Παλιά μπουκάλια, 1890 αριστερά και White Label, 1910 δεξιά

Tα παλιά μπουκάλια: Από το 1890 ως το “White Label” του 1910.

Στις 6 Ιανουαρίου συμπληρώνονται 150 χρόνια από την ημέρα που γεννήθηκε ο Thomas Robert «Tommy» Dewar, 1ος Βαρόνος του Dewar, όπως είναι το πλήρες όνομα του, στο Perth της Σκωτίας. Ό, τι και να προσπαθήσει κάποιος να γράψει για τη ζωή και το έργο του είναι λίγο, με τις ιστορίες που κυκλοφορούν γύρω από το πρόσωπο του να είναι πάρα πολλές και σπανίως αληθινές.

O «Whiskey–Tom» ήταν μια ιδιοφυία του μάρκετινγκ, πολύ μπροστά για την εποχή του. Συνήθιζε να λέει  πως τα μυαλά είναι σαν τα αλεξίπτωτα, λειτουργούν μόνο όταν είναι ανοικτά. Αν ο φοβερός αυτός τύπος ζούσε σήμερα, σίγουρα θα ήταν ένας από αυτούς τους καινοτόμους επιχειρηματίες που «σκέφτονται έξω απο το κουτί» (πολύ έξω!) και γυρίζουν τον κόσμο υπογράφοντας βιβλία και μιλώντας σε TEDx events για ανατρεπτικούς τρόπους επιτυχίας.

warehouse_and tommy dewar

Ο «Whiskey–Tom» θεμελίωσε ένα σωρό αποστακτήρια και δημιούργησε μία από .τις μεγαλύτερες μάρκες ουίσκι παγκοσμίως

Χωρίς υπερβολή, ο Tommy Dewar (1864-1930) είναι ο άνθρωπος που έμαθε στον κόσμο να πίνει ουίσκι. Ήταν ένας πρωτοπόρος marketeer και οι ιδέες του συντάραξαν και χάραξαν νέα μονοπάτια. Κατά τη διάρκεια της ζωής του έγινε στενός φίλος βασιλικών οικογενειών και προέδρων, ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο, έγραψε βιβλία, θεμελίωσε αποστακτήρια και δημιούργησε μία από τις μεγαλύτερες μάρκες ουίσκι παγκοσμίως. Διόλου άσχημα για ένα αγροτόπαιδο από τα Highlands.

Blending_Room_c1920s

Το μαγικό δωμάτιο του blending εν έτει 1920.

Χαρισματική προσωπικότητα ο «Tommy», έχει συνδέσει το όνομά του με πρωτιές, αλλά και ιδέες που χρόνια αργότερα θα αντέγραφαν κολοσσοί. Ήταν από τους πρώτους στην Ευρώπη και τρίτος στη Μεγάλη Βρετανία που αγόρασε αυτοκίνητο, ήταν ο πρώτος που εμφιάλωσε ουίσκι σε γυάλινα μπουκάλια, τυπώνοντας μάλιστα και την ετικέτα με την φίρμα του.

Ήταν ο πρώτος που έστησε μια διαφημιστική, γιγαντιαία πινακίδα στο Λονδίνο. Ο θρύλος λέει πως, όταν η πινακίδα άναψε, όλοι σταμάτησαν για να παρατηρήσουν το «θαύμα», δημιουργώντας απίστευτο χάος στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας.

Tommy_Dewar_Sheriff_of_London_1897

Ο Tommy Dewar (1987), Σερίφης του Λονδίνου. Ένας τίτλος που παραπέμπει στον Ρομπέν των Δασών, αλλά αποτελεί ελάχιστο φόρο τιμής σε μια ιδιοφυΐα τουμάρκετινγκ.

Ο Tommy Dewar αποδείχθηκε ιδιοφυία του marketing. Πολύ μπροστά από την εποχή του, δημιούργησε την πρώτη διαφήμιση για ποτό το 1898, 12 χρόνια πριν από τη δημιουργία του Χόλιγουντ.

Ήταν από τους πρώτους στην Ευρώπη που αγόρασε αυτοκίνητο, ήταν ο πρώτος που εμφιάλωσε ουίσκι σε γυάλινα μπουκάλια, τυπώνοντας μάλιστα και την ετικέτα με την φίρμα του.

Όπως σχεδόν κάθε ιστορία επιτυχίας, έτσι και αυτή ξεκινάει με έναν γιο αγρότη που αποφασίζει να φύγει από το σπίτι του, αναζητώντας την επιτυχία και την αναγνώριση. Ξεκινώντας από παιδί για όλες τις δουλειές στο αποστακτήριο του θείου του και δουλεύοντας σκληρά, ο Tommy Dewar αναλαμβάνει την επιχείρηση, πειραματίζεται με τις γεύσεις και ξεκινάει μια πορεία προς την παγκόσμια αναγνώριση.

1886_Medal-and-certificate

Μετάλλιο και Πιστοποιητικό του 1886.

Η γοητεία, οι αριστοκρατικοί του τρόποι και η προσαρμοστικότητα που τον διακρίνουν του επιτρέπουν να πουλάει το ουίσκι του στα καλύτερα εστιατόρια και στις πιο φημισμένες pubs του Λονδίνου. Ταυτόχρονα, διαφημίζει το προϊόν του με άγνωστες για την εποχή μεθόδους, προσλαμβάνοντας καλλιτέχνες και ζωγράφους για τις ανάγκες της καμπάνιας.

Γίνεται γνωστός ως «Whiskey–Tom», έχει πρόσβαση σε όλους τους κύκλους και πανίσχυρους φίλους. Έχοντας κατακτήσει τη Μεγάλη Βρετανία το 1892, αποφασίζει να γυρίσει τον κόσμο. Όταν επιστρέφει δυο χρόνια αργότερα, έχει δημιουργήσει σχέση με 33 αντιπροσώπους σε 26 χώρες και έχει ανοίξει υποκατάστημα στη Νέα Υόρκη. Λίγα χρόνια αργότερα, το Dewar’s γίνεται το πρώτο σε πωλήσεις ουίσκι στις ΗΠΑ.

Aberfeldy_Distillery_1899

Το περίφημο διυλιστήριο του Aberfeldy (1889).

Ο Tommy Dewar συνήθιζε να λέει πως τα μυαλά είναι σαν τα αλεξίπτωτα, λειτουργούν μόνο όταν είναι ανοικτά. Φρόντισε να το αποδείξει. Έστησε τη δική του σκηνή σε μια γιορτή μπίρας. Επέλεξε το πιο απομονωμένο μέρος και μετά νοίκιασε έναν highlander, ο οποίος έπαιξε ένα πλήρες κονσέρτο με τη γκάιντά του.

Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία της συγκεκριμένης ιδέας που ο highlander έγινε σύμβολο του Dewar’s. Υπάρχει ακόμα και σήμερα στην ετικέτα, ενώ οι φήμες που θέλουν τον Tommy Dewar να είναι ο εφευρέτης της γκάιντας δεν έχουν ακόμα επιβεβαιωθεί και είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.

Εκατόν πενήντα χρόνια μετά τη γέννηση του Robert «Tommy» Dewar ασχολούμαστε ακόμα με την περίπτωσή του. Κι αυτό επειδή ήταν μοναδικός, πιονιέρος και δημιουργός. Ό,τι αποφάσιζε να κάνει το έφτανε στα άκρα, το έφτανε στα όριά και μόλις το έκανε τα ξεπερνούσε και δημιουργούσε νέα. Ήταν ο άνθρωπος που ποτέ δεν έλεγε «πώς πάνε οι δουλειές», αλλά «πού είναι οι δουλειές».

B0029P 0107

Σε 2 χρόνια απέκτησε αντιπροσώπους σε 26 χώρες και άνοιξε υποκατάστημα στη Νέα Υόρκη. Λίγα χρόνια αργότερα, το Dewar’s γίνεται το πρώτο σε πωλήσεις ουίσκι στις ΗΠΑ.

Φημισμένες ατάκες του Thomas Robert «Tommy» Dewar που ισχύουν και σήμερα:

• Μην κρίνεις έναν άντρα από τα ρούχα του, αλλά από τα ρούχα της γυναίκας του.

• Ο έρωτας είναι ένας ωκεανός αισθημάτων που περιβάλλεται από έξοδα.

• Καμιά γυναίκα δεν αντέχει ένα χαρτοπαίκτη σύζυγο, εκτός αν κερδίζει συνέχεια.

• Το μόνο πράγμα που πονάει περισσότερο από το να πληρώνεις φόρο εισοδήματος είναι να μη χρειάζεται να πληρώσεις φόρο εισοδήματος.

 

Διαβάστε ακόμα: Θες να γίνεις επιχειρηματίας; Μην το αναβάλλεις! 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top