Μια ωδή στην Ελληνίδα μάνα

    Η 23χρονη Αριάδνη Στροφύλλα παρουσιάζει στον χώρο τέχνης «9 Εννέα» την πρώτη της ατομική έκθεση και πραγματεύεται, με τρυφερό τρόπο, τα όρια και τις γραμμές που διέπουν τις σχέσεις και τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη ζωή.

     

    Η Αριάδνη Στροφύλλα εξερευνά και σχολιάζει τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, με τα αντικείμενα και τις καταστάσεις της καθημερινής ζωής, το περιβάλλον, καθώς και τις απροσδιόριστες σχέσεις μεταξύ αυτών.

    Γρήγορο κουίζ: όταν κάποιος λέει «Ελληνίδα μάνα» ποια είναι τα πρώτα πράγματα που σου έρχονται στο μυαλό; ΟΚ, εύκολο κουίζ. Σίγουρα τη μάνα εκείνη που σε ρωτάει αν έφαγες το βράδυ και τι έφαγες, αν πήρες τη ζακέτα μαζί του επειδή κάνει ψύχρα, τη μάνα εκείνη που την παίρνει ο ύπνος στον καναπέ περιμένοντας εσένα να γυρίσεις από τη βόλτα κ.ο.κ. Η αλήθεια είναι ότι έχουν ακουστεί τόσα για την έννοια «Ελληνίδα μάνα» που σε πιάνει γέλιο όταν σκέφτεσαι αυτές τις δύο λέξεις δίπλα δίπλα.

    Ωστόσο η έκθεση της Αριάδνης Στροφύλλα, με τίτλο «Ελληνίδα Μάνα» δεν έχει καμία σχέση με τα παραπάνω – και όλα τα αστεία που σου έρχονται στο μυαλό. Η 23χρονη εικαστικός μέσα από τη δουλειά της πραγματεύεται, με τρυφερό τρόπο, τα όρια και τις γραμμές που διέπουν τις σχέσεις και τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη ζωή.

    Η Ελληνίδα Μάνα εμφανίζεται ως σύμβολο και αναφορά στη θηλυκότητα, το εγχώριο, το στερεότυπο και την επανάκτηση όλων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι μέσα στη γνώριμη και απομακρυσμένη μας κληρονομιά.

    Γεννημένη στην Αθήνα το 1995, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γλασκόβης και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης. Έχει επίσης παρακολουθήσει μαθήματα κεραμικής στο FireWorks Studio στη Σκωτία. Μαθήτευσε δίπλα στους Katherine Slusher και Jesús Vilallonga, στη Βαρκελώνη, ενώ έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις στη Γλασκόβη, στην Βιέννη, την Αθήνα και τη Λέσβο.

    Ωστόσο αυτή είναι η πρώτης της ατομική έκθεση. Με σημείο αφετηρίας την Ελληνίδα μάνα η Αριάδνη Στροφύλλα εξερευνά και σχολιάζει τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, με τα αντικείμενα και τις καταστάσεις της καθημερινής ζωής, το περιβάλλον, καθώς και τις απροσδιόριστες σχέσεις μεταξύ αυτών.

    Η έκθεση «Ελληνίδα Μάνα» θα διαρκέσει έως τις 14 Απριλίου.

    Η Ελληνίδα Μάνα εμφανίζεται ως σύμβολο και αναφορά στη θηλυκότητα, το εγχώριο, το στερεότυπο και την επανάκτηση όλων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι μέσα στη γνώριμη και απομακρυσμένη μας κληρονομιά. Ενσωματώνει έννοιες όπως η σεξουαλικότητα, η απόσταση και η εγγύτητα, η νεότητα, η ωριμότητα, η άφεση και η αναδιάταξη, σαν μια δύναμη που τις διαπραγματεύεται όλες.

    Ελληνίδα Μάνα
    Που: Χώρος Τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ», Κέας 9, Πλατεία Κολιάτσου
    Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 22 Μαρτίου, 20:00
    Πότε: Έως 14 Απριλίου
    Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κολλάρου
    www.artaz.gr

     

    Διαβάστε ακόμα: Ανακαλύπτοντας την Ελλάδα μιας άλλης εποχής

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο Μίκης Θεοδωράκης μιλά για την αναζήτηση της αρμονίας στη ζωή του και προβλέπει την απογείωση του ανθρώπου «στον αχανή χώρο όλων των Γαλαξιών που απαρτίζουν τη Συμπαντική Δημιουργία». Αποσπάσματα από τον διάλογό του με τον πρύτανη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Κώστα Γουλιάμο μέσα από το βιβλίο τους «Στη Διαλεκτική της Αρμονίας», που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ενώ η κάθε σεξουαλική πρακτική είναι πλέον αποδεκτή, ο αυνανισμός παραμένει ένα είδος ταμπού. Παράλληλα, η αχαλίνωτη διάδοση της πορνογραφίας έχει ελαχιστοποιήσει τον ρόλο της φαντασίας στην αυτοϊκανοποίηση. Σε πολύ λίγα χρόνια ίσως ο αυνανισμός δεν θα είναι καθόλου αυτό που γνωρίζουμε.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα νεοελληνικά ποιήματα του είδους. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Με τους «Κύκλους του Ζωδιακού», ένας ανοιχτός λογοτεχνικός και προσωπικός λογαριασμός του Έλληνα υπερρεαλιστή κλείνει. Τα ανέκδοτα αυτά κείμενα κυκλοφορούν με καθυστέρηση πενήντα οκτώ χρόνων. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro