Η Καλαμάτα κρατάει τον χορό

    Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει την Παρασκευή 13 Ιουλίου το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας, φέτος με νέα διευθύντρια και πολλές προτάσεις. Γι’ αυτό υπάρχουν καλοί λόγοι για να το παρακολουθήσετε. Ακόμα κι αν ο χορός δεν είναι το φόρτε σας.

     

    Την Παρασκευή 13 Ιουλίου η Καλαμάτα υποδέχεται το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού.(©-Daria-Popova)

    Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας, το οποίο μετράει τον 24ο χρόνο ζωής του, είναι μια διοργάνωση που έχει καταφέρει να συμπεριληφθεί στις πλέον ενδιαφέρουσες του είδους της σε ό,τι έχει να κάνει με το σύγχρονο χορό. Φέτος δίνει και τα διαπιστευτήριά της η νέα καλλιτεχνική του διευθύντρια, Λίντα Καπετανέα, ιδρύτρια της ομάδας RootlessRoots. Με ένα θεσμό που έχει βάλει την Καλαμάτα στο χάρτη της τέχνης, φέτος το άνοιγμα προς τους νέους δημιουργούς, οι υπαίθριες παραστάσεις, τα πολλά σεμινάρια και η ποικιλία των επιλογών «ζωγραφίζουν» το σκηνικό που θα ζήσει η πόλη επί ένα δεκαήμερο το οποίο θα τη μεταμορφώσει σε ένα κολάζ κίνησης, έκφρασης και πλαστικότητας.

    Ανάμεσα στις πολυάριθμες εκδηλώσεις θα μαρκάρουμε κάποιες που δίνουν το φετινό στίγμα χωρίς να σημαίνει ότι και οι υπόλοιπες στερούνται ενδιαφέροντος.

    Transfiguration του Ολιβιέ Σαγκαζάν στις 14 Ιουλίου. (© Didier Carluccio)

    – Transfiguration του ιδιαίτερου αφηγητή του σώματος Ολιβιέ Σαγκαζάν στις 14 Ιουλίου. Το θέμα είναι οι μεταμορφώσεις ενός ανθρώπου που απελευθερώνεται από τις αναστολές του. Αφορμή είναι η ανεκπλήρωτη επιθυμία του ζωγράφου και γλύπτη να εμφυσήσει ζωή στο δημιούργημά του. Καλύπτεται με πηλό εκμηδενίζοντας την αρχική του ταυτότητα. Το υλικό όμως τον τυφλώνει και τον αναγκάζει να στρέψει το βλέμμα βαθιά μέσα του. Το ενδιαφέρον εδώ είναι το πώς αναπαρίστανται οι μεταμορφώσεις αυτές κινησιολογικά και σκηνοθετικά κάτι που ωθεί τον Σαγκαζάν να αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής.

    Marquese Scott & Poppin John στις 21 Ιουλίου. (© Bubba Carr)

    – Marquese Scott & Poppin John στις 21 Ιουλίου. Αλίμονο αν ο χορός έμενε στάσιμος. Τα νέα ρεύματα όπως αυτό που «θεραπεύουν» οι Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον τροφοδοτούν την εξέλιξή του. Το είδος του animation και του poppin απαιτεί ταλέντο ακροβάτη και οι δύο αυτοδίδακτοι χορευτές το αποδεικνύουν ανοίγοντας ένα νέο δρόμο στα σωματικά όρια του χορού. Είναι από τις παραστάσεις που θα προσελκύσει νεαρόκοσμο και όχι μόνο λόγω των αμέτρητων views στο YouTube αλλά και εξαιτίας της αμεσότητας που πρεσβεύει η κουλτούρα του δρόμου.

    Les SlovaKs Journey Home στις 22 Ιουλίου. (© Herman Sorgeloos)

    – Les SlovaKs Journey Home στις 22 Ιουλίου. Μια νέα προσέγγιση για τον παραδοσιακό χορό προτείνουν οι Les SlovaΚs που θα κλείσουν το φεστιβάλ. Εδώ θα δείξουν το Journey Home, μια ιδέα που βασίζεται σε κοφτές χορευτικές αφηγήσεις με τη μουσική του συνεργάτη τους, του συνθέτη Simon Simon Thierrée. To ενδιαφέρον εδώ είναι η «ένθεση» της πολυφωνικής μουσικής, σαν να θέλει να υπενθυμίσει την αξία της κοινωνικότητας. Οι χορευτές άλλοτε κάνουν σόλο άλλοτε ενσωματώνονται στην ομάδα ως οργανικό στοιχείο μιας δυναμικής και οικογενειακής συλλογικότητας., μια μνήμη που επιμένει να αφήνει το ίχνος της στην εποχή της αυτοαναφορικότητας.

    Σαρόν Φρίντμαν στις 13 και 14 Ιουλίου. (© Saris den Engelsman)

    – Σαρόν Φρίντμαν στις 13 και 14 Ιουλίου. Η Compañía Sharon Fridman από την Ισπανία δουλεύει πάνω σε τρεις άξονες: τον κώδικα επικοινωνίας, την κοινωνική διάσταση του χορού και την κατάργηση της σύμβασης «σκηνή-θεατής» («σπάσιμο του τέταρτου τοίχου»). Εδώ οι θεατές θα αναζητήσουν αν τελικά μπορούν να βυθιστούν σε μια κάθετη πτώση. Ενδιαφέρουσα είναι η προσέγγιση κινησιολογικά της πτώσης (θα δούμε άραγε αμέτρητα releases;), της επαφής και της καθετότητας. Το σίγουρο είναι ότι η παράσταση θα έχει δύναμη και πρωτοτυπία μέσα από την αμφισβήτηση της όρθιας θέσης (παράδοξης για το ζωικό βασίλειο) του ανθρώπινου σώματος.

