Inarritu1

Ο Αλεχάνδρο Ινιάριτου παραλαμβάνει το Όσκαρ σκηνοθεσίας για το «Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)»

Η φετινή τελετή απονομής των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου δεν έκρυβε καμία έκπληξη και οδήγησε τους bookers σε καταφανή εκνευρισμό. Οι συντηρητικοί παίκτες, οι οποίοι γνωρίζουν στοιχειωδώς τα της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Νέου Κόσμου, σίγουρα χθες το βράδυ κατάφεραν να προσπορίσουν ένα συμπαθητικό –αφού οι αποδόσεις ήταν πεσμένες– ποσό.

Ο «Birdman» (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας) κατέκτησε όλα τα βραβεία στις μεγάλες κατηγορίες: καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρωτότυπο σενάριο (προσθέστε σε αυτά και την κατηγορία της φωτογραφίας), ενώ το «The Grand Budapest Hotel» κυριάρχησε στις τεχνικές κατηγορίες: καλλιτεχνική διεύθυνση, μακιγιάζ, κοστούμια (συν πρωτότυπη μουσική). Έτσι, το enfant terrible του μεξικανικού σινεμά, ο Αλεχάνδρο Ινιάριτου, βλέπει πλέον το έργο του να δικαιώνεται με τον πιο περίλαμπρο τρόπο, ενώ, από την άλλη, και ο Γουές Άντερσον μπορεί να υποπτεύεται βάσιμα πως ίσως σε κάποια άλλη ζωή τα μέλη της Ακαδημίας θα τον θεωρήσουν αντάξιο μιας βράβευσης σε μια από τις μεγάλες κατηγορίες.

Eddie-Redmayne

Ο αβανταδόρικος ρόλος του Έντι Ρέντμεϊν στη “Θεωρία των Πάντων” δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητος από την Ακαδημία Κινηματογράφου.

Βέβαια, δεν θα μπορούσαμε να γράψουμε «τέλος καλό, όλα καλά», καθώς έντονα δυσαρεστημένοι έμειναν οι φαν του «Μεγαλώνοντας» (Boyhood), της μακρόσυρτης σχέσης πατέρα – γιου του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, οι οποίοι περίμεναν τα μέλη της Ακαδημίας να συγκινηθούν από την ψυχαναγκαστική σαπουνόπερα και να αποστρέψουν το βλέμμα τους από τη σκηνοθετική πλαστικότητα του «Birdman» (σε μια άλλη ζωή και πραγματικότητα, guys).

Οι καλύτερες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί: Νικήτριες αναδεικνύονται η Ρόζαμουντ Πάικ με την εκτυφλωτική κόκκινη δαντέλα του Givenchy, η Φελίσιτι Τζόουνς με την σατέν έκρηξη Alexander McQueen και η Άννα Κέντρικ με pretty-in-pink δημιουργία Thakoon.

Στις κατηγορίες των ερμηνειών δε, ζήσαμε το θρίαμβο του αυτονόητου! Ο Έντι Ρέντμεϊν («Η Θεωρία των Πάντων») κέρδισε το βραβείο του πρώτου ανδρικού ρόλου –ήταν απίστευτα δύσκολο για τον Μάικλ Κίτον («Birdman» να συναγωνιστεί τον ευφυή καθηγητή Στίβεν Χόκινγκ)–, η Τζουλιάν Μουρ (επιτέλους) του πρώτου γυναικείου ρόλου («Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει»), ο Τζέι Κέι Σίμονς του δεύτερου ανδρικού ρόλου (η ερμηνεία του στο «Χωρίς Μέτρο» θα αποτελεί για χρόνια το μέτρο των επόμενων γενεών ηθοποιών) και η Πατρίσια Αρκέτ του δεύτερου γυναικείου ρόλου για τη συμμετοχή της σε μια κατ’ εξοχήν «ανδρική» ταινία, το «Μεγαλώνοντας».

Διαβάστε ακόμα: Οι “50 αποχρώσεις του γκρι” εμπνέουν κυβέρνηση, επιχειρηματίες & ερωτευμένους.

Τζουλιάν Μουρ, «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει»

Έπειτα από τρεις υποψηφιότητες (που έμειναν απλώς υποψηφιότητες), η Τζουλιάν Μουρ παίρνει στα χέρια το “θείο Όσκαρ” για την ταινία “Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει”.

Κλείνοντας με τα φετινά βραβεία, δύο επισημάνσεις: θεωρούμε άδικες τις κατηγορίες των Αφροαμερικανών για τον παραγκωνισμό της «Selma» στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας –η καταγραφή της πορείας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ από τη Σέλμα στο Μοντγκόμερι θύμωσε τους πραγματικούς σινεφίλ που έχουν στοιχειώδη γνώση της εποχής και των κινημάτων που αναπτύχθηκαν μέσα στην αφροαμερικανική κοινότητα εκείνη την εποχή– και θεωρούμε δικαιότατη την ανάδειξη σε καλύτερη ξενόγλωσση ταινία της «Ida», του σιωπηλού δράματος του Παβλικόφσκι, το οποίο διατρέχει μεγάλο μέρος τη σύγχρονης ιστορίας της Πολωνίας.

