Το έργο «Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας» είναι η πρώτη θεατρική σκηνοθεσία του Θάνου Σαμαρά.

Κασσάνδρα, η: κόρη του βασιλιά της Τροίας Πριάμου και της Εκάβης. Σύμφωνα με τον μύθο ο θεός Απόλλων της έδωσε το χάρισμα της μαντικής και ζήτησε τον έρωτά της ως αντάλλαγμα. Η Κασσάνδρα όμως αρνήθηκε. Τότε ο θεός την εκδικήθηκε δίνοντάς της την κατάρα του να μη δίνει κανένας πίστη στις προφητείες της.

Ωστόσο η Κασσάνδρα του Δημήτρη Δημητριάδη είναι ένα πρόσωπο που πια δεν ευαγγελίζεται καταστροφές. Αντιθέτως. Ευαγγελίζεται την επικράτηση του έρωτα και την επερχόμενη αυτοκρατορία του πόθου. Κι αυτήν επέλεξε ο Θάνος Σαμαράς, καθώς σκηνοθετεί το έργο Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας το οποίο και παρουσιάζει στο ξενοδοχείο Μπάγκειον έως τις 11 Ιουνίου.

Με αφορμή την πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα, είχαμε μια γρήγορη συζήτηση με τον ταλαντούχο δημιουργό για το έργο του Δ. Δημητριάδη, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια.

«Λατρεύω τον Δημητριάδη. Μου δίνει τις λέξεις που μου λείπουν για να διατυπώσω αυτό που έχω ανάγκη να πω».

– Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να επιλέξετε το έργο «Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας» για την πρώτη σας σκηνοθετική απόπειρα;
Από τα 3-4 έργα που έχω ετοιμάσει στο μυαλό μου και στο χαρτί – σκηνοθεσία, τα πρόσωπα, το σκηνικό, τα κοστούμια, την μουσική, το φως – αυτό ήταν το πρώτο για το οποίο κατάφερα να δημιουργήσω τις συνθήκες να συμβεί (βλέπε: το πλήρωσα από την τσέπη μου). Επίσης λατρεύω τον Δημητριάδη. Μου δίνει τις λέξεις που μου λείπουν για να διατυπώσω αυτό που έχω ανάγκη να πω.

– Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη;
Να διατηρείται ο ρυθμός και η μουσική που αναδύεται από το ίδιο το κείμενο και που υπαγορεύει τις επιλογές της εικόνας, του σώματος, του χρόνου. Να εξυπηρετηθεί το ζήτημα. Διαρκής, εξαντλητική προσπάθεια.

– Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσα από τη δική σας σκηνοθετική προσέγγιση;
Το μόνο μέλημα μου είναι να εξυπηρετήσω αυτό που εξαγγέλλει το έργο.

– Πώς αποφασίσατε να κάνετε το βήμα προς τη σκηνοθεσία;
Πάντα αυτό έκανα, τώρα μάλλον επισήμως. Αλλά δε με σκέφτομαι καθόλου ως σκηνοθέτη. Ένας εκεί, που κάνει κάτι. Απλώς κάνω κάτι.

«Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να φτιάξω ένα μηχανισμό υποστήριξης και προστασίας, που με αυτόν δεν θα χρειάζεται να ζητήσω άδεια για να κάνω το κέφι μου».

– Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε σε αυτή την πρώτη σας απόπειρα;
Ο ανθρώπινος παράγοντας. Τι μπελάς. Τι κούραση..

– Πόσο διαφορετικό είναι να «διαβάζεις» ένα έργο από τη θέση του σκηνοθέτη σε σχέση με αυτή του ηθοποιού;
Στην ανάγνωση του, δεν βρίσκω διαφορά. Η διαφορά είναι ότι ως σκηνοθέτης δε χρειάζεται να κάνω συμβιβασμό σε αυτό που πιστεύω. Επιμονή μέχρι πτώσεως, ακόμα και δικής μου. Ως ηθοποιός, θέλω να μπω στον κόσμο που μου προτείνει ο σκηνοθέτης, γιατί για να επιλέξω να συνεργαστώ με κάποιον, πρέπει εξαρχής να με γοητεύει ο κόσμος του και πρέπει να εξυπηρετήσω αυτό.

– Ποιους σκηνοθέτες θαυμάζετε και αποτελούν πηγή έμπνευσης για εσάς;
Τον Jean Cocteau, τον Serges Lutens και τον τον Λευτέρη Βογιατζή, που με έκανε ηθοποιό.

– Αλήθεια, πώς επιλέχθηκε το ξενοδοχείο Μπάγκειον για το ανέβασμα της παράστασης «Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας»;
Ήταν κοντά στο σπίτι μου και δεν κόστιζε πολύ.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Να φτιάξω ένα μηχανισμό υποστήριξης και προστασίας, που με αυτόν δεν θα χρειάζεται να ζητήσω άδεια για να κάνω το κέφι μου.

 


Who is who
Ο Θάνος Σαμαράς σπούδασε υποκριτική στη Royal Academy of Dramatic Art (RADA) στο Λονδίνο, αφού προηγουμένως σπούδασε Art & Design στο Guildhall University και έχοντας εγκαταλείψει σπουδές αρχιτεκτονικής στο London Metropolitan University. Ακολούθησε ένα internship στη Νέα Υόρκη στο Ontological Theater του σκηνοθέτη και συγγραφέα Richard Foreman.
Είναι γνωστός για τις ερμηνείες του στο θέατρο (Καθαροί, Πια, Βρικόλακες κ.α.) και τον κινηματογράφο (Delivery, Valse Sentimentale, Χώρα Προέλευσης κ.α.), ενώ πρόσφατα έκανε ιδιαίτερη αίσθηση η ματιά του στον σχεδιασμό και υλοποίηση της καμπάνιας The Greeks (2015-16), έπειτα από ανάθεση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.


 

Η Έλλη Τρίγγου στον ρόλο της Κασσάνδρας.

«Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας» του Δ. Δημητριάδη
Που: Ξενοδοχείο Μπάγκειον (Πλ. Ομόνοιας 18, Αθήνα, 105 52), Πληροφορίες – Κρατήσεις: 6936717347
Πότε: Έως Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018
Σκηνοθεσία, κίνηση, σκηνικό, κοστούμια, φωτισμοί, σχεδιασμός ήχου: Θάνος Σαμαράς
Ερμηνεία: Έλλη Τρίγγου
Δραματουργία: Έρι Κύργια
Συνεργάτης στη διδασκαλία κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Κυβέλη Δραγούμη
Εκτέλεση Παραγωγής: Λία Κίκερη / ΕΩΣ – ΑΜΚΕ
Παραγωγή: Θοδωρής Παναγιωτόπουλος
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

 

Διαβάστε ακόμα: Robert Storr – «Ποιανού ανθρώπου η φαντασία μπορεί να ανιχνευτεί από έναν αλγόριθμο;»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top