    Το άνοιγμα προς τους νέους δημιουργούς, οι υπαίθριες παραστάσεις, τα πολλά σεμινάρια και η ποικιλία των επιλογών «ζωγραφίζουν» το σκηνικό που θα ζήσει η Καλαμάτα επί ένα δεκαήμερο.

    – Svalbard Company, All Genius All Idiot στις 20 Ιουλίου. Μία άλλη πηγή έμπνευσης και δημιουργίας στο σύγχρονο χορό έρχεται από το τσίρκο. Και αυτό εκπροσωπεί η συγκεκριμένη ομάδα από τη Στοκχόλμη σε μια παράσταση που ξεπερνά τα στεγανά του τσίρκου. Γκροτέσκο, πληθωρικό, εξωφρενικό και παλλόμενο το θέαμα που επιφυλάσσει η Svalbard Company εμπεριέχει τη δεξιοτεχνία στην κίνηση μαζί με την πρόκληση. Σίγουρα θα ανοίξει κουβέντα μέσα από το θέμα της διερεύνησης των πολλών σεξουαλικών ταυτοτήτων αλλά η εκφραστικότητα μάλλον θα κυριαρχήσει επί σκηνής.

    The Art of Dying της ομάδας Jukstapoz στις 19 Ιουλίου (© Mike Rafail)

    – The Art of Dying της ομάδας Jukstapoz στις 19 Ιουλίου. Μία από τις ελληνικές συμμετοχές με έμφαση στο λεγόμενο physical theatre. Το κινηματογραφικό ύφος είναι εμφανές μέσα από την ερμηνεία της Χριστίνα Γουζέλη η οποία ερμηνεύει σε πρωτότυπη μουσική του βραβευμένου λαουτίστα Jozef Van Wissem. Το σόλο της εμπνέεται από τον περίφημο πίνακα του Ιερώνυμου Μπος Ο κήπος των επίγειων ηδονών και εστιάζει στην ευθραυστότητα του ανθρώπου που βρίσκεται αντιμέτωπος με τη φθορά αλλά και τη ζωή.

    Go Figure Out Yourself, Wim Vandekeybus/Ultima Vez στις 15/7. (© Danny Willems)

    – Go Figure Out Yourself, Wim Vandekeybus/Ultima Vez στις 15/7. Μιλάμε για έναν αιρετικό καλλιτέχνη από τη Φλάνδρα που πρωτοπορεί στο χορό και τις εικαστικές τέχνες. Έτσι η παράσταση που θα δείξει σίγουρα θα είναι κάτι διαφορετικό από τα αναμενόμενα. Δίνοντας έμφαση στο απροσδόκητο, αποτελεί μια αναμέτρηση με το κοινό σε μη προετοιμασμένο χώρο ως μία διερεύνηση της σχέσης θεατή και ηθοποιού έτσι που να δημιουργούν οι δύο πλευρές μια συλλογική οντότητα κάνοντας ελεύθερα απλές κινήσεις στο χώρο.

    Ανώνυμο, Τζένη Αργυρίου στις 17 Ιουλίου. (© Τζένη Αργυρίου)

    – Ανώνυμο, Τζένη Αργυρίου στις 17 Ιουλίου. Με σπουδές στο χορό και στα media, η Τζένη Αργυρίου με αυτή την παράσταση θέλει να απαντήσει αν ο χορός μπορεί να γίνει ένα μέσο που θα δυναμώσει τη συλλογικότητά μας σε μια εποχή που «η ανωνυμία, η ιδιωτικότητα και η ομαδικότητα μεταλλάσσονται ως κομμάτια μιας παράδοξης, κατακερματισμένης πραγματικότητας» όπως σημειώνεται. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο συνδυασμός της κίνησης ως σωματικής μνήμης και της ψηφιακής διάστασης των ημερών μας.

    ⇒ Για πληροφορίες για όλες τις παραστάσεις μπείτε στην επίσημη σελίδα του Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας εδώ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Φωτογραφίζοντας εγκαταλελειμμένα κτίρια μιας άλλης Ελλάδας

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Αυτά είναι δέκα από τα ωραιότερα νεοελληνικά ποιήματα για τον ποιητή που έγραψε –και έκανε πράξη στο έργο του– «μας φτάνει να μιλήσουμε/ απλά/ όπως πεινάει κανείς απλά/ όπως αγαπάει/ όπως πεθαίνουμε/ απλά». Έφυγε από τη ζωή στις 30 Οκτωβρίου 1988 –30 χρόνια πριν σαν σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ίσως η πρώτη κριτική για το βιβλίο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των συζητήσεων και επαναφέρει με το πλέον εύστοχο, μεταμοντέρνο, αφηγηματικό στυλ, το μύθο του κορακιού στην παγκόσμια μυθιστοριογραφία.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η Iman Whitfield είναι η επιμελήτρια του βιβλίου «#SENDNUDES», που έχει ως στόχο να εξερευνήσει τη σχέση του ερωτισμού και της γυναικείας φύσης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο Μίκης Θεοδωράκης μιλά για την αναζήτηση της αρμονίας στη ζωή του και προβλέπει την απογείωση του ανθρώπου «στον αχανή χώρο όλων των Γαλαξιών που απαρτίζουν τη Συμπαντική Δημιουργία». Αποσπάσματα από τον διάλογό του με τον πρύτανη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Κώστα Γουλιάμο μέσα από το βιβλίο τους «Στη Διαλεκτική της Αρμονίας», που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro