Diane Lane και Robin Wright. Δύο φίλες από τα (τηλεοπτικά) παλιά συναντιούνται στον 6ο και τελευταίο κύκλο του πιο θορυβώδους σήριαλ της δεκαετίας.

Θα την πω την αμαρτία μου. Τα γεγονότα πάνω στην εκπνοή του προηγούμενου κύκλου, η αποπομπή του Κέβιν Σπέισι από το σήριαλ λόγω των γνωστών κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση και η αναρρίχηση της Robin Wright στο θρόνο του Οβάλ γραφείου, με είχαν αφήσει μέσα σε βαθιά σύγχυση. Μιλώντας καθαρά με τηλεοπτικούς όρους δεν μπορούσα να φανταστώ το “House of Cards” χωρίς το κάθαρμα. Και όσο δίκαιη κι αν μου φαινόταν αυτή η άμεση εκδίωξη, η απουσία της τηλεοπτικής του περσόνας μου φαινόταν αλλόκοτη-όσο κι αν η ιδέα ενός κύκλου βυθισμένου στο έντονο βλέμμα της  Robin Wright την ίδια στιγμή μου φαινόταν τόσο ελκυστική.

Η Diane Lane σε ένα τηλεοπτικό ρόλο που της ταιριάζει γάντι.

Όταν το τοπίο ξεκαθάρισε και το στούντιο και η παραγωγή ανακοίνωσε το μεγάλο comeback, ίσα-ίσα για να κλείσει αυτό που ξεκίνησε, έστω και χωρίς τον κεντρικό του χαρακτήρα, όλοι αναρωτηθήκαμε πως θα μπορούσε να γίνει αυτό, τι είδους closer μπορεί να γίνει έτσι ξαφνικά-κι ας πέρασαν τόσοι μήνες από τα γεγονότα, τι είδους ζωή μπορούσε να περιμένει την Κλερ Αντεργουντ στη μοναξιά της κορυφής, τη στιγμή μάλιστα που ο βασικός της “αντίπαλος” ήταν εντελώς απών.

Μέσα στην παλίρροια του κινήματος #mettoo και στην γενικότερη έκρηξη των σεξουαλικών σκανδάλων και αποκαλύψεων, η αναβάθμιση της Κλερ θα έπρεπε να συνοδευόταν και από μια γενικότερη αναβάθμιση της γυναικείας δύναμης.

Και η ζαριά έπεσε, και τα χαρτιά ανακατεύτηκαν και έδειξαν μέσα στην παλίρροια του κινήματος #mettoo και στην γενικότερη έκρηξη των σεξουαλικών σκανδάλων και αποκαλύψεων, πως η αναβάθμιση της Κλερ θα έπρεπε να συνοδεύεται και από μια γενικότερη αναβάθμιση της γυναικείας δύναμης. Και έτσι μπήκε η Diane Lane στο χορό. Που κάθε φορά που ακούω το όνομα της ένα πράγμα βλέπω μόνο. Τη σκηνή στο μετρό, από την ταινία “Unfaithful ”, που θυμάται τον εραστή της και αγγίζει το λαιμό της και τα μαλλιά της ευτυχισμένη και χορτασμένη από έρωτα, μια σκηνή που την οδήγησε στο όσκαρ – κι ας  μη το πήρε, μια σκηνή που ο παγκόσμιος ως τότε κινηματογράφος, δεν είχε καταφέρει να συλλάβει. Πως μοιάζει η γυναίκα που μόλις αγάπησε κι αγαπήθηκε.

Ο Κέβιν Σπέισι δεν μένει πια εδώ.

Χάθηκα όμως-πήγα πάλι μέσα στο τρένο, ζητώ συγνώμη, αδυναμίες είναι αυτές κι επανέρχομαι. Η  Diane Lane (πρώην σύζυγος του Christopher Lambert και του Josh Brolin) και υπερκουκλάρα  στα 53 της, μαζί με την Robin Wright (πρώηn σύζυγος Sean Penn και νυν σύζυγος Clement Giraudet), υπερκορμάρα στα 52 της, δεν δημιουργούν μόνο ένα ντουέτο χάρμα (τηλεοπτικού) οφθαλμού, αλλά επαναφέρουν και πιστοποιούν την αναγκαιότητα για μεγάλους ρόλους στις γυναίκες που περνούν το περιβόητο χολιγουντιανό “όριο”. Το περιβόητο bitchnes υπάρχει μόνο ως όχημα, οι δυνατοί χαρακτήρες επιθυμούν και δυνατή έκφραση στα πάθη τους. Κι αυτές τη διεκδικούν με κάθε κρυφή και φανερή τους λέξη.

Η Lane στο House of Cards είναι η φίλη απ’ τα παλιά που έρχεται και ανακατεύει την τράπουλα- ξέρει πολλά και δεν φοβάται να τα χρησιμοποιήσει. “Πάντα ήθελα να παίξω την σκύλα” είπε σε πρόσφατη συνέντευξη της στο Variety” αλλά πλέον δεν ξέρω πως αισθάνομαι γι αυτό αφού ξέρεις τι λένε, η σκύλα του ενός είναι η ηρωίδα του άλλου”. Όχι spoiler σε αυτό το κείμενο δεν θα χει. Ο έκτος κύκλος ήδη κυκλοφορεί περήφανος με τα 8 του κουτσουρεμένα επεισόδια, οπότε να μια ωραία ευκαιρία να τον ανακαλύψετε. Και να κλείσετε τις υποχρεώσεις σας με το πιο σκανδαλώδες σήριαλ των τελευταίων ετών.

 

Διαβάστε ακόμα: Είναι το «The Haunting of Hill House» η καλύτερη φετινή σειρά;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top