Και τώρα έφτασε η στιγμή που οι θαμπωμένοι από την επιπόλαιη λάμψη του E! τηλεφίλ περίμεναν με αδημονία: οι καλύτερες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί. Νικήτριες αναδεικνύονται η Ρόζαμουντ Πάικ με την εκτυφλωτική κόκκινη δαντέλα του Givenchy, η Κέιτ Μπλάνσετ με τη μαύρη δημιουργία του John Galliano για το Maison Margiela, η Ρις Γουίδερσπουν με τη σύνθεση σε άσπρο – μαύρο του Tom Ford, η Λουπίτα Νιονγκ με Calvin Klein, η Σιένα Μίλερ με Oscar de la Renta, η Μάργκοτ Ρόμπι με αέρα από vintage Χόλιγουντ, έμπνευση του Saint Laurent, η Έμα Στόουν με τη φανταχτερή δημιουργία της Elie Saab, η Φελίσιτι Τζόουνς με την έκρηξη του σατέν του Alexander McQueen, η Άννα Κέντρικ με pretty-in-pink δημιουργία Thakoon και η πρέσβειρα του Christian Dior Μαριόν Κοτιγιάρ.

Ο Κέι Τζέι Σίμονς κερδίζει το βραβείο «συγκινηθείτε μαζί μου»: «Αν είστε τυχεροί και έχετε έναν ή και τους δύο γονείς σας, τηλεφωνήστε τους. Και ακούστε τους για όση ώρα θέλουν να σας μιλήσουν».

Τέλος, σχετικό ενδιαφέρον, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, παρουσίασαν οι δηλώσεις, όπως εκείνη του Κέι Τζέι Σίμονς, ο οποίος κερδίζει το βραβείο «συγκινηθείτε μαζί μου» της βραδιάς: «Αν είστε τυχεροί και έχετε έναν ή και τους δύο γονείς σας, τηλεφωνήστε τους. Μην τους στείλετε μηνύματα. Τηλεφωνήστε τους και ακούστε τους για όση ώρα θέλουν να σας μιλήσουν».

Καυστικό και αρκούντως ειρωνικό ακούστηκε το σχόλιο του Πάβελ Παβλικόφσκι: «Κάναμε ένα φιλμ (σ.σ.: «Ida») για την ανάγκη της σιωπής και της απόσυρσης… και είμαστε τώρα εδώ στο κέντρο του θορύβου και της έξαψης. Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις». Το κοινωνικό μήνυμα της βραδιάς ανήκει στην Πατρίσια Αρκέτ: «(Απευθύνομαι) σε κάθε γυναίκα που γέννησε, σε κάθε πολίτη και φορολογούμενο: ήρθε η ώρα μας να έχουμε ισότητα των μισθών μια για πάντα και ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες των ΗΠΑ».

NEIL PATRICK HARRIS

Παρά το σώβρακο, ο Νιλ Πάτρικ Χάρις περνά στις πιο χλιαρά απαρατήρητες παρουσιάσεις των βραβείων Όσκαρ.

Και ένα σχόλιο για τον οικοδεσπότη της βραδιάς: Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, ερχόμενος με φόρα από τις παρουσιάσεις των βραβείων Tony, είχε δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες, οι οποίες δυστυχώς διαψεύστηκαν μερικώς. Με ένα χλιαρό νούμερο έναρξης και, στη συνέχεια, με μέτρια έως κακόγουστα αστεία –ο σαρκαστικός τόνος του για το «Birdman» και η εμφάνισή του επί σκηνής με τα εσώρουχά του μας υπενθυμίζουν πως ούτε «ου παντός πλειν εις Κόρινθον» ούτε καθένας χωρά στα παπούτσια του Μπίλι Κρίσταλ–, ο Νιλ Πάτρικ Χάρις περνά στις πιο χλιαρά απαρατήρητες παρουσιάσεις των βραβείων Όσκαρ.

Διαβάστε ακόμα: Game of Thrones – Το πρώτο τρέιλερ του νέου κύκλου.

Alejandro-G-Inarritu

Ο νικητής τα παίρνει όλα: ο Αλεχάνδρο Ινιάριτου με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Τα βραβεία αναλυτικά:

• Καλύτερης Ταινίας: «Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)»
• Σκηνοθεσίας: Αλεχάνδρο Ινιάριτου, «Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)»
• Α΄ Γυναικείου Ρόλου: Τζουλιάν Μουρ, «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει»
• Α΄ Ανδρικού Ρόλου: Έντι Ρέντμεϊν, «Η Θεωρία των Πάντων»
• Β΄ Ανδρικού Ρόλου: Τζέι Κέι Σίμονς, «Χωρίς Μέτρο»
• Β΄ Γυναικείου Ρόλου: Πατρίσια Αρκέτ, «Μεγαλώνοντας»
• Ξενόγλωσσης Ταινίας: «Ida» (Πολωνία)
• Κινούμενων Σχεδίων: «Big Hero 6»
• Φωτογραφίας: Εμανουέλ Λουμπέζκι, «Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)»
• Κοστουμιών: «The Grand Budapest Hotel»
• Μακιγιάζ: «The Grand Budapest Hotel»
• Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης: «The Grand Budapest Hotel»
• Ταινίας μικρού μήκους – ντοκιμαντέρ: «Crisis Hotline: Veterans Press 1»
• Ταινίας μικρού μήκους: «The Phone Call»
• Ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων: «Festin»
• Ηχητικού μιξάζ: «Χωρίς Μέτρο»
• Ηχητικού μοντάζ: «Ελεύθερος Σκοπευτής»
• Ειδικών εφέ: «Interstellar»
• Μοντάζ: Τομ Κρος, «Χωρίς Μέτρο»
• Ντοκιμαντέρ: «Citizenfour»
• Τραγουδιού: «Glory», «Selma»
• Πρωτότυπης μουσικής: Αλεξάντρ Ντεσπλά, «The Grand Budapest Hotel»
• Πρωτότυπου σεναρίου: «Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)»
• Διασκευασμένου σεναρίου: «Το Παιχνίδι της Μίμησης».

 

Διαβάστε ακόμα: Kαλλιόπη – Τα παιδιά του φωτός, τα Ελληνόπουλα.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top