Μιλτιάδης Φιορέντζης: «Οι “Δαιμονισμένοι” του σήμερα είμαστε όλοι μας»

Λίγες ώρες προτού ανέβει στη Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, ο ταλαντούχος ηθοποιός μας μεταφέρει στο σκοτεινό σύμπαν των «Δαιμονισμένων» του Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία του Ρώσου δημιουργού Κονσταντίν Μπογκομόλοφ.

 

«Στη δική μου ματιά, οι “Δαιμονισμένοι” είναι ένα έργο που μιλάει για τον θάνατο και το σκοτάδι της ανθρώπινης φύσης». (Φωτογραφίες: Ιωάννα Χατζηανδρέου)

– Πώς σας φάνηκαν οι Δαιμονισμένοι όταν τους διαβάσατε πρώτη φορά;
Ήμουν 20 χρονών όταν πρωτοδιάβασα τους Δαιμονισμένους και θυμάμαι ότι αυτό που έκανε εντύπωση στο μετεφηβικό μυαλό μου, ήταν η απόγνωση και η δειλία των ηρώων αλλά και η βασανιστική τους επιδίωξη για λύτρωση.

– Ποια είναι η υπόθεση του έργου, για κάποιον που δεν το γνωρίζει;
Η υπόθεση των Δαιμονισμένων δεν αναπτύσσεται εύκολα σε δυο γραμμές. Η πλοκή του έργου είναι δαιδαλώδης και, όπως όλα τα μυθιστορήματα του Ντοστογιέφσκι, κινείται σε πολλαπλά επίπεδα δράσης. Επιγραμματικά και σε πολύ αδρές γραμμές, μπορούμε απλώς να αναφέρουμε ότι η κοινωνία μιας ρώσικης επαρχίας των μέσων του 19ου αιώνα αναστατώνεται από τις πράξεις και τα ιδεολογήματα μιας ομάδας μηδενιστών.

Κονσταντίν Μπογκομόλοφ: Για πρώτη φορά η Στέγη καλεί έναν ξένο δημιουργό να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς. (Φωτογραφία: Χρήστος Σαρρής)

– Ποια είναι τα κυρίαρχα θέματα που πραγματεύεται το έργο;
Η θεματολογία του έργου μπορεί να οριστεί σε κοινωνικό, θρησκευτικό, ιδεολογικό ή μεταφυσικό πλαίσιο, ανάλογα με την ανάγνωση που κάνει κανείς. Στη δική μου ματιά είναι ένα έργο που μιλάει για τον θάνατο και το σκοτάδι της ανθρώπινης φύσης.

– Γιατί το κείμενο θεωρείται από τα πιο σημαντικά της παγκόσμιας λογοτεχνίας;
Φαντάζομαι επειδή ξεδιπλώνει με τον πιο ανεπιτήδευτο, ευαίσθητο και σχεδόν ντροπαλό τρόπο την αδυναμία του ανθρώπου να λάβει απαντήσεις σε όλα τα θεμελιώδη ερωτήματα της ύπαρξης: ποιο είναι το καλό, ποιο το κακό, τι μας σώζει, τι μας καταστρέφει, ποιο το νόημα της παρουσίας μας στη γη.

«Η αγαπημένη μου φράση από το έργο είναι “οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι επειδή δεν ξέρουν ότι είναι ευτυχισμένοι”». (Φωτογραφία: Ιωάννα Χατζηανδρέου)

– Ποιοι είναι σήμερα «Δαιμονισμένοι»;
Οι ήρωες των Δαιμονισμένων εστιάζουν στον εαυτό τους και μόνο, είναι αδιάφοροι για τους άλλους, κυνικοί, πεισιθανάτιοι, δεν μετανοούν, δεν βασανίζονται για τα εγκλήματά τους, δεν γνωρίζουν όρια, ούτε υπακούν σε κανόνες. Ζουν όπως τους βολεύει, κινούνται από εγωιστικά κίνητρα και επιθυμίες. Όπως όλοι μας. Οι Δαιμονισμένοι του σήμερα είμαστε, σε μεγαλύτερη ή μικρότερη κλίμακα, όλοι μας.

