, έπειτα από 13 χρόνια, επανέρχεται με το μυθιστόρημα «Κάρι Μόρα» που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Βell σε άκρως λειτουργική μετάφραση της Βεατρίκης Καντζόλα Σαμπατάκου. Πρόκειται για το πρώτο μυθιστόρημά του από το 1975, στο οποίο πρωταγωνιστής δεν είναι ο Χάνιμπαλ.

Η Κάρι Μόρα είναι μια νεαρή Κολομβιανή μετανάστρια. Αν και η ομορφιά της είναι αυταπόδεικτη, δεν μπορεί να κρύψει τις ουλές της, απότοκες από την εποχή που ήταν ένα παιδί του πολέμου. Ωστόσο, είναι αρκούντως δυναμική και θαρραλέα για να δουλεύει ως επιστάτρια σε μια παλαιά και άκρως φοβιστική έπαυλη που κάποτε ανήκε στον βασιλιά των καρτέρ, Πάμπλο Εσκομπάρ, και τώρα είναι εντελώς έρημη και σπαρμένη στο εσωτερικό της με απομεινάρια που άφησαν κινηματογραφικά συνεργεία από την εποχή που το κτίριο χρησιμοποιούνταν ως σκηνικό.

Το καινούργιο μυθιστόρημα του Τόμας Χάρις «Κάρι Μόρα» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βell.

Στην ιστορία μετέχει και ο Χανς-Πέτερ Σνάιντερ που φέρει κάτι από τη δαιμονική και συνάμα ευφυή φύση του Λέκτερ. Ο Σνάιντερ ενδιαφέρεται για την Κάρι εξαιτίας αυτής της έπαυλης. Οι φήμες λένε πως σε κάποια μυστική κρύπτη υπάρχει θαμμένο χρυσάφι αξίας 25 εκ. δολαρίων που έχει προέλθει από το εμπόριο ναρκωτικών. Ο Σνάιντερ είναι ομολογουμένως αποκρουστικός: δεν έχει ούτε καν μια τρίχα πάνω του. Οπως λέει και ένας από τους ήρωες του βιβλίου, όταν τον βλέπεις για πρώτη φορά νομίζεις πως είναι άρρωστος, αλλά όταν τον γνωρίσεις καλά μοιάζει με πέος που φοράει γυαλιά!

Η δουλειά του Σνάιντερ είναι να αρπάζει με τη βία γυναίκες θύματα του trafficking. Στη συνέχεια τις ακρωτηριάζει ανάλογα με το ποιο μέρος του σώματος ενδιαφέρει τον φετιχιστή πελάτη του. Του αρέσει να βλέπει τα γυναικεία σώματα να διαλύονται από μια μηχανή που τις «ρευστοποιεί», ενώ κάνει ντους.

Σ’ αυτό το μυθιστόρημα ο Χάρις παίζει με αντίρροπες δυνάμεις: υπάρχει ο τρόμος και η διαρκής υπόμνηση μιας απειλής, αλλά και η μαύρη κωμωδία. Ο Σνάιντερ παίρνει πάνω του τα φώτα και η σκοτεινή του φύση τα μετατρέπει σε ομίχλες μέσα στις οποίες βουτούν οι λέξεις του κειμένου.

Από την άλλη, η Κάρι Μόρα διαθέτει εκπληκτικές ικανότητες και η θέλησή της για επιβίωση έχει ήδη δοκιμαστεί στην πράξη. Άρα, δικαίως είναι μια ηρωίδα που δεν την ξεχνάς εύκολα. Στο ενδιάμεσο, όμως: τέρατα παραμονεύουν στις ρωγμές ανάμεσα στις επιθυμίες των αντρών και την επιβίωση των γυναικών. Κανένας άλλος συγγραφέας τον τελευταίο αιώνα δεν έχει επινοήσει τέτοια τέρατα με πιο τρομακτική και ευφυή αληθοφάνεια από τον Τόμας Χάρις, τον δημιουργό του Χάνιμπαλ Λέκτερ και της Σιωπής των Αμνών. Το Κάρι Μόρα, το έκτο μυθιστόρημά του, είναι ο καρπός της πολυαναμενόμενης επιστροφής του Αμερικανού αριστοτέχνη της πένας.

 

Διαβάστε ακόμα: Άγγελος Τσιριμώκος – «Ο πατέρας μου, ο Γιάννης Μαρής».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top