Picture 322

Στο περίπτερο της DC Comics, στο San Diego Comic Con, κατά τη διάρκεια της προώθησης του κόμικ «Melody», που σχεδίασε για λογαριασμό της DC.

Μπορεί να είναι λιγότεροι από παλιά, ακόμη και σήμερα όμως κάποιοι θα τον κοιτάξουν κάπως περίεργα όταν τους πει τι δουλειά κάνει. Οι περισσότεροι από αυτούς θα τον ρωτήσουν αν βγάζει λεφτά. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα χρειαστούν λίγη βοήθεια και μερικές εξηγήσεις για να καταλάβουν ότι τα κόμικς δεν είναι το ίδιο πράγμα με τα κινούμενα σχέδια που θυμούνται από την παιδική τους ηλικία.

Και ο Ηλίας Κυριαζής, δώδεκα χρόνια μετά τη βράβευσή του στον πρώτο διαγωνισμό κόμικ που διοργανώθηκε από το περιοδικό «9» της Ελευθεροτυπίας πίσω στο 2001 («ο πρώτος μου σημαντικός σταθμός, γιατί άρχισα να συνεργάζομαι με το περιοδικό, ξεκινώντας ουσιαστικά την καριέρα μου») θα χρειαστεί να επαναλάβει για μία ακόμη φορά περίπου τα ίδια πράγματα: ότι η δουλειά του δεν είναι περισσότερο περίεργη από αυτήν ενός μουσικού ή ενός συγγραφέα ή οποιουδήποτε άλλου δημιουργικού ανθρώπου, και μετά, αν έχει λίγη περισσότερη όρεξη για κουβέντα, όπως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις γιατί, όπως λέει, είναι προτιμότερο από το να απαντάς «εεε… σε ένα γραφείο δουλεύω», ίσως να προσπαθήσει να τους εξηγήσει ότι «το κόμικ δεν είναι κάτι που απευθύνεται στους ”μύστες”. Θα υπάρχουν πάντα οι fans που θα ασχολούνται περισσότερο, στην πραγματικότητα όμως είναι μια λαϊκή και προσβάσιμη τέχνη».

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είναι δύσκολη.

«Το graphic novel Elysium Online είναι ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας για ένα επαναστατικό application κοινωνικής δικτύωσης όπου οι χρήστες θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνούν με τους νεκρούς αγαπημένους τους».

«Ή θα προσπαθήσεις να βγεις στη διεθνή αγορά, ή θα αποδεχτείς ότι θα τα κάνεις μόνο για χόμπι», λέει ο Κυριαζής. Που προσπάθησε να βγει, έχοντας ήδη εδραιώσει τη θέση του ανάμεσα στους καλύτερους δημιουργούς graphic novels της ημεδαπής, που ανδρώθηκε ουσιαστικά μέσα από το «9» της Ελευθεροτυπίας, με τίτλους όπως το κλασικό πλέον Μανιφέστο (ένα ξεδιάντροπα αυτοβιογραφικό, όπως λέει ο ίδιος, κόμικ με κεντρικό ήρωα τον Βίκτωρα και τις καθημερινές νευρώσεις του) και τη συλλογική ανθολογία «Subart Comics», μεταξύ αρκετών ακόμη δουλειών του, κατά κύριο λόγο σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Giganto.

Και του βγήκε.

Το εξώφυλλο του κόμικ "It's My Party" (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Giganto)

Το εξώφυλλο του κόμικ «It’s My Party» (εκδόσεις Giganto).

«Η διετία 2006-2007 ήταν η πιο κρίσιμη. Γνωρίστηκα με τον συγγραφέα Scott Lobdell και ταξίδεψα για πρώτη φορά στην Αμερική, στο San Diego Comic Con. Αυτά τα δύο γεγονότα οδήγησαν στο άνοιγμά μου στο εξωτερικό. Δεν ήταν εύκολο. Μιλάμε για μια δουλειά που και είναι πολύ απαιτητική σε ικανότητες, και φαίνεται πολύ ελκυστική, οπότε ο αριθμός των ενδιαφερόντων είναι μεγάλος. Kαι είναι ένας σχετικά περιορισμένος χώρος, που μόνο οι μεγάλοι οίκοι μπορούν να σε πληρώσουν ικανοποιητικά. Αλλά τι να κάνεις, το παλεύουμε».

Μερικές διεθνείς βραβεύσεις και ακόμη περισσότερες βαρυσήμαντες συνεργασίες με διεθνείς εκδοτικούς οίκους μετά, ο Ηλίας Κυριαζής, για να μπορέσει να υλοποιήσει τη νέα του δουλειά, το graphic novel Elysium Online («ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας για ένα επαναστατικό application κοινωνικής δικτύωσης όπου οι χρήστες θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνούν με τους νεκρούς αγαπημένους τους, μόνο που τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως θα έπρεπε. Θα είναι έτοιμο κατά τον Σεπτέμβριο»), πιάνοντας το zeitgeist της εποχής, πέταξε το μπαλάκι της χρηματοδότησης στον κόσμο.

Το εξώφυλλο του πολυαναμενόμενου Elysium Online, που χρηματοδοτήθηκε από τον κόσμο.

Το εξώφυλλο του πολυαναμενόμενου Elysium Online, που χρηματοδοτήθηκε από τον κόσμο.

«Το crowdfuning δεν έχει να κάνει μόνο με την αίσθηση ανεξαρτησίας του δημιουργού, αλλά και με κάτι πολύ πιο απλό. Αν η όποια εταιρεία/εκδότης/studio/οτιδήποτε διστάζει να επενδύσει σε ένα project σου, πιο σύνηθες είναι να πει ”όχι” παρά να ζητήσει αλλαγές, οπότε ο κόσμος είναι οι μόνοι που μπορείς να απεθυνθείς. Η καμπάνια για το Elysium Online έτρεξε στο www.indiegogo.com για 60 ημέρες και νομίζω στις 45 είχαμε μαζέψει το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό. Προφανώς είχα πολύ άγχος. Ήταν κάτι που δεν είχα ξανακάνει ούτε εγώ, ούτε κάποιος άλλος δημιουργός κόμικς στην Ελλάδα, για να μπορούμε να έχουμε ένα παράδειγμα. Και ο ρυθμός των εισφορών κάθε άλλο παρά σταθερός ήταν. Τη μια μέρα μαζεύαμε $1.500 και μετά περνούσαν δυο και τρεις μέρες με μηδενική κίνηση. Τέλος καλό, όλα καλά πάντως».

Και πάλι, του βγήκε.

www.iliaskyriazis.com

 

Στο κομιξάδικο Midtown Comics στη Νέα Υόρκη, μπροστά από μία αφίσα της γνωστής ηρωίδας Vampirella.

Στο κομιξάδικο Midtown Comics στη Νέα Υόρκη, μπροστά από μία αφίσα της γνωστής ηρωίδας Vampirella.

Illustration της ροκ μπάντας KISS, για λογαριασμό των εκδόσεων IDW.

Illustration της ροκ μπάντας KISS, για λογαριασμό των εκδόσεων IDW.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top