– Τι διαφορές διακρίνατε ανάμεσα στο ελληνικό και ρωσικό θέατρο από τη συνεργασία σας με τον Κονσταντίν Μπογκομόλοφ;
Θεωρώντας παρακινδυνευμένο να εκφέρω γνώμη για ολόκληρη τη σύγχρονη, ρωσική, θεατρική σκηνή από την γνωριμία μου με έναν και μόνο εκπρόσωπό της, θα εστιάσω σε αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στη συγκεκριμένη συνεργασία σε σχέση με την μέχρι τώρα εμπειρία μου: το δικαίωμα να μην παίζουμε τα πάντα, να μην φωτίζουμε κάθε φράση, το δικαίωμα τα νοήματα να τρεμοσβήνουν.

– Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση από το έργο;
«Οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι επειδή δεν ξέρουν ότι είναι ευτυχισμένοι».

 


⇒ Ο Μιλτιάδης Φιορέντζης είναι αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Συνέχισε τις σπουδές του στο School of Physical Theatre του Λονδίνου. Από το 2005 μέχρι το 2008 συνεργάστηκε με το Θέατρο Άττις και τον Θεόδωρο Τερζόπουλο στις παραστάσεις Αίας, Πέρσες και Τελευταία μάσκα, συμμετέχοντας σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Σημείο Μηδέν, ερμήνευσε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους των έργων Βόυτσεκ, Η Μεταμόρφωση, Οι Δίκαιοι, Όπως σας αρέσει, Στη Σωφρονιστική Αποικία.


 

Οι “Δαιμονισμένοι” κάνουν πρεμιέρα στις 22 Νοεμβρίου στη Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. (Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης)

//Για πρώτη φορά η Στέγη καλεί έναν ξένο δημιουργό να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς. Ο Κονσταντίν Μπογκομόλοφ, που αποθεώθηκε το 2016 για τους αξέχαστους «Καραμάζοφ» του, επανέρχεται με Ντοστογιέφσκι και οι χίλιες σελίδες των «Δαιμονισμένων» ζωντανεύουν στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

Δαιμονισμένοι
Σκηνοθεσία & Διασκευή: Κονσταντίν Μπογκομόλοφ
Που: Κεντρική Σκηνή, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Συγγρού 107, Αθήνα)
Πότε: από 22 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου
Ερμηνεύουν: Χρύσα Κουγιουμτζή, Έλενα Μεγγρέλη, Άρης Μπαλής, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Μαρία Πανουργιά, Γιάννης Παπαδόπουλος, Έλενα Τοπαλίδου, Αινείας Τσαμάτης, Μιλτιάδης Φιορέντζης
Πληροφορίες: sgt.gr

 

Διαβάστε ακόμα: Με πόσο Σαίξπηρ γίνεσαι διάσημος στην Ελλάδα;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο ιστορικός, τέως καθηγητής Πανεπιστημίου και συγγραφέας δίνει τη δική του απάντηση στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Andro για τις εθνικές «γκρίζες» ζώνες που μας ταλαιπωρούν και δημιουργούν ιστορικούς μύθους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θωπείες, ποικίλες ερωτικές στάσεις, οργασμοί και σεξουαλικά φουντώματα. Ο Ούγγρος ζωγράφος θυμίζει τον λάγνο ομόλογό του στον Μεγάλο Ανατολικό του Εμπειρίκου. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο ιδιοσυγκρασιακός ηθοποιός μιλάει για το καρμικό ταξίδι του στη Γερμανία, τις δουλειές που έκανε εκεί και τους λόγους που τον οδήγησαν να επιστρέψει στην Ελλάδα. Μια συνέντευξη με την Μία Κόλλια που εξελίχθηκε σε εξομολήγηση.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα του είδους μέσα από τις σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ποίησης. Συνοδευμένα με μουσικές εμπνευσμένες απ’ τη βροχή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro