MSDNOHI MC002

Στην ταινία «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» ο Ρις Ίφανς, ως Σπάικ, δίνει στον κολλητό του (Χιου Γκραντ) δωρεάν μαθήματα αυτοκαταστροφής!

 

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΝΟΤΙΝΓΚ ΧΙΛ

Πότε: 1999, του Ρότζερ Μίτσελ.
Ποιος: Ο Ρις Ίφανς ως Σπάικ.
Με δυο λόγια: Ο Χιου Γκραντ είναι ο άσημος βιβλιοπώλης, η Τζούλια Ρόμπερτς είναι η… Τζούλια Ρόμπερτς (έστω κι αν για τους σεναριογράφους αποκαλείται Άννα Σκοτ) και ο Ρις Ίφανς-Σπάικ είναι ο κολλητός του Γκραντ, που του δίνει δωρεάν μαθήματα αυτοκαταστροφής!
Σήμα κατατεθέν του ήρωα: Τα περίφημα μπλουζάκια του Ίφανς δηλώνουν τον ψυχολογικό- εσωτερικό κόσμο του και την απελπισμένη τάση του να πηδήξει: «Σε πειράζει αν την κουτουπώσω;», τολμάει ο άθλιος να ρωτήσει το φίλο του το βράδυ που η Άννα κοιμάται για πρώτη φορά στο σπίτι τους.
Σκηνή ανθολογίας: Οι παπαράτσι έχουν ανακαλύψει την ερωτική κρυψώνα της χολιγουντιανής σταρ και χτυπούν το κουδούνι. Ο φοβερός Σπάικ σκάει μύτη στην εξώπορτα και όταν βλέπει τη βροχή από φλας παίρνει ανάλογες πόζες. Σέξι, περήφανες, ακαταμάχητες!

 

ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ…

Πότε: 2003, του Ρίτσαρντ Κέρτις.
Ποιος: Ο Μπιλ Νάι ως γερόλυκος ροκάς Μπίλι Μακ.
Με δυο λόγια: Σπονδυλωτές ερωτικές ιστορίες ανακατεύονται ενόψει Χριστουγέννων: πιτσιρικάς ερωτεύεται τη συμμαθήτριά του, ο βρετανός πρωθυπουργός τη γραμματέα του, ένας άντρας τη σύζυγο του κολλητού του και κάπου στη μέση ένας μεσήλικας ξεπεσμένος ροκ σταρ βλέπει το άστρο του να ανατέλλει ξανά. Μόνο που πρέπει να κάνει κάποιους μικρούς συμβιβασμούς…
Σήμα κατατεθέν του ήρωα: Η πείρα του. Οι συμβουλές on camera του ροκ σταρ Μπίλι Μακ προς τους νέους: «Don’t buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free!»
Σκηνή ανθολογίας: Ο Μπίλι βλέπει ότι υπάρχουν πιθανότητες το νέο του άλμπουμ να πατήσει στην κορυφή των τσαρτς. Εν θερμώ υπόσχεται ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα τραγουδήσει γυμνός στο χριστουγεννιάτικο τηλεοπτικό σόου. Και, φυσικά, είναι άντρας που κρατάει την υπόσχεσή του…

 

ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ

Πότε: 2007, του Φρανκ Οζ.
Ποιος: Ο Άλαν Τάιντικ ως Σάιμον.
Με δυο λόγια: Οικογενειάρχης, πρότυπο συζύγου και πατέρα, πεθαίνει αναπάντεχα και στην κηδεία του επικρατεί θρήνος, θλίψη και περισυλλογή. Ποιος είναι όμως ο άγνωστος νάνος που δείχνει πιο συνετριμμένος από όλους; Η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων που ακολουθεί σαρώνει τους πάντες. Εκτός από τον Άλαν Τάιντικ (Σάιμον), που έχει τους λόγους του για να βρίσκεται στον κόσμο του!
Σήμα κατατεθέν του ήρωα: Το βλέμμα του: κενό, θολό, απλανές. Ελέω ενός βουνού από χάπια acid που έφαγε κατά λάθος, ο δύσμοιρος Σάιμον, βρίσκεται χαμένος (σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του φιλμ έχει το ίδιο ανέκφραστο βλέμμα) και όλοι μετρούν αντίστροφα μέχρι να περάσει η επήρειά τους.
Σκηνή ανθολογίας: Η θέα από ψηλά (βλέπε σκεπή της εξοχικής κατοικίας) είναι πολύ ωραία. Ειδικά αν είσαι ολόγυμνος, όπως ο Σάιμον, και βρίσκεσαι σε κατάσταση ευφορίας λόγω των δυνατών παραισθησιογόνων που σε κάνουν να βλέπεις τα πάντα πανέμορφα. Πλέον οι παρευρισκόμενοι στην κηδεία έχουν άλλη απορία, βάζοντας τα ανάλογα στοιχήματα: Θα πέσει ή όχι ο Σάιμον;

 

ΕΝΑ ΨΑΡΙ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΓΑΝ ΓΟΥΑΝΤΑ

Πότε: 1988, του Τσαρλς Κράιτον.
Ποιος: Μάικλ Πέιν ή Τζον Κλιζ; Στις λεπτομέρειες νικητής βγαίνει ο δεύτερος (ως Άρτσι), που είχε και τη βασική ιδέα της ταινίας, φέρνοντας αέρα Ealing comedy στα γυρίσματα.
Με δυο λόγια: Η αμερικανίδα Γουάντα (Τζ. Λι Κέρτις) είναι μια αδίστακτη κλέφτρα η οποία, μετά από μια ληστεία διαμαντιών, προσπαθεί να ανακαλύψει πού έχει κρύψει τα κλοπιμαία ο, φυλακισμένος πλέον, αρχηγός της συμμορίας. Με σύμμαχο τον ψυχοπαθή Ότο (Κ. Κλάιν) και θύμα της τον συνήγορο υπεράσπισης (Τ. Κλιζ) του εγκεφάλου της ληστείας, σχεδιάζει να βάλει χέρι στη λεία εκμεταλευόμενη όλα τα αρσενικά του φιλμ.
Σήμα κατατεθέν του ήρωα: Η αμηχανία του. Συντηρητικός αγγλοσάξωνας οικογενειάρχης δικηγόρος που δεν του έχει περάσει καν από το μυαλό να προβεί σε ερωτική αταξία, ο Άρτσι νιώθει τη γη να χάνεται κάτω από τα πόδια του κάθε φορά που βρίσκεται σε αδιέξοδο.
Σκηνή ανθολογίας: Αμέτρητες. Είτε αφορούν τις αποτυχημένες προσπάθειες του Πάλιν να ξεφορτωθεί τη γριά με τα σκυλάκια είτε τις αστείες απόπειρες του Κλιζ να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, το φιλμ είναι γεμάτο από διάσπαρτες σκηνές που το γέλιο βγαίνει αβίαστα και ξεκαρδιστικά. Θυμηθείτε τη σεκάνς με την οικογενειακή φωτογραφία που καλύπτει τα… απόκρυφα του Κλιζ, ή την ταραχή του τελευταίου όταν βλέπει ξαφνικά στο δικαστήριο το αντικείμενο του πόθου του («Wanda! … eh, I wonder»), ή τη φιλήδονη Γουάντα να φτιάχνεται με τις ξένες λέξεις του Ότο και του Άρτσι κ.ο.κ.

 

ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥΣ

Πότε: 1997, του Πίτερ Κατανέο.
Ποιος: Ο Μαρκ Άντι ως Ντέιβιντ.
Με δυο λόγια: Μια παρέα έξι άνεργων εργατών της χαλυβουργίας του Σέφιλντ σκαρφίζεται την απόλυτη ιδέα για να βγάλουν τα προς το ζην. Θα σχηματίσουν ένα γκρουπ στρίπερ με άγριες διαθέσεις, καθώς είναι αποφασισμένοι να τα βγάλουν όλα στη φόρα!
Σήμα κατατεθέν: Η κοιλιά του ευτραφούς Ντέιβιντ είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την επιτυχία του πρότζεκτ «Full monty» αλλά και το σύμβολο του άδικου, προδιεγραμμένου αγώνα για το δύσμοιρο Ντέιβιντ, που πρέπει να βάλει φίμωτρο στο στόμα του για να χάσει τα παραπανίσια κιλά.
Σκηνή ανθολογίας: Ο Ντέιβιντ έχει φτάσει στα όριά του. Η δίαιτα φαίνεται να αποδίδει, αλλά εκείνος δεν αντέχει άλλο. Καταβροχθίζει μια ολόκληρη σοκολάτα κρυφά μέσα στη μέση της νύχτας, χωμένος στην αποθήκη, και με μια αυτοκόλλητη ταινία σφιχτά τυλιγμένη στην κοιλιά του πριν τον πιάσει στα πράσα η γυναίκα του!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top