Pepper IIIα

Οι μύλοι της Peugeot συνοδεύονται από κάτι που δεν θα δούμε ποτέ στην αυτοκινητοβιομηχανία – εγγύηση εφ’ όρου ζωής. (Ρhoto credit: Peugeot).

Η ιστορία αρχίζει κάπου στο 19ο αι., στο Valentigney της Franche-Comté (Ελεύθερης Γαλλίας) κοντά στα σύνορα με την Ελβετία. Όπου ζούσαν δύο μεροκαματιάρηδες αδελφοί, ο Jean-Pierre και ο Jean-Frederic. Σεμνά παιδιά και οι δυο και δουλευταράδες. Νύχτα έφευγαν απ’ το σπίτι, νύχτα γύρναγαν, αλλά είχαν στρώσει σωστή δουλειά, καλά περνάγανε και δεν χρωστάγανε και σε κανέναν.

Το 1810, οι κυρίες των αδελφών Peugeot (διότι αυτό, αγαπητέ αναγνώστη, ήταν το επίθετο των Jeannot), έχοντας βαρεθεί να σκουπίζουν κάθε πρωί τις πατημασιές από τα αλεύρια που άφηναν στο πάτωμα το προηγούμενο βράδυ οι σύζυγοί τους, απαίτησαν να κλείσουν τον αλευρόμυλο που ζούσε τις οικογένειες από το 15ο αι. και να βρουν κάτι πιο chic για να ασχοληθούν. Να πώς πέρασε στην ιστορία το «κι η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες».

Οι δυο Γιάννηδες λοιπόν αναγκάστηκαν να βρουν διέξοδο στα είδη κιγκαλερίας, στα πριόνια, στις ραπτομηχανές και στα σίδερα για σιδέρωμα. Και στο κρασί, αλλά στα κρυφά, γιατί οι δυο συννυφάδες δεν σήκωναν και πολλά. Έτσι, το 1840 έφτιαξαν τον πρώτο τους μύλο για καφέ (το Modèle R), το οποίο έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1975.

Το 1852 καταπιάστηκαν με τα τσέρκια για κρινολίνα, μόδα της εποχής, παράγοντας περισσότερα από 24.000 κάθε μήνα. Το 1874, το atelier των Peugeot έφτιαξε τον πρώτο του μύλο για πιπέρι (το Modèle Ζ), ο οποίος είχε τόσο άρτια σχεδιασμένο και αξιόπιστο μηχανισμό που κατασκευάζεται ουσιαστικά απαράλλαχτος μέχρι σήμερα – και από το 1850 με σήμα το λιοντάρι. Στη συνέχεια, η φίρμα επεκτάθηκε και στα κουζινικά, κατασκευάζοντας το πρώτο πλυντήριο ρούχων το 1920 και το πρώτο μίξερ, το Peugimix, το 1960.

Pepper I

Ο μηχανισμός των σημερινών μύλων είναι πρακτικά ο ίδιος που χρησιμοποιούσε εκείνος του 1874. (Ρhoto credit: Peugeot).

Η φίρμα επεκτάθηκε και στα κουζινικά, κατασκευάζοντας το πρώτο πλυντήριο ρούχων το 1920 και το πρώτο μίξερ, το Peugimix, το 1960.

Και κάπως έτσι βέβαια θα είχαν μείνει τα πράγματα αν δεν ήταν ο ξάδελφος Αρμάνδος, εγγονός του Jean-Pierre, που ήταν τρελός με τα αυτοκίνητα. Έτσι, το 1896, ο Armand Peugeot, έχοντας ήδη κατασκευάσει το πρώτο του αυτοκίνητο, το Type 2 του 1890 με κινητήρα του κ. Gottlieb Daimler, αν έχετε ακουστά, τα βρόντηξε από το μαγαζί, μάζεψε τα γαλλικά του κλειδιά και πήγε σ’ ένα χωριό λίγο πιο κάτω, το Audincourt.

Όπου ίδρυσε τη «Société Anonyme des Automobiles Peugeot» – η οποία συμφωνήθηκε να μη φτιάχνει εργαλεία, δίκυκλα και τρίκυκλα. Ενώ ο ξάδελφος Ευγένιος, εγγονός του Jean-Frederic, έμεινε πίσω να κουμαντάρει τη «Les Fils de Peugeot Frères» – η οποία συμφωνήθηκε να μη φτιάχνει αυτοκίνητα.

Λίγα χρόνια αργότερα, όταν τα ξαδέλφια κατάλαβαν την κουταμάρα που είχαν κάνει (η οικονομία κλίμακας δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμη), τα ξαναβρήκαν και τα δυο μαγαζιά ενώθηκαν και πάλι. Το 1913 δε, όταν ο ξάδελφος Αρμάνδος άφησε τη διεύθυνση της εταιρείας στα ανίψια του, τους γιους δηλαδή του ξαδέλφου Ευγένιου, η Peugeot ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Γαλλία με 10.000 αυτοκίνητα το χρόνο.

Σήμερα, αυτά τα κομψά αυτοκίνητα με τα μηδενικά στη μέση κατασκευάζονται από τον όμιλο PSA Peugeot Citroën, ενώ οι μύλοι για το πιπέρι και το αλάτι από την PSP Peugeot Saveurs (Peugeot Γεύσεις). Οι σημερινοί απόγονοι Peugeot διατηρούν μερίδια και στις δυο εταιρείες, ενώ και οι δύο ευημερούν.

Μόνο που οι μύλοι συνοδεύονται από κάτι που δεν πρόκειται ποτέ να δούμε στην αυτοκινητοβιομηχανία: εγγύηση εφ’ όρου ζωής.

8395734209_1bb94b7faf_c

Η Peugeot φτιάχνει μύλους για πιπέρι, αλάτι και καφέ περισσότερα χρόνια απ’ ό,τι για αυτοκίνητα. (Ρhoto credit: http://www.pennsylvaniaterroir.com/).

Διαβάστε ακόμα: Η Lexus και η Λογιστική. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top