Heineken Zoeterwoude. (Photo by Jasper Juinen for Heineken)

25 εκατομμύρια Heineken σερβίρονται καθημερινά σε 192 χώρες. Το πράσινο μπουκάλι έχει πλέον γίνει το γνωστότερο παγκοσμίως. (Photo by Jasper Juinen for Heineken)

Το 1873 δεν ήταν και από τις σπουδαιότερες ιστορικά χρονιές. Ναι, ήταν η χρονιά του «Μεγάλου Πανικού» και της «Μεγάλης Ύφεσης» (μεγάλων μέχρι το 1929 τουλάχιστον που τα πράγματα σοβάρεψαν ακόμη περισσότερο), αλλά πέραν τούτων ουδέν. Βρέθηκε, όμως, ένας Ολλανδός με το όνομα Gerard Adriaan Heineken για να κάνει το 1873 αξέχαστο – και όχι μόνο για την Ολλανδία.

Διότι αυτή ήταν η χρονιά που ο νεαρός επιχειρηματίας, ο οποίος είχε πάθος για τη μπίρα, αγόρασε ένα κομμάτι γης στο σημερινό κέντρο του Άμστερνταμ και ίδρυσε εκεί, στις 11 Ιανουαρίου για τους σχολαστικούς ανάμεσά μας, τη ζυθοποιία Heineken’s Bierbrouwerij Maatschappij (Εταιρεία Ζυθοποιίας του Heineken).

Το κόκκινο αστέρι είναι αρχαίο σύμβολο των ζυθοποιών, με τα τέσσερα από τα πέντε άκρα του να αντιπροσωπεύουν τα αποκλειστικά φυσικά συστατικά της μπίρας Heineken.

Τηρώντας πιστά τα πρότυπα ποιότητας και αντιμετωπίζοντας σωστά εργαζομένους και πελάτες, ο Heineken έκανε σύντομα την επιχείρησή του κερδοφόρα. Το κοινό μάλιστα τόσο εκτίμησε την ποιότητα της μπίρας του που η Heineken γρήγορα μεγάλωσε και έγινε μια από τις πιο αγαπημένες μπίρες του κόσμου.

Μέχρι δε τον θάνατό του, 20 χρόνια αργότερα, ο Gerard Heineken συνέχισε να τελειοποιεί τη συνταγή που έμελλε να εξελιχθεί στην πρώτη premium μπίρα lager (από τη γερμανική λέξη για το κρύο κελάρι) της Ολλανδίας, με το όνομά της να γίνεται γρήγορα συνώνυμο της ποιότητας. Το κλασικό μπουκάλι συνεχίζει ως σήμερα να εξελίσσεται, συνδυάζοντας την ετικέτα και τη μαύρη μπάρα στη μέση της με τα “e” του “Heineken” σαν να χαμογελούν, με το κόκκινο αστέρι από πάνω, παραμένοντας όμως ουσιαστικά το ίδιο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Το κλασικό μπουκάλι συνεχίζει να εξελίσσεται, συνδυάζοντας την ετικέτα σε σχήμα ιπποδρόμου και τη μαύρη μπάρα στη μέση της με τα “e” του “Heineken” που σαν να χαμογελούν, με το κόκκινο αστέρι από πάνω, παραμένοντας όμως ουσιαστικά το ίδιο. (photo credit: pauladglover.com).

Κόκκινο αστέρι; Ναι. Που είναι λένε αρχαίο σύμβολο των ζυθοποιών, με τα τέσσερα από τα πέντε άκρα του να αντιπροσωπεύουν τα αποκλειστικά φυσικά συστατικά της μπίρας Heineken: τη βύνη κριθαριού, το νερό, το λυκίσκο και τη μοναδική μαγιά “A-Yeast” της Heineken. Όσο για το πέμπτο άκρο, αυτό προστέθηκε το Μεσαίωνα, για να αντιπροσωπεύσει την άγνωστη μαγεία της ζυθοποίησης, μαγεία που έχει πλέον αντικατασταθεί από την τεχνική και το πάθος της Heineken.

Σήμερα, 25 εκατομμύρια μπίρες Heineken σερβίρονται καθημερινά σε 192 χώρες.

Εντάξει, αλλά γιατί πράσινο μπουκάλι; Μα διότι το πράσινο ακτινοβολεί φρεσκάδα, φυσικότητα, καθαρότητα και ανώτερη βέβαια ποιότητα. Σαν την υπέροχη, δροσερή Heineken μέσα του.

Heineken-old-poster1

Το 1873 ήταν που ο Gerard Adriaan Heineken ίδρυσε στο Άμστερνταμ τη μικρή, start-up ζυθοποιία που ονόμασε Heineken’s Bierbrouwerij Maatschappij. Περισσότερα από 140 χρόνια μετά, το πάθος των απογόνων του για την ποιότητα παραμένει άσβεστο. (photo credit: omyamsterdamtours.com).

Στα 140 χρόνια που ακολούθησαν τη γέννηση της μικρής ζυθοποιίας του Gerard, η Heineken τιμήθηκε με διεθνή βραβεία –ανάμεσά τους το Diplome de Grand Prix της Διεθνούς Έκθεσης του 1889 στο Παρίσι.

Σήμερα, 25 εκατομμύρια μπίρες Heineken σερβίρονται καθημερινά σε 192 χώρες. Με τους απογόνους του Gerard να μοιράζονται το ίδιο πάθος με τον πρόγονό τους. Και ευτυχώς που οι σημερινοί φύλακες του ιστορικού ονόματος δεν ξεχνούν πως η τύχη της Heineken δεν κρίθηκε ποτέ από το μέγεθός της, αλλά από την ποιότητα του ίδιου του προϊόντος της.

Και ακόμη κι αν διαρκώς εξερευνούν καινούργιους κόσμους, η προσήλωση στην ποιότητα και η αφοσίωση στην τελειότητα παραμένουν ζωντανές στην οικογένεια. Εξάλλου, όταν διακυβεύεται το όνομα της οικογένειάς σου, μπορείς να μη νοιαστείς περισσότερο;

 

Διαβάστε ακόμα: Freddy Heineken, ο ευπατρίδης της ζυθοποιίας

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top