Γυναικα

Tina Kentner: Μια αρχιτέκτων στη Renault

Οι πρωτοποριακές ιδέες γεννιούνται μέσα από πρωτοποριακές δομές. Στο σχεδιαστικό τμήμα της Renault δημιουργείται το μέλλον της αυτοκίνησης και σ’ αυτή την προσπάθεια σημαντικό ρόλο παίζει μια αρχιτέκτων.

 

Πρόσφατες δουλειές της Tina Kentner είναι ο σχεδιασμός του οικοσυστήματος του αυτόνομου οχήματος Renault Symbioz, και του σταθμού επιβίβασης/αποβίβασης του robo-taxi Ez-Go. (photo credit Renault)

Μέχρι πρόσφατα, η μορφή των αυτοκινήτων καθορίζεται από σχεδιαστές που έχουν ειδικευτεί σε αυτά. Το όραμα της Renault, για πιο άνετες, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, στηρίζεται σε μια αρμονική σχέση των οχημάτων με τις κατοικίες, αλλά και τις γενικότερες δομές μιας πόλης. Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση ενός αρχιτέκτονα στο σχεδιαστικό τμήμα μια αυτοκινητοβιομηχανίας, όχι απλά δεν δείχνει περίεργη, αλλά είναι επιβεβλημένη.

Η Tina Kentner σπούδασε αρχιτεκτονική στη Γερμανία και, αφού εργάστηκε στην αρχιτεκτονική κτηρίων και εσωτερικών χώρων, εργάζεται εδώ και 10 χρόνια στο σχεδιαστικό τμήμα του Groupe Renault. Πρόσφατες δουλειές της αφορούν τον σχεδιασμό του οικοσυστήματος του αυτόνομου οχήματος Symbioz, το οποίο παρουσιάστηκε στην περυσινή Έκθεση της Φρανκφούρτης, και του σταθμού επιβίβασης/αποβίβασης του πρωτότυπου robo-taxi Ez-Go, το οποίο παρουσιάστηκε στη φετινή Έκθεση της Γενεύης.

«Η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός οχημάτων αλληλοσυμπληρώνονται, ακόμα και αν αυτό δεν είναι προφανές με την πρώτη ματιά» λέει η Tina Kentner.

Απαντώντας σε τρεις ερωτήσεις, η Tina Kentner εξηγεί τη συμβολή που μπορεί να έχει ένας αρχιτέκτονας στο σχεδιασμό ενός οχήματος και στη διαμόρφωση της φιλοσοφίας μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για το Symbioz η Γερμανίδα αρχιτέκτων συνεργάστηκε με τους σχεδιαστές της Renault ώστε το όχημα να αποτελέσει αρμονική προέκταση του σπιτιού του χρήστη. (photo credit Renault)

– Ποια μπορεί να είναι η συμβολή ενός αρχιτέκτονα στο σχεδιαστικό τμήμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας;
Στη Renault συμμετέχω σε μια γκάμα εργασιών που αφορούν τα οχήματα και την εταιρεία συνολικότερα. Το ενδιαφέρον κομμάτι της δουλειάς μας είναι ότι μπορούμε να επηρεάσουμε την εταιρική μας εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο μέσω του σχεδιασμού κτηρίων του ομίλου, όσο και μέσω της συμβολής μας στο σχεδιασμό οχημάτων όπως είναι τα Symbioz και Ez-Go.

– Τι σημαίνει για εσάς η ιδέα της Renault να εξελίξει, παράλληλα με το Symbioz και το Ez-Go, αρχιτεκτονικές δομές;
Σίγουρα, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για εμάς να συνδυάσουμε τον χώρο της αρχιτεκτονικής με το σχεδιασμό οχημάτων. Για το Symbioz εργαστήκαμε σε συνεργασία με τους σχεδιαστές ώστε να επιτύχουμε αυτό το ξεχωριστό αποτέλεσμα όπου το όχημα αποτελεί μια απόλυτα αρμονική προέκταση του σπιτιού του χρήστη. Αντίστοιχα, με το Εz-Go, εμπνεόμενοι από αρχιτεκτονικά στοιχεία και από βιομηχανικά προϊόντα, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο αυτοκινήτου–σταθμού επιβίβασης/αποβίβασης που εντάσσεται αρμονικά στο αστικό περιβάλλον.

Εξελίσσοντας πρωτότυπα όπως το Ez-Go, βελτιώνεται η ζωή για τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων μέσω της μείωσης της ρύπανσης, του θορύβου, της κίνησης, κ.λπ. (photo credit Renault)

– Πόσο βοηθούν οι γνώσεις σας στην αρχιτεκτονική όταν συμμετέχετε σε προγράμματα που αφορούν το μέλλον των μετακινήσεων;
Η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός οχημάτων αλληλοσυμπληρώνονται, ακόμα και αν αυτό δεν είναι προφανές με την πρώτη ματιά. Είναι επίσης σημαντικό κανείς να θυμάται ότι μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι, είναι αρκετά «στατικές» και είναι δύσκολο να αλλάξουν. Εδώ τα οχήματα μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Από την πλευρά μας, εξελίσσοντας πρωτότυπα όπως το Ez-Go, μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί η ζωή για τους κατοίκους μέσω της μείωσης της ρύπανσης, του θορύβου, της κίνησης, κ.λπ. Σχεδιάζοντας τέτοια οχήματα, και παράλληλα δημιουργώντας αρχιτεκτονικές δομές (κατοικίες, σταθμούς), πετυχαίνουμε αυτόν τον στόχο, συνδυάζοντας στοιχεία της καθημερινότητάς μας αναζητώντας μια ολιστική λύση που δεν αφορά μόνο στο ίδιο το όχημα.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα 5 πιο τρελά μοντέλα που είδαμε στο Motor Show της Γενεύης

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

«Είχα πάντα την αίσθηση πως ζούσα στο πέλαγος, σε κίνδυνο, στην καρδιά μιας μεγαλόπρεπης ευτυχίας», γράφει ο Καμύ στο βιβλίο του «Το καλοκαίρι» – 65 χρόνια φέτος από την πρώτη του έκδοση στα γαλλικά. Επιλέγουμε πέντε από τα ωραιότερα αποσπάσματα από το κείμενο «Η θάλασσα μες στα χέρια μας».

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πέντε από τα πιο ενδιαφέροντα και πρόσφατα βιβλία της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας που μπορούν να σας κάνουν παρέα στις διακοπές. Επιλέγει ο Διονύσης Μαρίνος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δημοφιλής ηθοποιός σε μια εντελώς διαφορετική συνέντευξη στο Andro και την Μία Κόλλια. Φωτογραφήθηκε και μιλάει για τα παιδικά του χρόνια, την ηθοποιία, το γράψιμο, τα γεγονότα τις κοινωνίας που τον θλίβουν, αλλά και για την ευθύνη που έχουν οι άνθρωποι που διαθέτουν χιούμορ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Επιλέγουμε πέντε από τα πιο ενδιαφέροντα και πρόσφατα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας που μπορούν να σας κάνουν παρέα στις διακοπές. Επιλέγει ο Διονύσης Μαρίνος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro