Αθήνα-Βιέννη μέσα από την αρχιτεκτονική ματιά του Δημήτρη Μανίκα

    «Για μένα η αρχιτεκτονική είναι κατά κύριο λόγο συγκίνηση, αυθορμητισμός, κατανόηση, συναίσθημα, ευαισθησίες, σκέψεις και ιδέες» λέει ο Δημήτρης Μανίκας, του οποίου η πορεία θα παρουσιαστεί μέσα από μια φωτογραφική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη.

     

    Μετατροπή και επέκταση του παιδικού σταθμού Schweizerspende στη Βιέννη, 1993-1995.

    Η μια είναι πρωτεύουσα της Ελλάδας, η άλλη πρωτεύουσα της Αυστρίας. Τις χωρίζουν κάτι περισσότερο από 1.711 χιλιόμετρα και περίπου 17 ώρες για όποιον αποφασίσει να κάνει το ταξίδι οδικώς. Με μια πρώτη ματιά δεν είναι πολλά τα πράγματα που μοιάζουν να ενώνουν την Αθήνα και τη Βιέννη σήμερα. Κι όμως, για τον Δημήτρη Μανίκα η πρωτεύουσα της Αυστρίας είναι το δεύτερο σπίτι του.

    Ο καταξιωμένος αρχιτέκτονας γεννήθηκε το 1938 στην Ερμούπολη της Σύρου. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο της Βιέννης από όπου αποφοίτησε το 1967. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του έχει εργασθεί ως ελεύθερος επαγγελματίας με έδρα τη Βιέννη και έχει συνεργαστεί με πολλά σημαντικά γραφεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 1988 είναι επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης, ενώ από το 1999 έγινε καθηγητής.

    Αριστερά: Διαμόρφωση της νέας Πλατείας Συντάγματος, 2000-2004. Δεξιά: Αποκατάσταση και επέκταση του Πολιτιστικού κέντρου Wiener Urania, 1999-2003.

    Όμως, οι πιο σημαντικές στιγμές στην πορεία του είναι οι δουλειές του – έργα που θα μείνουν στο πέρασμα του χρόνου. Και σε αυτά μας μεταφέρει το Μουσείο Μπενάκη, καθώς την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018 εγκαινιάζει μια έκθεση «Αθήνα και Βιέννη» – ένα αφιέρωμα στο έργο του Δημήτρη Μανίκα.

    Στην έκθεση, η δουλειά του παρουσιάζεται μέσα από την προσωπική επιλογή του ίδιου, ξεκινώντας από τα πρώτα έργα έως τα πιο πρόσφατα, ιχνογραφώντας τη συνολική πορεία που ακολούθησε κατά την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

    Κατοικία στη Χώρα Ίου, 1975.

    Η αποκατάσταση και επέκταση του πολιτιστικού κέντρου Wiener Urania, η αναμόρφωση και επέκταση του Ιστορικού Μουσείου της Πόλης της Βιέννης και τα κτήρια γραφείων της Siemens-Kasern στο Σάλτσμπουργκ είναι μερικές από τις πιο γνωστές δουλειές του στην Αυστρία. Ενώ έχει συμμετάσχει σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα – ανάμεσά τους για το Μουσείο της Ακρόπολης, την Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα, όπου και απέσπασε το πρώτο βραβείο, τον άξονα της οδού Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη.

     

    Αριστερά: του πάρκου Esterhazy, 1998-2000. Δεξιά: Αναμόρφωση και επέκταση του Ιστορικού Μουσείου της Πόλης της Βιέννης, 1998-2000.

    «Δεν μπορεί να περιγράψει κανείς την αρχιτεκτονική. Την αρχιτεκτονική θα πρέπει κανείς να τη βλέπει, να τη διατρέχει, να την αισθάνεται, να τη νιώθει, να τη ζει» σημειώνει ο Δημήτρης Μανίκας, ο οποίος έχει αναλάβει και την επιμέλεια της έκθεσης.

    Αθήνα και Βιέννη
    Που: Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138 (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Αθήνα)
    Πότε: Από τις 28 Μαρτίου έως 20 Μαΐου
    Περισσότερες πληροφορίες: benaki.gr/

     

    Διαβάστε ακόμα: Ασπρόμαυρες ματιές στην Αθήνα που δεν γνωρίσαμε

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Απύθμενα σκοτεινός, σχεδόν ερεβώδης, αυτός ο Joker έχει κάτι από τους ταραγμένους καιρούς μας. Ο Γιοακίν Φίνιξ παραδίδει μαθήματα υψηλής υποκριτικής και, ναι, αξίζει να πάρει το Όσκαρ ερμηνείας. Αν πρέπει να δείτε την ταινία; Έπρεπε ήδη να το έχετε κάνει.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Έτσι διαποτίζει η μελαγχολία του φθινοπώρου –Φθινοπωρινή Ισημερία σήμερα– τις σελίδες της νεότερης ελληνικής ποίησης. Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα του είδους. Συνοδευμένα με μουσικές στο πνεύμα της εποχής.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο καθηγητής πανεπιστημίου, συγγραφέας και βέρος Βολιώτης μιλάει στο Andro για τη μέθεξη που προσφέρει το «άγιο» τσίπουρο, την ιδιαιτερότητα του να το πίνεις στην περιοχή του και εξηγεί γιατί έγραψε ένα εγχειρίδιο «χρήσης» για τους επίδοξους πότες.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο Θεσσαλονικιός συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης αναπολεί τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης της παιδικής του ηλικίας: τα εκθέματα, τα άγρια ζώα, τις ατραξιόν της... Όλα αυτά τα «θαυμαστά και αδιανόητα σε μια εποχή φτώχειας, αθωότητας και ονείρων», που σημάδεψαν ανεξίτηλα τη φαντασία του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro