Μια «εκρηκτική» πιανίστρια

Η Kariné Poghosyan επιστρέφει στις 4 Νοεμβρίου για την, καθιερωμένη πια, ετήσια εμφάνισή της στο Carnegie Hall. Γράφει από την άλλη άκρη του Ατλαντικού ο Φώτιος Καλιαμπάκος.

 

Με εξαιρετική τεχνική και ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού, η Poghosyan έχει μια πολύ προσωπική και αναγνωρίσιμη παρουσία.

Με κύρια ιδιότητα αυτή της παιδαγωγού, αφού είναι καθηγήτρια στο Manhattan School of Music, Αρμένισσα πιανίστα Kariné Poghosyan αποτελεί μια ιδιαίτερη παρουσία στα πιανιστικά δρώμενα της Νέας Υόρκης, εμφανιζόμενη τακτικά ως σολίστ σε διάφορους χώρους, εδώ και δύο χρόνια πλέον τακτικά και στο Carnegie Hall, όπου είχαμε παρακολουθήσει και τις δύο προηγούμενες εμφανίσεις της. Παράλληλα μέσω των κοινωνικών δικτύων η νεαρή σολίστ, συνδυάζοντας και τις δύο της ιδιότητες παρουσιάζει σε βίντεο μικρού μήκους που «ανεβάζει» πολύ τακτικά παρουσιάζει πιανιστικά έργα αναλύοντάς τα.

Η γεννημένη στο Ερεβάν, Poghosyan, σπούδασε αρχικά στη Σχολή Καλών Τεχνών και το Κρατικό Ωδείο της Αρμενίας, προτού έρθει στις ΗΠΑ, αρχικά στην Καλιφόρνια και έπειτα στο Manhattan School of Music, με τη διδακτορική της διατριβή να είναι αφιερωμένη στο πιανιστικό έργο του σπουδαίου συμπατριώτη της Aram Khachaturian (1903-1978), με το έργο του οποίου διατηρεί ιδιαίτερη σχέση. Η πρώτη από τις δύο συναυλίες στο Zankel Hall που παρακολουθήσαμε ήταν αφιερωμένη στο έργο του. Σε αυτόν ήταν αφιερωμένη και η πρώτη δισκογραφική δουλειά της Poghosyan, με το δίσκο να περιλαμβάνει και μεταγραφές αποσπασμάτων από τα δημοφιλή μπαλέτα του συνθέτη.

Η Poghosyan με έναν δικό της τρόπο να εκφράζει το έντονο πάθος της και έναν ήχο με «όγκο» αλλά και εποπτεία.

Με εξαιρετική τεχνική και ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού, η Poghosyan έχει μια πολύ προσωπική και αναγνωρίσιμη θα λέγαμε παρουσία. Προσεγγίζει τα έργα, με δυναμισμό και ένταση και αστείρευτη ενέργεια, με έναν εκρηκτικό, «ολοκληρωτικό» θα λέγαμε τρόπο χωρίς περιττούς συναισθηματισμούς, καθώς μάλιστα προέρχεται από τη Σοβιετική σχολή ή παράδοση η για την ακρίβεια τη συνέχειά της, που είναι εκ φύσεως πιο συγκρατημένη.

Σε κάθε περίπτωση η Poghosyan με έναν δικό της τρόπο να εκφράζει το έντονο πάθος της και έναν ήχο με «όγκο» αλλά και εποπτεία, αφού διακρίνεται ίσως και η παιδαγωγική της ιδιότητα και η εμβάθυνση στα έργα, όπως είχε καταδειχθεί στην προσέγγισή της στη Σονάτα του Khachaturian. Οι ερμηνείες τις, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες, για παράδειγμα στα έργα των Béla Bartók και Franz Liszt από τα δύο τελευταία ρεσιτάλ του, έχουν ιδιαίτερη απήχηση και να συναρπάζουν το κοινό που αντιλαμβάνεται τη μεστότητα και κυρίως την εντιμότητα της προσωπικής της προσέγγισης.

Στην τελευταία της συναυλία στις 30 Μαΐου η Poghosyan, παρουσίασε έργα από τη δεύτερή της πατρίδα τις ΗΠΑ, τόσο κάποια τα οποία η ίδια ήδη γνώριζε και αγαπούσε όταν ζούσε στην πατρίδα της, όπως τη διάσημη και αγαπητή σε όλο τον κόσμο «Γαλάζια Ραψωδία» (μεταγραφή για σόλο πιάνο) του George Gershwin, αλλά και τη σονάτα του Samuel Barber, αναφερόμενη στο πρόγραμμα της συναυλίας και στην προσωπική της επαφή με την μουσική της νέας της πατρίδας και στις δικές εμπειρίες ανάμεσα στις δύο χώρες και καλλιτεχνικές παραδόσεις.

Η συναυλία της επόμενης εβδομάδας τελεί υπό την αιγίδα της Αρμενικής αλλά και της Ρωσικής Μόνιμης Αντιπροσωπείας στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Στο ρεσιτάλ της 4ης Νοεμβρίου στο Zankel Hall του Carnegie Hall.

θα παρουσιαστούν τα έργα που περιλαμβάνονται στο νέο της δίσκο που μόλις εκδόθηκε από την εταιρία, ανάμεσά τους η Δεύτερη Σονάτα και τα Moments Musicaux (Op. 16) Sergei Rachmaninov και η «Πετρούσκα» του Igor Stravinsky, έργα που σίγουρα ταιριάζουν στο εκρηκτικό ταμπεραμέντο της νεαρής σολίστ!

 

Διαβάστε ακόμα: Η καλύτερη ορχήστρα της Αμερικής;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Έτσι μνημονεύεται στη νεοελληνική ποίηση –αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα και πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματα– ο Ανδρέας Κάλβος. Έφυγε από τη ζωή, δίχως να μας αφήσει ούτε μια απεικόνισή του, 150 χρόνια πριν σαν σήμερα, στις 3 Νοεμβρίου 1869.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

«Ο κόσμος είπε αργότερα πως ‘‘το φιλότιμο έφαγε τον Κυβερνήτη’’. Ότι έπρεπε να κάνει πίσω μόλις αντιλήφθηκε τον Κωνσταντίνο Μαυρομιχάλη στην είσοδο του ναού του Αγίου Σπυρίδωνα...». Ο Άρης Σφακιανάκης για τη δολοφονία του Καποδίστρια στο βιβλίο του «Η σκιά του Κυβερνήτη», που μόλις κυκλοφόρησε.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

H εξαιρετική σειρά -γνωστή και με τον πρωτότυπο της τίτλο «Dix Pour Cent»- που προβάλλεται από το Netflix, είναι μια ματιά στα άδυτα της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Σε ρόλο γκεστ σταρ, μια σειρά ηθοποιών πρώτης γραμμής που παίζουν τον εαυτό τους και δεν φοβούνται να τον τσαλακώσουν στις πιο κωμικές στιγμές τους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πιο ώριμος και κατασταλαγμένος από ποτέ, ο ιδιοσυγκρασιακός ηθοποιός, με αφορμή τον «Ρινοκέρο» του Ιονέσκο, στον οποίο πρωταγωνιστεί, μιλάει στην Μία Κόλλια και το Andro για όλα εκείνα που δεσμεύσουν τον άνθρωπο, για τη σημασία της κωμωδίας, αλλά και την προσωπική του διαδρομή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro