Το «Luton» και η βία ως διέξοδος…

Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κωνσταντάτος, φωτίζει ό,τι δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά στην ταινία του, που, μετά από μια ηχηρή πρεμιέρα στο Σαν Σεμπαστιάν, βγαίνει σήμερα στις αίθουσες.

 
«Η ταινία εστιάζει στις λεπτομέρειες που μπορεί να γεννήσουν παθογενή φαινόμενα. Όποια κι αν είναι αυτά...»

«Η ταινία εστιάζει στις λεπτομέρειες που μπορεί να γεννήσουν παθογενή φαινόμενα. Όποια κι αν είναι αυτά…» Φωτογραφία: Άγγελος Χριστοφιλόπουλος

Στο φιλμ του Μιχάλη Κωνσταντάτου «Luton» αντικατοπτρίζονται όλες οι αγωνίες και ανησυχίες της νέας γενιάς των Ελλήνων σκηνοθετών. Δυσλειτουργικές οικογένειες, η βία ως διέξοδος, το τέλμα της μικροαστικής ζωής και τρεις χαρακτήρες που βλέπουν τις ζωές τους να συγκλίνουν σε έναν επικίνδυνο δρόμο που δεν έχει γυρισμό. Ο σκηνοθέτης εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει στην ταινία του «Luton», που, μεταξύ άλλων κέρδισε την προτίμηση των διοργανωτών στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Η σκοτεινή πλευρά της ελληνικής κοινωνίας αγγίζει κυρίως τους μικροαστούς, ή έχει απλώσει παντού τα δίχτυα της;
Φυσικά και δεν είναι «προνόμιο» μιας μόνο κοινωνικής τάξης. Η σκοτεινή πλευρά των ανθρώπων υπάρχει πέρα από αυτό, σαν ένας παρονομαστής στην ύπαρξή μας.

«Ίσως όλοι, υπό συνθήκες, είμαστε ικανοί για αποτρόπαιες πραξεις».

Πώς θα περιγράφατε με μια φράση το θέμα της ταινίας;
Ως «τις λεπτομέρειες της καθημερινότητας που συνήθως δεν παρατηρούμε ή συνειδητοποιούμε και την κρυμμένη βία που ασκείται, φωλιάζει και αναπτύσσεται μέσα μας».

11luton stills

O Τζίμης (Νικόλας Βλαχάκης) είναι ένας ευκατάστατος μαθητής λυκείου, ερωτευμένος με μια συμμαθήτριά του.

Τα «τέρατα» της διπλανής πόρτας είναι ικανά για τόσο αποτρόπαιες πράξεις;
Δεν θα χαρακτήριζα κανέναν τέρας…, ή τουλάχιστον προσπαθώ πρώτα να τον καταλάβω πριν τον βάλω σε αυτή την κατηγορία. Ίσως όλοι, υπό συνθήκες, είμαστε ικανοί για αποτρόπαιες πραξεις.Όταν ο προσανατολισμός χάνεται, τα πράγματα μπορούν να πάρουν οποιαδήποτε τροπή. Και ο άνθρωπος δεν θα σταματήσει ποτέ να μας εκπλήσει…

Το τελευταίο πλάνο κρύβει μια μελαγχολία, μια αισιοδοξία, ή μήπως υπαινίσσεται ότι τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει; Ακόμη κι αν ο θύτης μετακομίσει στο Luton…
Τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει, αν δεν του δώσουμε τη σημασία που χρειάζεται.

12luton stills

Κεντρικός χαρακτήρας στο φιλμ είναι ο Μάκης (Χρήστος Σαπουντζής), ιδιοκτήτης ενός ψιλικατζίδικου, που ζει μια συμβατική, στα όρια της ρουτίνας, καθημερινότητα.

Η μάχη καλού-κακού έχει τέλος; Και αν ναι, ποιο είναι αυτό;
Η συγκεκριμένη μάχη, φυσικά, δεν έχει τέλος! Αν είχε, θα έπαυε και η ζωή να έχει ενδιαφέρον. Το να ισορροπήσει κανείς αποτελεί μια αέναη προσπάθεια που κρατά το μυαλό και τα συναισθήματα σε εγρήγορση. Είναι μια δύσκολη μάχη, αλλά και, ταυτόχρονα, αναπόσπαστο μέρος της υπαρξής μας.

Μια από τις πιο δυνατές σκηνές είναι αυτή στο club, με την άκρως ανταγωνιστική σχέση των γυναικών. Ποια είναι η θέση της γυναίκας στο φιλμ ;
Η θέση της γυναίκας διαμορφώνεται από την προσωπική της στάση ζωής μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον, που όμως είναι με κάποιο τρόπο ήδη διαμορφωμένο για αυτήν και το ρόλο της. Άρα εξ ορισμού η τοποθέτησή της σε αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί μια επιπλέον προσπάθεια. Από ένα σημείο και μετά όμως ο κάθε άνθρωπος είναι ο βασικός υπεύθυνος για τη θέση και τις πράξεις του.

13luton stills

Η Μαίρη (Ελευθερία Κόμη) είναι μια ασκούμενη δικηγόρος γύρω στα 30, που ψάχνει τρόπους διαφυγής…

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Έτσι μιλούν οι ποιητές μας για τη Μαρία τη Μαγδαληνή και τη σύνδεσή της με τον Ιησού και το Θείο Πάθος: «τα παλιά της χρέη», «το αποκλειστικά δικό της μαρτύριο», «το κλάμα της, το φίλημα των ζεστών Του ποδιών»... Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα νεοελληνικά ποιήματα του είδους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, δημόσιο πρόσωπο με άποψη για την πολιτική. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ένας από τους πιο ταλαντούχους εκπροσώπους της γενιάς του, μιλάει δίχως περιστροφές στην Μία Κόλλια.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Εκρηκτικός και ετοιμόλογος, ο καθηγητής Πανεπιστημίου και γνωστός κριτικός τέχνης, Μάνος Στεφανίδης, μιλάει στο Andro με ονόματα και διευθύνσεις για τα στραβά της χώρας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Στο έργο του μεγάλου Αρχαίου ιστορικού -του «πατέρα της ιστορίας»- βρίσκουμε στοιχεία λιμπερτινισμού που θα έκαναν τους πρωταγωνιστές του Game of Thrones να κοκκινίσουν. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro